معرفی و دانلود کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی

عکس جلد کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی
قیمت:
92000 تومان - 9.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی

ویرجینیا وولف در کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی، به روایت تاریخچه‌ی زندگی‌ پرفراز و نشیب خود می‌پردازد، شاهکاری جذاب و ماندگار که به گذرا و متزلزل بودن زندگی بشر اشاره می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی:

ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) نخستین زن فمینیست است که با روایت داستان زندگی‌اش، شجاعت و شهامت بسیاری از زنان را جهت حضور بیشتر در جوامع زمان خود برانگیخت. طبق نقل‌وقول‌های بسیار، ویرجینیا بعد از چاپ کتاب خود موجبات اولین جنبش زنان را ایجاد کرد. او با ترکیب تجربیات شخصی خود باعث منحصر به فرد شدن این اثر و سبک نویسندگی‌اش شد. در دوران ویکتوریا بیشتر کتاب‌ها در سه جلد منتشر می‌شدند که شاید دلیل سه قسمت بودن این کتاب همین عرف جامعه‌ی آن دوران بوده است. روایت رویدادها و احوالات زندگی خانواده رمزی به مدت 10 سال از زبان خودشان، موجبات جذاب بودن این کتاب صوتی را فراهم کرده است.

رمان فانوس دریایی (To the Lighthouse) دربردارنده‌ی سه بخش با عناوین پنجره، زمان می‌گذرد و فانوس دریایی است. ویرجینیا نیازهای ما را در ذهنیت و جو رمان‌های سه‌گانه دوره ویکتوریا قرار دهد و در مورد تعلل، تکرار و عدم فعالیت و جنبش، صحبت می‌کند. شما پس از شنیدن این کتاب صوتی سفری ثابت و ادامه‌دار را به سمت هدفی نهایی تجربه می‌کنید.

خلاصه‌ی کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی:

داستان کلی این کتاب صوتی درباره‌ی آقا و خانم رمزی است که همراه با فرزندان و تعدادی از دوستان‌شان، تعطیلات خود را در جزیره‌ای زیبا سپری می‌کنند. آن‌ها تقریباً از تمام جزیره بازدید کرده‌اند اما بازدید از فانوس دریایی به تعویق می‌افتد. این بازدید کاوشی حیرت‌آور و تأثیرگذار از تنش‌ها و مناسبات پیچیده‌ی زندگی خانوادگی و مناقشات بین مردان و زنان را در بردارد.

بخش اول که حجم بیشتر کتاب را دربرگرفته، پنجره نام دارد. پنجره می‌تواند معانی گوناگونی بدهد؛ شاید پنجره‌ای برای شنونده جهت شناخت شخصیت‌های اصلی رمان یا شاید پنجره‌ای برای شخصیت‌های اصلی داستان تا از آن به فانوس دریایی دست یابند و شاید خود داستان باشد که با راوی‌های گوناگونی و به عبارتی دیگر از پنجره‌های مختلفی بیان می‌شود.

بخش دوم ده سال بعد از زندگی شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد و اینکه خانم رمزی از دنیا می‌رود و خانواده‌ی رمزی از هم می‌پاشد. در بخش آخر و یا سوم پس از درگذشت خانم رمزی تمام شخصیت‌های داستان به خانه‌ی قدیمی برمی‌گردند و تمام آن‌ها راه خود را پیدا می‌کنند و به شناخت بهتری می‌رسند.

کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی برای چه کسانی مناسب است:

این کتاب صوتی به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین آثار جنبش فمینیسم شناخته شده که شنیدنش به تمام بانوان و دوست‌داران ادبیات پیشنهاد می‌شود. این کتاب علاوه بر اینکه داستان جذاب و گیرایی دارد، شنونده را به تفکر عمیق وا می‌دارد. این نکته دقیقه همان چیزی است که در ادبیات معاصر کم‌رنگ شده است.

ویرجینیا وولف را بیشتر بشناسیم:

ویرجینیا وولف رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست در سال 1882 در لندن چشم به جهان گشود. در 13 سالگی به طور ناگهانی مادرش و دو سال بعد، خواهر خود را از دست داد که عامل نخستین حمله عصبی وی شد. با این وجود موفق به تحصیل در دانشکده زنان کالج سلطنتی لندن شد. در سال 1904 مرگ پدرش منجر به دومین حمله عصبی او شد که نخستین اقدام به خودکشی وی را نیز در بر داشت.

ویرجینیا در سال 1912 با لئونارد وولف دوست قدیمی برادرش ازدواج کرد و بعدها به همراه همسرش انتشارات هوکارت را تاسیس کرد که در آن آثار نویسندگان جوان را منتشر می‌کردند. وولف در دوران جنگ جهانی اول و دوم دوستان بسیاری را از دست داد و روحیه حساس او این رنج‌ها را تاب نیاورد، به همین خاطر در سال 1941 با جیب‌های پر از سنگ به «رودخانه اوز» در «رادمال» رفت و خود را غرق کرد. حدود یک ماه بعد در تاریخ 18 آوریل جسد او توسط چند کودک در پایین دست رودخانه پیدا شد و در روز 21 آوریل در حضور همسرش لئونارد سوزانده شد و خاکسترش در سایه درختی در باغچه‌ای به خاک سپرده شد.

وولف در بیشتر کتاب‌هایش از شیوه جریان سیال ذهن بهره می‌برد و نظرات فمینیستی در آثارش به چشم می‌خورد. از جمله آثار او می‌توان به «اتاقی از آن خود»، «به سوی فانوس دریایی»، «بانو در آینه»، «سال‌ها»، «امواج» و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی می‌شنویم:

خانه را ترک کرده بودند. خانه متروک مانده بود. حالا که زندگی از آن رخت بربسته بود، مانند صدفی بود که روی یک تپه‌ی ماسه‌ای مانده باشد تا پر از ذرات نمک شود، انگار شبی طولانی آغاز شده بود. گویی جریان‌های کوچک هوا که با نفس نمناک خود به این‌جا و آن‌جا سرک می‌کشیدند پیروز شده بودند. قابلمه زنگ زده بود و پادری نخ‌نما بود. قورباغه‌ها سرک می‌کشیدند و وارد می‌شدند. شال بیهوده تکان می‌خورد. یک کنگر وحشی جلو قفسه‌ی خوراکی‌ها لای کاشی‌ها سبز شده بود. پرستوها در اتاق نشیمن...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
21 دقیقه
فصل اول: پنجره - بخش اول- قسمت اول
22 دقیقه
فصل اول - بخش اول - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل اول - بخش دوم الی چهارم
15 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
24 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
32 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم و هشتم
30 دقیقه
فصل اول - بخش نهم
28 دقیقه
فصل اول - بخش دهم
36 دقیقه
فصل اول - بخش یازدهم و دوازدهم
36 دقیقه
فصل اول - بخش سیزدهم الی شانزدهم
30 دقیقه
فصل اول - بخش هفدهم - قسمت اول
32 دقیقه
فصل اول - بخش هفدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل اول - بخش هفدهم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل اول - بخش هفدهم - قسمت چهارم
20 دقیقه
فصل اول - بخش هجدهم
23 دقیقه
فصل اول - بخش نوزدهم
24 دقیقه
فصل دوم: زمان می‌گذرد - بخش اول الی پنجم
21 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم الی هشتم
21 دقیقه
فصل دوم - بخش نهم و دهم
22 دقیقه
فصل سوم: فانوس دریایی - بخش اول و دوم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
29 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
36 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
36 دقیقه
فصل سوم - بخش هفتم الی یازدهم
38 دقیقه
فصل سوم - بخش دوازدهم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش سیزدهم و چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به سوی فانوس دریایی
نویسنده
مترجمخجسته کیهان
راویآنالی طاهریان
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
92000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی

Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۳
کتاب خاصی هست و برای افرادیکه با نویسنده آشنایی دارند قطعا جذاب و شنیدنی هست. من شخصا برای فهم بهتر کتاب مجبور شدم دوبار بخوانم. صدای راوی دلنشین هست. ولی اگر صرفا به دنبال یک داستان جداب هستید شاید ناامید بشید.
Zahra
۱۴۰۱/۱/۹
گوینده صدای خوبی داره از معرفی کتاب مشخصه؛ ولی سر خودِ کتاب، بنده خدا سرماخورده و کسالت داشته. فقط دو دقیقشو گوش دادم و معذبم کرد نمیدونم می‌تونم تمومش کنم یا نه
سحر مرتضوی
۱۳۹۹/۵/۲۲
بقدری گوینده دافع داستان رو میخواندن که از داستان هم زده میشوی و متاسفانه فقط یه ربع شنیدن اون صدا و نوع بیان قابل تحمل بود و به همین دلیل مفهوم کتاب رو نمیشود قضاوت کرد.
Negar Mojarad
۱۳۹۹/۵/۱۳
متاسفانه صدای این خانم را دوست ندارم. انگار مریض است. نمی‌دانم چرا آقایان بهتر کتاب را میخوانند. خانم‌ها که میخوانند کمی ادا در لحن و صداشان وجود دارد. متاسفانه
sepideh Estiri
۱۴۰۱/۵/۲۹
ترجمه بد که کلماتی بسیار نامناسب و افعال غلط به کاربرده شده.
همچنین سخنگویی که مکث‌ها رو به درستی رعایت نمی‌کند
و نتیجه: نامفهوم بودن کتاب‌
ساجده خانی
۱۴۰۱/۷/۳۰
رمان بسیار زیباییه توصیفات قشنگی داره لذت بردم
سعید همتی ازندریانی
۱۴۰۰/۵/۲۵
گوینده متوسط، احساس میکنم صدای گوینده یه خرده دل نشین نیست
فرشته مطاعی
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
خوب بود ولی کمی خسته کننده
صدیقه مرات
۱۳۹۹/۴/۱۰
کتاب متاسفانه برایم جذابیت نداشت
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی

برای دریافت کتاب صوتی به سوی فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.