معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان نوشته‌ی علیرضا شریعتی که از مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی اقتباس شده است، دو داستان زیبا از مثنوی را به زبانی روان و شیرین روایت و تفسیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان

مثنوی معنوی اثر مولانا جلال الدین محمد بلخی کتابی ارزشمند است که بعد از گذشت قرن‌ها همچنان داستان‌های پندآموزش حکمت‌های مختلفی را به انسان‌ها نشان می‌دهد. علیرضا شریعتی نویسنده‌ای توانمند است که مثنوی را به شکلی امروزی و قابل فهم‌ بازنویسی کرده و آن را در قالب داستان‌های کوتاه به مخاطبان عرضه نموده است. این مجموعه با نام جزیره‌ی مثنوی شناخته می‌شود.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان دو داستان مختلف را روایت می‌کند. در داستان اول، می‌شنویم که روزی آتش‌سوزی عظیمی در شهر اتفاق می‌افتد که مردم هر چه می‌کنند از پس خاموش کردن آن برنمی‌آیند. پس برای چاره‌جویی و پیدا کردن علت شروع این آتش به سراغ خلیفه می‌روند، اما در آنجا با حقیقتی رو به رو می‌شوند که انتظارش را ندارند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان

در داستان دوم، می‌شنویم که لقمان در هیئت بردگان به مردی فروخته می‌شود تا در باغش برای او کار کند. لقمان که در میان دیگر بردگان غریب و ناشناس است، در دام فریب‌کاری و دسیسه‌ی آن‌ها گرفتار می‌شود و ارباب گناه ناکرده را به پای او می‌نویسد. حال لقمان باید با هوش و ذکاوتی که دارد، دست بقیه را برای ارباب رو کند، وگرنه در آتش خشم او خواهد سوخت...

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان اثری از مولانا جلال الدین محمد بلخی است که توسط علیرضا شریعتی بازنویسی و تفسیر شده. نشر صوتی نوین کتاب مسئول انتشار این اثر بوده و شما آن را با روایت خود علیرضا شریعتی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی مولوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از غنی‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، 26000 بیت از سروده‌های مولانا را شامل می‌شود و در شش دفتر نوشته شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌اش در این کتاب، قالب شعری مثنوی را برگزیده است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی دوستی و هم‌نشینی داشت و این ارتباط تأثیری شگرف و حیرت‌آور بر زندگی این دو گذاشت. چنانکه گفته‌اند هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در پس آن مفهوم لحاظ کرده است.

رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی‌اند که هر یک، تصحیح‌های گوناگونی از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی مولانا تاکنون و با وجود گذشت قرن‌ها از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار تحلیلی ارزشمندی در باب این اثر ارائه داده‌اند.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، یکی از داستان‌های این اثر گران‌قدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات تعلیمی به ویژه دوست‌داران اشعار مولانا، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان می‌شنویم

در زمان عمر آتشی مهیب در شهر افتاد. به‌طوری که حتی سنگ را مانند چوب خشک می‌سوزاند. بناها و خانه‌های بسیاری می‌سوختند. حتی آتش بر بالاترین نقطه که آشیان پرندگان بود سرایت کرد. نصف شهر آتش گرفته بود. آب و حتی سرکه که به توصیه‌ی مردم هوشمند بر آن می‌ریختند نه تنها کارگر نبود بلکه بر شدت آتش می‌افزود.

مشک‌های آب و سرکه می‌زدند
بر سر آتش کسان هوشمند
آتش از استیزه افزون می‌شدی
می‌رسید او را مدد از بی‌حدی

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب
8 دقیقه
لقمان و غلامان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان

سید حامد شجاع‌الدین
۱۴۰۳/۱/۲۴
داستان های جالب و آموزنده ای بودند. راوی هم به شکل مناسبی روایت می کند. حقیقتا هر داستان مثنوی معنوی، حاوی چندین و چند نکته و پند اخلاقی که انسان می تواند از آن ها بهره جسته و در زندگی خود استفاده نماید. داستان های مثنوی، نحوه و روش زندگی با کیفیت تر و اخلاقی تر، زیباتر و معنوی تر و در چندین در و مرتبه بالاتر مقایسه با زندگی به روش صرفا مادی حیوانی را به نمایش می گذارد. لذا هر داستان مثنوی معنوی، حتی داستان های کوتاه آن هم توصیه می گردد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان آتش افتادن در شهر به ایام عمر ابن خطاب و لقمان و غلامان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.