معرفی و دانلود کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

عکس جلد کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

آیا مناسک، احکام و الزامات عملی دین دارای تاریخ انقضا هستند؟ آیا می‌توان جایگزینی به‌روزتر و کارآمدتر برای آنان در نظر گرفت؟ در کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی نویسنده‌ی توانمند تونسی، عبدالمجید شرفی، بر آن است که برای این پرسش پاسخی روشنگرانه ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

ایده‌ی مرکزی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی ناظر بر تفکیکی مناقشه‌برانگیز است. عبدالمجید شرفی در این کتاب برای شریعت اسلام دو ساحت متمایز در نظر می‌گیرد و می‌کوشد این دین ابراهیمی را از دو منظر مستقل مورد کاوش و مداقه قرار دهد. او بر تفکیک میان دو بُعد اسلام رسالتی و اسلام تاریخی تأکید دارد و معتقد است بسیاری از مناسکی که به ساحت اول یعنی اسلام رسالتی تعلق دارند، متکی به بازه‌ای خاص از تاریخ بوده‌اند و امروزه‌روز در قرن 21 محلی از اعراب ندارند و می‌توان جایگزین‌های مناسب‌تری برای آنان برگزید.

عبدالمجید شرفی در این اثر خود ضمن به رسمیت شناختن خوانش‌های گوناگون از دین و دین‌داری، به تبیین عدم تعارض دین و علم می‌پردازد و می‌کوشد قرائتی بدیع متناسب با نیازهای بشر امروزی ارائه دهد. بشری که به هر تقدیر می‌خواهد دین‌دار باشد، اما به دنبال راهی معقول‌تر برای شیوه‌ی دین‌داری خود می‌گردد.

از قرن‌ها پیش که علم شروع به فاصله گرفتن از دین کرد تا به امروز، هر یک از این دو آرزوی تسخیر دیگری را در سر دارد. دانشمندان، با جسورانه‌ترین حالت ممکن از تبیین همه‌ی اسرار هستی با تحقیقات تجربی و علمی صحبت می‌کنند و علم را از خرد باستانی بی‌نیاز می‌دانند. و از سوی دیگر مؤمنانی که با تمام وجود به نیروهای معنوی غیرقابل‌اندازه‌گیری اعتقاد دارند، بی‌معنی می‌دانند که فرزندان خدا تنها با ساختن تلسکوپ‌ها و رایانه‌ها و ربات‌ها به بهشت بروند. مناقشه بر سر تعارض یا عدم تعارض دین و علم قرن‌هاست که ذهن بشر را به خود مشغول داشته است. در این بین کسانی هستند که راهی میانه را پیش می‌گیرند و در این مسیر از فقه پویا بهره می‌جویند. عبدالمجید شرفی نیز کوشیده است با تألیفات خود در این کتاب که اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شما قرار دارد، در زمین مشترک علم و دین گام بردارد و مسیر آسان‌رویی را برای بشر متدین امروزی -با تمام نیازهای اجتماعی، فردی و فرهنگی یک انسان قرن بیست‌ویکمی- پیشنهاد دهد.

ترجمه‌ی عبدالله ناصری را از این اثر با صدای مهدی خلیلی و مهدی صفری می‌شنوید. کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات کویر تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه پیرامون موضوع پرمناقشه‌ی فقه پویا علاقه‌مند هستید، شنیدن کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با عبدالمجید شرفی بیشتر آشنا شویم

این اسلام‌پژوه و نویسنده‌ی سرشناس در سال 1942 در تونس متولد شد. پژوهش‌های عبدالمجید شرفی (Abdelmajid Sharfi) بیشتر در حوزه‌ی خوانش‌های به‌روز و متناسب با نیازهای انسان مدرن از دین متمرکز است. نویسنده‌ی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی به مدت شانزده سال در رشته‌ی تمدن عربی و تفکر اسلامی در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه منوبه‌ی تونس به تدریس پرداخت و همچنین برای مدتی ریاست دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی تونس را بر عهده گرفت. برخی از آثار این نواندیش دینی به فارسی و برخی نیز به فرانسوی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی می‌شنویم

خوشبختانه در حال حاضر موضوع بانک و وام گرفتن از آن در کشورهای اسلامی پدیده‌ای عادی است و وجدان اسلامی به‌سبب جریان این معامله‌های غیردینی ناخشنود نمی‌باشد. زیرا این موضوع در ذیل معامله‌های اقتصادی‌ای که تابع قوانین موضوعه است جای می‌گیرد. اما جامعه‌ی اسلامی در برابر غیردینی ساختن نهاد دولت و خانواده موضع‌گیری می‌کند. زیرا دو نهاد مذکور از جمله ارکانی هستند که در برابر غیردینی شدن مقاومت نشان می‌دهند. رویکرد دینی در این دو نهاد پس از گذشت قرن‌ها چنان ریشه‌دار است که به‌سختی می‌توان آن را تغییر داد و یا محو ساخت. حاکمان جوامع اسلامی در طول تاریخ، مشروعیت الهی داشتند و همین امر در وجدان دینی سنتی، ضامن بقا و تسلیم شدن آزادانه در برابر حاکمان است. وگرنه به چه سبب آنان برای به زانو درآوردن جامعه و پایان دادن به درگیری‌های میان افراد، بیش از دیگران شایسته هستند. چنین اندیشه‌ای آسودگی خاطر را برای حاکمان و مردم در پی داشت. پس از شکل‌گیری دولت‌های ملی بر ویرانه‌های امپراتوری اسلامی، و محدود شدن دایره‌ی اختیارات دولت، و تبعیت شهروندان از قانون واحد، نشانه‌های اعتراض علیه مشروعیت الهی حاکمان آشکار شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده
23 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش اول
19 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش دوم
21 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش سوم
16 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش چهارم
28 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش پنجم
31 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش ششم
28 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش هفتم
23 دقیقه
فصل اول: ویژگی‌های محمد (ص) - بخش هشتم
18 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش اول
21 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش دوم
28 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش سوم
20 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش چهارم
34 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش پنجم
31 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش ششم
29 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش هفتم
14 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش هشتم
14 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش نهم
18 دقیقه
فصل دوم: قرآن در تاریخ - بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی
نویسنده
مترجمعبدالله ناصری
راویمهدی خلیلی، مهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

برای دریافت کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.