معرفی و دانلود کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود

عکس جلد کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود
قیمت:
170000 تومان - 17.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود

آمیزه‌ای از عشق و فوتبال و رویاپردازی! کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود به قلم نویسنده پرفروش سوئدی فردریک بکمن، داستان زنی وسواسی و غیراجتماعی را به تصویر می‌کشد که در آستانه پیری قرار دارد اما به خاطر خیانت همسرش و جدایی از او، تصمیم می‌گیرد به دنبال آرزوهایش برود و زندگی را برای اولین بار زندگی کند. این رمان پرفروش توانست در سال 2018 نامزد جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین شود.

درباره کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود:

بریت ماری به عنوان زنی منظم و دقیق نمی‌تواند آشفتگی و بهم ریختگی وسایل خانه‌اش را تحمل کند. اگر کشوی کارد و چنگال آشپزخانه‌ای نامنظم باشد، این اتفاق در لیست گناهان نابخشودنی او قرار می‌گیرد. البته بریت ماری کسی نیست که دیگران را قضاوت کند حتی اگر آن فرد بداخلاق، نامرتب و یا از نظر اخلاقی مشکوک باشد. فقط گاهی اوقات به مردم پیشنهادات مفیدی می‌دهد که عده‌ای آن را به چشم یک انتقاد سفت و سخت قلمداد می‌کنند اما هیچ چیز در دل مهربان این زن نیست و قصد بدی ندارد.

به هر حال او فردی وسواسی‌ست که 63 سال سن دارد و همواره یک زندگی مشخص و روتین را تجربه کرده است. اما در ذهن و قلبش رویاها و تخیلات بزرگ و زیبایی رشد می‌کنند که هرکسی متوجه آن نمی‌شود.

تا اینکه یک روز برای بریت ماری اتفاق عجیب و بدی رخ می‌دهد و این رخداد تمام زندگی‌اش زیرورو می‌کند. او مجبور می‌شود برای اولین بار به دنبال شغلی برود و درآمدی به دست آورد. ماری از طریق اداره کاریابی به عنوان یک سرایدار در مرکز تفریحی جوانان کار پیدا می‌کند اما سرانجام فوتبال او را نجات می‌دهد! باشگاهی کوچک در یک روستای محلی که نیاز به مدیریت دارد و باید فردی برای هدایت تیم فوتبال کودکان تلاش فراوانی بکند. اما چه کسی بهتر از بریت ماری؟!

کتاب بریت ماری اینجا بود (Britt-Marie Was Here) داستانی الهام‌بخش، هیجان‌انگیز و خنده‌دار دارد که توانسته با به تصویر کشیدن شخصیت جالب زنی کهنسال، درباره اهمیت اجتماع و ارتباط با انسان‌ها سخن بگوید. فردریک بکمن نویسنده پرفروش و مشهور سوئدی، شخصیت ماری را با همان وسواس‌ها و مهربانی‌هایی توصیف کرده که اُوه پیرمرد یک دنده و خوش قلب کتاب «مردی به نام اُوه» نیز چنین ویژگی‌ها را داشت.

از سوی دیگر بکمن همواره به عنوان نویسنده‌ای شناخته می‌شود که با زبان ساده و لحن شوخ‌طبعانه‌اش، مسائل پیش پا افتاده و دیالوگ‌ها و اتفاقات زندگی روزمره را به اثری دلچسب و تاثیرگذار تبدیل می‌کند. حتی او برای شخصیت‌پردازی بریت ماری هم از زندگی کسانی الگو گرفته که بیشتر عمرشان را فدای راضی کردن دیگران، تلف کرده‌اند و برای آنکه کسی را ناراحت نکنند، دست از آرزوهای خود کشیده‌اند.

در انتها باید گفت رمان بریت ماری اینجا بود می‌تواند تجربه‌ای دلچسب برای طرفداران این نویسنده باشد و اگر کسی تابه‌حال با ادبیات بکمن آشنایی نداشته، حتما از شنیدن این کتاب صوتی لذت فراوانی خواهد برد.

افتخارات کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود:

- نامزد جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین (2018)
- یکی از آثار پرفروش‌ نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود:

- گرم و رضایت‌بخش. (People)

- ترکیبی درخشان از خنده‌های فراوان، بینشی عمیق و رویدادها و اتفاقات جذاب و فریبنده! دیالوگ‌های بی‌نظیر بکمن و درک او از طبیعت انسان فوق‌العاده است. (Shelf Awareness)

- دگرگونی بریت ماری در طول داستان همچون تبدیل شدن پیله‌ای به پروانه است؛ آن هم در محیطی دلسرد‌ کننده که این تغییرات را چشمگیرتر می‌کند. (Booklist)

- نویسنده پرفروش مردی به نام اُوه با داستانی دل‌انگیز بازمی‌گردد و داستان زنی را تعریف می‌کند که پس از یک بحران شخصی، دوباره درون خود کشف می‌کند. این کتاب توصیفاتی روشن و محکم دارد و داستانی تاثیرگذار، شیرین و الهام بخش درباره حقیقت دارد. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود به چه کسانی پیشنهاد می‌‌‌‌شود؟

اگر فرهنگ و ادبیات منطقه اسکاندیناوی برایتان جذاب باشد، حتما از این رمان مدرن و دلنشین لذت خواهید برد.

فردریک بکمن را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است که توانست با نوشتن اولین رمان خود با نام «مردی به نام اوه» در صدر فهرست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار بگیرد. فردریک بکمن (Fredrik Backman) در دوم ژانویه 1981 در شهر استکهلم سوئد به دنیا آمده است.

وی پیش از آنکه به عنوان یک رمان‌نویس شناخته شود، به خاطر نوشتن در روزنامه‌ها و مجلات گوناگون و داشتن یک وبلاگ فعال و پرطرفدار شهرت داشت.

برخی از کتاب‌های فردریک بکمن عبارتند از: «مردی به نام اوه، همه آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند، مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است، و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود، و من دوستت دارم، شهر خرس و...»

در بخشی از کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود می‌شنویم:

کنت همیشه به آن‌ها می‌گفت: «گنگسترهای لعنتی!» به کسانی‌که مقصر تمام بی‌نظمی‌ها و بی‌قانونی‌ها بودند. مقصر خشونت‌های خیابانی، میزان بالای مالیات، جیب‌بری، کثیفی توالت‌های عمومی و وقتی کنت برای گرفتن حمام آفتاب لب استخر می‌آمد، مقصر رزرو بودن تمام نیمکت‌ها. تمام‌شان تقصیر گنگسترها بود. این سیستم مستمسک خوبی بود؛ همیشه یک نفر وجود داشت که بتوان تقصیرها را گردن او انداخت. بدون آنکه آدم مجبور باشد دقیقا مشخص کند منظور اصلی چه کسی می‌تواند باشد.

بریت ماری هیچ وقت نفهمید که خواسته اصلی کنت چیست، چه چیزی او را راضی می‌کند؟ آیا پول زیاد برایش کافی‌ست یا باز هم دنبال مبلغ بیشتری‌ست؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
26 دقیقه
فصل اول
23 دقیقه
فصل دوم
21 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم
19 دقیقه
فصل هشتم
28 دقیقه
فصل نهم
28 دقیقه
فصل دهم
21 دقیقه
فصل یازدهم
14 دقیقه
فصل دوازدهم
26 دقیقه
فصل سیزدهم
32 دقیقه
فصل چهاردهم
25 دقیقه
فصل پانزدهم
25 دقیقه
فصل شانزدهم
20 دقیقه
فصل هفدهم
16 دقیقه
فصل هجدهم
20 دقیقه
فصل نوزدهم
27 دقیقه
فصل بیستم
23 دقیقه
فصل بیست و یکم
18 دقیقه
فصل بیست و دوم
20 دقیقه
فصل بیست و سوم
19 دقیقه
فصل بیست و چهارم
29 دقیقه
فصل بیست و پنجم
24 دقیقه
فصل بیست و ششم
12 دقیقه
فصل بیست و هفتم
12 دقیقه
فصل بیست و هشتم
31 دقیقه
فصل بیست و نهم
24 دقیقه
فصل سی‌ام
32 دقیقه
فصل سی و یکم
23 دقیقه
فصل سی و دوم
26 دقیقه
فصل سی و سوم
11 دقیقه
فصل سی و چهارم
16 دقیقه
فصل سی و پنجم
21 دقیقه
فصل سی و ششم
21 دقیقه
فصل سی و هفتم
28 دقیقه
فصل سی و هشتم
10 دقیقه
فصل سی و نهم
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بریت ماری اینجا بود
نویسنده
مترجمحسین تهرانی
راویمریم محبوب
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
170000 ت - 17.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود

سها
۱۴۰۲/۴/۱
کتابهای فردریک بکمن نیاز به تعریف نداره. همین که اسم فردریک بکمن به عنوان نویسنده یک اثر آورده بشه، یعنی با یه داستان حال خوب کن و دلچسب طرف هستیم. من این کامنت رو مینویسم که فقط یه تشکر ویژه‌ی ویژه از خانوم مریم محبوب، گوینده کتاب، داشته باشم. چقدرررر حرفه‌ای هستن. چقدررررر خوانش ایشون میتونه یک و اثر زیبا دلچسب رو، زیباتر و دلچسب تر بکنه. من کتاب "مادربزرگ سلام رساند" رو با صدای ایشون گوش دادم و وقتی دیدم کتاب "بریت ماری" رو هم ایشون خوندن، بدون تردید شروعش کردم. واقعا واقعا عالی هستن. بریت ماری با لحن و گویشی که ایشون براش خلق کردن، یه کاراکتر زنده و بینهایت دوست داشتنی تر شده. واقعا گوش دادن به این کتاب با خوانش ایشون قبل از خواب، برام آرامش بخشه♡♡♡♡
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۶/۱۲
اگر کتاب «مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است» رو خوندید، بریت ماری رو میشناسید، بریت ماری همسایه‌ی رومخ السا بود که ابتدای داستان ازش متنفر بودیم ولی انتهای داستان کم کم روی مهربون شخصیتشو نشون داد.
رمان «بریت ماری اینجا بود» یک داستان مستقله که بعد از کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است یک
اتفاق میوفته، داستان جذاب از زن حدودا ۷۰ ساله‌ی وسواسی و غیراجتماعی به نام بریت ماری هست که بعد از جدایی از شوهرش «کِنت» تصمیم میگیره یک کار پیدا کنه و این ماجرا، اون رو وارد دنیای جدید و متفاوتی میکنه... جالبه وسط‌های داستان حس کردم شخصیت بریت ماری داره من رو یاد اوِه در کتاب «مردی به نام اوه» میندازه که یهو یادم اومد نویسنده هردو کتاب یک نفر هست، قلم آقای بکمن عالیه. 😅
مهتاب ثابت
۱۴۰۱/۱۱/۷
چقدراین نویسنده قدرت بیانش عالیه بخشی از زندگی خانمی میانسال به نظر نمیرسه که جالب باشه اما بک من ازش یه داستان فوق العاده دراورده در عجبم که توصیف جزء به جزء شخصیت بریت ماری اینقدر روانکاوانه به تحریر دراورده شده است. بهتره قبلش کتاب مادر بزرگ سلام رساند را بخوانید، بریت ماری در ان کتاب شخصیتی و و وسواسی خشک دارد، درحالیکه همین شخصیت به ادمهای روستایی مطرود انچنان انگیزه زندگی میدهد که او را نسیم می‌نامند، من این کتاب را بارها بارها گوش دادم و به کسانی که اهل تحلیل شخصیت هستند و پی بردن به افکار و احساسات ادمها را جالب میدانند به شدت توصیه میکنم.
صبا ابراهیمی
۱۴۰۲/۹/۹
هم طنز بود که با تمام وجود باعث خنده میشد هم قسمت‌هایی که با تک تک سلول‌ها میشد غم و درد انسانها را بدلیل تنهایی و از دست دادن عزیزانشان درک کرد ولی باز هم باید با تمام قدرت ادامه داد، کتاب مفهومی طنز شاد و غمگینی بود که بعضی اوقات باهاش خندیدم و گاهی گریستم دقیقا مثل واقعیت زندگی ما انسانها که غم و شادی در هم آمیختن
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۸/۳۰
بریت ماری آن جا بود، در داستان مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است. و حالا اینجاست.
تمام شخصیت‌های آن داستان قابلیت پیگیری را دارند.
داستان جذابی بود و چقدر همدلانه. چقدر زیبا با اینکه راوی سوم شخص بود ما را به درون فکر و قلب بریت ماری می‌برد و علت رفتارهایش را توضیح می‌داد.
روایت اثر هم عالی بود.
نسیبه آیین‌وند
۱۴۰۱/۵/۲۲
خیلی دوسش داشتم خیلی. بلافاصله بعد از این کتاب «مادر بزرگ سلام میرساند و می‌گوید متاسف است» رو بخونید. البته میتونید قبلشم بخونید ولی فکر کنم اول بریت ماری رو بخونید بعد اونو بهتره
وحید سحری
۱۴۰۲/۱/۱۰
کلا کتاب‌های بکمن شخصیت‌های جالبی دارند نصف اول کتاب حوصله سر بره و‌نصف دیگه عالی و عالی
پیشنهاد میکنم در نیمه اول صبوری کنید تا از نیمه دوم لذت ببرید
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب خیلی خوبی بود. من قبلا هم کتاب‌های فردریک بکمن را خوانده بودم. این کتاب هم مثل کتاب‌های قبلی خوب بود. اجرای صوتی کتاب هم عالی بود
نیلوفر مغربی
۱۴۰۲/۴/۲۷
فوق‌العاده زیبا بود. چند فصل ابتدایی مقداری کسل کننده است اما زود متوجه میشوید که فوق‌العاده است
امین ماهیانه
۱۴۰۲/۶/۳۰
یکی از زیباترین رمان‌های که خوانده بودم، بود
کتایون عطار
۱۴۰۱/۱۱/۲
کتاب بسیار خوبی بود و من با تمام لحظاتش زندگی کردم💖
علی رضا قطبی
۱۴۰۰/۱۲/۱
یه رمان دلنشین با فضایی فانتزی
رمان خوبی بود برای گوش دادن
مونا عزیزی
۱۴۰۲/۹/۲۷
مثل همه کتابهای بک من ارزش خوندن داره
ساناز حسینی
۱۴۰۱/۵/۱۳
عالی
همه کتابهای فردریک بکمن خوب
نرگس رجبی
۱۴۰۱/۴/۲
داستان خوب وبا گویندگی خوب دیگه عالی
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود

برای دریافت کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.