معرفی و دانلود کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم

عکس جلد کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم

هانا آرنت متفکر و فیلسوف آلمانی در کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم، به بررسی و تحلیل سیاسی انقلاب مردم مجارستان در سال 1956 می‌پردازد و ارتباط آن را با حکومت توتالیتر و سرکوبگر شوروی شرح می‌دهد.

درباره کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم:

اولین اثر مهم هانا آرنت به نام ریشه‌های توتالیتاریسم (The Origins of Totalitarianism) در سال 1951 منتشر شد که در آن نازیسم و استالینیسم را به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جنبش‌های سیاسی توتالیتر در نیمه اول قرن بیستم توصیف و تحلیل کرد. فصل چهاردهم این کتاب بعدها به صورت مستقل منتشر شد که در ایران با نام کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم (Die ungarische revolution und der totalitare imperialismus) چاپ شده است.

آرنت در این کتاب کم حجم تحلیلی سیاسی از انقلاب مردم مجارستان در سال 1956 ارائه می‌دهد که بر علیه حکومت شوروی سابق انجام شد اما تنها 12 روز طول کشید و پس از آن شوروی با سربازان و تانک‌های خود به سرکوب مبارزان پرداخت.

این متفکر حکومت شوروی را با نگرشی خاص بررسی می‌کند و از مفهومی به نام «بحران جانشینی» نام می‌برد. پدیده‌ای که به خاطر مرگ یک رهبر رخ می‌دهد و تا زمان انتخاب و جایگزینی رهبر جدید، ممکن است به خاطر خلا ایجاد شده تحولات مختلفی در میان مردم رخ دهد. هانا آرنت نیز انقلاب مجارستان و نظام سیاسی شوروی را نیز با چنین دیدگاهی تحلیل می‌کند.

کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به تاریخ و سیاست علاقه‌مند هستید و می‌خواهید دانش بیشتری در زمینه انقلاب‌های مردمی و سیاسی کشورهای اروپایی داشته باشید، این کتاب برای شما مناسب است.

هانا آرنت را بیشتر بشناسیم:

او نظریه‌پردازی سیاسی بود که بسیاری از کتاب‌ها و مقالاتش تاثیری عمیق بر روی فلسفه سیاسی جهان گذاشت و از هانا آرنت (Hannah Arendt) به عنوان یکی از مهم‌ترین اندیشمندان سیاسی قرن بیستم یاد می‌شود. بیشتر نوشته‌ها و سخنان او در مورد سیاست، ماهیت قدرت و شر در جهان هستی، دموکراسی، اقتدار و توتالیتاریسم است اما در اذهان عمومی به خاطر نظرات جنجالی‌اش پیرامون دادگاه آدولف آیشمن، افسر بلندپایه حزب نازی شهرت دارد.

هانا آرنت در سال 1906 در یک خانواده یهودی در منطقه هانوفر متولد شد با این حال خانواده او سیاسی و سکولار بودند و مادرش از هواداران سرسخت سوسیال دموکرات‌ها بود. او پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در برلین، در دانشگاه ماربورگ نزد مارتین هایدگر، فیلسوف برجسته آلمانی تحصیل کرد و مدتی نیز با او رابطه‌ای عاطفی داشت.

او در سال 1929 ازدواج کرد اما با شروع جنگ جهانی و قدرت‌گیری آلمان نازی، زندگی آرنت نیز مانند دیگر یهودیان با مشکلات مختلفی روبه‌رو شد. حتی در سال 1933 با روی کار آمدن هیتلر به جرم انجام تحقیقات غیرقانونی در مورد یهودستیزی در آلمان نازی دستگیر و مدت کوتاهی در زندان گشتاپو زندانی شد. اما پس از آزادی به چکسلواکی و سوئیس فرار کرد.

آرنت در سال 1940 بار دیگر ازدواج کرد و با حمله آلمان به فرانسه بار دیگر دستگیر شد اما توانست فرار کند و برای همیشه به ایالات متحده برود. او از آن پس به عنوان نویسنده و ویراستار مشغول به فعالیت شد و با انتشار کتاب ریشه‌های توتالیتاریسم در سال 1951 خود را به عنوان یک متفکر جدی معرفی کرد و پس از آن بود که دیگر کتاب‌هایش همچون «وضع بشر، بحران‌های جمهوریت و آیشمن در اورشلیم گزارشی در باب ابتذال شر» را نوشت.

سرانجام این متفکر برجسته آلمانی در سال 1975 بر اثر حمله قلبی درگذشت و آخرین کتاب خود را نیمه کاره گذاشت.

در بخشی از کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم می‌شنویم:

یک منتقد آمریکایی روسی الاصل به درستی به این توجه داد که سخنرانی خروشچف در کنگره بیستم حزب نه نشان دهنده آغاز استالین زدایی بود و نه بیانگر اوج آن؛ بلکه برعکس اعلام پایان استالین زدایی به شمار می‌رفت. اما بدون شک همین سخنرانی موجب عصیان در لهستان و قیام در مجارستان شد. اگر این حوادث را از دیدگاه رویدادهای پس از مرگ استالین بنگریم، ناگزیر باید از خود بپرسیم چنین حوادثی چگونه رخ داد؟

ظاهرا این سخنرانی تعیین کننده در اقمار شوروی از ابتدا به گونه‌ای متفاوت از شوروی فهمیده شد. چنانچه قصد و هدف سخنران را مبنا قرار دهیم، بی‌تردید آنچه که اتفاق افتاد چیزی جز یک سوتفاهم فاجعه آمیز نبود. آنچه که ضمن این سوتفاهم مشخص شد، تفاوتی بود که در روحیه مردم این کشورها و ملت شوروی در مقایسه با تجربیاتی که مردم شوروی به طرزی مصیبت بار و وحشتناک در یک تفکر توتالیتر کسب کرده‌اند، وجود داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
سخنی با خواننده
7 دقیقه
تذکر مترجم
19 دقیقه
مقدمه
51 دقیقه
روسیه پس از مرگ استالین
54 دقیقه
انقلاب مجارستان
45 دقیقه
سیستم اقماری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم
نویسنده
مترجمکیومرث خواجویها
راویلیلا محقق
ناشر چاپیانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم

melika baradaran
۱۴۰۱/۹/۲۶
(انسان به این دلیل آزاد است که نه تنها موجودی زنده بلکه موجودی سیاسی نیز هست بنابراین آزادی و برابری در آن جا اغاز می‌شوند که امیال زندگی حد و مرز خود را دارند و ارضا می‌شوند)
از کتاب انقلاب مجارستان.
این کتاب بسیار با ارزش و نوشته‌ی نویسنده‌ای هست که دانش و سوادش مقبول و سخنش قابل اعتبار هست.

شاید صوتی گوش دادن این کتاب انتخاب مناسبی نباشه. ترجمه‌ی ثقیل این کتاب بعلاوه‌ی مطالب سنگینش نیاز به توجه داره که در کتاب‌های صوتی خیلی بدست نمیاد. عمدتا به این علت که هنگام گوش دادن محرک‌های دیگر مثل محرک‌های دیداری حواس را به راحتی از متن منحرف می‌کند.
داشتن اطلاعات تاریخی پیرامون شوروی، مجارستان و حکومت‌های توتالیتر یکی از پیش نیازها برای درک بهتر این کتاب هست.
باور دارم که ترجمه میتونست بهتر و روان‌تر باشه و مفهوم کتاب را بهتر انتقال بده.
خواندن این کتاب را به علاقمندان به تاریخ و سیاست پیشنهاد میکنم.
betWeen دامنی
۱۴۰۲/۹/۳
به نام خدا یک اثر دیگر اثری سیاسی اجتماعی از خانم هانا ارنت این فیلسوف نسبتا معاصر و البته یهودی که تا سال ۱۹۴۱ در پاریس زندگی میکرد و چیزی نمانده بود به دست رایش سوم بیفتد و به اردوگاه‌های کار اجباری منتقل شود ولی خب سر بزنگاه فرار کردند و به آمریکا گریختند خب حال بپردازیم به خود کتاب یعنی مسعله‌ی انقلاب مجارستان و البته آثار ارنت هم جالب هستند یک کتاب دیگر او هم بنام آیشمن در اورشلیم هست که درمورد آیشمینست مسعول قطار‌های حمل یهودیان به اردوگاه‌های کار خیالی و حس میکنم این یهودی بودن در آثار او مقداری تاثیر دارد هرچند شاگر هایدگری بود که ضد یهودیان بود و اما انقلاب مجارستان که یگانه انقلابی بود کم نظیر و حنی شاید بینظیر که بدون شک یک انقلاب اجتماعی بود انقلاب اجتماعی که در ۱۰۰ سال گذشته حتی ده بار هم رخ نداده بین صدها انقلاب یعنی انقلابی که همه پایه‌ها و زیربناهای اجتماع را متحول میکند. و اما چه چیزی باعث شد چنین شگفتانه‌ای در مجارستان رخ بدهد خدا بداند! و البته که دست خدا نیز قابل مشاهده است و هرچند شکست خورد اما حرکت براستی که جاودانه شد و البته نباید فراموش کنیم که پایه و اساس انقلاب‌ها خواسته‌ی ساده و اصیل انسانهاست یعنی آزادی و زندگی در دایره‌ی حقیقت این سخن چنان ساده است که در عین سادگی پیچیده است ولی خب بله انقلاب مجارستان همین سادگی را داشت و البته روایت خانوم ارنت هم از آن بسیار خوب و قابل قبول بود کتاب رو توصیه میکنم و باتشکر از کتابراه
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۱۰/۹
این روزها برخی درباره دلایل فروپاشی شوروی می‌گویند و می‌تویسند. نگاه تک عاملی که تنها اقتصاد ویران‌کننده است؛ چیزی است که لیبرالهای امروز علاقمند بدان هستند. توتالیت اریسم کمونیستی جز اقتصاد فروپاشیده، امید آزادی و عدالت را هم گرفته بود.
کتاب توتالیتاریسم آرنت و در کنار آن کتاب انقلاب مجارستان از
روایتی حکمرانی استالین در شوروی و در کشورهای اقمار است. کشوارهایی که هرکدام سرنوشت خاصی داشتند.
‌این کتاب آرنت بیش از مجارستان به شوروی پرداخته و در نسبت باهم اینها را دیده است.
آرنت تلاش می‌کند تفاوت چین مائو را از شوروی استالینی و نسخه‌های سطح چندم از آن در جاهایی مثل مجارستان به تصویر کشد. جالب بود که عکس‌العمل‌های حمرانان وقت را نسبت به ۱۹۸۴ ارول به نگارش درآورده است. طبیعیست که تاریخ جهان در این موضوعات همیشه آموزنده است.
جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۴/۲۲
سلام در کتاب مطالب خوبی گنجانده شده فقط بر خلاف انتظار در آن کمتر به مجارستان بعد از جنگ جهانی پرداخته و بیشتر به شوروی و رفتار آن را با تمامی اقمار بعد از جنگش را نشان میدهد، ضمن اینکه در این کتاب و دیگر کتابهای مثل این به خوبی رفتار ابرقدرتها را نشان می‌دهد که فارق از شعارهایی که می‌دهند خوی آن‌ها فقط بهره کشی و استثمار دیگر کشورها می‌باشد آن هم به هر شکل ممکن
سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۸/۵
جزو محدود کتابهایی بود که بیشتر از سه بار گوش کردم، اگه امکان داره بقیه کتابهای هانا آرنت رو هم ترجمه و به صورت صوتی منتشر کنید...
کتاب نکته‌های خیلی مهم و قابل توجه داره که ارزش گوش کردن داره و به کسانی که علاقمند تاریخ هستن پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب رو بخوانید...
احمد پورقاسم شادهی
۱۴۰۰/۱/۱۲
کتاب بسیار عالی‌ای هست. تنها نکته مهم درباره این کتاب این است که بهتر است همزمان با نسخه صوتی، نسخه چاپی کتاب را داشته باشیم. کتاب نکات قابل تامل زیادی دارد که فتیل صوتی اجازه تفکر را نمیدهد.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
"گویی این تکرار روندهای تاریخی تکالیفی است که ظاهرا جزء جدایی ناپذیر جنبشهای توتالیتر است که غالبا نیز به مضحکه میکِشد! "
از متن کتاب
mahdi mahmoodi
۱۴۰۱/۹/۹
شاید کمی نویسنده پیچیده توضیح داده باشه. پیشنهاد می‌کنم قبل از خوندن کتاب کمی اود در موردش سرچ کنید تا با فضاش آشنا شین.
محمد داوطلب
۱۴۰۱/۹/۱۲
کتاب خوبی است ولی جا داشت که تمرکز بیشتری بر انقلاب مجارستان می‌کرد
Niloufar Ghorbani
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب سنگینه! خیلی با نسخه صوتی اش موافق نیستم
فاطمه حسینی مقدم
۱۴۰۱/۹/۱۸
بسیار عالی هانا آرنت فوق العاده است
ملیکا شاه کرمی
۱۴۰۱/۸/۱۸
کتاب‌های هانا آرنت عالیه حتما بخونید
ناپلئون بناپارت
۱۴۰۰/۷/۱۲
بسیار ناشیوا ترجمه شده است.
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم

برای دریافت کتاب صوتی انقلاب مجارستان: مقاومت مردمی علیه توتالیتاریسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.