معرفی و دانلود کتاب صوتی جهان در پوست گردو

عکس جلد کتاب صوتی جهان در پوست گردو
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهان در پوست گردو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهان در پوست گردو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جهان در پوست گردو

استیون هاوکینگ در کتاب صوتی جهان در پوست گردو، شما را با مرزهای فیزیک نظری آشنا می‌کند و با آمیختن نظریه نسبیت عام انیشتین و تئوری تاریخچه‌های چندگانه ریچارد فینمان، این دو را به شکلی یکپارچه درمی‌آورد. این کتاب پرفروش در سال 2002 جایزه عمومی کتاب علمی انجمن سلطنتی را از آن خود کرد.

درباره کتاب صوتی جهان در پوست گردو:

استیون هاوکینگ همچون بسیاری دیگر از دانشمندان در طول قرون گذشته سعی داشته تا با کمک یک تئوری تمامی رخدادهای این جهان را شرح و تفسیر کند. او از طریق ترکیب نظریات مختلف علمی، به نظریهٔ جدیدی دست‌یافت و آن را در کتاب جهان در پوست گردو (The Universe In A Nutshell) با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.

نویسنده در این کتاب شما را به یک سفر هیجان‌انگیز فراتر از زمان و مکان می‌برد و درمورد ریسمان‌ها، ذرات، پی - بران‌ها، سفر در زمان و بُعد یازدهم حرف می‌زند. با شنیدن این کتاب با راز و رمزهای مربوط به سیاه‌چاله‌ها و منشأ دنیا آشنا خواهید شد و جهان هستی را با دیدگاهی علمی خواهید نگریست. درواقع هاوکینگ با قلم جذاب و روان خود ما را در کشف اسرار جهان راهنمایی می‌کند و مفاهیم مهمی نظیر ابر جاذبه و ابرتقارن، نظریه کوانتوم، هولوگرافی و دوگانگی را شرح می‌‌دهد.

کتاب جهان در پوست گردو باعث می‌شود به این نتیجه برسید که واقعیت چندبرابر شگفت‌انگیزتر از خیال است. پروفسور هاوکینگ تئوری نسبیت عام اینشتین و نظریه تاریخچه‌های چندگانه ریارد فینمان را در هم آمیخت و یک تئوری جدید به نام «نظریه -م یا ام» به وجود آورد که در آن تمامی جهان را به شکلی یکپارچه شرح می‌دهد.

کتاب صوتی جهان در پوست گردو مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های علمی و به‌خصوص علم فیزیک علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان مفید خواهد بود.

با استیون هاوکینگ بیشتر آشنا شویم:

یکی از فیزیک‌دانان و دانشمندان بزرگ قرن اخیر که با نظریات خود انقلابی در کیهان شناسی به وجود آورد، استیون هاوکنیگ (Stephen Hawking) نام دارد. او در سال 1942 در بریتانیا به دنیا آمد و در زمان مرگش نیز مدیر تحقیقات در مرکز کیهان شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود و از سال‌های 1979 تا 2009 نیز در همان دانشگاه رشته ریاضیات را تدریس می‌کرد.

معروف‌ترین کتاب استیون هاوکینگ «تاریخچه زمان» نام داشت که به مدت 237 هفته پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا به شمار می‌رفت. کتاب مشهور دیگر او «طرح بزرگ» نام داشت که در سال 2010 منتشر شد و به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون تبدیل شد.

استیون به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک دچار بود و هیچ‌گونه حرکتی نداشت، نه قادر به نشستن بود و نه راه‌رفتن و ایستادن. حتی نمی‌توانست دست‌وپای خود را به حرکت درآورد یا بدنش را خم کند و یا سخن بگوید. او سرانجام در سال 2018 در سن 76 سالگی در خانه‌اش درگذشت.

از دیگر آثار او می‌توان به «تاریخچه مختصر زندگی من»، «دریچه‌ای به‌سوی کیهان»، «گنجینه کیهانی»، «تاریخچه مختصر زمان» و «پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات استیون هاوکینگ:

- دریافت مدال آزادی ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2009
- صاحب کرسی ریاضیات لوکاس از سال 1979 تا سال 2009
- رکورد 237 هفته‌ای برای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا برای کتاب «تاریخچه زمان»
- دریافت رتبه 25 از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان در نظرسنجی عمومی بی‌بی‌سی در سال 2002
- کسب عنوان یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون برای کتاب «طرح بزرگ»

در بخشی از کتاب صوتی جهان در پوست گردو می‌شنویم:

«می‌توانم در پوست گردویی محبوس باشم و خودم را سلطان فضای بی‌کران بینگارم.» (شکسپیر - هملت، پردهٔ دوم، صحنهٔ دوم)

شاید منظور هملت از این گفته این بوده که اگرچه ما موجودات بشری از نظر جسمی بسیار محدود هستیم، اما ذهن‌هایمان آزادند تا تمام عالم را بپیمایند و متهورانه به جاهایی بروند که حتی پیشتازان فضا نیز از پا گذاشتن به آن جا هراس دارند و فقط به کابوس‌های بد راه دارد. آیا جهان واقعاً بی‌کران یا فقط بسیار بزرگ است؟ آیا دیرپا است یا فقط عمری دراز دارد؟ ذهن‌های محدود ما چگونه می‌توانند جهانی بی‌کران را درک کنند؟

آیا حتی تلاش برای درک آن جسورانه نیست؟ آیا به سرنوشت پرومتئوس دچار نخواهیم شد؟ کسی که طبق اسطوره‌شناسی کلاسیک آتش را برای استفادهٔ آدمیان از زئوس دزدید و به‌خاطر این جسارت به صخره‌ای زنجیر شد و عقابی بر جگرش نوک می‌زد. به‌رغم این حکایت اخطارآمیز من معتقدم ما می‌توانیم و باید برای درک جهان بکوشیم. ما به‌ویژه در چند سال اخیر پیشرفتی چشمگیر در درک کیهان داشته‌ایم. ما هنوز تصویر کاملی در دست نداریم. اما شاید زیاد دور از دسترس نباشد. آشکارترین چیز درباره فضا این است که پیش می‌رود و پیش می‌رود و پیش می‌رود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
پیشگفتار
31 دقیقه
فصل یک: تاریخچه‌ای مختصر از نسبیت
49 دقیقه
فصل دو: ریخت زمان
35 دقیقه
فصل سه: جهان در پوست گردو
43 دقیقه
فصل چهار: پیش‌بینی آینده
37 دقیقه
فصل پنج: حراست از گذشته
20 دقیقه
فصل شش: آینده‌ی ما، پیشتازان فضا آری یا نه
29 دقیقه
فصل هفت: دنیای جدید برانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جهان در پوست گردو
نویسنده
مترجمعبدالحسین صبوری
راویمحمود هادی زاده
ناشر چاپیانتشارات شبگیر
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جهان در پوست گردو

Ali Akbari
۱۴۰۱/۵/۳۰
کتاب بشدت تخصصی و فقط اونایی که در مورد فیزیک و هوا و فضا اطلاعات زیادی دارن و میخوان اطلاعاتشون رو کاملتر کنن یا ببینن برخی فرضیه‌ها در ابتدا از کجا شکل گرفته این کتاب رو بخرن بهتره، نویسنده میگه اولین کتابم خوب فروش رفت بعدش این کتاب رو منتشر کردم، اون کتابم احتمالا از اسمش خریده بودن یا متخصص‌ها خریدن چون این حجم از مطالب تخصصی واقعا برای یه ادم عادی اصلا بدرد نمیخوره، باز من اطلاعاتی در مورد فضا و زمان داشتم و خیلی از مطالب رو متوجه شدم، ولی خب کسی که ندونه هیچی نمیفهمه، میره از قبل از خیلی چیزایی که لزومی نداره مثلا اینکه چطور شد اصلا انیشتین مدرسه نرفت توضیح میده بعد یهو میاد تخصصی‌ترین حرفارو خیلی سریع میگه یعنی یهو‌از تو کوچه رفتن انیشتین یهو میگه فضا در بعد زمان خمیده است خب این خیلی پیچیده است و اینکه اینو‌یهو‌بیان میکنی و خیلی سادخ ازش میگذری ازش بنظرم جالب نیست، شاید برا کسی که پیشفرض‌های اینچیزا رو کامل خونده باشه بدرد میخوره فقط وگرنه برای بقیه مفید نیست چون نه فرمولی هست که شما از روی فرمول متوجه بشین نه شکل شماتیکی هست و فقط با جملات یک شخص باید تمام حرفش رو متوجه بشین که چنین چیزی غیرممکن، حالا این کتاب چرا انقدر پرفروش شده و ایا اینکه دقیقا همه کامل فهمیدن چی میگه یا نه خیلی جالبه، بنظرم این کتاب اصلا نباید پرفروش بشه چون اصلا برای همه نیست و فقط بدرد کسانی میخوره که مطالبی در همین زمینه کاملا تخصصی خونده باشن.
پارسا
۱۴۰۱/۳/۲۶
واقعن کتاب سختی بود. ۹۰ درصدشو نفهمیدم. خیلی علمی بود. ولی خب از اونجایی که درمورد جهان هستی حرف میزنه آدم میخواد ادامه بده
فرض کنید، فرضی محال؛ سوار بر ماشینی هستید که با سرعت سیصد هزار کیلومتر بر ثانیه بی‌وقفه حرکت می‌کند. پس از یک سال مسافت به اصطلاح یک “سال نوری” را پیموده‌اید. حال اگر 46 سال
میلیارد بتوان به این سفر محال در یک راستا ادامه داد، شما بزرگیِ عالم قابل مشاهده را طی کرده‌اید. بله، 46 میلیارد سال نوری، وسعت کیهان مرئی ماست. آن هم وسعت کنونی برای کیهانی که همچنان با شتاب در حال گسترش است. حتی برخی مطالعات، نشانگرِ کیهانی حداقل 250 برابر بزرگتر از آن هستند. کیهان عظیمی سرشار از قوانین و مفاهیم! هاوکینگ انبوهی ازاین قوانین، نظریه‌ها و مفاهیم بنیادی فیزیک را در کتاب جهان در پوست گردو، خیلی مختصر، یا به اصطلاح انگلیسی‌زبانان، در پوست گردویی، با زبانی سلیس و عامیانه بیان می‌کند.
در این نوشتار هاوکینگ از بیان معادلات ریاضیاتی صرفنظر کرده، گاهی گریزی مختصر به فلسفه می‌زند و سپس مسیر تاریخی نظریه‌های فیزیک نوین را برای توصیف کیهان شگرف و پاسخ به پرسش‌های هر انسان کنجکاوی در پیش می‌گیرد.
سمانه علیرضازاده
۱۴۰۲/۷/۱
کتاب تخصصی باید توسط مترجم و خواننده آگاه به متن ترجمه بشه. به وضوح مترجم درک درستی از متن نداشته، و خواننده هم علی رغم‌اجرای و صدای خوبش در بعضی جاها متوجه متن نبوده و بعضی مکث‌ها یا عدم مکث‌ها معنای جمله رو عوض کرده.
ای کاش برای تهیه کتاب‌های صوتی از ترجمه‌های بهتر استفاده بشه.
همچنین اگر مند
علاقه به بحث‌های جنجالی فیزیک هستید، آقای میچیو کاکو از آقای هاوکینگ قلم روشن‌تری دارند و ساده نویس‌تر هستند.
رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۶/۱۲
اولین کتابم در حوزه فیزیک هست. البته من اینجوری فکر میکردم که این کتابیه که برا عموم نوشته شده ولی من به شخصه اینجوری فکر نمیکنم. برای من که دانشجوی فیزیک ترم ۱ هستم کتاب سنگینی هست که باید حداقل ۲_۳ بار گوش بدم تا بهتر بفهمم. حالا نمیدونم به خاطر ترجمه‌اش هست یا خود کتاب.
بنابراین توصیه‌ام اینه که اگه هیچ زمینه‌ای ندارید و یا زمینه کمی دارید این کتاب رو توصیه نمیکنم.
Iman Azimi
۱۴۰۱/۲/۱۴
کتاب عالی و گوینده هم عالی.
اما جناب آقای محمود هادی زاده در یک عبارت از دقیقه‌ی پایانی فصل یک، اشتباه بزرگی در برخوانی کتاب دارند:
ایشان گفتند:
سیاست یک لحظه است اما یک معادله‌ی جاودانیست!
در حالی که درست آن این است:
سیاست یک لحظه است اما یک معادله، جاودانیست.
نوشین محسنی
۱۴۰۱/۸/۴
استیون هاوکینگ، گاهی اوقات فکر میکنم ما نسبت به این انسان چقدر مدیون هستیم.
کسی که با اندیشه‌های جنجال بر انگیزش خط بطلان بر اعتقاد خیلی از انسانها گذاشته.
خیلی جرات میخواد که یک نفر فکر و اندیشه خلاف جامعه اطراف داره رو به مرحله بیان برسونه.
محمد سرخابی
۱۴۰۲/۲/۲۴
با سلام به نویسنده‌ی عزیز. من برای اولین بار که رمان صوتی گوش میدم یعنی اصلا تجربه‌ی رمان اصلا نداشتم و چقدر زیبا بود برام که اولین رمانم رو با کتاب و باز هم تنهایی شروع کردم. ممنونم از تمامی دست در کاران این کتاب🌷
mohamad s
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
من حال کردم با کتاب
یه مقدار اون روونی لازم و نداره که بیش تر بخاطر ترجمش هستش که از کلامات یه مقدار سخت استفاده شده ولی اگر شناختی در حد فیزیک دبیرستان داشته باشین متوجه سخن نویسنده میشین
Mohsen RZ
۱۴۰۰/۶/۱۹
در این که کتاب پر محتوایی باشه شکی نیست ولی اصلا به درد کسایی که از فیزیک چیزی نمیدونن نمیخوره!
یک کتاب تخصصیه و مردم با دانش معمول نمیتونن باهاش ارتباط بگیرن
حسین براتی پور
۱۴۰۱/۸/۱۱
با سلام علیرغم اینکه بعضی از اصطلاحات و مفاهیم برایم دشوار بود اما در کل تصویر و فهم تازه‌ای از جهانی که دران هستیم به من داد. سپاس از زحمات گروه کتابراه.
مرتضی پوربشیر
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
نظریه کوانتوم به روشی ساده و قابل درک بررسی شده. ستاره شناسی و کیهان شناسی هم به شکل کامل بیان شده. در کل برای علاقه مندان فیزیک و کیهان شناسی بسیار مفید هست.
زینب موسوی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
مطمئنا کتاب خوبیه اما فکر میکنم کمی باید از لحاظ درک مسائل فیزیک و ریاضی سطح بالایی داشته باشیم و برای عموم خیلی مناسب نیست
نیک تن طب
۱۴۰۱/۲/۸
خیلی دلنشین برای علاقه مندان به فیزیک و علوم و البته کتابی نیست که پشت فرمان گوش بدید نیاز به توجه داره
Majid 121
۱۴۰۰/۱۱/۳
کتاب عالی از دانشمند برجسته و فقید جهان و نظریه پرداز برجسته سیاهچاله‌ها استیون هاوکینگ تالیف گردیده است
علی مرادی داویجانی
۱۴۰۰/۷/۹
من این کتاب رو تهیه کردم کتاب خیلی خوبی هست پیشنهاد میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 34

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جهان در پوست گردو

برای دریافت کتاب صوتی جهان در پوست گردو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.