معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی اگر جای تو بودم

عکس جلد کتاب صوتی اگر جای تو بودم
قیمت:
رایگان - 0€
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اگر جای تو بودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اگر جای تو بودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اگر جای تو بودم

داستان کتاب صوتی اگر جای تو بودم نوشته‌ی مجید اوریادی زنجانی از مجموعه داستان با پاهای کودکی انتخاب شده است. داستانی درباره‌ی زنی به‌نام عاطفه که یک دیدار اتفاقی در خیابان او را به سیروسفر در گذشته‌ای نه‌چندان دور وادار می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی اگر جای تو بودم

داستان کتاب صوتی اگر جای تو بودم از زبان یکی از شخصیت‌های محوری اثر روایت می‌شود. زنی به‌نام عاطفه که یک روز در خیابان دوست قدیمی‌اش ملیحه را می‌بیند و هرچه او را صدا می‌زند پاسخی نمی‌شنود. اما طی اتفاقاتی که در خیابان برای آن‌ها می‌افتد، دست آخر این دیدار تصادفی به وقوع می‌پیوندد و ملیحه و عاطفه با یکدیگر هم‌کلام می‌شوند. در همین گیرودار است که از زبان عاطفه به ابعاد دیگر ماجرا پی می‌بریم: ملیحه و علی -برادر عاطفه- سه سال پیش در شرف ازدواج بوده‌اند. اما با رقم خوردن اتفاقات هولناکی ملیحه ناگهان تصمیم می‌گیرد که بی‌‌هیچ خبری علی را ترک کند. اما دلیل این جدایی چه بوده است؟ ملیحه و عاطفه در آن دیدار با یکدیگر چه خواهند گفت؟

طرز تفکر سنتی خانواده‌ها و دخالت‌های بی‌جای اطرافیان دو نمونه از مواردی است که مجید اوریادی زنجانی در این داستان کوتاه آن‌ها را به بوته‌ی نقد می‌برد. قضاوت نادرست و بیمِ آبرو نیز از مضامین دیگر این داستان هستند.

غزل بابایی، مریم کرمی، زهرا کامکار، بهاره سرمدی و مهدی رضایی به‌ترتیب حضور، هنرمندانی هستند که نقش‌های مختلف این داستان صوتی را اجرا می‌کنند. این کتاب صوتی به همت نشر صوتی کانون فرهنگی چوک تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی اگر جای تو بودم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه علاقه‌مند هستید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مجید اوریادی زنجانی را بیشتر بشناسیم

این پزشک و نویسنده در سال 1355 متولد شده است. مجید اوریادی زنجانی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی گفتاردرمانی اخذ کرده و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

در بخشی از کتاب صوتی اگر جای تو بودم می‌شنویم

خودش را جمع‌وجور کرد و نشست روی زمین. سرش پایین بود و زانویش را می‌مالید. از اخمی که در چهره‌اش بود فهمیدم که زانویش خیلی درد می‌کند. در همان لحظه زنی چادر به سر و سراسیمه از همان خانه بیرون پرید: «پسر گلم؟ چی شده مامان؟ چرا گریه می‌کنی؟» به سمت ما آمد و پسرش را در آغوش کشید.

- ببخشید خانوم. دوستم ملیحه داشت می‌دوید که پسرتون پرید تو کوچه و با هم برخورد کردن.

زن همان‌طور که پسرش را نوازش می‌کرد نگاهی به من و ملیحه انداخت. به سمت ملیحه رفتم. کنارش نشستم. اشک روی گونه‌هایش جاری بود. چندتا موی سفید بین موهای سیاهش توی چشم می‌زد. لب پایینش را بین دندان‌هایش فشار می‌داد. دستم را گذاشتم روی دستش. مقاومتی نکرد. به‌آرامی دستش را از روی زانویش برداشتم. سر زانویش پاره شده بود. با دستم پارگی شلوار را باز کردم. پوشت پایش بدجوری خراشیده شده بود. «ببخشید. تقصیر من شد.» سرش را بالا آورد. به چشم‌های هم خیره شدیم. اشک توی چشم‌های هردوتای ما حلقه زد. لب‌هایش به حرکت درآمد: «سلام عاطفه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
اگر جای تو بودم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اگر جای تو بودم
نویسنده
راویغزل بابایی، مریم کرمی، زهرا کامکار، بهاره سرمدی
ناشر چاپینشر فرمهر
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اگر جای تو بودم

سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۲/۱۱
کتاب صوتی اگر جای تو بودم از مجموعه داستانی با پاهای کودکی داستان دختری به نام ملیحه را روایت میکند که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته و از ترس ابروی خود این ماجرا را به کسی نگفته و برای از بین بردن این ننگ تن به ازدواجی ناخواسته با پسری مریض داده. اما بخاطر مشکل پسر دخالت‌های خانواده همسر و و غلط و قضاوت‌ها باورهای دیگران مجبور به طلاق میشود. نویسنده در قالب داستانی جذاب دل نشین و با فضاسازی خوب به مفاهیمی همچون تجاوز به دختران در جامعه که باعث میشود انها خود را مقصر بدانند و احساس گناه و ناپاکی بکنند طرز فکر سنتی و قدیمی مردم که همیشه زنان را مقصر در ناباروری میدانند ودخالت‌های خانواده‌ها اشاره کند. نام داستان نیز برگرفته از روایت داستان است این که اگر عاطفه و یا هرکس دیگری جای ملیحه بود چه راهی را انتخاب میکرد و اشاره به اینکه نباید کسی را بدون علم و اگاهی مورد قضاوت قرار دهیم. صداگذاری نیز نسبتا خوب بود و شنیدن این داستان کوتاه و جذاب را توصیه میکنم.
شکوفه امیری
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
سلام کتاب صوتی اگر جای تو بودم، مجموعه کتاب پاهای کودکی، که توسط اقای اوریادی زنجانی خلق شده، این داستان اگر چه غمگین است، سر گذشت دخترانی مثل ملیحه را توصیف می‌کند.
این داستان، اگرچه توسط اقایی نوشته شده است، اما به خوبی می‌تواند رنج و دردی که ملیحه میبردرا احساس کرد. این واقعه تلخ ودرناک، برای
هر دختری اسیب‌های خودش را به همراه دارد، با اشتباه کس دیگری زندگی فردی دیگر به تباهی کشیده می‌شود. ممنون از نویسنده با این موضوع درد‌ی را به نمایش گذاشت، که تا بشود صدای خیلی از دخترانی که به این درد دچارند را شنید.
و همیشه نباید یک سمت قضیه را نگاه کنیم بهتر است کمی با هم مهربانتر باشیم تا بتوانیم دردهایی که به جا مانده است را بازگو کنیم. پیشنهاد میکنم این کتاب را گوش کنید،
گویندگان مناسب بودند
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۱۶
داستان صوتی اگر جای تو بودم داستانی زیبا و جذاب نوشته‌ی آقای مجید اوریادی است. داستان در باره‌ی دختری روستایی به نام ملیحه است که در کودکی مورد تجاوز قرار میگیرد و زندگی و آینده‌اش تباه میشود او دائما احساس ناپاکی و گناه میکند و بخاطر ترس از آبرو چیزی در این مورد به خانواده‌اش نمی‌گوید و پس از چند سال به ازدواج ناخواسته با پسری بیمار تن میدهد و در شهر در طبقه‌ی دوم خانه‌ی پدر شوهرش ساکن میشود و پس از حدود دو سال مادر شوهرش از او نوه میخواهد و همین باعث اختلاف او با خانواده‌ی شوهر میشود و پس از مدتی مادر شوهر باعث جدایی ملیحه از شوهرش میشود.
دخالتها و قضاوتهای نادرست باعث کدورت و ناراحتی و جدایی افراد از هم میشود و مسائل و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.
با آرزوی موفقیت برای نویسنده‌ی محترم و تشکر از کتابراه
فرییا جمالی
۱۴۰۲/۵/۱۸
درد فقر درد تنگدستی درد یه عده اًدم سود جو و از خود متشکر نفرت انگیز‌. درد ملیحه درد یک اجتماع. درد یه عده زن و دختر که همیشه قربانی هوسرانی‌ها و شهوت رانی‌های یه عده مرد از خدا بی خبر میشن. یه عده مرد حیوان صفت که از بالا به دیگران نگاه میکنن و زیردستانشون رو مثل یه آلت برای هوسبازی هاشون میدونن. و اما نگاه جامعه این نگاه بی عدالت و ظالم. که دراین موارد همیشه زنها رو مقصر میدونن. در صورتی که مشکل و کوتاهی مرد رو نادیده میگیرند و بازهم همین نگاه ظالم و زن ستیز. نویسنده عالی بیان کردن زیبا نوشتن دست مریزاد و همیشه زنده باشید. راویان داستان محشر بودن ملیحه با اون صدای آروم. عاطفه با اون صدایی که ذوق و شادی رو نشون میداد و مادرشوهر که بسیار بسیار عالی هستن همیشه هم بودن.
علیرضا رجبیان
۱۴۰۲/۱/۳۰
نویسنده خیلی خوب تونسته بود اغاز یه داستان طولانی رو بزنه ولی زمانی که خواننده اماده میشه، داستان تموم میشه،
داستانی که گفتنش خیلی مشکل بود و با تلاش زیاد بصورت گذار بیان میکنه
مشکلات فرهنگی، سواستفاده جنسی، ترس از بیان واقعیت حتی به والدین و مشکلات جنسی همسر، خیای برای ملیحه دردناک بود. تنهایی

احساس ملیحه بسیار مشهود بود، و درد و رنجی که بیانش برای هر دختری سخت است.
و باز هم قصه فقر و تنگدستی و نداشتن امنیت اجتماعی خانوما و حقوق مساوی با مردان مشهود است
فاطمه عبدی
۱۴۰۲/۵/۱۸
داستان خوبی بود در مورد یکی از معضلات صحبت میکنه چیزی که در جامعه ما خیلی ارزش محسوب میشه چیزی تحت عنوان باکره بودن، شاید خیلی از دختران سرزمینمان اسیر چنگال هوا و هوس انسانهایی که غرق در جنون جنسی هستن بشوند و این باکره بودنشان را از دست بدهند و تا آخر عمر به خاطر ترس از این موضوع به اصطلاح ارزشمند آرامش در زندگیشان را از دست بدهند.... ولی گویندگی بسیار ضعیفی داشت.
حامد کرمی
۱۴۰۱/۱۲/۹
واقعا خوب بود
صدای گوینده‌ها واقعا به شخصیت‌های داستان نشسته بود
نویسته واقعا خیلی حرفه‌ای بلد بود با کلمات بازی کنه
با این یه پسرم اما حساس درد تمام جونم و گرفت
😥
واقعا عالی بودین
ای کاش نویسنده‌های دیگه بیان پیش ایشون درس بگیرن‌ای کاش این داستان‌های تاثیر گذار بیشتر شه
امید وارم کتاب‌های بیشتری رایگان شه
فائقه
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتاب خوبی بود صدای ملیحه و آرامش و ساکت بودنش رو دوست داشتم آهنگ اول کتاب خیلی رو مخ منه داستان در مورد دختری هست که بهش تجاوز میشه و به خاطر آبرو حرفی نمیزنه و با پسری ازدواج میکنه که کمی مشکل داره و.. ‌ارزش خوندن داره و واقعا متاسفم برای خانومها به خاطر آبرو و ترس از حرف مردم اینقدر ظلم رو تحمل میکنن و حرفی نمیزنن
ستاره
۱۴۰۲/۹/۲۸
کتاب اگر جای‌ تو‌ بودم سرگذشت تمام دخترانی است که مورد تجاوز قرار گرفتند. بخاطر آبرو خانواده سکوت کردند. دختران و زنان و پسرانی که به آن‌ها تعرض یا تجاوز میکنند دچار بیماریهای روانی میشوند به جای اینکه بیماری را درمان کنیم سرکوبش میکنیم درونشان پرازترس‌، درد و غم درنهایت افسردگی و منزوی شدن. داستان در مورد زنی است که قربانی تجاوز شده است.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۹/۲۸
خوب بود رو زدم تا این اتفاقات شنیده بشود. گویندگان جا برای کار و بیان احساسات نیاز به پیشرفت دارند. وقایعی بیان شد که مردم به جای تفکر، فقط قضاوت یک‌سویه رو در پیش می‌گیرند و جهت پیکان تقصیر همیشه به سمت دیگران است و حق به جانب در همه کارها رفتار می‌کنند و این است که تفکر و تعقل در ادیان بالاترین عبادتهای تاکید شده است.
طیبه شوندی
۱۴۰۲/۲/۲۰
قصه قشنگی بود، اینکه به خاطر نامردی یکی دیگه و فقر فرهنگی زندگی یه دختر نابود بشه و همسرش اون رو به خاطر کاری که اون توش بی تقصیر مقصر بدونه و زندگیش نابود بشه و در آخر پدرش از غصه دق کنه برام ناراحت کننده بود، امیدوارم خانواده‌ها با این جور حوادث بتونن بهتر برخورد کنه با کسی که این حادثه براش رخ داده
Mehdi Moghaddam
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب جالبی بود که خوانده بودم. کتابی هستش که بیشتر به ارزش زن اشاره میکند. با این حال که در کودکی مورد آزار قرار گرفته ولی باز هم شخصیت و متانت خود را حفظ کرده و ازدواج کرده. باز هم در همان محیط مورد بی مهری قرار گرفته. کاش میشد که بیشتر به جایگاه زن در جامعه و خانواده پرداخته شود
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۶/۲۷
تاثیر زیادی درمن داشت و باعث شد واقعا غمگین شوم و سپاس از گوینده و نویسنده
خلاصه داستان:
دختری که مورد تجاوز قرار گرفته مجبور می‌شود با پسر بیماری ازدواج کند تا اینکه با دخالت‌های مادر شوهرش مجبور به طلاب می‌شود ودر روزی با خوار شوهر سابقش روبه رو می‌شود و همه چیز را تعریف میکند
Leila Ahmadi
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
خب آخرش چی شد چقدر مزخرف تموم شد چرا علی به ملیحه نزدیک نمی‌شد از کجا میدونست که اون باکره نیست یا اگه از قبل هم با عاطفه توافق کرده بود دیگه چرا باهاش خوب تا نمی‌کرد یعنی اینقدر عقب مونده بود حتی یه خبر کوتاه هم پایان بندی داره این پایان دیگه زیادی باز بود.
نگار ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
با سلام خدمت نویسنده محترم این کتاب به نظر من کتاب کامل و بامفهومی بود چون واقعا اتفاق‌هایی وحقایق زندگی خیلی از هموطن هامون که تو این جامعه کنونی زندگی می‌کنند و براشون افتاده بود رو شرح داده خیلی‌ها که نمیتوانند و از گفتن آن عاجزن بیان کرده
مشاهده همه نظرات 91

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اگر جای تو بودم

برای دریافت کتاب صوتی اگر جای تو بودم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.