معرفی و دانلود کتاب صوتی افسردگی

عکس جلد کتاب صوتی افسردگی
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسردگی

ویلیام استایرن در کتاب صوتی افسردگی خاطرات و تجربه‌ی شخصی خود را در خصوص بیماری افسردگی شرح می‌دهد. این اثر، داستانی جذاب و خواندنی دارد و به روایت مبارزه‌های ویلیام با افسردگی و تلاش وی برای تبدیل شدن به نویسنده‌ای مطرح می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی افسردگی:

ویلیام استایرن (William Styron) با نگارش این کتاب، گزارشی حقیقی و بدون سانسور از افسردگی‌ خود ارائه می‌دهد و به شرح بیماری‌ای می‌پردازد که او را از نویسنده‌ی موفق و مطرح به مردی عاجز و ناتوان تبدیل کرد تا جایی که نمی‌توانست کوچک‌ترین کاری را در طول روز انجام دهد. خوشبختانه، او توانست این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد تا این برهه‌ی حساس از زندگی خود را برای شما روایت کند و از پیروزی پایانی خود بگوید.

ویلیام استایرن را می‌توان یکی از موفق‌ترین نویسندگان آمریکا در دهه‌های شصت و هفتاد دانست که با رمان «انتخاب سوفی» به شهرتی افسانه‌ای دست یافت. او در شصت سالگی و در اوج شهرت، به افسردگی مبتلا شد. این بیماری او را به سمتی سوق داد که حتی به خودکشی هم فکر می‌کرد.

استایرن، پس از مداوا، خاطرات خود را از در کتابی تحت عنوان «ظلمت آشکار» شرح داد و کتاب افسردگی (Depression) گزیده‌ای از آن کتاب محسوب می‌شود. این کتاب با استقبال بسیار زیادی مواجه شد، نام استایرن را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت. استایرن کتاب خود را با سفری به پاریس در سال 1985 آغاز می‌کند؛ چرا که این سفر، نقش مهمی در زندگی استایرن و درمان افسردگی‌اش دارد.

البته نخستین جرقه‌ی نگارش این کتاب در سال 1989 زده شد، زمانی که استایرن متن سخنرانی خود را درباره‌ی اختلالات عاطفی آماده می‌کرد. مدت‌ها زمان برد تا آن سخنرانی تبدیل به کتابی درخور توجه شود اما نتیجه‌ی آن را بدون شک می‌توان یکی از بهترین آثار مربوط به افسردگی دانست.

شنیدن کتاب صوتی افسردگی برای چه کسانی مناسب است؟

بیماری افسردگی، هزاران چهره دارد و در هر شخص خود را به گونه‌ی متفاوتی نشان می‌دهد. شاید تعجب کنید، اما این بیماری یکی از مشکلات شایع در میان انسان امروزی محسوب می‌شود. با این اوصاف، بهتر است آشناییِ کلی با افسردگی داشته باشید و کتاب صوتی افسردگی یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

ویلیام استایرن را بیشتر بشناسیم:

او با نام کامل ویلیام کلارک استایرن (William Clark Styron) در سال 1925 در آمریکا به دنیا آمد و در سیزده سالگی مادر خود را از دست داد. ویلیام از دانشگاه دوک، مدرک لیسانس هنر خود را دریافت کرد و نخستین رمان خود را با نام «در تاریکی بخوابید» در سال 1951 منتشر کرد. این نویسنده، سرانجام در سال 2006 و در حالی 81 سال داشت، از دنیا رفت.

مجموعه‌ی تکه‌های نیک چیست؟

تکه‌های نیک ترجمه‌ی مجموعه‌ی وینتیج مینی است. این مجموعه‌ی خواندنی اطلاعات مختصری در خصوص آثار ادبی ارائه می‌دهد و هر کدام موضوع خاصی را مورد توجه دارند.

در بخشی از کتاب صوتی افسردگی می‌شنویم:

افسردگی ناهنجاری احوالات است. به طرز غریبی دردناک و گذراست، طوری که گویی برای خود انسان شناخته می‌شود، برای هوش واسطه، مثل حاشیه‌ای که فراتر از توصیف است. از این رو افسردگی برای کسانی که حد آخر آن را تجربه نکرده‌اند، غیرقابل درک است. اگرچه غم و دلتنگی که گاهی مردم گرفتارش می‌شوند و با مسئله‌ی عمومی وجود هر روزه در ارتباط است، چنان رواجی دارد که نشانی از این بیماری را در شکل بحرانی‌اش به افراد زیادی نشان می‌دهد، اما در زمانی که من می‌نوشتم، از آن رکورد و خمودگی آشنا و قابل کنترل فرود آمده بودم. الان می‌توانم ببینم که من در پاریس در مرحله‌ی بسیار پیشرفته‌ای از این بیماری بودم و در موقعیت شومی قرار گرفته بودم. بین هیجانات نامتمرکز اولیه در آن تابستان و فرجام نسبتا خشن دسامبر که مرا راهی بیمارستان کرد، تلاش می‌کنم که تحول این عارضه را از همان شروع اولیه تا بستری شدن و بهبود نهایی‌ام توضیح دهم.

صادق‌ترین قدرت‌ها هم مستقیم با این واقعیت روبه‌رو می‌شوند که افسردگیِ جدی، به سادگی قابل درمان نیست. این‌طور بگوییم که بر خلاف دیابت که سریع اندازه‌گیری می‌شود تا میزان پذیرش گلوکوز بدن را دوباره تنظیم کند و می‌تواند به شکل دراماتیکی این فرآیند خطرناک را وارونه کند و آن را تحت کنترل داشته باشد، افسردگی در مراحل اصلی‌اش هیچ درمان سریع در دسترسی ندارد. شکست در کاهش مشکل، یکی از ناامید کننده‌ترین واقعیت‌های این ناهنجاری است که خود را برای قربانی آشکار می‌کند و کمک می‌کند که مستقیماً آن را در دسته‌ی بیماری‌های مرگ‌آفرین قرار دهیم. به جز آن بیماری‌هایی که به شدت وخیم و کشنده هستند، انتظار نوعی درمان و بهبودی با قرص، با درمان فیزیکی، یا رژیم و جراحی داریم؛ همراه با رشد منطقی از آرامش اولیه‌ی نشانه‌ها تا درمان نهایی. وحشتناک این است که کسی که در مراحل اولیه‌ی افسردگی جدی است، نگاهی به برخی از چندین کتاب موجود در بازار می‌اندازد و در حوزه‌ی نظری و نشانه‌شناختی مطالب زیادی کسب می‌کند و خیلی کم به این موضوع می‌رسد که امکان نجات سریع وجود دارد. کسانی که مدعی راهی آسان برای خروج از این مشکل هستند، زبان‌باز و کلاه‌بردارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
یادداشت سرپرست مجموعه
2 دقیقه
درباره نویسنده
2 دقیقه
یادداشت نویسنده
1 دقیقه
تاریکی نمایان
31 دقیقه
یک
15 دقیقه
دو
13 دقیقه
سه
25 دقیقه
چهار
14 دقیقه
پنج
15 دقیقه
شش
4 دقیقه
هفت
10 دقیقه
هشت
10 دقیقه
نه
5 دقیقه
ده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسردگی
نویسنده
مترجمصبا راستگار
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسردگی

مژگان درفشی
۱۴۰۱/۱/۵
سلام و درود
نویسنده با بیانی ساده و گیرا به روایت افسردگی خود میپردازد و در طول کتاب از تمام انسانهای تاثیر گذاری سخن به میان میاورد که نه برای فساد اخلاقی و شاید پوچگرایی دست به خودکشی زده‌اند بلکه افسردگی حادی را تجربه کرده‌اند همچون کامو، گاری، همینگوی... به بروز نشانه‌هایی افسردگی خود در انجا
کتابهایش میرسد؛ که میفهمد شخصیت رمانش را به خودکشی کشانده است بسیار گیراست و از نشانه‌های افسردگی خود و اضطرابی که تجربه کرده است میگوید. سخن از افسردگی که پایان روح نیست بلکه (به قولی که نویسنده از دانته مینویسد) در طول راه، راهم را گم کردم و به جنگلی تاریک رسیدم... او افسردگی را جنگلی تاریک میداند که میتوان از ان عبور کرد و به نور درخشان ستارگان رسید. چه توصیف زیبایی و چه شور و امیدی. ممنونم از مترجم با ترجمه‌ی گیرا و گوینده با صدای رسا. 🍀
کاوه محمدی مسنن
۱۴۰۲/۷/۱۳
تا نکوبی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ
نویسنده توصیفی خوب از "افسردگی" ارائه داده اما راهکار چندانی برای برون رفت از افسردگی ارائه نداده؛ توصیه میکنم در کنارش کتابهای: "از حس بد به حس خوب" دیوید برنز و "رفتار درمانی شناختی" هم مطالعه شود.
Drfatemehfe E
۱۳۹۹/۸/۶
این اثر بیشتر بصورت داستان زندگی نویسنده در زمانی هست که افسردگی داشته
و زیاد راه کاری نمیده واسه درمان افسردگی
اگه کسی به این هدف میخاد گوش بده که افسردگیشو باهاش درمان کنه پیشنهاد نمیکنم
ولی خب من به عنوان یه داستان و اینکه علائم افسردگی رو خیلی خوب بیان کرده دوستش داشتم
سودابه کلهر
۱۴۰۰/۷/۳
کتاب خوبی بود، برای درک‌ بهتر احوال افراد افسرده و برخی توصیه‌های مفید برای طی کردن‌ دوران افسردگی پیشنهاد میکنم
علی یزدان پناه
۱۴۰۰/۳/۲۱
درود
قدم اول در رفع هر مشکلی "آگاهی" هست ش این کتاب آگاهی دهنده‌ی خوبی ه.
Zahra Arjmand
۱۳۹۹/۷/۲۵
من افسردگی دارم وقتی گوش کردم آرام شدم
زهرا مصطفایی
۱۴۰۱/۴/۳
بارها گوش کردم، قابل تفکر هست.
خانم نقوی
۱۴۰۰/۸/۲۹
اثر قشنگی بود لذت بردم
mostafa Charbdast
۱۴۰۰/۱/۱۷
خوبه اگر با دقت به گوینده درست توجه کرد
Mosi Leyana
۱۳۹۹/۷/۱۳
اثر بسیار قشنگی بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسردگی

برای دریافت کتاب صوتی افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.