معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه‌های سبز

عکس جلد کتاب صوتی بچه‌های سبز
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌های سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌های سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بچه‌های سبز

کتاب صوتی بچه‌های سبز نوشته‌ی اولگا توکارچوک برنده جایزه نوبل، قصه‌ای غریب و جالب را برای شما تعریف می‌کند. در این کتاب با یک پزشک و پادشاه همراه خواهید شد و سفری به اروپای قرن‌های قدیم می‌کنید. سفری در دل نواحی مختلف اروپا، آشنایی با آداب و رسوم‌ لهستانی و در نهایت دیدار حیرت انگیز دو بچه عجیب سبز رنگ!

درباره کتاب صوتی بچه‌های سبز:

کتاب صوتی بچه‌های سبز (Les Enfants verts) مانند دیگر آثار اولگا توکارچوک لحنی افسانه‌ای و راز آلود دارد! این کتاب تاریخ، متافیزیک و علوم غریبه را ترکیب می‌کند و یادآور قصه‌های کهن افسانه‌ایست.

داستان بچه‌های سبز در قرن هفدهم میلادی رقم می‌خورد؛ جایی که لهستان در شرایط جنگی قرار دارد و با سپاه سوئد و قشون روس و مهاجمان تاتار و شورشیان داخلی درگیر است. در این بین ویلیام دیویسون گیاه‌شناس اسکاتلندی که پزشک خصوصی پادشاه لهستان جان دوم کازیمیر است، در یک سفر طولانی بین لیتوانی و اوکراین همراه با پادشاه می‌رود. او که رفیق رنه دکارت فیلسوف است، پس از مرگ او به کشور سرد و مرطوب لهستان مهاجرت می‌کند اما این پزشک به دلیل کنجکاوی‌های درونی و ذهنی علمی و دقیقی که دارد، هنگام سفر اطرافش را به خوبی زیر نظر می‌گیرد. از شرایط سخت آب و هوایی مرزهای این کشور تا آداب و رسوم محلی. روزی در میان جاده توقف می‌کنند و سربازان پادشاه دو کودک را اسیر می‌کنند؛ یک دختر و پسر کوچک با هیکلی غیرمعمولی با چشمانی بدوی که پوست و موهایشان نیز کمی سبز رنگ است!

اولگا توکارچوک را بیشتر بشناسیم:

اولگا ناووجا توکارچوک (Olga Tokarczuk) نویسنده و روشنفکر لهستانی به عنوان یکی از تحسین شده‌ترین و موفق‌ترین نویسندگان نسل خود توصیف شده است. او در سال 2018، برای رمان پروازها برنده جایزه بین‌المللی من بوکر شد و در سال 2019 جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. همچنین توکارچوک جوایز متعدد ادبی را کسب کرده و افتخاراتی همچون جایزه نایک، مهم‌ترین نشان ادبی لهستان را داراست و در سال 2020 عنوان شهروند افتخاری ورشو را به عنوان تقدیر از دستاوردهای ادبی‌اش دریافت کرده است.

او رمان‌های خود را در کشمکش بین تقابل‌های فرهنگی بنا می‌کند: طبیعت در برابر فرهنگ، عقل در برابر جنون، مرد در برابر زن، خانه در مقابل بیگانگی.

توکارچوک در دانشگاه ورشو رشته روانشناسی خوانده و پس از آن به عنوان درمانگر شروع به کار کرد. او از رشته تحصیلی خود الهام گرفته و آن را در آثارش پیاده کرده است. این نویسنده هم اکنون دفتر نشری به نام ورتا دارد و از سال 1998 آن را اداره می‌کند.

همچنین آثار او به بیش از 37 زبان دنیا ترجمه شده و رده نویسندگان لهستانی قرار گرفته که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را دارد.

کتاب صوتی بچه‌های سبز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقمندان به ادبیات اروپا و قصه‌های کهن هستید، شنیدن این کتاب فوق‌العاده را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی بچه‌های سبز می‌‌شنویم:

در هنگام ورودم به این دیار، پدیده‌ای ذهنم را به خود مشغول کرده بود. گرچه در دیگر نقاط عالم نیز مشاهده می‌شود. اینجا بسیار رایج است،؛ گیس لهستانی. چیزی غریب و از جنس مو که به شکل‌های گوناگون تجسم می‌یابد. طره، تنیده درهم، بافته، سیخ سیخ مانند دم راسو.

عجیب‌تر آنکه اغلب مردم گمان می‌برند، این گیس از نیروهای سودمند یا زیان‌بار برخوردار است. جوری که دارنده‌اش در حفظ آن سخت کوشاست؛ و چه بسا ترجیح می‌دهد بمیرد تا اینکه آن را از کف بدهد. چون دستی در نقاشی دارم، تعداد زیادی طرح و توصیف‌های جامع درباره این پدیده فراهم آورده بودم و قصد داشتم وقتی به فرانسه بازگشتم، رساله‌ای درباره‌اش تدوین و منتشر کنم.

این دلبستگی که در اروپا به نام‌های متفاوت شناخته می‌شود، بی‌شک در فرانسه کم اقبال‌تر است. کشوری که مردمانش به آراستگی ظاهر اهمیت فراوان می‌دهند و ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا مویشان را فر بزنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
بخش اول
39 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بچه‌های سبز
نویسنده
راویمصطفی هرآیینی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بچه‌های سبز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بچه‌های سبز

برای دریافت کتاب صوتی بچه‌های سبز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.