معرفی و دانلود کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)

عکس جلد کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)

کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) از امیرهوشنگ مهریار و سید مجتبی جزایری با دیدگاهی جدید به بحث اعتیاد می‌پردازد و توضیح می‌دهد چگونه با پیشگیری اولیه می‌توان این معضل مهم را مدیریت کرد.

درباره کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)

اعتیاد یکی از قدیمی‌ترین معضلات زندگی بشر بوده که با وجود آشنایی طولانی انسان با وابستگی به مواد مخدر، هنوز راه قابل قبولی برای مبارزه با آن یافت نشده است. طبق تحقیقات امیرهوشنگ مهریار و سید مجتبی جزایری در کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)، ایران نیز به دلیل قرار داشتن در یکی از مهم‌ترین مسیرهای انتقال مواد افیونی متاسفانه درگیری بالایی با سومصرف مواد دارد و یکی از اصلی‌ترین قربانیان سومصرف مواد در دنیا به شمار می‌رود.

مشاهده این وضعیت از دهه‌ها پیش باعث شده مسئولین، متخصصان و خانواده‌ها به روش‌های متفاوتی برای از بین بردن این معضل متوسل شوند. نیازی به گفتن نیست که ثمربخشی این اقدام‌ها به نسبت فاجعه، ناچیز بوده و این موضوع نشان می‌دهد که هنوز راه زیادی برای رسیدن به پاسخی کارساز در پیش داریم. کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) در تلاش برای گسترش دانش نوشته شده که نکته‌ای مهم برای کنترل اعتیاد را به ما گوشزد می‌کند: کاهش تقاضا!

در واقع کاهش تقاضا، یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر است چون نسبت به درمان، زمان و هزینه کمتری را برای اعضای جامعه به دنبال دارد. دلیل دیگر اهمیت این رویکرد، ماهیت متفاوت آن نسبت به راهکارهایی است که تا امروز در کشورمان انجام شده است. عمده برنامه‌های مبارزه با اعتیاد که شاهد آن‌ها بوده‌ایم بر محدود کردن دسترسی به مواد مخدر تاکید داشته‌اند که مانند یک مسکن خوشایند اما از درمان ریشه عاجز است. لذا اگر تصمیم داریم در این مسیر به نتایج جدیدی نسبت به گذشته برسیم، ناچاریم سیاست‌های رفتاری خود را تغییر دهیم.

امیرهوشنگ مهریار و سید مجتبی جزایری در کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) با شرح روش صحیح مبارزه با مواد مخدر، نقاط قوت و ضعف روش‌های ناکارآمد گذشته را به تصویر کشیده‌اند که به اصلاح درکی ما از این معضل فراگیر کمک شایانی می‌کند. شایان ذکر است که این نویسندگان به پاس زحماتشان تقدیرنامه هیئت داوران اولین دوره انتخاب آثار برتر مکتوب مبارزه با مواد مخدر را کسب کردند.

کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به افرادی که در زمینه مبارزه با اعتیاد تلاش می‌کنند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) می‌شنویم

گذشته از مدراس و موسسات آموزشی محل‌های کار یکی از بهترین امکانات را برای مداخلات آموزشی در رابطه با سومصرف مواد فراهم می‌سازد. افراد بزرگسال معمولا دست کم یک سوم از ایام بیداری خود را در این محل‌ها می‌گذرانند و به این ترتیب محل کار جای مناسب و مطمئنی را برای یافتن و تماس گرفتن با آن‌ها فراهم می‌سازد.

از سوی دیگر همکاران عموما روی رفتار یکدیگر اثر دارند و خیلی از افراد معتاد از طریق دوستانی که در محل کار خود پیدا کرده‌اند به سمت سومصرف مواد جلب می‌شوند. در زمینه تغییر نگرش‌ها و رفتارهای نامناسب نیز استفاده از فشار و نفوذ جمعی همکاران می‌تواند بسیار کارساز و مفید باشد. برنامه‌های مبتنی بر مراکز کار نیز مانند برنامه‌ای دیگر باید با هدف ایجاد آگاهی و نگرش‌های مثبت درباره خوداری از سومصرف مواد در همه اعضای سازمان و راهنمایی و تشویق کسانی که قبلا به این کار پرداخته‌اند در جهت ترک اعتیاد طراحی شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
فصل یکم: اصول و هدف‌های کاهش تقاضا
19 دقیقه
فصل دوم: پیشگیری - بخش اول
19 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
12 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
21 دقیقه
فصل سوم: درمان - بخش اول
22 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
15 دقیقه
فصل چهارم: نقش مدارس و نهادهای آموزشی - بخش اول
18 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
9 دقیقه
فصل پنجم: پیشگیری از سوءمصرف مواد، محل کار
20 دقیقه
فصل ششم: نقش رسانه‌ها
24 دقیقه
فصل هفتم: شناسایی گروه‌های پرخطر و هدف عمده برای برنامه های آموزش عمومی
18 دقیقه
فصل هشتم: بحث‌های مفهومی - بخش اول
20 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل نهم: پیشگیری نخستین - بخش اول
19 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
16 دقیقه
فصل دهم: پیشگیری دومین - بخش اول
16 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم
21 دقیقه
فصل یازدهم: رابطه بین پیشگیری نخستین، دومین و سومین
7 دقیقه
فصل دوازدهم: نتیجه‌گیری
18 دقیقه
پیوست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)
نویسنده،
راویبابک مینایی
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)

مهدی آذربویه
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
واقعا ربطی به درمان نداره و بهتره کلمه درمان از این کتاب حذف بشه تا دیدگاه کسانی که دنبال کمک و رهایی می باشند از دید مخاطب از بین نره
رضابهرامی
۱۴۰۲/۶/۶
این کتاب بصورت، اماری بود، اما برای خیل معتادان که خود دوست دارند، با کمک کتاب جزوه فیلم ومقاله درمنزل ترک کنند رایاری نمیکند.
ali saedpanah
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
بیشتر راهکارها بصورت کلی بدون تجزیه و تحلیل میباشد مطالب شنونده را تحت تاثیر قرار نمیدهد.
روژین طبیبی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتابه خیلی خوبیه ولی به کاره من نمیخوره کاش میشد پسش داد
ناصردهقانیان
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
از لحاظ روانی و روحی قابل درکه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان)

برای دریافت کتاب صوتی اعتیاد (پیشگیری و درمان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.