معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد

عکس جلد کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد

کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد مجموعه‌ای از روایت‌های طنز است که توسط نویسنده و قاضی جوان، امین تویسرکانی نوشته شده است. او در این کتاب، خاطرات خود از پرونده‌هایی که قضاوت‌شان را بر عهده داشته و همینطور انگیزه‌های متهمان و گرفتاری‌های عجیبی که برایش پیش آمده‌اند را با زبانی طنز بیان کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد

بیشتر مردم، قضات و وکلا را افرادی جدی، خشک و رسمی می‌دانند. آن‌ها چه در تصورات مردم و چه در آثار نمایشی و داستانی، افرادی سرد، بی‌احساس و اخمو در نظر گرفته می‌شوند که به غیر از اجرا شدن قانون، هیچ‌چیزی برای‌شان مهم نیست. در حالی که در سال‌های اخیر قضات جوان زیادی وارد دستگاه قضا شده‌اند که اتفاقاً اصلاً سرد و بدخلق نیستند و برخلاف آنچه در فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی می‌بینیم، در دادگاه چکشی برای کوبیدن روی میز ندارند. امین تویسرکانی، یکی از همین قضات است و کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد، مجموعه‌ای از خاطرات او در جایگاه قضاوت است که با زبانی طنز نوشته شده است.

این قاضی و طنزنویس جوان، در کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد، تجربیات خود از پرونده‌هایی که قضاوت‌شان را برعهده داشته است و متهمان و شاکیانی که با آن‌ها سروکلّه می‌زده را آورده است و توجیهات و انگیزه‌های آن‌ها را بیان کرده است. او از این راه، دردسرهای قضات و ضعف‌های قانونی‌ای که مشاهده کرده بود را به شکلی طنز و خنده‌دار برای مخاطب تعریف می‌کند تا او را با فضای کاری و فرهنگ سازمانی دادگاه آشنا کند.

انگیزه‌ی امین تویسرکانی از نوشتن کتاب وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد، پیروی از نصیحت زنده‌یاد محمدابراهیم باستانی پاریزی بوده است که به قضات و پزشکان توصیه کرده بود خاطرات خود را بنویسند، چون آن‌ها ارتباط نزدیک‌تر و بی‌پرده‌تری با مردم و کف جامعه دارند. علاوه بر این، امین تویسرکانی در این کتاب به دنبال اصلاح نظر مردم در مورد نقش قضات نیز بوده است و می‌توان گفت در این کار موفق شده است.

کتاب وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد، توسط انتشارات چشمه منتشر شده بود و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی رادیو گوشه به گویندگی هومن خیاط تهیه کرده است.

کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های طنز معاصر ایران علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر، اگر به دنبال این هستید که از فضای دادگاه‌های ایران یک تصویر متفاوت و غیرکلیشه‌ای ببینید، شنیدن کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد برای‌تان جذاب خواهد بود.

با امین تویسرکانی بیشتر آشنا شویم

امین تویسرکانی (متولد 1363) طنزنویس و قاضی دادگستری‌ست. نوشته‌های او تاکنون دو بار در جشنواره‌ی طنز مکتوب برگزیده شده‌اند و از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «پشت میز عدلیه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد می‌شنویم

من در مدرسه از آن دانش‌آموزیان سوپرمثبت بودم که همیشه یقه‌ی پیراهن‌شان تا دکمه‌ی آخر بسته است و دست‌به‌سینه می‌نشینند و در کل دوران تحصیل، یک بار هم وسط کلاس دستشویی نمی‌رود. در حدی که هر از گاهی سر کلاس می‌گفتم: «خانم اجازه، باقری داره با ما حرف می‌زنه و نمی‌زاره به درس گوش بدیم».

مشقم را همیشه بیشتر از آنچه باید می‌نوشتم. درس‌ها را جلوجلو می‌خواندم. همیشه داوطلب کنفرانس دادن بودم. اگر کسی سر امتحان از من تقلب می‌خواست یا به مراقب معرفی‌اش می‌کردم یا تقلب اشتباهی می‌دادم و خلاصه از آن انسان‌نماهایی بودم که به معلمان فراموشکار یادآوری می‌کردند امروز قرار بوده امتحان بگیرد. با اینکه اهل کتک‌کاری نبودم و جثه‌ی نحیفم اجازه‌ی قلدربازی نمی‌داد، نصف مدرسه دشمنم بودند و چند باری کتک خوردم و دم در مدرسه، خفت شدم.

حق هم داشتند. اصلاً همین که به مشت و لگدی قناعت کرده و سربه‌نیستم نمی‌کردند نشان از اوج تساهل و تسامح‌شان داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
18 دقیقه
بخش اول: دفتر هفتم مثنوی
17 دقیقه
بخش دوم: لطفاً مرا له کنید
21 دقیقه
بخش سوم: خفاش کرونایی
18 دقیقه
بخش چهارم: ممنونم، ناصر
22 دقیقه
بخش پنجم: دستت بشکند قاضی
24 دقیقه
بخش ششم: جنایت با ریتم دختر همسایه
17 دقیقه
بخش هفتم: بفرمایید در جایگاه شهود، بخش اول
18 دقیقه
بخش هشتم: ژانر وحشت
30 دقیقه
بخش نهم: بازداشت در دنیای موازی
28 دقیقه
بخش دهم: پیچ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد
نویسنده
راویهومن خیاط
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد

Atena Javid
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب عالی
گویندگی اقای خیاط بی نظیره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد

برای دریافت کتاب صوتی وقتی اقیانوس وارد عدلیه شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.