معرفی و دانلود کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

عکس جلد کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ اثری است که به روایتِ زندگی و واپسین روزهای عمر گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکای لاتین و همسرش، مرسده بارچا می‌پردازد. راویِ این کتاب، رودریگو گارسیا، فرزندِ آن‌هاست. مانند هر زندگی‌نامه‌ی دیگری از افراد برجسته و تأثیرگذار، از شنیدنِ این اثر نیز کمی اندوهگین خواهید شد اما در عین حال سپاسگزار هنرِ متجلی در آثار این شخصیتِ برجسته هستید که میراث ادب و فرهنگ جهان را غنای بیشتری بخشیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

رودریگو گارسیا (Rodrigo Garcia) فرزندِ گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی تحسین‌شده و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ (A Farewell to Gabo and Mercedes) از خاطراتِ دلپذیر خود با پدر و مادرش سخن می‌گوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

مارسِ سال 2014 است و گابریل گارسیا مارکز به سرماخوردگی دچار می‌شود اما از شواهد پیداست که این یک سرماخوردگیِ معمولی نیست. مرسده، زنی که بیش از پنجاه سال را کنار او گذرانده است، چندان به شرایط امیدوار نیست. گابریل گارسیا مارکز که به تحبیب گابو خوانده می‌شود، در آن موقع 87 ساله بود و از مدت‌ها پیش با زوالِ عقل، دست و پنجه نرم می‌کرد. همه پایانِ قریب‌الوقوعی را احساس می‌کردند.

رودریگو با تعجب با خود می‌اندیشید پس پایان این‌طور آغاز می‌شود. برای درک رویدادهای آن روزها و کنار آمدن با اجتناب‌ناپذیرهای دردناک، رودریگو شروع به نوشتن می‌کند. او از مادر و پدر می‌نویسد. از روزهای پایانی پدر، از بیماری، مرگ‌اندیشی، از خاطرات تلخ و شیرین و از دلتنگی و فقدان. این‌بار، نویسنده‌ی برجسته دیگر نه خالق اثر بلکه قهرمانِ آن است. رودریگو شجاعانه و با صراحت، تصویری افشاگرانه و زیبا را از خانواده‌ی خود در مقابل مخاطبان قرار می‌دهد که با رنجِ مرگ و اندوهِ فقدان کنار آمده‌اند. محورِ تمام وقایع داستان، نویسنده‌ی بزرگی است که حتی در اپیزودهای فراموشی‌اش هم شوخ‌طبع و نکته‌بین است. گابو از دست دادن‌ها را پذیرفته و محبت اطرافیانش را با لذت می‌پذیرد. مرسده‌ی مهربان و کاریزماتیک، با حضورش احساس حمایت و مهربانی را به همه القا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

گارسیا درباره‌ی مرگ پدر چنین نوشته است: «پدرم همیشه شکایت می‌کرد که مرگ تنها جنبه‌ای از زندگیِ اوست که نمی‌تواند درباره‌ی آن چیزی بنویسد و او از این جنبه‌ی مرگ، بیش از هر چیز دیگری بیزار بود.» مرسده شش سال پس از گابو از دنیا رفت و تنهایی رودریگو را عمیق‌تر کرد. او از مرگ مادر خود چنین گفته است: «مرگ والدِ دوم مانند این است که یک شب با تلسکوپ به آسمان نگاه کنید اما آن سیاره‌ی همیشگی را در آسمان نبینید. حالا این مادرم است که همراه با تمامِ آداب‌ورسوم و باورها و عادت‌هایش ناپدید شده است.»

کتاب گابو و مرسده! خداحافظ در سال 2021 منتشر شد و بلافاصله مورد توجه اهالی ادبیات و مخاطبان و طرفداران گابریل گارسیا مارکز قرار گرفت. این کتاب توسط مهدی نمازیان به زبان فارسی برگردانده شده و نشر کوله‌پشتی آن را چاپ کرده است. نسخه‌ی شنیداری این اثر را با همت نشر صوتی موج کتاب و خوانش مهیار ستاری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

  • کتاب گابو و مرسده! خداحافظ ادای احترامی گرم و صمیمانه به خاطرات تلخ‌وشیرین گابریل گارسیا مارکز است. (Kirkus)
  • رودریگو گارسیا با زبانی شیوا و آرامشی تحسین‌برانگیز به مرگ می‌نگرد. او درد را به نگارش درآورده اما سعی نمی‌کند بر آن غلبه کند. کتاب گابو و مرسده! خداحافظ روایتی تکان‌دهنده برای طرفدارانِ این غول بزرگ ادبیات است. (Publishers Weekly)
  • کتاب گابو و مرسده! خداحافظ بیان احساس سپاسگزاری و احترام یک پسر به پدر و مادر خارق‌العاده‌اش است. اما این کتاب فراتر از آن هم هست؛ شاید بتوان آن را اثری خردمندانه، سخاوتمندانه و نوعی افشاگری از زوایای پنهانِ یک زندگیِ جذاب دانست. (خوان گابریل واسکز، نویسنده‌ی کتاب صدای افتادن اشیاء)
  • رودریگو گارسیا در کتاب گابو و مرسده! خداحافظ تمام آنچه در گذر از زندگی به مرگ تجربه می‌کنیم، از عشقی که به ارمغان می‌آورد تا فقدانی که بر جای می‌گذارد، همه را به زیبایی شرح داده است. (والتر موزلی، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نیویورک تایمز از پایینِ رودخانه تا دریا)

کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ را به تمام علاقه‌مندانِ زندگی‌نامه‌های هنرمندان و به‌ویژه طرفداران گابریل گارسیا مارکز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ می‌شنویم

باید با مادرم صحبت کنم و بر بدترین ترس‌هایش مبنی بر اینکه شوهر میان‌سالش به بیماری صعب‌العلاجی مبتلاست، صحه بگذارم. تا شنبه صبح که با او تنها باشم، منتظر می‌مانم. با جمع‌بندی اتفاقاتی که تاکنون رخ داده و اینکه در حال حاضر کجای کار هستیم شروع می‌کنم به توضیح وضعیت بیماری پدرم. او گوش می‌دهد و با حالتی که نشان از بی‌علاقگی و خواب‌آلودگی دارد نگاهم می‌کند، گویی به داستانی گوش می‌دهد که قبلاً بارها شنیده است. به آخر ماجرا که می‌رسم، سعی می‌کنم حرفم را مختصر و مفید بگویم: به احتمال قوی، پدر به سرطان ریه یا کبد یا هر دو مبتلاست و فقط چند ماه دیگر فرصت زندگی دارد. پیش از اینکه حرفی بزند، تلفنش زنگ می‌خورد و به آن جواب می‌دهد که این کارش شگفت‌زده‌ام می‌کند. با کسی در اسپانیا صحبت می‌کند، حیرت‌زده است و من از این مثال زنده و گویای بی‌خیالی شگفت‌زده می‌شوم. مثالی که در نوع خود زیبا و در عین حال، دوست‌داشتنی است. با همه‌ی قدرت و دارایی‌اش، مانند بقیه است. تماس را مختصر می‌کند، تلفن را می‌گذارد، با آرامش رو به من می‌کند و می‌گوید: «خب که چه؟» گویی بر سر این موضوع بحث می‌کنیم که آیا بهتر است از خیابان اصلی رد شویم یا از راه‌های فرعی. می‌گویم: «گونزالو فردا او را به خانه خواهد برد. باید به مکزیک برگردیم.» انگار همه‌چیز را فهمیده است، سرش را تکان می‌دهد، سپس می‌پرسد: «که این‌طور. پس گفتی قرار است او را به خانه ببرند؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
18 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
9 دقیقه
فصل دوم -قسمت سوم
14 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
9 دقیقه
فصل چهارم
19 دقیقه
فصل پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ
نویسنده
مترجممهدی نمازیان
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

Anahita Zarghami
۱۴۰۲/۸/۲۲
دلم میخواست بیشتر توضیح میداد یا خاطرات بیشتری و میگفت
شیدا لاهوتی
۱۴۰۲/۸/۲۰
بسیار خوانش زیبا و تدوین زیبایی داشت و از شنیدنش لذت بردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ

برای دریافت کتاب صوتی گابو و مرسده! خداحافظ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.