معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟: درس‌هایی درباره‌ی لذت زندگی، عشق و هشیاری

عکس جلد کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟: درس‌هایی درباره‌ی لذت زندگی، عشق و هشیاری
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟: درس‌هایی درباره‌ی لذت زندگی، عشق و هشیاری

کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ اثری از پیرو فروچی، فیلسوف، روان‌درمانگر و نویسنده‌ی ایتالیایی است. فروچی در این کتاب صوتی از طریقِ وصف تجربیاتِ روزمره‌ی خود با دو پسرِ کوچکش، به ما می‌آموزد که درک رفتار و گفتار کودکان می‌تواند ما را به درجه‌ی بالاتری از تجربه‌ی انسانیت، زیبایی، عشق و صداقت برساند.

درباره‌ی کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

پیرو فروچی (Piero Ferrucci) در کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ (What Our Children Teach Us) به تحلیل و بررسی رفتارهای والدین و فرزندان پرداخته است. او که خود فیلسوف و روانشناس حوزه‌ی کودک و نوجوان است، نگاهی ژرف، صادقانه و متفکرانه به تجربه‌ی منحصربه‌فرد و متحول‌کننده‌ی پدر و مادر شدن دارد. به باور او، این تجربه‌ی شگفت‌انگیز، قابلیتِ آن را دارد تا والدین را به درک بهتر و عمیق‌تری از خود برساند. فروچی در پیِ سال‌ها روان‌درمانی و صحبت با والدین و فرزندان، به تجربیات گران‌بها و ارزشمندی دست یافته است که بخشی از آن را می‌توانید در کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟، بشنوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

پیرو فروچی باور دارد که کودکان از قابلیتی خارق‌العاده برخوردارند؛ مانند اینکه می‌توانند بزرگ‌ترین درس‌ها را به والدین و اطرافیانِ خود بیاموزند. آن‌ها مملو از عشق، معصومیت، زیبایی و صداقت هستند و اگر مدتی طولانی را کنار آن‌ها بگذرانید، از نگاهِ آنان، دنیا را مکانی شگفت و متفاوت خواهید یافت. از سوی دیگر، همین کودکان معصوم و دوست‌داشتنی، به سخت‌ترین شکل ممکن، صبر ما را امتحان می‌کنند. آن‌ها خواب را از چشمانمان می‌گیرند و خورد و خوراکمان را مختل می‌کنند. فروچی بر خلاف کلیشه‌های رایج در کتب روانشناسیِ این حوزه، برای مواجهه با چالش‌های احتمالی، راه‌حل و دستورالعمل پیشنهاد نمی‌کند بلکه قصد دارد این نکته را به والدین خاطرنشان کند که پرورش کودکان تنها به معنای آموزش و اصلاح دائمی رفتارِ آنان نیست بلکه می‌توان از این تجربه‌ی عجیب و شگفت‌انگیز، لذت برد و همراه با کودکان و دنیای خیال‌انگیز و جذابِ آن‌ها، به رشد و تکامل رسید و بسیار آموخت.

فروچی در کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ با شرح زندگیِ خود در نقش پدرِ دو پسرِ خردسال، به ما نشان می‌دهد که سفر والدین در مسیر زندگی تا چه اندازه می‌تواند سرشار از تجربیات غنی و آموزنده باشد و درس‌هایی را به ما یاد دهد که در هیچ دوره و توسط هیچ آموزگاری نمی‌توانستیم فرا بگیریم. پیرو فروچی با توصیف تجربه‌ها و مشاهدات خود از رفتارهای کودکانش، به ما می‌گوید که فرزندان، آینه‌ی رفتار والدین‌اند و هر رفتار و گفتاری از پدر و مادر خود را تقلید می‌کنند. فروچی از این رو، تلاش می‌کند تا در مواجهه با فرزندانش، اصول اخلاقی و ارزشی را رعایت کند تا آن نگرش و رفتاری را که مطلوب است و مد نظرش قرار دارد، در فرزندانِ خود ببیند. اما در این فرآیند، همیشه جای آموزگار و شاگرد به این شکل نیست و گاهی، پدر در نقش شاگرد قرار گرفته و از کودکانش صداقت و اصالت و اخلاق‌مداری را می‌آموزد.

پیرو فروچی در کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ با لحنی شیرین و روان و پر از شوخ‌طبعی و صمیمیت، به شرح راه‌های بی‌شماری پرداخته است که فرزندان به والدین کمک می‌کنند تا شکوه، شگفتی، صبر و شادی را از نو در زندگی بیابند.

کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ را مهسا ملک‌مرزبان به فارسی ترجمه کرده و نشر نی، آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش مهدی خلیلی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

  • کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند اثری پویا، سرزنده، تأثیرگذار و سرگرم‌کننده است. (Book Depository)
  • کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند نگاهی آگاهانه و صادقانه به تجربه‌ی شگفت‌انگیز و متحول‌کننده‌ی پدر و مادر شدن دارد. (Amazon)

کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند را به تمامی والدین، آموزگاران، مربیان و دیگر افراد تأثیرگذار بر پرورش و رشدِ کودکان توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟: درس‌هایی درباره‌ی لذت زندگی، عشق و هشیاری می‌شنویم

چهار دست و پا افتاده‌ام و دارم دنبال چرخ پلاستیکی کوچک ماشین اسباب‌بازی امیلیو می‌گردم. پسرم امیلیو پنج ساله است. حوصله‌اش سر رفته، من هم خسته و عصبی شده‌ام. یک‌بار همه‌جا را دنبال این شیء بی‌ارزش گشتم و حالا دوباره دارم می‌گردم. امیلیو خیلی دلش می‌خواهد آن را پیدا کند. پشت کاناپه، زیر مبل‌ها، بین کوسن‌ها و حتی فرورفتگی‌های صندلی را هم گشته‌ام. درست مثل یک برده‌ی ناراضی به‌سختی لای این جاهای عجیب و خاک‌گرفته می‌لولم.

امیلیو با نگرانی دنبالم می‌آید و همه‌جا را می‌گردد، حتی پیشنهاد هم می‌دهد! در خلال جست‌وجوهایم کلی فکر به ذهنم خطور می‌کند. دارم چه کار می‌کنم؟ دنبال یک چرخ اسباب‌بازی احمقانه می‌گردم؟ چطور توانستم این‌قدر خودم را کوچک کنم؟ چرا این‌قدر تسلیم هوس‌های او می‌شوم؟ با خودم فکر می‌کنم از وقتی که بچه‌دار شدم چه‌قدر زندگی‌ام تغییر کرده و چه‌قدر از وقتم صرف کارهای خسته‌کننده و پیش‌پاافتاده‌ای مثل این شده است. بعضی وقت‌ها حس می‌کنم اسیر دست یک آدم زورگوی دیوانه شده‌ام. اسم آن روان‌شناس انگلیسی که گفت خانواده روی دیگر دیوانگی است، چه بود؟ هرچه فکر می‌کنم اسمش یادم نمی‌آید.

بعد روحیه‌ام عوض می‌شود. تحت تأثیر چنین جمع اضدادی حالم تغییر می‌کند و احساس می‌کنم چه‌قدر بزرگم. وقتی سرم را خم می‌کنم، روحم تعالی می‌یابد. فقط به خاطر کمک کردن به یک بچه حس می‌کنم حالم خوب شد است. بد هم نیست چون از برج عاجی که در آن نشسته‌ام و در آن، هر کاری باید هدفی داشته باشد، دنیای بی‌رنگی که در آن به دنبال جزئیات فراموش‌شده گشتن، وقت تلف کردن به شمار می‌رود، مرا پایین می‌کشد. کمی از جدیتم فاصله می‌گیرم و آدم بهتری می‌شوم.

حتی موفق می‌شوم چرخ کوچک را پیدا کنم – داخل ترک زمین فرو رفته بود. چه فتح بزرگی! دوباره ماشین اسباب‌بازی کامل می‌شود و باز هم چرخ گردون می‌گردد. امیلیو لبخند می‌زند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
19 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
فصل اول: توجه
30 دقیقه
فصل دوم: فضا
21 دقیقه
فصل سوم: گذشته
21 دقیقه
فصل چهارم: هویت
21 دقیقه
فصل پنجم: تو اینی
21 دقیقه
فصل ششم: واقعیت
22 دقیقه
فصل هفتم: زوج
23 دقیقه
فصل هشتم: قدردانی
25 دقیقه
فصل نهم: صبر
31 دقیقه
فصل دهم: هوش
32 دقیقه
فصل یازدهم: بازی
21 دقیقه
فصل دوازدهم: معصومیت
22 دقیقه
فصل سیزدهم: اراده
30 دقیقه
فصل چهاردهم: عشق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟: درس‌هایی درباره‌ی لذت زندگی، عشق و هشیاری
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
راویمهدی خلیلی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

فاطمه فلاح
۱۴۰۲/۱۲/۷
واقعا عالی کاربردی بیان ساده و روان با مثال فراوان واقعی و منطبق با اصول علم و عشق. هر پدر و مادری هر مربی‌ای هر خاله‌ای هر دایی و عمویی و... نیاز است این مسائل را بدانند واقعا دید انسان را باز میکند. عالی ممنون دوست خوبم کتابراه جانم
روشنک
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
کتاب ارزشمندیه که فرصت باز شدن افق‌های جدید رو برای یادگیری از بچه‌ها به والدین میده و یاد میگیری چه طور بهتر به دنیا نگاه کنی و از والد بودن لذت بیشتری ببری
الناز فرجی
۱۴۰۲/۱۱/۴
راهنمای بسیار عالی و جالب برای روابط بین مادر پدر و فرزندان است و خصوصا برای افرادی که در مقابل بچه‌ها صبور نیستند آموزندست
محدثه
۱۴۰۲/۱۲/۴
آموزنده بود دوستش داشتم
بیشتر بیانگر مفهوم صبر والدین در برابر بچه‌ها هست
آناهیتا فرهنگیان
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
عالی بود واقعا نیاز هر والدی هست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

برای دریافت کتاب صوتی بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.