معرفی و دانلود کتاب صوتی اقتصاد احساس: هوش مصنوعی در مسیر خلق عصر همدلی

عکس جلد کتاب صوتی اقتصاد احساس: هوش مصنوعی در مسیر خلق عصر همدلی
قیمت:
۵۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اقتصاد احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اقتصاد احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اقتصاد احساس: هوش مصنوعی در مسیر خلق عصر همدلی

کتاب صوتی اقتصاد احساس اثری از رولند تی. راست و مینگ هوی هوانگ، اساتید دانشگاه و پژوهشگران و فعالانِ حوزه‌های فن‌آوری و کسب‌وکار است. مؤلفان در این کتاب، با ارائه‌ی مطالعات موردی و نمونه‌هایی از دنیای تکنولوژی و تجارت، به کاوشِ پیچیدگی‌های اقتصاد از منظر موضوع هوش مصنوعی، فرآیند‌های تکامل هوش مصنوعی طی سال‌های اخیر و تأثیر آن بر زندگیِ روزمره و کسب‌وکارهای کنونی انسان‌ها پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی اقتصاد احساس

رولند تی. راست (Roland T. Rust) و مینگ هوی هوانگ (Ming-Hui Huang) در کتاب صوتی اقتصاد احساس (The Feeling Economy) بر موضوع هوش مصنوعی و ارتباط آن با زندگی و فعالیت‌های اقتصادی انسان متمرکز بوده‌اند. به باور آنان، که در این کتاب به‌تفصیل به شرح آن پرداخته‌اند، هوش مصنوعی بر خلاف انتظار، باعث شده تا هوش هیجانی و احساس همدلی برای انسان در درجه‌ی اهمیت بالاتری قرار گیرد. هوش مصنوعی همواره در حال پیشرفت و تکامل است و اندک‌اندک برای «فکر کردن» نیز آموزش می‌بیند. از این رو، حتی فرآیندهایی که تا به امروز به هوش انسانی نیاز داشتند نیز می‌توانند توسط هوش مصنوعی و به‌صورت خودکار انجام شوند. این امر، رقابتی اجتناب‌ناپذیر و حتی گاه نابرابر میان انسان و ماشین ایجاد می‌کند. اقتصاد احساس درصدد است تا به بررسی سازگاری انسان با این تغییرات پرداخته و به ارائه‌ی راهکارهایی روی آورد که از طریقِ آن، مدیران، کارآفرینان و صاحبانِ کسب‌وکار بتوانند ماهیت مشاغل را با توجه به پیشرفت‌های هوش مصنوعی و پتانسیل همکاری‌های متقابل میان انسان و هوش‌ مصنوعی، تغییر داده و دگرگون سازند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اقتصاد احساس

راست و هوانگ در کتاب صوتی اقتصاد احساس چنین استدلال می‌کنند که هوش مصنوعی به‌سرعت در حال پیش‌روی در فرآیندهای اقتصادی است و هر روز، سهم بیشتری از وظایف انسان را می‌تواند بر عهده بگیرد و با سرعت بیشتر و خطای کمتری به آن بپردازد که این امر سبب شده تا بشر به‌جای تفکر، بر احساس خود متمرکز شود؛ موضوعی که مؤلفانِ کتاب با بیان نمونه‌های عملی و مثال‌های عینی، هم در مشتریان و هم در ارائه‌کنندگانِ خدمات، به‌روشنی به آن اشاره کرده‌اند. آثار اقتصاد احساس را می‌توانید در زندگیِ روزمره و در زمینه‌هایی مانند خرید، سیاست، آموزش و غیره مشاهده کنید. همکاری با هوش مصنوعیِ متفکر، به‌شکلی اجتناب‌ناپذیر، ماهیت مشاغل انسانی و کارهایی که رهبرانِ کسب‌وکار می‌توانند انجام دهند را تغییر می‌دهد؛ این مشاغل و فعالیت‌ها از تحلیل‌های مالی تا امور بهداشتی و پزشکی را می‌توانند در بر بگیرند. این اشتباه است اگر تصور کنیم که هوش مصنوعی، به هوش فکری منحصر و محدود است. اگر فرضیه‌های مربوط به هوش‌های چندگانه را در ذهن بیاوریم، آنگاه درمی‌یابیم که تعادل میان هوش انسانی و هوش مصنوعی چگونه می‌تواند برقرار شود: اینکه هوش مصنوعی بیشتر تفکر را انجام دهد و بشر برای کاری که هنوز در آن بهتر است، یعنی وظایفی که شامل احساسات و روابط میان فردی است، تلاش و تقلا کند. به‌طور ویژه این کتاب نشان می‌دهد که در این اقتصاد جدید، زنان به‌واسطه‌ی برخورداری از مهارت‌های ذاتیِ ارتباطی و احساس همدلی، می‌توانند به درجه‌ی کم‌سابقه‌ای از قدرت و نفوذ و عاری از کلیشه‌ها و تبعیض‌های جنسیتی دست یابند.

راست و هوانگ در اقتصاد احساس، به مراحل توسعه‌ی ادامه‌دار هوشِ مصنوعی پرداخته و استراتژی‌هایی را برای کمک به رهبرانِ کسب‌وکار، مربیان و کارگرانِ امروزی ارائه داده‌اند تا آنان را برای کار و فعالیت در مشاغل، سازمان‌ها و جهانی که هوش مصنوعی و هوش انسانی، توأمان و در همکاری نزدیک با یکدیگر فعالیت می‌کنند، آماده سازند. همان‌طور که هوش مصنوعی برای رسیدن به بسیاری از تفکرات مورد نیازِ خود در زمینه‌هایی از تولید گرفته تا خرده‌فروشی و حتی مراقبت‌های بهداشتی در حال رسیدن به تکامل است، انسان نیز نیاز دارد تا نقات قوت خود، آن ویژگی‌هایی را که فراتر از هوش مصنوعی هستند، بازسنجی و بازیابی کرده و بر آن‌ها سرمایه‌گذاری کند؛ ویژگی‌هایی مانند مهارت‌های ارتباط با دیگر مردم.

رولند تی. راست و مینگ هوی هوانگ در کتاب صوتی اقتصاد احساس، شما را به قلمروی عظیم و ناشناخته‌ی هوش مصنوعی دعوت می‌کنند. اقتصاد احساس، تلاشی جسورانه و البته بحث‌برانگیز و قابل تأمل در خصوص سنجش جهتی است که جامعه در موضوع هوش مصنوعی و پیامدهای آن، به آن سمت در حال حرکت است. مؤلفان در این کتاب صوتی، داده‌های وزارت کار ایالات متحده را درخصوص وظایف کاری مرتبط با مشاغل و افرادی که به این کارها می‌پردازند، بررسی کرده‌ و دریافته‌اند که به صورتِ روزافزون، تأکید بیشتری بر همدلی و توجه کمتری به تفکر عقلانی و سیاست‌ورزی در حال انجام و تقویت است و حرکتی بزرگ و مشهود به‌سمت اقتصاد احساسی در حال انجام است.

کتاب صوتی اقتصاد احساس را به همت نشر ادیبان روز، با ترجمه‌ی سید مهدی جلالی و یاسر نثاری و خوانش مهسا نوری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب اقتصاد احساس

  • هوش مصنوعی در حال حاضر، جهانِ ما را وارونه کرده است و بسیاری از تفکرات و تصمیم‌گیری‌هایی را که از امتیازات انسان بوده، در اختیار خود گرفته است. کتاب اقتصاد احساس، اثری خارق‌العاده و حاوی بینش و مهارت‌هایی شگفت‌انگیز است که از فرصت‌های همکاری بالقوه میان انسان و هوش مصنوعی برای مخاطبِ خود، سخن می‌گوید. (برند اشمیت و رابرت دی. کالینز، اساتید بازرگانی بین‌المللی دانشگاه کلمبیا)
  • اقتصاد احساس کتابی آسان برای خواندن و سریع جهت درک چهارچوبی برای تفکر درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی بر اقتصاد و زندگیِ روزمره‌ی افراد است. نویسندگان در این کتاب توضیح داده‌اند که چگونه پیشرفت‌های روی داده در قابلیت‌های هوش مصنوعی، به تغییر در مشاغل، آموزش، سیاست و اخلاق انجامیده است. آنان همچنین نقشه‌ی راهی برای مواجهه با پیامدهای هوش مصنوعی ارائه کرده‌اند و خواننده‌ی خود را با امیدها، رؤیاها، ترس‌ها و نگرانی‌هایشان درباره‌ی آینده‌ی ارتباط انسان با این پدیده، آشنا ساخته‌اند. (جیم اسپهرر، مدیر فناوری‌های شناختی IBM)
  • اقتصاد احساس کتابی است که بر مفهوم انسانی توسعه‌ی هوش مصنوعی تمرکز دارد و با به‌کارگیری نمایی ساده اما قدرتمند از این پدیده، نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی به‌شکلی فزاینده، توانسته فرآیندهای فکری را هم بیاموزد و هم مشتریان و هم مدیران را به‌سمت تمرکز بر روابط فردی سوق دهد. (ساوراب میشرا، مدیر برنامه‌ی هوش مصنوعیِ انسان‌محور در دانشگاه استنفورد)

کتاب صوتی اقتصاد احساس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی اقتصاد احساس برای تمامی افرادی که علاقه‌مند هستند تا آثار هوش مصنوعی بر زندگیِ روزمره و شخصی، تجارت، سیاست و اقتصاد را مشاهده کنند، شنیدنی و حاوی نکاتی جذاب و جالب‌توجه خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی اقتصاد احساس: هوش مصنوعی در مسیر خلق عصر همدلی می‌شنویم

با نگاهی به صد سال گذشته، شاهد اقتصادی در کشورهای توسعه‌یافته خواهیم بود که با اقتصاد امروزی تفاوت زیادی دارد. در آن زمان، اقتصاد بر بخش‌هایی مثل تولید، کشاورزی و معدن استوار بود. این همان اقتصاد فیزیکی است. با ظهور اقتصاد تفکر، خیلی از کسانی که در اقتصاد فیزیکی شکوفا شده بودند، کنار گذاشته شدند و عقب ماندند. اما آیا امکان بازگشت به آن روزها وجود دارد؟ در ابتدا باید بدانیم اقتصاد چیست و چگونه تکامل پیدا می‌کند؟ اقتصاد یعنی چگونگی تولید و مصرف کالاها و خدمات. تولید این کالاها و خدمات به درون‌داد منابعی مثل نیروهای کار غیرماهر یا ماهر و اقلام سرمایه‌‌ای مثل ماشین‌آلات، فناوری اطلاعات یا هوش مصنوعی نیاز دارد. این که آیا از نیروی کار یا ماشین‌آلات یعنی فناوری، بیشتر استفاده کنیم و اینکه از کدوم نوع نیروی کار یا ماشین‌آلات به‌عنوان درون‌داد تولید استفاده کنیم، تعیین‌کننده‌ی نوع اقتصاد ماست؛ یک اقتصاد با پیشرفت در فناوری یعنی تمایل به حرکت از فناوری‌های تولیدی به فناوری‌های اطلاعاتی و هوش مصنوعی تکامل می‌یابد.

اقتصاد فیزیکی اقتصادی است که در اواسط قرن نوزدهم حکم‌فرما بود و انقلاب‌های صنعتی اول و دوم را در بر داشت که با ظهور ماشین‌آلات ایجاد شدند و در آن‌ها تولید نقش اصلی را ایفا می‌کرد. با اینکه سال‌های زیادی از آن دوران گذشته، اما هنوز خیلی از مردم، پیشرفته‌ترین اقتصادها را تحت عنوان صنعتی یاد می‌کنند. اگرچه امروزه پیشرفته‌ترین بخش‌های اقتصاد از صنعتی بودن، فراتر رفته است. در اقتصاد فیزیکی، اشتغال و دستمزد بیشتر به وظایف مکانیکی مثل بازرسی تجهیزات یا مواد، انجام فعالیت‌های فیزیکی عمومی و تعمیر و نگه‌داری تجهیزات مربوط می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
پیشگفتار
14 دقیقه
فصل اول: هوش مصنوعی در مسیر خلق عصر همدلی
19 دقیقه
فصل دوم: اقتصاد فیزیکی
36 دقیقه
فصل سوم: اقتصاد تفکر
39 دقیقه
فصل چهارم: اقتصاد احساس
12 دقیقه
فصل پنجم: عصر ایموجی‌ها
9 دقیقه
فصل ششم: مشاغلی که احساس دارند
12 دقیقه
فصل هفتم: عصر زنان
1 دقیقه
فصل هشتم: سیاستی که احساس دارد
14 دقیقه
فصل نهم: آموزش چطور باید تغییر کند؟
10 دقیقه
فصل دهم: هوش مصنوعی و مصرف‌کنندگان
38 دقیقه
فصل یازدهم: مدیریت در اقتصاد احساس
16 دقیقه
فصل دوازدهم: کارکردهای اخلاقی و حکمرانی
17 دقیقه
فصل سیزدهم: خلاقیت مصنوعی
21 دقیقه
فصل چهاردهم: هوش مصنوعی برای احساس
15 دقیقه
فصل پانزدهم: آن سوی اقتصاد احساس
5 دقیقه
فصل شانزدهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اقتصاد احساس: هوش مصنوعی در مسیر خلق عصر همدلی
نویسنده،
مترجمسید مهدی جلالی، یاسر نثاری
راویمهسا نوری
ناشر صوتیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اقتصاد احساس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اقتصاد احساس

برای دریافت کتاب صوتی اقتصاد احساس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.