معرفی و دانلود کتاب صوتی امپراتوری اینکا

عکس جلد کتاب صوتی امپراتوری اینکا
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراتوری اینکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراتوری اینکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی امپراتوری اینکا

کتاب صوتی امپراتوری اینکا اثر دنیس نیشی سنت ده هزار ساله اینکاها و برپایی امپراتوری آن‌ها را از نخستین فرمانروای اینکا تا تشکیل ارتش توانمندشان، به صورت جامع و کامل برای شنونده روایت می‌کند.

در دورانی که هنوز تاریخ آن به درستی برآورد نشده است، اینکاها به روی صحنه هستی آمدند، آن‌ها مردان و زنان نیرومندی بودند از نژاد سرخ‌پوست با شانه‌های پهن و قفسه سینه بر آمده، فک و چانه قوی، دندان‌های سفید، بینی بزرگ و موهای صاف، پرپشت و مشکی. ریشه‌ها، پیدایش و تکامل تمدن اینکا، هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی‌ مانده‌ است.

امپراتوری اینکا (The Inca empire) سرزمین‌هایی را در بر می‌گرفت که از نظر جغرافیایی و اقلیمی وضعی افراطی داشتند: یا سرد بودند یا به غایت گرم. سلسله کوه‌های آند که بلندترین رشته کوه قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی به شمار می‌روند، مشخص‌ترین سیمای سرزمین این قوم بودند.

درباره‌‌ی تاریخ این قوم، منبع و نوشته‌ای وجود ندارد، چون اینکاها فاقد خط بوده‌اند. اما به نظر می‌رسد قبایل اینکا که در پیرامون دریاچه‌ی تی‌تی‌کاکا می‌زیسته‌اند، در سده‌ی دوازدهم میلادی به رهبری مانکوکاپاک، فرمانروای افسانه‌ای اینکا، سرزمین‌های مجاور را فتح کرده و با بنای شهر کوزکو، تمدن اینکا را بنیان نهاده‌اند.

اینکاها موفق شده بودند که بر تمام سرزمین‌ها کاملا متفاوت با رعایت تساوی حقوق کامل و دقیق حکومت کنند. به عنوان مثال افراد سالم ملزم به حمایت از معلولان در کشت و زرع بوده‌اند. شیوه رهبری و حکومت آنان چنان مؤثر و عادلانه بود که توانستند تمدن‌های مختلف را به یکدیگر جوش دهند به طوری که جامعه آنان رشد کرد، شکوفا شد، و در پاره‌ای موارد مضمحل و کوچک شد و در خانواده‌ای از ملل جذب گردید.

تاریخ همیشه سرشار از ناگفته‌هاست. تمدن‌های باستانی و زندگی آن‌ها گویای نحوه برخورد هر قوم و ملیتی با شرایط مختلف است. کنکاش در تاریخ بدون درک موقعیت و شرایط محیطی هیچ گاه کامل نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
10 دقیقه
پیشگفتار: سرزمین اینکاها
22 دقیقه
فصل اول: سنتی ده هزار ساله
6 دقیقه
ضمائم فصل اول
36 دقیقه
فصل دوم: اینکاها
6 دقیقه
ضمائم فصل دوم
22 دقیقه
فصل سوم: برپایی امپراتوری
7 دقیقه
ضمائم فصل سوم
32 دقیقه
فصل چهارم: هر فردی مکانی در جامعه داشت
4 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
31 دقیقه
فصل پنجم: آخرین شاهان بزرگ
5 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
38 دقیقه
فصل ششم: برخوردی تاریخی
2 دقیقه
ضمائم فصل ششم
29 دقیقه
فصل هفتم: زندگی تحت فرمانروایی اسپانیایی‌ها
1 دقیقه
ضمائم فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی امپراتوری اینکا
نویسنده
مترجمفرید جواهرکلام
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی امپراتوری اینکا

Negar malek
۱۴۰۲/۹/۲
سری کتاب‌های تاریخی نشر زحمت کش ققنوس ویژگی بارزی دارند و آن اینکه مبادرت به چاپ تاریخ بخش بخش، کوتاه، موجز، غیرِ خسته کننده و جذابی رو کرده که دست خواننده رو باز میذاره با هر ترتیلی و یا بنا بر کنجکاوی موقعیتی به سراغشون بره، سالها پیش همیشه سری رنگارنگ و جذاب تاریخ ققنوس در قفسه کتابفروشی جلوی و چشمم میدرخشید با خودم فکر میکردم آیا فرصت میکنم همه رو بخونم روزی و الان که این کتابها به صورت صوتی در دسترس هستند و با توجه به خوانش عاای و کوتاه بودن آن‌ها این فرصت عالی در دسترس همه علاقمندان به تاریخی که کتب خشک و قطور تاریخ آن‌ها رو بازمیداشته ازینکه سراغش برن هست.
زهرا بابایی
۱۳۹۹/۵/۱۸
هرکسی علاقه به تاریخ اقوام و تمدن‌ها داره بخونه من که خیلی باکتاب ارتباط برقرار کردن و دوستش داشتم
شبنم
۱۴۰۱/۹/۱۰
توصیفات بسیار جامع بود و با شرح جزئیات به نقاط قوت این قوم اشاره شده بود.
سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۸/۲۸
بد نبود و‌ی چیزهایی در مورد سرخ پوستا فهمیدم...
mohammad amin
۱۴۰۱/۸/۷
کتاب نثر زیبایی داردومسایل تاریخی خوبی
کاربر s
۱۴۰۱/۵/۲۶
بیشترشو گوش کردم جالبه😊
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی امپراتوری اینکا

برای دریافت کتاب صوتی امپراتوری اینکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.