معرفی و دانلود کتاب بر استخوان‌های مردگان

عکس جلد کتاب بر استخوان‌های مردگان
قیمت:
۶۶۰۰۰ ۳۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بر استخوان‌های مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بر استخوان‌های مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بر استخوان‌های مردگان

شاهکاری تکان‌دهنده از اولگا توکارچوک، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات؛ در کتاب بر استخوان‌های مردگان مخاطب داستانی رازآلود خواهید بود که حوادث آن حول محور قتل‌هایی زنجیره‌ای در جزیره‌ای کوچک، به وقوع می‌پیوندد. گفتنی‌ست که این رمان تحسین‌شده، از سوی نشریه‌ی «تایم» بهترین اثر داستانی سال 2019 لقب گرفته است.

درباره کتاب بر استخوان‌های مردگان

اولگا توکارچوکِ لهستانی، نه فقط یکی از نویسندگان بزرگ ادبیات معاصر اروپا، بلکه به جرئت، یکی از غول‌های ادبیات داستانی جهان در سالیان اخیر است. علاقه به کاربرد زبان شاعرانه، توانایی خلق پیرنگ‌های داستانیِ پیچیده و نامتعارف با پایان‌بندی‌های تکان‌دهنده، و توجه به دغدغه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعیِ روز، بارزترین خصائص توکارچوک در مقام یک رمان‌نویس‌اند. خوشبختانه اغلب آثار رواییِ این نویسنده‌ی خلاق و پرآوازه به زبان فارسی ترجمه شده‌ و در دسترسِ شیفتگان ادبیاتِ ناب قرار گرفته‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون بچه‌های سبز، کمد، و البته، بر استخوان‌های مردگان (Drive Your Plow Over the Bones of the Dead) اشاره کرد؛ رمانی درخشان که به زعم اغلب منتقدان، تا به امروز مهم‌ترین دستاورد ادبی در کارنامه‌ی اولگا توکارچوک به شمار می‌رود.

نسخه‌ی زبان اصلی کتاب بر استخوان‌های مردگان نخستین بار در سال 2009 به انتشار رسید. اولگا توکارچوک در این رمان جناییِ پیچیده که تاکنون خوانش‌های فلسفی و روانشناختیِ گوناگونی را برانگیخته، به روایتِ سرگذشت کاراکتری به نام «یانینا دوشیکو» پرداخته است. یانینا زنی میان‌سال با منشی غریب و رفتاری دافعه‌برانگیز است که زندگی خود را در جزیره‌ای واقع در غرب لهستان سپری می‌کند. مطالعه‌ی آثار ادبیات بریتانیا، طالع‌بینی و سیاحت در طبیعت بکر، اصلی‌ترین علایق این زن نیمه‌دیوانه را تشکیل می‌دهند. ماجراهای هول‌انگیزِ زندگیِ این شخصیت جذاب و مرموز در کتاب پیش رو، هنگامی آغاز می‌شود که روزی از روزها، با جنازه‌ی یکی از همسایگان خویش، موسوم به «پاگنده» مواجه می‌شود. پاگنده هرگز نزد یانینایِ طبیعت‌دوست فردی محبوب و مورد احترام نبوده؛ چرا که پیش از مرگ، به کارِ شنیعِ شکارِ حیوانات اشتغال داشته! با این همه، مرگ دلخراش و ناگهانی او، بر یانینا تأثیری ناخوشایند می‌گذارد و اندکی بعد، تئوری‌ای عجیب را به ذهن او متبادر می‌سازد؛ تئوری‌ای که بر مبنای آن، پاگنده به مرگی عادی از دنیا نرفته، بلکه به واسطه‌ی عمل انتقام‌جویانه‌ی حیوانات جنگل به قتل رسیده است! ناگفته پیداست که اطرافیان یانینا، در ابتدا وقعی به فرضیه‌ی جنون‌آمیز و بیمارگونه‌ی وی در باب مرگ پاگنده نمی‌نهند. اما اندکی بعد، به واسطه‌ی حوادثِ خونباری که یکی پس از دیگری به وقوع می‌پیوندند، ناگزیر از تأمل در تئوری غریب یانینا می‌گردند.

چنان‌که از خلاصه‌ی فوق پیداست، در کتاب بر استخوان‌های مردگان با داستانی جنایی از نوعِ مرسوم و متداولِ آن رودررو نیستیم. بلکه با اثری چندبُعدی مواجهیم که آمیزه‌ای‌ست از مؤلفه‌های ژانرهای گوناگون روایی؛ از جمله سه ژانر فانتزی، کارآگاهی و روانشناختی. البته ساختار و پیرنگ پیچیده، تنها عامل در جذابیت اثرِ پیش رو به شمار نمی‌رود؛ در این رمان ضمن همراهی با روایتی پرکشش و تودرتو، با پاره‌ای از پرسش‌های اخلاقی و فلسفی نیز مواجه می‌شویم که جملگی به عمق و غنای این شاهکار بی‌بدیل، می‌افزایند.

بر استخوان‌های مردگان - اولگا توکارچوک - چشمه

از رمان بر استخوان‌های مردگان سه ترجمه‌ی فارسی قابل قبول در بازار کتاب موجود است. نسخه‌ای که هم‌اینک در دستان شماست، به قلم کاوه میرعباسی ترجمه شده و به همت نشر چشمه به انتشار رسیده است.

اقتباس سینمایی از کتاب بر استخوان‌های مردگان

آگنیشکا هولاند در سال 2017، با الهام از رمان بر استخوان‌های مردگان، فیلم سینمایی درخشانِ «غنایم شکار» را کارگردانی کرد؛ اثر مذکور که در ایران با عنوان «ردّ پا» نیز شناخته می‌شود، پس از اکران عمومی، جایزه‌ی آلفرد بانوئر را برای سازنده‌ی خود به ارمغان آورد.

افتخارات کتاب بر استخوان‌های مردگان

- کتاب شایسته‌ی تقدیرِ BookRiot
- نامزد جایزه‌ی بین‌المللی ادبیات دوبلین
- بهترین کتاب سال 2019 از نگاهِ نشریه‌ی تایم
- بهترین کتاب سال 2019 از نگاهِ نشریه‌ی Publishers Weekly
- برنده‌ی جایزه‌ی PEN America در بخش بهترین کتابِ ترجمه‌‌شده به زبان انگلیسی
و...

نکوداشت‌های کتاب بر استخوان‌های مردگان

  • کتاب بر استخوان‌های مردگان، در عین برخورداری از ساختارِ اثری جنایی، واجد طنزی محسوس و گیرا و البته، تأملاتی فلسفی نیز، هست. شکی نیست که اولگا توکارچوک نویسنده‌ای بسیار مستعد و تواناست. به همین سبب، باید ترجمه‌ی آثار وی به زبان انگلیسی را به فال نیک گرفت. (The Wall Street Journal)
  • کتاب بر استخوان‌های مردگان داستانی گیرا و خشن، با روایتی هیجان‌انگیز و توصیف‌ناپذیر است... یکی از طراوت‌برانگیزترین رمان‌هایی که در این سالیان خوانده‌ام. (The New Yorker)
  • یک داستانِ معماییِ رازآلود و درخشان. (Chicago Tribune)
  • کتاب بر استخوان‌های مردگان یک رمان جنایی متعارف و عادی نیست؛ همان‌طور که خالق آن به هیچ وجه نویسنده‌ای متعارف و عادی نیست! اولگا توکارچوک در این اثر، به سان دیگر نوشته‌های داستانی خود، ضمن نقل ماجرایی جذاب و پرکشش، به مسائل و دغدغه‌های مهمِ زیست‌محیطی، سیاسی، فلسفی و ... نیز پرداخته است. (HuffPost)
  • رمان بر استخوان‌های مردگان یکی از توجه‌برانگیزترین کتاب‌های سال است. (The Guardian)

کتاب بر استخوان‌های مردگان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های جنایی - معمایی و دنبال‌کنندگان ادبیات روز دنیا، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب بر استخوان‌های مردگان، نوشته‌ی اولگا توکارچوک، لذت خواهند برد.

با اولگا توکارچوک بیشتر آشنا شویم

اولگا توکارچوک (Olga Tokarczuk) متولد سال 1962 و اهل کشور لهستان است. او در رشته‌ی روانشناسیِ دانشگاه ورشو تحصیل کرده و نوشتن را از سال 1997 به طور جدی آغاز نموده است. منتقدان ادبی، هم‌صدا با مخاطبین عام، بر آن‌اند که این داستان‌نویسِ مستعد و دغدغه‌مند یکی از برترین نویسندگان حال حاضر جهان به شمار می‌رود. در کارنامه‌ی ادبی اولگا توکارچوک افتخارات فراوانی به چشم می‌خورد؛ از جمله توفیقِ دریافتِ شاخص‌ترین جایزه‌ی ادبی لهستان، موسوم به «نیکه»؛ و همچنین، موفقیت در کسب جایزه‌ی معتبر و بین‌المللیِ «من بوکر».

اقبال عمومی به آثار اولگا توکارچوک در سالیان اخیر، خصوصاً پس از توفیق وی در کسب جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2018، به شدت فزونی گرفته است. با این حال، شایان ذکر است که توکارچوک، پیش از دریافت جایزه‌ی نوبل نیز، به عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک و نوآور نزد مخاطبین حرفه‌ای ادبیات از نامی شناخته‌شده و مطرح برخوردار بود. آنچه در ذیل آمده، اسامی برخی از بهترین کتاب‌های اولگا توکارچوک است:

«بر استخوان‌های مردگان»، «بچه‌های سبز»، «کمد»، «گریزها»، «خانه‌ی روز، خانه‌ی شب».

در بخشی از کتاب بر استخوان‌های مردگان می‌خوانیم

به خانه که برگشتم دیگر آفتاب زده بود و هوش‌وحواسم اصلاً به جا نبود، چون به نظرم رسید دوباره صدای قدم‌های «دخترکان» را بر کف دالان می‌شنوم، نگاه پرسشگرشان را می‌بینم، چین‌های پیشانی‌شان را، لبخندشان را. تمام وجودم مهیای مراسم خوشامدگویی شد، مشتاقِ مهربانی.

ولی افسوس که خانه کاملاً خالی بود. سرمای سفیدپوش، ملایم و موج‌موج، از پنجره‌ها به درون می‌خزید و پهنه‌ی فراخ و بی‌کران فلات با سماجتی سرسختانه به داخل دامن می‌گسترد. سرِ آهو را توی گاراژ قایم کردم، دیدم آن‌جا سرد است و آتش بخاری هیزم‌سوز را تیز کردم. با همان لباس‌هایی که تنم بود به بستر رفتم و فوری خوابم برد.

«خانوم یانینا دوشیکو!» سپس دوباره، و این دفعه کمی بلندتر. «خانوم یانینا!»

صدای مردانه‌ای بم و خجالتی بیدارم کرد. یک ‌نفر در دالان بود و مرا به اسمی که از آن بیزار بودم صدا می‌زد. غضبم مضاعف بود: نه‌فقط مانع خوابم می‌شدند، به اسمی هم صدایم می‌کردند که ازش خوشم نمی‌آمد و ابداً آن را نمی‌پذیرفتم. همین‌طور الله‌بختکی و بدون ذره‌ای فکر این نام را برایم انتخاب کرده بودند. وقتی مردم به مفهوم واژه‌ها بی‌توجه‌اند چه برسد به معنای اسم‌ها و آن‌ها را سرسری استفاده می‌کنند، نتیجه همین می‌شود. محال است اجازه بدهم کسی مرا «خانوم یانینا» خطاب کند.

برخاستم و دستی به لباس‌هایم کشیدم چون چروک بودند (جای تعجب هم نداشت!) و نگاهی به بیرون اتاق انداختم. در دالان، وسط چالابی از برف آب‌شده، دو مرد روستایی ایستاده بودند. جفت‌شان بلندقد و چهارشانه و سبیلو بودند. وارد شده بودند زیرا فراموش کرده بودم در را ببندم و، احتمالاً، به همین دلیل احساس تقصیر می‌کردند، که آن هم موجه بود.

یکی‌شان با لحنی جدی و گرفته گفت «می‌خواستیم ازتون خواهش کنیم باهامون بیاین تا اون‌جا.»

به نشانه‌ی عذرخواهی لبخند زدند و دیدم دندان‌های‌شان لنگه‌ی هم‌اند. چهره‌های‌شان برایم آشنا بود، در کارگاه چوب‌بُری کار می‌کردند. اغلب آن‌ها را در فروشگاه آبادی می‌دیدم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
سخنی کوتاه از مترجم
یک. حالا توجه کنید!
دو. آئوتیسم تستوسترونی
سه. نور ابدی
چهار. 999 مرگ
پنج. نوری در باران
شش. ناچیز و پیش‌پاافتاده
هفت. خطابه‌ای برای یک سگ
هشت. اورانوس در برج اسد
نُه. بزرگ‌ترین در بطنِ کوچک‌ترین
ده. کوکوجوس هماتود
یازده. نغمه‌ی خفاش‌ها
دوازده. جانور کینه‌توز
سیزده. کمان‌گیر شب
چهارده. هبوط
پانزده. قدیس هوبرت
شانزده. عکس
هفده. ناهید
یادداشت نویسنده
نام نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بر استخوان‌های مردگان
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات294
زبانفارسی
شابک978-622-01-0841-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۶۰۰۰ ۳۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بر استخوان‌های مردگان

مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۶/۲۷
موضوع داستان جالب بود، اما داستان با روشی غیر جذاب بیان شده، و خصوصیات یک رمان جنایی و معمایی را ندارد. کتاب پر از توضیحات اضافه در مورد چیزهای مختلف از جمله اختربینی، کرمها و حشرات، شعرهای انگلیسی، غذاها و مکانهای غیرمعروف و توصیف زیاد شخصیتهای فرعی هست که خسته کننده و حوصله سربر شده، آخر‌های خوب داستان بود. در توضیحات کتاب از نویسنده و داستانش خیلی تعریف شده اما به نظرم این داستان حداقل برای خواننده ایرانی چندان جذاب نیست. متن به شدت سخت و غیر روان هست البته با توجه به توضیحات مترجم، این سخت بودن متن گویا مربوط به نویسنده هست. مترجم هم گاهی کلمات سخت استفاده کرده که کاملا ناآشنا هستن مثل ریقماسی و هم پالکی و منقاش و در جاهایی از کلمات عامیانه مثل نیگر میدارند، نع، بعله استفاده کرده است. کلمه ماچه برای ماده سگ و الاغ به کار میرود اما اینجا برای هر جاندار ماده‌ای استفاده شده است.
در کل اگر پر حوصله و صبور هستید و علاقمند به مطالب اختربینی و طبیعت هستید بخوانید وگرنه کتاب رو به عنوان یک رمان جنایی و معمایی توصیه نمیکنم.
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۸
نقد کتاب کتاب محشر با داستانی شوکه کننده و هیجانی کتاب فوق العاده بی نظیری بود طوری که سه روزه تمومش کردم. کارهای این نویسنده رو اغلب نمیتونید تا تموم نکنید زمین بگذارید. تقریبا همه چیز بی نقصه. موضوع، شخصیت پردازی، غافلگیری های به موقع و قابل پیش بینی نبودن. همه جای کتاب پر بود از معما که با حسابی ذهنتون بازی میکنه. در طول داستان خصوصا در آخر شما به تمام سوالهایی که براتون پیش میاد پاسخ داده میشه. فقط دو نکته برای من پاسخ داده نشد اگر کسی کتاب رو خونده و میتونه کمکم کنه ممنون میشم. اول این که وقتی آلیس به جمع خانم های همسایه گفت اولیور خواهر داشته چرا بعد کسی ازش نپرسید چرا اون این فکرو کرده؟ دوم چرا وقتی آلیس این همه سرنخ به لئو میده. لئو یک بار به خودش زحمت نمیده خونه و شرایط آلیس رو چک کنه. مگر نمیگه خیلی عاشقشه. پس چرا یکبار نیومد و اون همه نکته که آلیس گفت رو تو ذهن هر مخاطبی جا میفته که آلیس در یک خطر جدی هست. خصوصا با چیزی که همسایه به آلیس درباره روزهای آخر قتل خواهر آلیس باز هیچ کس خصوصا لئو نباید بیاد و به اون سر بزنه؟ اگر این دو نکته هم برایش پاسخ منطقی مثل همه چیزهای پیچیده دیگه کتاب که یک پاسخ درست و منطقی براش وجود داشت می بود فکر کنم باید به این کتاب نمره ۱۰۰ رو کامل میدادم. اما از نکات دقیقی که نویسنده با روشی کاملا حرفه ای و جذاب فقط به چیزهایی می پردازه که اطلاعاتش برای خواننده واقعا ضروریه خوشم میاد. بسیار هوشمندانه و به جا همه چیز کنار هم قرار داشت. هر ازگاهی چنین کتاب هایی فکر ادم رو برای مدتی حسابی به خودش مشغول نگه میداره که این رو دوست دارم. تشکر بابت توجه
هنری جود
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب چرت و پرت زیاد داشت.
داستان درباره پیرزنی بود که به تاثیرات کیهانی اعتقاد داشت و مثل خل و چل‌ها دائما چرت و پرت می‌گفت و همه رو می‌رنجاند.
کتاب از نظر معمایی بسیار ضعیف بود طوری که من تقریبا از اواسط داستان فهمیدم قتل‌ها کار کی بوده. نویسنده خودش لو داده بود یجورایی.
نویسنده قسمت‌های غیر
مهم داستان رو خیلی طول و تفسیر داده بود، من در مورد یه موضوعی تا چند صفحه مطلب چرت می‌خواندم و حالت تهوع می‌گرفتم از این همه مطلب اضافی! طوری که وسوسه می‌شدم خوندن کتاب رو رها کنم.
لحن نویسنده هم خوب نبود و همش چرت و پرت نوشته بود. موضوع داستان هم خیلی بیخود بود.
مثلاً نویسنده قصد داشته یه رمان جنایی و معمایی بنویسه. ولی کتاب هم از نظر معمایی و هم از نظر جنایی ضعیف بود. به کسانی که به این هوا کتاب رو میخونن توصیه می‌کنم که براش وقت نذارن چون فقط خودشونو خسته میکنن.
من که دوست نداشتم کتاب رو. موضوعش هم خیلی چرت و خسته کننده بود. فقط برای تفریح و سرگرمی خوبه. یک ستاره هم اضافه براش.
حسن میرباقری
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب به لحاظ ویراست نمره قابل قبولی میگیره. در مورد داستان باید گفت یک داستان جنایی رو میخونید ولی با رویکرد کاملا متفاوت. به صورتیکه در هر فصل از کتاب رد پای انسان تنها مانده دیده میشود نه یک جانی، که خلا ارتباطات خود را با موجودات زنده دیگر پر میکند. لازم است بدانیم همین فرد چقدر ارتباطات انسانی اندکش برایش مهم است. کما اینکه شخصیت اول در جایی از کتاب به نحوه تغذیه‌اش در روزهای تنهایی در مقایسه با عدم تنهایی میپردازد. اما با این حال وابستگی شدید به دنیای نا متعارف دردسرهایی را برای او ایجاد میکند. لازم به ذکر است ذهنیت متفاوت شخص اول داستان با جملاتی از قبیل "ببرهای خشم خردمندترند از ستوران تدبیر" یا " دوستی راستین همانا ضدیت است" نشان داده میشود. نکته دیگری که میتوان اشاره کرد تابو شکنی این شخص است که از جملاتی از قبیل "مهم‌ترین عضو بدن پا است نه قلب و مغز. پا ارتباط دهنده انسان و زمین است" به تصویر کشیده میشود. به طور کلی ارزش یک بار خواندن را دارد.
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب با داستان پردازی خواننده را به سوی جنایت و تخلف مامورین و سیاست بازی مردان کلیسا در مناطق دور افتاده سوق داده و در حقیقت از حق زیست حیوانات دفاع کرده. با عنایت به اینکه امروزه تشکل‌هایی در حمایت از حیوانات به وجود آمده و حتی پا فراتر گذاشته شده و عده زیادی به گیاهخواری روی آوردند. و عده‌ای به خاطر جفا و علل مختلف از همنوع خود و حتی از بچه‌های خود دوری کرده و حیوانات را جایگزین کرده و بعضا به حدی افراط می‌کنند که با از دست دادن آن دچار ضربه روحی می‌شوند. نویسنده به بررسی هدف از آفرینش حیوانات و این که دارای روح هستند یا نه. اگر داری روح هستند در چه جایگاهی است و ماموریشان چیست. و با بیان نظرات مؤمنین به خدای متعال با شرح و توضیح روایات و آیه‌هایی از کتاب آسمانی در این زمینه، خواسته آگاهی لازم را به خوانندگان در رابطه با شکار و استفاده از گوشت حیوانات و نگهداری... بدهند. مثل آهویی که شاخ دارد و به آهوی بی شاخ صدمه می‌زند. مثال است: صدمه زدن به انسان بی دفاع چه مادی و چه معنوی گناه و دارای تقاص است. نیش عقرب و مار، تذکر عذاب روز جزا است. و حتی در دنیای مادی مکار بودن روباه یادآور حیله و کلاهبرداری بعضی از انسانها است که اگر به استخوان و خاک هم تبدیل شود، به موقع‌اش بایستی برخیزد و جوابگو باشد. متشکرم.
...
۱۴۰۲/۶/۱۸
سلام. ابتدا که به اسم کتاب برخوردم احساس کردم قرار است بابک رمان جنایی یا معمایی رو به رو شوم اما جز توصیف شخصیت‌ها و حوادث زندگی چیزی دستگیرم نشد اول داستان خوب شروع شد تا خواننده را علاقه مند به خودش کند اما بعدش موجب سردرگمی‌ام شد و نفهمیدم بلاخره جنازه چ شد. ترجمه کتاب در بسیاری از جاها بسیار و رسمی بود لحنی فوق العاده ادبی داشت و بنظر من همچین لحن‌های خیلی مناسب رمان نیستند بلکه میتوان بابک لحن مناسب ترجمه کرد. برخلاف ترجمه ادبی در بسیاری از جاها از واژه‌های استفاده شده بود که در تناقض بود. به هرحال هرکار کردم نتوانستم با کتاب خو بگیرم چون از همان اول توقع رمان هیجان انگیزی را داشتم اما خوب هرچه جلوتر میرفتم چیزی جز سردرگمی نصیبم نمیشد. و همین باعث شد کتاب را نصفه ول کنم نمی‌دونم شاید دوباره کتاب را خواندم و حتما دوباره نظرم را ثبت میکنم چون احساس خوشایندی بهم دست نمی‌دهد وقتی کتابی را نصف و نیمه رها میکنم.
ممنون کتاب راه
Arad Parhizkar
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتاب "بر استخوان مردگان" اثر تاریخی و فرهنگی است که به شما یک سفر پیچیده به عمق تاریخ و اسرار جهان اسلام در دوره‌ای تاریخی پیش می‌کشاند. نویسنده‌ی این اثر، تاریخ نگار برجسته‌ای به نام "تاریخ پارکر" است که با دقت و تحقیق عمیق، داستان گذشته را از تمام زوایایش روایت می‌کند. کتاب "بر استخوان مردگان" و تلاشی فوق العاده برای بازسازی دوره‌ای تاریخی تجربه‌ی جنگ و معنا در دوران اسلامی است. نویسنده با زبانی روان و تصاویر زنده‌ای از شخصیت‌ها و وقایع آن دوره، خواننده را به دنیای پیچیده اسلام و فرهنگ مردمانش کشانده و او را با چالش‌ها و پیروزی‌های آن دوران آشنا می‌سازد. در این کتاب، تاریخ، جنگ، ادبیات و دین به هم تنیده‌اند تا یک داستان اپیک و جذاب ایجاد کنند که خواننده را به تفکر و تأمل درباره‌ی مسائلی همچون جنگ و صلح، ایمان و معنا، و شکل گیری فرهنگ انسانی هدایت کند.
M.rezaei
۱۴۰۲/۶/۲۶
روایتی متفاوت از یک پیرزن اختربین که با جزئیات نحوه حرکت زحل و مشتری و ناهید و... و زندگی انسانی خودش را شرح می‌دهد و به گونه‌ای زندگی خود را مسالمت آمیز جلوه می‌دهد... در نگاهی کلی می‌توان داستان را شبیه روایت داستایوفسکی در جنایت و مکافات دید با این تفاوت که قاتل در این داستان کاملا حرفه‌ای به در کار خودش ادامه می‌دهد. توضیحات نویسنده مورد جزئیات اختر بینی کسل کننده است. قتل‌ها خیلی عادی و بی اهمیت توصیف می‌شود و در نهایت عده‌ای هم راضی از وقوع قتل‌ها با قاتل همکاری می‌کنند. نگاه منتقدانه پیرزن به افرادی که کشتار حیوانات را با عنوان شکار قانونی، کاملا قانونی و حتی دینی جلوه می‌دهند را دوست داشتم. رمانی جذاب بود تنها یک روایت ساده نبود...
الهه ابیار
۱۴۰۲/۷/۲۷
موضوع اصلی این کتاب راجع به شکار و در واقع شکار غیر قانونی و بی رویه هست، راجع به خانم معلمی بازنشسته که در منطقه بکری زندگی میکنه و مخالف شکار حیوانات بی گناه هست و در اون منطقه چندین شکارچی پروپاقرص وجود دارن که حسابی دل این خانم رو خون میکنن با شکار بی رحمانه و ارجاع این موضوع به پلیس هم کاری و پیش نمی‌ره این موضوع بیشتر باعث تکدر خاطر خانم معلم میشه و نهایتا خودش دست به اقدام میزنه و در واقع از طرف حیوانات انتقام میگیره.
داستان هیجان زیادی رو به خواننده منتقل نمیکنه و روند کندی داره در حالی که موضوع خوبی داره و انتقام حیوانات از شکارچی‌های غیرقانونی و شکار بی رویه هم واقعیت داره بنظرم
ترنج
۱۴۰۲/۷/۲۰
واسه ثبت نظر در مورد این کتاب یه کم تردید داشتم چون به نظر میاد دوستان نظرات کاملی دادن و خب فقط در تاییدشون میتونم بگم جنبه‌های جنایی این کتاب به جز یکی دوفصل آخر اونقدر کمه که میشه نادیده گرفتش پس به نظر میاد با یک کتاب آموزشی در زمینه اختربینی، حشره شناسی، شعر و حفظ محیط زیست و حقوق حیوانات طرف هستیم. از این حیث شاید بشه به کتاب سه یا حتی چهار ستاره داد ولی از اونجایی که کتاب به عنوان رمان جنایی معمایی معرفی شده بود و من هم با همین پیش فرض اون رو خوندم پس بیشتر از دو تا ستاره بهش امتیاز نمیدم. ضمن این که به ترجمه هم امتیاز کامل نمیشه داد.
سیدعلی محروقی
۱۴۰۲/۸/۱۹
سلام به همه عاشقان کتاب بر استخوان‌های مردگان یکی از زیباترین داستان‌های معمایی، فمینیستی، جنایی‌ای بود که تا حالا خوندم. نویسنده با قلم بی بدیلش به شکلی زیبا در حمایت از حیوانات برمی خیزد وقتل عام دیگر جانداران رو به دست آدمیزاد محکوم می‌کنه. اولگا توکارچوک به قدری روح لطیفی داره که حتی آسیب دیدن سوسک‌ها رو بر نمی‌تابه و از نابودی بی دلیلشو انتقاد می‌کنه. واقعا لیاقت بردن نوبل ادبیات رو داره. از کتابراه به خاطر ارائه چنین کتب فاخری ممنوم و امیدوارم همه مثله من از خوندن این کتاب لذت ببرند.
Mr. amir sss
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتابی پر از کنایه به باور‌های ترند عصر حاضر بعضی‌ها به حدی واضح هستند که عملا متن اصلی را به حاشیه می‌رانند و خودنمایی میکنند، برخی دیگر زیر پوستی عمل می‌کنند. تصویر سازی کتاب متاسفانه سعی میکند تمام موارد موجود در داستان را با جزئیات کامل به تصویر بکشد که این امر باعث کلافگی خواننده می‌شود. هر و اتفاق کوچک بزرگ در این داستان یک تراژدی تمام عیار است! این شیوه مناسبی برای درگیر کردن احساسات خواننده نیست. با این وجود به عنوان یک کتاب رایگان معتقدم ارزش یک بار خواندن را دارد
س س
۱۴۰۲/۶/۲۱
کتاب عالی بود من خیلی دوست داشتم و یک روز کامل نشستم خوندم من با شخصیت اصلی داستان هم عقیده هستم باید برای جان همه موجودات چه حیوانات و گیاهان ارزش بزاریم چرا انسان فکر میکنه عقل کل هست موجودات دیگه رو شکار میکنه برای قانونی کردن کارهاشون به اسم فصل شکار هر بلایی میخوان سر جانوران در میارن توی کتاب اطلاعات زیادی عنوان شده اشنایی با اختر شناسی و.... باید کتاب تا آخر بخونید تا بفهید قاتل کی بود جالب بود حتما بخونید
فائقه
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتاب خوب والبته بسیار متفاوت وجذاب بود به جز قسمتهایی که با اشعار بود برام سخت بود شاید ترجمه شعر کمی سخت بود نمیدوم ولی حتما از مطالعه کتاب لذت خواهید برد دوستای قشنگم کتاب استخوان‌های دوست داشتنی و کتاب یکی پس از دیگری که مشابه همین موضوع هستند وبسیار جذاب بهتون پیشنهاد میکنم بخونید والبته فیلم استخوان‌های دوست داشتنی فیلمش هم هست دوبله فارسی این کتاب پیشنهاد میشه حتما مطالعه کن
سپهر ناصری
۱۴۰۲/۸/۲۷
عدم انسجام بزرگ‌ترین مشکل این رمانه شروع کتاب نسبتا جالبه هرچند بی نقص نیست اما تا حدودی خواننده رو جذب میکنه کمی که میگذره خواننده غرق در پوچی مطلق میشه حداقل تا صفحه ۵۰ کتاب هیچ داستان خاصی در کتاب وجود نداره توضیحات بیش از حد و جمله‌های به ظاهر فلسفی بی سر و ته.
کاوه میرعباسی از مترجمان نسبتا خوب این عصر به حساب میاد اما این ترجمه چنگی به دل نمیزنه و یا شاید قلم نویسنده.
مشاهده همه نظرات 80

راهنمای مطالعه کتاب بر استخوان‌های مردگان

برای دریافت کتاب بر استخوان‌های مردگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.