معرفی و دانلود کتاب صوتی بی‌خبری

عکس جلد کتاب صوتی بی‌خبری
قیمت:
65500 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌خبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بی‌خبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بی‌خبری

کتاب صوتی بی‌خبری دهمین اثر میلان کوندرا به بهانه‌ی بازگشت زنی به وطنش و رویارویی با عشقی قدیمی نوشته شده و به مسائلی همچون غربت، مهاجرت و نوستالژی می‌پردازد. نویسنده شما را به درون ذهن شخصیت‌های اصلی داستان خود می‌برد و دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را با زبانی صریح در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی بی‌خبری:

در این رمان میلان کوندرا (Milan Kundera) شما را مستقیم با ذهن شخصیت‌ها درگیر می‌کند و می‌توانید اتفاقات را از دریچه‌ی نگاه و ذهن آن‌ها مشاهده نمایید. این نویسنده که شاهکاری مانند هویت را در کارنامه‌ی ادبی خود دارد، در کتاب صوتی بی‌خبری (Ignorance) نیز از همان شیوه‌ی بازی دادن ذهن شما استفاده می‌کند.

کوندرا پیچش‌های داستانی عمیقی ایجاد می‌کند و ذهن‌تان را تحت کنترل خود می‌گیرد تا بتواند شما را به موقعیت مورد نظر خود برساند. در حقیقت با این شیوه شما می‌توانید وارد دنیای لایه لایه و پیچیده‌ی نویسنده شوید و از اتفاقاتی مطلع شوید که حتی روحتان هم از آن خبر نداشته است.

در مجموع کتاب صوتی بی‌خبری درباره‌ی انسان‌های دورمانده از وطنشان است که همین جدایی و دوری منجر به دلتنگی می‌شود.

خلاصه داستان کتاب صوتی بی‌خبری:

ایرنا سال‌هاست که در غربت زندگی می‌کند اما زمانی که دوست فرانسوی‌اش متوجه می‌شود که کشور او یعنی چک به استقلال رسیده است ایرنا را تشویق می‌کند تا به سرزمین مادری‌اش بازگردد. در این میان کوندرا مفهوم نوستالژی را برای‌تان توضیح می‌دهد و به سراغ تاریخ جنگ‌های بزرگ و کوچکی می‌رود که در اروپا رخ داده است و اطلاعات جالبی در اختیارتان قرار می‌دهد. سپس مجدد به سراغ ایرنا می‌رود و شما متوجه می‌شوید که ایرنا به همراه همسرش مارتین در اواخر دهه‌ی 70 میلادی ناچار به ترک پراگ شده‌اند تا از حکومت کمونیستی چک در امان بمانند.

اکنون که مارتین فوت کرده، زمان بازگشت ایرنا فرا رسیده است و این زن با وجود تمام نگرانی‌ها و تردید‌ها راهی پراگ می‌شود اما به صورت اتفاقی در فرودگاه پاریس با عاشق قدیمی خود روبرو می‌شود که از قضا او هم قصد بازگشت به پراگ را دارد و... .

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بی‌خبری:

- برنده‌ی جایزه اسکات مونکریف (ترجمه‌ی انگلیسی کتاب)
- کتاب منتخب نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی بی‌خبری:

- ارائه شده با حس دلسوزی و شوخ طبعی. (Library Journal)
- این رمان میلان کوندرا بسیار جالب است. (New York Times)
- دقیق! صفحه به صفحه این رمان خیره‌کننده است. (Time Out New York)
- کوندرا یک بار دیگر شما را به شکلی فریبنده و هوشمندانه سرگرم می‌کند. (Washington Post Book World)
- کوندرا نویسنده‌ای زیبا و ظریف است، او با یادآوری این‌که سیاست امری شخصی است، استادانه عمل می‌کند. (Rocky Mountain News)

کتاب صوتی بی‌خبری مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های پیچیده و شخصیت‌پردازی‌های دقیق علاقه‌مند هستید، این کتاب برای‌تان تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهد بود.

با میلان کوندرا بیشتر آشنا شویم:

میلان کوندرا در سال 1929 در چکسلواکی به دنیا آمد. او مطرح‌ترین نویسنده‌ و وارث سنت رمان‌نویسی اروپا محسوب می‌شود. کوندرا در بیشتر آثار خود به موضوعات پیچیده‌ی فلسفی و مسائلی مانند زندگی، هویت، خداوند، مرگ، هستی، جاودانگی و ... می‌پردازد و زبانی صریح شما را به تفکر وامی‌دارد.

این نویسنده اتفاقات و وضعیت اجتماعی دوران خود را مانند تبعید، جنگ، مهاجرت و اشغال کشورش را به زیبایی در آثارش به تصویر کشیده است. اگر کتاب‌های او دارید، می‌دانید که داستان‌های کوندرا همواره ذهن شما را درگیر می‌کند.

این نویسنده‌ی مطرح تابه‌امروز چندین بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شده است و از میان آثار او می‌توان به بار هستی، هویت، خنده و فراموشی، عشق‌های خنده‌دار، جاودانگی، آهستگی و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بی‌خبری می‌شنویم:

تاریخ‌های مهم چون ضربات تبر جراحت‌های عمیقی بر اروپای قرن بیستم نهادند؛ جنگ جهانی اول در 1914، جنگ جهانی دوم و آن‌گاه جنگ سوم طولانی‌ترین جنگ که به جنگ سرد معروف است در 1989 با نابودی کمونیسم خاتمه یافت.

سوای این تاریخ‌های مهم که اروپا را به عنوان یک کل در برمی‌گیرند، تاریخ‌هایی که از اهمیتی ثانوی برخوردارند سرنوشت ملل خاصی را تعریف می‌کند. سال 1936 با جنگ‌های داخلی در اسپانیا، 1956 با تهاجم روسیه به مجارستان، 1948 با خیزش یوگسلاوها علیه استالین و 1991 که یوگسلاوها دست به کار ریختن خون همدیگر شدند. اسکاندیناوها، هلندی‌ها و انگلیسی‌ها از این امتیازها برخوردارند که از سال 1945 به بعد هیچ تاریخ مهمی ندارند و امکان یافته‌اند نیم قرن بی‌اهمیت به گونه‌ای دلپذیر زندگی کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
یک
4 دقیقه
دو
8 دقیقه
سه
3 دقیقه
چهار
7 دقیقه
پنج
6 دقیقه
شش
5 دقیقه
هفت
4 دقیقه
هشت
3 دقیقه
نه
5 دقیقه
ده
9 دقیقه
یازده
3 دقیقه
دوازده
4 دقیقه
سیزده
5 دقیقه
چهارده
1 دقیقه
پانزده
4 دقیقه
شانزده
5 دقیقه
هفده
6 دقیقه
هجده
4 دقیقه
نوزده
4 دقیقه
بیست
4 دقیقه
بیست و یک
6 دقیقه
بیست و دو
4 دقیقه
بیست و سه
6 دقیقه
بیست و چهار
8 دقیقه
بیست و پنج
7 دقیقه
بیست و شش
4 دقیقه
بیست و هفت
4 دقیقه
بیست و هشت
6 دقیقه
بیست و نه
3 دقیقه
سی
5 دقیقه
سی و یک
5 دقیقه
سی و دو
4 دقیقه
سی و سه
3 دقیقه
سی و چهار
7 دقیقه
سی و پنج
9 دقیقه
سی و شش
10 دقیقه
سی و هفت
7 دقیقه
سی و هشت
6 دقیقه
سی و نه
4 دقیقه
چهل
10 دقیقه
چهل و یک
5 دقیقه
چهل و دو
7 دقیقه
چهل و سه
6 دقیقه
چهل و چهار
4 دقیقه
چهل و پنج
5 دقیقه
چهل و شش
7 دقیقه
چهل و هفت
4 دقیقه
چهل و هشت
5 دقیقه
چهل و نه
4 دقیقه
پنجاه
2 دقیقه
پنجاه و یک
2 دقیقه
پنجاه و دو
4 دقیقه
پنجاه و سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بی‌خبری
نویسنده
مترجمفروغ پوریاوری
راویعاطفه اسفندیاری
ناشر چاپیانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
65500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بی‌خبری

سینایی سینایی
۱۴۰۱/۳/۱
شکی نیست که فقط علاقمندان به نوشته‌های کوندرا حس قرابت خاصی با شخصیت‌های داستانش دارند. اصولاً در آثار کوندرا به دنبال داستان و ماجرا نیستیم؛ افرادی که تا کنون از کوندرا نخوانده‌اند این را مدنظر داشته باشند! و به نظر من این کتاب انتخاب مناسبی برای اولین خوانش از کوندرا نیست. اگر کوندرا را به خوبی و یا حتی تا حدودی بشناسید این کتاب هم برایتان لذتبخش است در غیر این‌صورت چنین نیست! پس، از کارهای دیگر کوندرا شروع کنید سپس به سراغ "بی‌خبری" بیایید.
"بی‌خبری" حکایت از درد مهاجرت دارد. کوندرا کتاب را با مثالی از اسطوره آغاز می‌کند: "اولیس". اولیس هم مهاجر و بیست سال دور از وطن بود. در پایان داستان متوجه می‌شویم که چرا آغاز کتاب با معرفی اولیس است و وجه تشابهش را با شخصیت اصلی داستان در‌می‌یابیم.
نکته تامل‌پذیر دیگر، باز هم شخصیت‌پردازی عجیب زنان در آثار کوندرا است که به‌قدری دقیق از احساسات زنان می‌گوید که گویی خود، یک زن است! و این خصوصیت کوندرا همیشه من را به یاد "گوستاو فلوبر" در خلق "مادام بوواری" می‌اندازد.
اما متاسفانه ترجمه این کتاب واقعا نامناسب بود! وقتی که مترجم به جای "بوگیر" می‌گوید "ضدبو" و به جای "رقص عربی" می‌نویسد "رقص شکم"، دیگر خودتان بقیه فضا را تصور فرمایید.
پ. ن. مترجم "رقص شکم" را معادل ترجمه لفظ‌به‌لفظ belly dancing آورده؛ غافل از این‌که منظور همان رقص عربی است با آن لباس‌های دو تکه معروف!
سیما عراقی
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
کتاب جالب بود اما برای کسانی که بیشتر صوتی گوش میدن بدلیل اینکه وقت کتاب دست گرفتن ندارند گویش گوینده افتضاح بود. به شکلی که شما منصرف میشید از شنیدن. به نظرم کتاب خوانی برای شنونده میتونه ارزش نوشته رو خراب یا جاودانه کنه در ذهن
nargill talla
۱۴۰۰/۶/۱۹
اوایلش خوب بود احساسات آدمها خیلی خوب نوشته شده بود اما هر چی به آخر داستان نزدیک میشدم حس پوچی بیشتری رو احساس میکردم و با خودم فکر میکنم که آیا من هم در سنین ۶۰ یا ۷۰ سالگی هکینطور خواهم بود.
Tina Pr
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کتابهای دیگه کوندرا و‌بیشتر دوست داشتم جزییات زیاد بود و بیشتر روی تاریخ مانور میداد. بار هستی و جاودانگی به مراتب بهتر بود.
مریم قاسمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اصلا خوشم نیومد بی سرو ته بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بی‌خبری

برای دریافت کتاب صوتی بی‌خبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.