معرفی و دانلود کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ

عکس جلد کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ

روایتی زنانه و ناب از پرستاری که دوشادوش مردان در جبهه‌های جنگ حضور داشت و پا پس نکشید... کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ، بخشی از خاطرات شمسی سبحانی است که به خوبی تصویری از سال‌های ابتدایی انقلاب و دفاع مقدس ارائه داده. گفتنی‌ست تدوین این اثر را گلستان جعفریان برعهده‌ داشته است.

درباره کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ

یکی از زنان مبارز انقلابی که در جریان جنگ ایران و عراق کنار رزمندگان بود و در بیمارستان‌های صحرایی مناطق جنگی جنوب به مداوای مجروحان پرداخت، خانم شمسی سبحانی‌ست. او بخشی از خاطرات تأثیرگذار و ماندگار خود را در کتاب از چنده لا تا جنگ روایت کرده و گلستان جعفریان نیز آن را تدوین نموده است.

سبحانی در کتاب نامبرده، ابتدا سری به دوران کودکی خود می‌زند و از وقایع تلخ و شیرین آن زمان می‌گوید. پس از آن راوی به سراغ سال‌های ابتدایی جوانی‌اش می‌رود؛ زمانه‌ای که انقلاب اسلامی در شرف پیروزی‌ست و مردم به تظاهرات و پخش اعلامیه مشغولند. شمسی سبحانی هم از جمله جوانان انقلابی‌ست که علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه می‌کند. سرانجام با پیروزی انقلاب، وی عضو سپاه می‌شود و به عنوان یک پرستار و نیروی امدادی به مناطق پرهیاهو و خطرناک کرمانشاه و کردستان می‌رود. درست زمانیکه عراق هنوز به خاک ایران تعدی نکرده و مردم درگیر نیروهای ضدّانقلاب و تجزیه‌طلب هستند.سرانجام شمسی سبحانی روایت خود را تا سال‌های دفاع مقدس نیز ادامه می‌دهد و از تجربیات عجیب و سخت خود در جبهه‌های جنگ تا سال 1364می‌گوید.

چیزی که کتاب از چنده لا تا جنگ را جذاب‌تر می‌کند، فضای زنانه‌ای‌ست که در جای‌جایِ روایت با آن روبه‌رو هستید. نگاهی زنانه، قوی و حساس که رنج‌های انسانی و خشونت‌های جنگ را به زیبایی به تصویر کشیده و بخشی از تاریخ این سرزمین را نیز نشان داده است.

کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به خاطرات دوران دفاع مقدس علاقه‌مند هستید و می‌خواهید رویدادهای سال‌های ابتدای انقلاب را از دریچه نگاه یک زن پرشور و شجاع ببینید، کتاب از چنده لا تا جنگ انتخابی مناسب برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ می‌شنویم

تصمیم نداشتم تو تهرون بمونم. می‌دونستم چرا برگشتم. می‌خواستم آمادگی‌های لازم رو توی خودم به وجود بیارم و به عنوان امدادگری باتجربه به منطقه برگردم. به همین دلیل، زود با بچه‌های سپاه و انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی که بچه‌های بسیار خوبی مثل دکتر مسعودیان، دکتر استوار خودمون و دکتر مرزبان که پایه‌گذاران اصلی اون بودن، آشنا شدم.

توی بیمارستان لقمان شروع به کار کردم. واقعا تصمیم گرفته بودم از این موقعیت به خوبی استفاده کنم. می‌خواستم در کنار تجربه‌های عملی که در امدادگری داشتم، تجربه علمی هم داشته باشم. بالاخره کار پرستاری در بیمارستان بزرگی مثل لقمان مهم و دشوار بود و با کار توی بیمارستان کوچیک و یا درمانگاه صحرایی تفاوت داشت.

تا فروردین ماه 1360، یعنی شش ماه در بخش مجروحان کار کردم. حالا دیگه ما دقیقا از اول دی ماه 1359 جزء کادر اصلی سپاه شده بودیم. روزنامه‌ای به دستم دادن که توی اون نوشته شده بود: برای دریافت حقوق سه ماه کار رسمی در سپاه به سپاه منطقه سه مراجعه کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
33 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش دوم
51 دقیقه
بخش سوم
54 دقیقه
بخش چهارم
33 دقیقه
بخش پنجم
29 دقیقه
بخش ششم
54 دقیقه
بخش هفتم
37 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از چنده لا تا جنگ
نویسنده،
راویزیبا بروفه
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ

یاسر عزیزی
۱۴۰۱/۷/۱۷
سلام.
گوش کردن به این کتاب ما را از حقیقت پنهان وزحمات امداد گران. پزشکان. پرستاران و... آگاه کردومتوجه شدیم در جنگ تنها نیروی هجومی نمی‌تواند کار را از پیش ببرد وباید یک پشتیبانی خوب از همه چیز مثل امداد رسانی و... داشته باشد.
اما در این کتای نویسنده میتوانست به شرح حال بیشتری در مورد خود وکار توضیح دهد. به هر حال این کتاب از نظر من خواننده خوب بود
باتشکر از کتاب راه
عیسی زاده
۱۴۰۱/۹/۲۹
این کتاب زیبا، زاویه‌ای از مجاهدت‌های جنگ رو روایت می‌کنه که خیلی وقت‌ها بهش توجهی نداریم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ

برای دریافت کتاب صوتی از چنده لا تا جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.