معرفی و دانلود کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟

عکس جلد کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟
قیمت:
۱۹۰۰۰ 9500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟

کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟ نوشته تام راث، دربردارنده‌ی رهنمودهای مثبت و مفیدی جهت رسیدن به موفقیت در کار و زندگی است.

سطل شما چقدر پر است؟ (How full is your bucket?: Positive strategies for work and life)، کتابی خارق‌العاده و بی‌نظیر است که با تحقیقات ارزشمند موجود در آن، به شما یاد می‌دهد که چگونه نیروی اندیشه را تحت کنترل در‌ بیاورید، افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید و به آرامش درونی برسید. این اثر جزو یکی از بهترین کتاب‌های دنیا است و روی زندگی و روابط نزدیک افراد زیادی در سراسر دنیا تاثیرات ماندگار و فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. این کتاب با یک زبان ساده و گویا، بیشتر از هر چیزی به اهمیت مثبت‌گرایی و تاثیرات شگفت‌انگیز آن در زندگی ما اشاره دارد.

تام راث (Tom Rath) را پدر علم روانشناسی مثبت می‌نامند؛ او با ارائه آمارهای مستند، مرگ و میرهای زیادی، ناشی از منفی‌نگری را در این اثر ذکر می‌کند که شما را عمیقا به فکر فرو می‌برد. به طوری که که موجب می‌شود با تمام وجود درک کنید که افکار منفی تا چه اندازه می‌توانند خطرناک و کشنده باشند، از این رو راهکارهای کتاب مبنی بر حرکت بر روی مدارهای مثبت را با جان و دل پذیرا خواهید شد.

اگر این کتاب را بشنوید و رهنمودهای آن را در زندگی خود عملی کنید، تاثیرات مثبتی روی زندگی شما می‌گذارد، پس فرصت را غنیمت بشمارید، این اثر گران‌بها را بشنوید، رهنمودهای آن را به کار بگیرید و زندگی خود را تا پایان عمر با احساسی مملو از لذت و موفقیت سپری کنید.

در این اثر به شما ثابت می‌شود که چگونه یک نگرش صحیح، یکی از کلیدهای اصلی برای زندگی موفق به‌ شمار می‌آید. هر یک از ما یک سطل نامرئی داریم. این سطل با حرف‌هایی که دیگران به ما می‌زنند یا کارهایی که برای ما انجام می‌دهند دائما پر یا خالی می‌شود. وقتی سطل ما پر است، ما حس خوبی داریم و وقتی خالی ست، حال ما بسیار بد است. هر یک از ما یک ملاقه‌ی نامرئی هم داریم. وقتی با آن سطل دیگران را پر می‌کنیم، با گفتن حرف‌ها یا انجام کار‌هایی که احساسات خوب و مثبت آن‌ها را افزایش دهد، همزمان سطل خودمان را هم پر می‌کنیم. ولی وقتی با گفتن حرف‌ها یا انجام کارهایی که احساس بدی به دیگران می‌دهد سطل آن‌ها را خالی می‌کنیم، سطل خودمان هم خالی می‌شود.

مثل یک فنجان لبریز، پر بودن سطل‌مان به ما نگرشی مثبت و قوای تازه‌ای می‌بخشد. هر قطره‌ای که به این سطل می‌ریزد ما را قوی‌تر و خوش‌بین‌تر می‌کند. ولی یک سطل خالی ذهنیت ما را مسموم می‌کند، انرژی ما را کم می‌کند و اراده‌ی ما را تضعیف می‌کند. به همین خاطر هر زمان که کسی سطل‌مان را خالی می‌کند، صدمه می‌بینیم. پس هر روز و در هر لحظه باید تصمیمی بگیریم: می‌توانیم سطل یک نفر را پر کنیم یا خالی. و این تصمیم فوق‌العاده مهم است، چون تاثیری عمیق بر روابط، میزان کارایی، سلامتی و شادی ما می‌گذارد.

در قسمتی از کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟ می‌شنویم:

بعد از جنگ کره، سرگرد دکتر ویلیام‌ای مِیِر، که بعد‌ها روانکاو ارشد ارتش آمریکا شد، 1000 تن از اسرای جنگی آمریکایی را که در کمپی در کره‌ی شمالی حبس بودند مورد مطالعه قرار داد. او منحصرا به مطالعه‌ی یکی از شدید‌ترین و خشونت‌بار‌ترین نمونه‌های تاثیرات روانی جنگ بر افراد علاقه‌مند شد، موردی که بدترین تاثیر را روی قربانی گذاشته بود. سربازان آمریکایی در کمپ‌هایی زندانی بودند که طبق استانداردهای معمول زیاد ظالمانه و غیرطبیعی به شمار نمی‌آمدند. اسرا غذا و آب کافی و سرپناه داشتند. آن‌ها تحت شکنجه‌های جسمی مرسوم آن زمان مثل فرو کردن بامبو زیر ناخن‌ها قرار نگرفته بودند. در حقیقت، نسبت به بیشتر نبردهای ارتشی تاریخ، موارد بسیار کمی از آزار جسمی در کمپ‌های کره‌ی شمالی گزارش شده بود.

پس چرا این همه سرباز آمریکایی در این کمپ‌ها مردند؟ دور اردوگاه اسرا با سیم خاردار احاطه نشده بود. سرباز مسلحی هم اطراف کمپ را محاصره نکرده بود. با این حال هرگز سربازی سعی نکرد فرار کند. این افراد اغلب با هم درگیر می‌شدند، گاهی هم با ماموران کره‌ای دوست می‌شدند. وقتی بازماندگان آزاد و به صلیب سرخ ژاپن فرستاده شدند، به آن‌ها فرصتی داده شد تا به عزیزان‌شان تلفن کنند و خبر زنده ماندن‌شان را بدهند. تعداد بسیار کمی از آن‌ها به خود زحمت تلفن زدن را دادند. پس از بازگشت به وطن، سربازان هیچ‌گونه ارتباطی با یکدیگر برقرار نکردند. می‌توان هر کدام از آن‌ها را به یک زندانی تشبیه کرد که در یک سلول انفرادی خیالی بدون آهن و سیمان حبس شده است.

دکتر میر بیماری جدیدی در کمپ اسرا کشف کرد، ناامیدی شدید. آن روزها کاملا معمول بود که یک سرباز روزها در اتاقش بماند و با ناامیدی به اطراف نگاه کند و به این نتیجه برسند که تلاش برای نجات بی‌فایده است. آن سرباز تنهایی در گوشه‌ای کز می‌کرد و ملحفه‌ای روی سرش می‌کشید و در عرض دو روز می‌مرد. سربازان به این نوع مردن مرض تسلیم شدن می‌گفتند. دکتر‌ها به این بیماری نام میراسموس را دادند، که به نقل از میر به معنی عدم استقامت و انفعال است. اگر سربازان را کتک می‌زند، روی‌شان تف می‌انداختند یا به آن‌ها سیلی می‌زدند، آن‌ها عصبانی می‌شدند و عصبانیت‌شان به آن‌ها انگیزه‌ای برای بقا می‌داد. ولی بدون انگیزه، آن‌ها به سادگی می‌مردند، در حالی که هیچ توضیح پزشکی‌ای برای مرگ‌شان وجود نداشت.

علی رغم حداقل شکنجه‌ی جسمی، میراسموس درصد مرگ و میر سربازان را در کمپ‌های کره‌ی شمالی به رقم باورنکردنی 38 درصد رساند، بالاترین درصد مرگ در تاریخ ارتش آمریکا. نیمی از این سربازان فقط به خاطر تسلیم شدن مرده بودند. آن‌ها کاملا، ذهنی و جسمی، تسلیم شده بودند. چرا همچین اتفاقی افتاد؟ به خاطر تکنیک‌های سخت و بی‌رحمانه‌ای که سربازان کره‌ی شمالی به کار می‌بردند. میر روش شکنجه‌ی روانی مورد استفاده‌ی کره‌ای‌ها را قوی‌ترین صلاح جنگی توصیف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
مقدمه
11 دقیقه
فصل اول: تئوری سطل و ملاقه
8 دقیقه
فصل دوم: مثبت بودن، منفی بودن و کارایی
9 دقیقه
سقوط
9 دقیقه
فصل سوم: تک تک لحظه‌ها مهم‌اند
7 دقیقه
بی‌توجهی به یک تحقیق مهم
10 دقیقه
نسبت جادویی
10 دقیقه
فصل چهارم: داستان تام یک سطل لبریز
8 دقیقه
رویارویی با یک مشکل بزرگ
10 دقیقه
فصل پنجم: شخصی‌اش کنید
11 دقیقه
فصل ششم: 5 راهکار برای افزایش احساسات مثبت
9 دقیقه
استراتژی سوم: دوستان صمیمی پیدا کنید - استراتژی چهارم
6 دقیقه
استراتژی پنجم: قانون طلایی رو برعکس کنید
10 دقیقه
راهنمای تئوری سطل و ملاقه
7 دقیقه
استراتژی سوم: دوستان صمیمی پیدا کنید، نه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟
نویسنده
راویعلی نجفی
ناشر صوتی آگاه باشیم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۰۰۰ 9500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟

زهرا نقی پور
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
لحن و صدای گوینده خوب بود. به طور خلاصه میگه سعی کنیم به دیگران انرژی مثبت بدیم و ظرف وجودشون رو پر از نشاط و امید کنیم.
از طرفی مراقب باشیم با غرغر و انرژی منفی، حال بقیه رو بد نکنیم و انرژی و شادی رو ازشون نگیریم. و خودمون از از افرادی که دائم فاز منفی، ناسپاس و نا امید هستند و غر میزنند تا
فاصله بگیریم، ظرف وجودمون رو از انرژی مثبت خالی نکنند. روی نکات مثبت افراد تاکید کنیم و روی نقاط منفی اونها متمرکز نشیم. تحقیقات نشون داده در صورت تاکید روی نکات منفی طرف مقابل مثل همسر فرزند و سایر اطرافیان ان افراد نه تنها بهتر نمی‌شوند بلکه مقاومت می‌کنند و بدتر هم می‌شوند در عوض تاکید بر نقاط قوت شخصیتی ان ها و قدردانی بابت خوبی هایشون، باعث تلاش ان فرد برای بهتر شدن خودش میشه. در واقع تلاش می‌کنه نکات قوتش رو پر رنگ و نکات آزار دهنده‌اش رو برطرف کنه. قدردانی از اطرافیان و به زبان آوردن کوچکترین خوبی‌هایی که دارند
فرشید حسنی
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
سلام
یکی از بهترین کتابهای روانشناسی مثبت هست. در این کتاب اهمیت مثبت گرایی به ما آموزش داده میشه و هم چنین راهکارهایی برای انتقال این مثبت گرایی به دیگران که باعث ایجاد حال خوب در دیگران و خودمون میشه
سیده فاطمه موسوی
۱۳۹۹/۲/۱۳
سلام خیلی کتاب مثبتی بود اولش برام کتاب باز نمیشد صوتیش اما بعدش درست شدم محتوای کتاب خیلی خوبه و اینکه صدای شخصی که این کتاب رو میخونه تاثیر گذاره
Narjes Jakestani
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
واقعا ادم وقتی ذهنش پر باشه دیگه جایی برای چیزای جدید و تجربه‌های جدید نداره
هرچی ادم کمتر حس دانای کل بودن داشته باشه بیشتر یاد میگیره و تلاش میکنه
صادق
۱۴۰۳/۱/۱۵
سلام، برای من خواندن مطالبش جالب بود و می‌تونه در راه و مسیر زندگی شخصی و اجتماعی مفید واقع بشه،
میثم شهیدی
۱۴۰۱/۵/۲۱
کتاب خوبیه ولی انتظار مطالب عمیقتری داشتم، به نظرم مطالب خیلی بدیهی بود
فاطمه
۱۴۰۱/۵/۱۸
حرف نداره با خوندنش دوست داری همیشه سطل پری داشته باشی و در بیشتر موقعیت‌ها خالی شدن رو حس می‌کنی
Sara Ja
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
محتوای کتاب عالی بود به نظر من هر شخصی باید یه دونه از این کتاب توی کتابخونه ش داشته باشه
منصور راشدیان
۱۴۰۲/۸/۱۱
یکی از بهترین کتاب هاییه که میتونید بخونید حتما به همه توصیه میکنم گوش بدید
علیرضا قاسمی زاده
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتاب خوبیه ولی مطالب ولی انتظار مطالب عمیق و علمی خاصی نداشته باشید.
ایسا ر
۱۴۰۰/۷/۱۰
حرفهایی که کسی تا بحال نگفته
من از شنیدنش لذت بردم
سیده پریسا میرطالبی
۱۴۰۲/۶/۲۴
واقعاً کتاب خوبی بود، پیشنهاد می‌کنم گوش کنین👌
ehsan muayed
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
خوب بود ولی هر هفته دوتای آخرو گوش کنید...
فاطمه قاسمی
۱۴۰۱/۶/۴
دوستش داشتم امیدوارم همه این کتاب قشنگ رو بخونن🥰🥰🥰
فاطمه قبادی
۱۴۰۱/۲/۱۸
کتاب خیلی مفید و عالی بود خیلی رسا و خوب خوانده شده بود
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟

برای دریافت کتاب صوتی سطل شما چقدر پر است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.