معرفی و دانلود کتاب صوتی بابا لنگ دراز

عکس جلد کتاب صوتی بابا لنگ دراز
قیمت:
67000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بابا لنگ دراز

یکی از معروف‌ترین آثار ادبی دنیا! کتاب صوتی بابا لنگ دراز، نوشته‌ی جین وبستر داستان دختر یتیمی است که توسط نیکوکاری ناشناس به دانشگاه فرستاده می‌شود و بعد از این اتفاق، زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند. این رمان در سال 1989 توسط انجمن کتابخانه‌ی آمریکا به‌عنوان اثر قابل‌توجه ثبت شد و بارها مورد اقتباس سینمایی و تلویزیونی قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی بابا لنگ دراز

‭‬جروشا ابوت دختر هجده‌ساله‌ای بود که در یتیم‌خانه زندگی می‌کرد. او هیچ خانواده‌ای نداشت و تنها دوستانش، بچه‌های کوچکتری بودند که مثل خواهری بزرگتر عاشقانه او را دوست داشتند. تنها دلخوشی جروشا نوشتن بود که خب، مسئول آنجا خیلی هم از این تفریح خوشش نمی‌آمد. هرجور که حساب کنیم زندگی این دختر جوان هر فردی را افسرده می‌کرد اما قهرمان کتاب صوتی بابا لنگ دراز (Daddy long legs) پر از شور زندگی بود. او با سرسختی به روزهای بهتر امید داشت و حکم آزادی‌اش سرانجام، توسط مردی مرموز از راه رسید.

این نیکوکار ناشناس پذیرفته بود هزینه‌ی تحصیل جروشا را بپردازد. حالا او برای اولین‌بار در زندگی خود کسی را داشت که می‌توانست او را «خانواده» بنامد اما شرایط حتی بعد از ورود به دانشگاه خیلی رویایی نبود. حامی‌اش ترجیح می‌داد ناشناس بماند و تنها از طریق نامه پیشرفت‌های درسی او را پیگیری کند. جروشای وظیفه‌شناس هم مرتب برای مردی که او را بابا لنگ دراز می‌نامید نامه می‌نوشت و از درس‌هایش گزارش می‌داد. با این حال، دخترک پرشور در اعماق وجودش می‌خواست برای یک‌بار هم که شده حامی‌اش را ببیند. این مرد که بود؟ آیا جروشا می‌تواند برای هدیه‌ی ارزشمندی که دریافت کرده حضوراً از وی تشکر کند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که جین وبستر (Jean Webster) با صبوری و ملایمت به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

کتاب صوتی بابا لنگ دراز نسخه‌ی گویای یکی از ماندگارترین رمان‌های دنیاست، زیرا ماجراهای جروشا نه داستانی هیجان‌انگیز یا ملودرام، بلکه روایتی از خود زندگی است. غم‌ها، شادی‌ها، چالش‌ها و مشکلاتی که دختر جوان با آن‌ها مواجه می‌شود به‌سادگی قابل‌درک هستند. ما با جروشا همدردی می‌کنیم چون هر یک از این اتفاقات ممکن است برای ما هم رخ بدهند و همین دلیل محبوبیت کتاب بابا لنگ دراز است. این اثر با وجود انتشار در سال 1912 هنوز هم نقدهای مثبتی دریافت می‌کند و بابت توانایی‌اش در ارتباط‌گیری با طیف وسیعی از مخاطبان ستایش می‌شود.

در انتها باید گفت رمان پیش‌رو با ترجمه‌ی زهره زاهدی و توسط انتشارات سپاس به چاپ رسیده است. همچنین نشر صوتی جیحون تهیه‌ی نسخه‌ی گویای آن را برعهده داشته است.

اقتباس‌های هنری از کتاب بابا لنگ دراز

داستان جودی ابوت الهام‌بخش تئاتر، فیلم و انیمیشن‌های متعددی بود. اولین اقتباس توسط جین وبستر در سال 1914 و به‌صورت نمایشنامه انجام شد. سپس در سال 1952 یک کمدی موزیکال بریتانیایی به نام «با عشق، جودی» روی صحنه رفت. کتاب بابا لنگ دراز بعد از آن بارها در صحنه‌ی تئاتر مورد اقتباس قرار گرفت و جالب‌ترین آن‌ها تئاتر موزیکالی است که در سال 2020 اجرا شد. عوامل این اثر داستان را به قرن بیست‌ویکم انتقال دادند و نسخه‌ای معاصر را به نمایش گذاشتند.

شرکت‌های انیمیشن‌سازی هم به کتاب علاقه نشان دادند. در مجموع، سه انیمیشن براساس ماجراهای جودی ابوت ساخته شده که اولین آن‌ها یک اقتباس ژاپنی چهار‌قسمتی در سال 1978 بود. سپس در سال 1979 یک فیلم انیمیشنی در تلویزیون ژاپن پخش شد. اما سریال انیمیشنی بابا لنگ دراز که مشهورترین آن‌هاست در سال 1990 تولید شد. استودیوی Nippon ساخت سریال را برعهده داشت و این اثر به‌عنوان یکی از شاهکارهای این شرکت در تاریخ ثبت گشت.

جودی و حامی مرموزش بارها مهمان پرده‌ی نقره‌ای سینما بودند. در ادامه اسامی فیلم‌ها را به ترتیب اکران می‌بینید:

  • 1919: Love from Judy با بازی مری پیکفورد (ساخت آمریکا)
  • 1931: Love from Judy با بازی جانت گینور (ساخت آمریکا)
  • 1932: Vadertje Langbeen (ساخت هلند)
  • 1938: Curly Top با بازی شرلی تمپل (ساخت آمریکا)
  • 1984: Kanamarayathu (ساخت هند)
  • 1986: Anokha Rishta (ساخت هند)
  • 1995: Daddy Long Legs با بازی لزلی کارون (ساخت آمریکا)
  • 2005: Kidari Ajeossi (ساخت کره‌ی جنوبی)

کتاب صوتی بابا لنگ دراز برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به‌طور ویژه دختران نوجوان را مخاطب قرار می‌دهد اما شنیدن آن برای بزرگسالانی که از داستان‌های عاشقانه لذت می‌برند خالی از لطف نخواهد بود.

با جین وبستر بیشتر آشنا شویم

آلیس جین چندلر وبستر (1876-1916) نویسنده‌ی آمریکایی و فعال حقوق زنان بود. او که با نام مستعار جین وبستر نوشته‌هایش را منتشر می‌کرد، از خانواده‌ای اهل کتاب می‌آمد و بیشتر خوانندگان از این که او با مارک تواین نسبت فامیلی داشت بی‌اطلاعند. این زن پیشگام با تألیف کتاب بابا لنگ دراز در سال 1912 محدودیت‌های دختران آن زمان را به چالش کشید. رفتن به دانشگاه و ادامه‌ی تحصیل،‌ تلاش برای ساخت زندگی مستقل بدون نظارت نزدیک خانواده و همچنین به سرپرستی پذیرفتن کودکان یتیم‌خانه‌ها همگی در تضاد با کلیشه‌های عصر خود قرار داشتند. جالب است بدانید این کتاب سنت‌شکن با استقبال بالایی مواجه شد و جین وبستر تمام درآمد حاصله را به خیریه‌ها اعطا کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بابا لنگ دراز می‌شنویم

چهارم ژوئن؛

بابای عزیز، سرم خیلی شلوغ است. ده روز دیگر جشن فارغ‌التحصیلی است. فردا امتحان دارم. کلی باید درس بخوانم. کلی باید وسایلم را جمع کنم. دنیای خارج از اینجا آنچنان دوست‌داشتنی نیست که ماندن در اینجا آدم را ناراحت می‌کند. ولی مهم نیست، تعطیلات نزدیک است. امسال تابستان جولیا به خارج می‌رود. دفعه‌ی چهارم است. شک نکن بابا، خوشی‌ها را به‌طور مساوی تقسیم نمی‌کنند!

سالی مطابق معمول به ادیرون‌دکس می‌رود. فکر می‌کنید من چه‌کار می‌خواهم بکنم؟ سه بار می‌توانید حدس بزنید. لاک‌ویلو؟ اشتباه؛ ادیرون‌دکس همراه سالی؟ اشتباه؛ پارسال توی ذوقم خورده، دیگر سعی نمی‌کنم. حدس دیگری ندارید؟ چندان مبتکر نیستید. خودم به شما می‌گویم بابا، به شرط اینکه خیلی مخالفت نکنید. از قبل به منشی‌تان اخطار می‌دهم که من تصمیمم را گرفته‌ام. خیال دارم تابستان را با خانم چارلز پترسون به کنار دریا بروم و معلم سرخانه‌ی دخترش بشوم که قرار است در پاییز به کالج برود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
19 دقیقه
چهارشنبه‌ی غم‌انگیز
16 دقیقه
بیست‌وچهارم سپتامبر
16 دقیقه
جمعه
23 دقیقه
یکشنبه
22 دقیقه
چهارم آوریل - درمانگاه
23 دقیقه
نهم ژوئن
20 دقیقه
هفده اکتبر
21 دقیقه
پنجم مارس
26 دقیقه
چهارم مه
24 دقیقه
پنجشنبه غروب، دم در نشسته‌ام
19 دقیقه
پنجشنبه
22 دقیقه
بیستم دسامبر
26 دقیقه
چهارم ژوئن
24 دقیقه
بیست‌وششم دسامبر
18 دقیقه
بابا لنگ‌دراز عزیزترینم
10 دقیقه
پنجشنبه صبح

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بابا لنگ دراز
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
67000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بابا لنگ دراز

حسنا نورانیان
۱۴۰۲/۱۰/۲
داستان بابالنگ دراز همیشه برای من جذاب بوده، شنیدن آن با صدای گرم و رسا جذاب تر هم میشود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بابا لنگ دراز

برای دریافت کتاب صوتی بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.