معرفی و دانلود کتاب صوتی امپراتوری مغول

عکس جلد کتاب صوتی امپراتوری مغول
قیمت:
۷۰۰۰۰ 49000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراتوری مغول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراتوری مغول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی امپراتوری مغول

کتاب صوتی امپراتوری مغول اثر مری هال، از مجموعه تاریخ جهان، حاوی مباحث کلی و مستند درباره تاریخ مغولان است و به شرح چگونگی شکل‌گیری این امپراتوری می‌پردازد.

امپراتوری مغول (The Mongol empire) با اشاره به ویژگی‌ها و جنبه‌های برجسته زندگی اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی مغولان اولیه آغاز می‌گردد، آنگاه رویدادهای مربوط به چگونگی اتحاد قبایل مغول تحت رهبری چنگیز و فتوحات آن بررسی می‌شود، هم‌چنین فرآیند تبدیل شدن آن به یک امپراتوری بزرگ، توسعه امپراتوری مغول و سرانجام تجزیه و اضمحلال امپراتوری مغول، به گونه‌ای مختصر بازگو می‌شود.

در طول تاریخ شاهد ظهور امپراتوری‌هایی بوده‌ایم که حتی بعد از گذر سالیان از سقوط و افول آن‌ها نامشان طنین‌انداز وحشت و ترس است. امپراتوری مغول نیز در این دسته‌بندی جای دارد. امپراتوری عظیم که تحت رهبری فردی بی‌رحم و خون‌ریزی به نام جنگیز خان مغول پایه‌گذاری شد. فردی که تمام مردم تحت حکومت خود را به خاک و خون کشیده بود.

«دوارد» نیز در مورد حمله چنگیز خان به ایران در دوره‌ی خوارزمشاهی می‌نویسد: یکی از مهم‌ترین جنگ‌های چنگیزخان در تاریخ، ویرانی سرزمین‌های پارسی است، بیش از نیمی از جمعیت سرزمین پارس نابود شدند. پارس که همان ایران است هرگز شکوه و عظمت پیشین خود را باز نیافت.

مردی از قبیله وحشی مغول که یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری جهان را تاسیس کرد. امپراتوری که از سرزمین‌های آسیای میانه شروع به گسترش کرد و در گذر زمان به اروپای شرقی، سیبری، جنوب شرقی آسیا، شبه قاره هند و خاورمیانه رسید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
9 دقیقه
پیشگفتار: نیرویی از شرق
28 دقیقه
فصل اول: قوم نه زبانه
5 دقیقه
ضمائم فصل اول
27 دقیقه
فصل دوم: از کجا: ظهور مغولان - قسمت اول
16 دقیقه
فصل دوم: از کجا: ظهور مغولان - قسمت دوم
3 دقیقه
ضمائم فصل دوم
22 دقیقه
فصل سوم: ایجاد یک ملت - قسمت اول
25 دقیقه
فصل سوم: ایجاد یک ملت - قسمت دوم
7 دقیقه
ضمائم فصل سوم
24 دقیقه
فصل چهارم: توسعه‌ی امپراتوری - قسمت اول
20 دقیقه
فصل چهارم: توسعه‌ی امپراتوری - قسمت دوم
4 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
35 دقیقه
فصل پنجم: شرق با غرب روبرو می‌شود
11 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
28 دقیقه
فصل ششم: تجزیه‌ی امپراتوری - قسمت اول
13 دقیقه
فصل ششم: تجزیه‌ی امپراتوری - قسمت دوم
8 دقیقه
ضمائم فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی امپراتوری مغول
نویسنده
مترجمنادر میرسعیدی
راویسعید مرزبالی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ 49000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی امپراتوری مغول

Ali Moradzadeh
۱۳۹۸/۱۰/۶
کتابی بسیار عالی بود و حاوی اطلاعات مفید
اما نویسنده کتاب کمی مغول‌ها را بهتر از آنچه بودند تعریف کرده و خصوصا در آخر کتاب گویا به تمجید آن‌ها پرداخته و بعضی از زوایای حمله مغول که در سایر کتب نوشته بررسی نکرده
مغول‌ها تنها قوم به معنای تمام وحشی قاره اوراسیا بودند که بعد مدتی بر اثر شانسی که در با
نبرد چین کسب می‌کنند صاحب ابزار و گاری‌های نظامی آن جا شده و ارتش در نبرد با ایران ارتش 250 هزار نفری مغول ارتش یک میلیون نفری ایران را به این صورت که سلطان محمد خوارزمشاه این ارتش عظیم را به گروه‌هایی حتی کوچکتر از 50 هزار نفر تقسیم کرده بود که به راحتی همه تار و مار شدند.
میلیون‌ها جلد کتاب در ایران به آتش کشیده شد که برای مثال از حدود 200 کتاب ابن سینا تنها کمتر از 50 کتاب باقی مانده و علوم زیادی از بین رفت لشکر مغول جلد چرمی کتاب‌ها را به اندازه پای خود می‌بردند و به دور آن می‌پیچیدن که هنگام دویدن راحت باشند در حالی که بسیاری قبل از آن به چشم خود کتاب ندیده بودند.
بسیاری از وحشی‌گری‌های دیگر مغول را می‌توان در کتب دیگر تاریخ مغول پیدا کرد.
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۹/۲/۱۰
سلام کتاب بسیار خوبی بود. علت جهانگشایی و موفقیت مغولان در ابتدا اتحاد، خلاقیت و جسارت در خروج از قلمرو خود و استفاده از دانش ملل تحت تسلط خود برای تسخیر سرزمینهای جدید بوده است. علت فروپاشی امپراتوری مغولان هم از دست دادن اتحاد بوده است. سازماندهی بسیار خوبی از زمان چنگیزخان داشته‌اند و بدون مشورت با پیشگویان و مشاوران عالی رتبه هم کاری انجام نمیداده‌اند.
Negar malek
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
بسیار عالی ممنون از ققنوس با این مجموعه تاریخی عالی و ممنون از اینکه اینجا فایل‌های صوتیش رو گذاشتین
من مدتها بود به دنبال خرید این سری تاریخی از نشر ققنوس بودم ولی خب کتاب فیزیکی خیلی جا میگیره و ذوق زده شدم دیدیم اینجا صوتیش رو گذاشتن
حتما پیشنهاد میکنم بگیرید خوانش خوبی هم داره
احمد پورقاسم شادهی
۱۴۰۰/۳/۲۰
کتاب بسیار خوبی است. صدای گوینده زیاد مناسب نیست اما این مساله کاملا سلیقه‌ای است. بر خلاف آنچه درباره مغول‌ها شنیده ایم، آن‌ها از تکنیک‌های بسیار مدرن برای حمله و کشور گشایی استفاده می‌کردند و همین امر باعث شده است تا بتوانند دنیا را اگرچه با خونخواری تمام بگیرند
Debora
۱۳۹۹/۱/۲۵
کتاب خوب بود. ولی وقتی من میخوام یه کتاب صوتی داشته باشم ابتدا خیلی برام مهمه صدای گوینده خوب باشه. اما این صدا نه تنها بد بود بلکه آزار دهنده هم بود. انگار میکروفونو گذاشته رو هنجرش! خیلی صدای بدی بود لطفا در کتابهای دیگه استفاده نشود😖
Abdullah Emrahi
۱۳۹۹/۱/۷
به زیبایی هر چه تمام از افراط و تفریط در تمجید یا نکوهش یک امپراطوری پرهیز شده است. در واقع با نگاهی بی‌طرفانه و واقع گرایانه به امپراطوری مغولان پرداخته و از دید صرف فاتحان یا مغلوبان ننگریسته است.
سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۳/۱۰
هر چند به عنوان یک ایرانی از مغولها بخاطر حمله وحشیانه و بی رحمانه شون به ایران و از بین بردن خیلی چیزها ذهنیت خوبی ندارم ولی میتونم بگم این کتاب جزو یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که تا حالا گوش کردم.
majid ghasemi
۱۴۰۱/۷/۲۰
کتاب خوبی بود برای کسانیکه علاقه به تاریخ دارند و همچنین هشداری است برای دولتمردان که توان دفاعی خود را بالا ببرند و بفکر امنیت و خصوصا اقتصاد مردم خود باشند
اسماعیل تتری دوبنداری
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتاب عالی و فوق العاده‌ای بود. تاریخ امپراتوری مغول را برای شمونده به زیبایی به تصویر کشیده گویی که در تک تک لحظه آن حضور دارد.
سیداباذر‌‌حسینی
۱۴۰۱/۷/۲۸
کتاب کمک کرد با مغولها که در زمان خودشان عجوبه ای به شمار میرفتن بیشتر اشنا بشم پیشنهاد میدم مطالعه کنید
احمد آملی
۱۴۰۱/۲/۲۰
کتاب تاریخی خوبی بود با بیان روان و ساده تحلیل‌های تاریخی هم به واقعیت‌های بجا مانده بسیار نزدیک است
ح رحیمی
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
صدای گوینده بسیار آزار دهنده بود محتویات و اطلاعاتی در مورد تاریخ مغول کلی بود، انتظار جزییات بیشتر داشتم
علی زاهدی
۱۴۰۱/۳/۲۹
صدای فوق العاده بد و خش دار تا نصفه فصل اول بیشتر گوش ندادم، لطفا از گویندگان بهتری استفاده کنید.
Fzi Fzi
۱۳۹۹/۱/۲۸
محتوا کتاب عالی بود اما صدای گوینده خیلیییییییییییی آزار دهنده بود 😒😒😒
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۱۲/۴
کتاب خوبی بود ولی خیلی کلی گویی کرد، ای کاش به جزئیات هم می پرداخت
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی امپراتوری مغول

برای دریافت کتاب صوتی امپراتوری مغول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.