معرفی و دانلود کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز

عکس جلد کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز
قیمت:
۶۷۰۰۰ 46900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز

با شنیدن کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز، نشاط و هیجان را به زندگی خود دعوت کنید. آلن دوباتن در این کتاب روان‌شناختی راهکارهایی را به شما معرفی می‌کند که از طریق آن‌ها ذهنیت خود را نسبت به زندگی تغییر دهید و قدردانی، شهامت و جاه‌طلبی را به ستون‌های مهم زندگی خود تبدیل کنید. صراحت، شادی و ریسک‌پذیری بیشتر، از دستاوردهای شنیدن این کتاب گویا هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان انگیز

گاهی ممکن است در زندگی احساس کنیم با اینکه همه‌ چیز بر وفق مرادمان پیش می‌رود، به‌عنوان مثال ثروت کافی، دوستان خوب، شریک عاطفی ایده‌آل و شغل مناسبی داریم، اما زندگی‌مان اصطلاحاً بی‌مزه است! همه‌چیز خوب است اما عالی نیست. کمبودی وجود دارد که موجب بی‌انگیزگی ما شده و نشاط و اشتیاق را از زندگی‌مان ربوده. گمشده‌ی ما در این شرایط همان شور و هیجانی‌ است که شاید هرگز متوجه کمبودش نباشیم، اما نقش پررنگی در حال روحی‌مان ایفا خواهد کرد. شور و هیجان، احساسات مثبت دیگری چون امید و شادی را با خود به ارمغان می‌آورد و نبود آن نیز خود ریشه‌ی مشکلات دیگری در روحیه و زندگی‌مان خواهد شد.

اگر همین حالا از دوستان و آشنایان خود بپرسیم که چگونه می‌توانیم کمی هیجان را به زندگی خود راه بدهیم و شور و اشتیاق بیشتری را تجربه کنیم، به احتمال زیاد با چنین پاسخ‌هایی روبه‌رو خواهیم شد: «به سفر برو!»، «یک تغییر اساسی در زندگی شغلی‌ات نیاز داری.»، «ورزش‌های پرهیجان مانند بانجی جامپینگ را امتحان کن.» و جواب‌هایی از این قبیل. بااین‌‍‌حال، آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز (A more exciting life) روش‌های ساده‌تری را به ما پیشنهاد می‌دهد که اتفاقاً تأثیر بیشتر و ماندگاری بالاتری هم دارند.

همه‌ی ما به هیجان و اشتیاق ناشی از آن نیاز داریم، اما همگی به ورزش‌های پرهیجان دسترسی نداریم و امکان مسافرت‌های هیجان‌انگیز را هم نخواهیم داشت. نویسنده‌ی کتاب حاضر توصیه می‌کند برای دستیابی به هیجان و تجربه‌ی آن ابتدا به دنیای درون و ذهن خود سفر کنیم. جایی که تمامی اتفاقات اطرافمان و احساسات خوب و بد ما را رقم می‌زند. اینجاست که می‌توانیم علل نیاز خود به هیجان را شناسایی کرده و به اشتباهاتی پی ببریم که موجب بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی امروزمان شده‌اند. درمی‌یابیم که چه زمان‌هایی لازم بوده به وضع موجود اعتراض کنیم، اما تسلیم شدن را انتخاب کرده‌ایم. می‌بینیم درگیر چه محدودیت‌های خودساخته‌ای شده‌ایم که ما و زندگی‌مان را در قیدوبند خود اسیر کرده‌اند.

آلن دوباتن در کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز ما را به‌ سوی آزادی دعوت می‌کند. شاید تاکنون عادت کرده‌ایم که آزادی را تنها با معنای سیاسی‌اش به کار ببریم، اما نویسنده به ما نشان می‌دهد که شور و هیجان فردی نیز در گرو همین مفهوم است. آزادی‌ای که نویسنده از آن سخن می‌گوید به معنای خطر کردن است و اینکه بدانیم چگونه می‌توانیم دیدگاه خودمان را به دیگران منتقل کنیم. آزادی به این معناست که انسان به خود اجازه بدهد صراحت بیشتر، شجاعت، شادی و رک بودن را تجربه کند.

آلن دوباتن اثر حاضر را برای مخاطبانی نگاشته که زنده‌اند و زندگی می‌کنند اما آن‌قدر احساس رهایی ندارند که سرزندگی و نشاط را بخشی جدای‌ناپذیر از زندگی‌شان بدانند. رهایی از محدودیت‌ها و آزادی از قیدوبندهای روانی همان هدیه‌ای است که ایشان را به هیجان آورده و شور و اشتیاق از دست‌رفته را به آن‌ها باز می‌گرداند.

گوهر غلام‌پور برگردان این کتاب را به پایان رسانده و فرزانه فائزی نیز خوانش آن را بر عهده گرفته است. این اثر به کوشش انتشارات کتاب‌سرای نیک و نشر صوتی جیحون در اختیار علاقه‌مندان آثار خودسازی و خودیاری قرار می‌گیرد.

در نکوداشت کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان انگیز

  • کتاب ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان انگیز کتابی فوق‌العاده آموزنده بود. برخلاف جلسات مشاوره و درمان که به محض ترک مطب فراموش می‌کنم که درباره‌ی چه چیزی صحبت شده بود، این کتاب گنجینه‌ای است که همیشه با خود نگه خواهم داشت. (NetGalley)

کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خواهان یک زندگی هیجان‌انگیز، داشتن روحیه‌ای خطرپذیرتر، شادتر و نترس‌تر هستید، ساده‌ترین راه این است که با آموزه‌ها و نکات کاربردی کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز همراه شوید و سروسامانی به زندگی درونی و ذهنیات خود بدهید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن در بیستم دسامبر 1969، در شهر زوریخ متولد شد. او نویسنده‌ی موفق و برجسته‌ی سوئیسی است که تلاش دارد تا پیوندی میان فلسفه و زندگی روزمره‌ی مخاطبانش برقرار کند. او در نخستین گام‌های نویسندگی‌اش، ابتدا به نگارش برای مجلات و روزنامه‌ها پرداخت، اما چندی بعد نگارش کتاب‌های خود را در زمینه‌های خودسازی، تغییر خود و راه‌حل‌هایی برای بهبود زندگی روزانه آغاز کرد. او تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌ی تاریخ، در دانشگاه کمبریج، تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشدِ رشته‌ی فلسفه در دانشگاه کینگ لندن و در ادامه، تحصیل در مقطع دکتری فلسفه‌ی فرانسوی در دانشگاه هاروارد را در کارنامه‌ی تحصیلی خود دارد.

آلن دوباتن در سرتاسر جهان به سخنرانی برای عموم مخاطبان می‌پردازد و مؤسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی را نیز با هدف کمک به بهبود زندگی انسان‌ها پایه‌گذاری کرده است. کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق»، «دعواهای زن و شوهری»، «چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟» و «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید» از آثار خواندنی مؤسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی به سرپرستی آلن دوباتن محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز می‌شنویم

در روابط بلندمدت حدود ده درصد از زمان خود را صرف بحث و مشاجره می‌کنیم. به نظر می‌رسد هر بحث منحصراً مربوط به یک موضوع خاص باشد. هرکدام از این بحث‌ها به‌صورت مجزا دارای مواردی خواهند بود، ازجمله: نقطه‌ی شکل‌گیری و اوج‌گیری مشاجره، ویژگی‌ها، بی‌عدالتی‌ها، حماقت‌ها و آنچه به نظر ما حقایقی بدیهی به نظر می‌رسد که شریک زندگی‌مان خیلی نرم و ملایم دربرابر آن مقاومت می‌کند. مثل بحث مزحکی که بین ما و شریک زندگی‌مان در این مورد می‌افتد که قرار بود حداکثر ساعت هفت و ده دقیقه‌ی عصر به سمت فلان جا حرکت کنیم؛ اما الان ساعت هفت و بیست‌وسه دقیقه شده، آن هم در صورتی که همین دو ساعت پیش بر سر زمان رفتن توافق کرده بودیم یا بحث احمقانه‌ای که بین ما و پسر کوچکمان شکل می‌گیرد که اکنون اجازه دارد تا زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون کند، در صورتی که همین چند دقیقه پیش به او توضیح دادیم که قوانین مربوط به تلویزیون نگاه کردن را زیر پا گذاشته یا بحثی که به‌خاطر رفتارتوهین‌آمیز همسرمان پیش می‌آید وقتی که به احمق جلوه‌دادن ما توسط خواهرش در جمع خانواده با صدای بلند می‌خندد یا مثال‌های دیگری از این قبیل.

در مواجهه با چنین جرایمی مثل وکلا، بازرسان یا کاراگاهان مشتاق و با دستمزدی خوب عمل کرده و شروع به موشکافی در این موارد می‌کنیم. شواهد را مرتب و سازمان‌دهی می‌کنیم. ما می‌گوییم که بر اساس فلان یا بهمان چیز بدیهی است که آن‌ها باید در خط فکری خود تجدید نظر کرده و تسلیم دیدگاه ما شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: دیگران
24 دقیقه
فصل یک - قسمت دو: ابراز وجود
20 دقیقه
فصل دو - قسمت دو: خود فرد
23 دقیقه
فصل دو - قسمت دو: در باب مهربانی و دوستی با غریبه‌ها
31 دقیقه
فصل سه - قسمت یک: روابط
20 دقیقه
فصل سه - قسمت دو: مزایای احساس نگرانی و عدم اطمینان
30 دقیقه
فصل سه - قسمت سه: سخت‌ترین جدایی دنیا
28 دقیقه
فصل سه - قسمت چهار: صمیمیت و نزدیکی
21 دقیقه
فصل چهار - قسمت یک: کار
20 دقیقه
فصل چهار - قسمت دو: کار سخت تنبلی
22 دقیقه
فصل پنج - قسمت یک: لذت بردن
18 دقیقه
فصل پنج - قسمت دو: تجملات کوچک
20 دقیقه
فصل شش - قسمت یک: آزادی
23 دقیقه
فصل شش - قسمت دو: بیست نشانه‌ی بلوغ عاطفی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز
نویسنده
مترجمگوهر غلام پور
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ 46900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز

برای دریافت کتاب صوتی ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌ انگیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.