معرفی و دانلود کتاب صوتی بینوایان

عکس جلد کتاب صوتی بینوایان
قیمت:
۱۸۰۰۰۰ 126000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بینوایان

شاهکاری ماندگار از نویسنده‌ی بزرگ قرن نوزدهم، ویکتور هوگو. در کتاب صوتی بینوایان سرنوشت یک محکوم فراری را می‌شنوید که مصمّم است گذشته‌ی جنایتکارانه‌ی خود را پشت سر بگذارد. این اثر شاخص ادبیات فرانسه در طول قرن‌های متمادی به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است و یکی از شاهکارهای مسلّم تاریخ ادبیات به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی بینوایان

داستانی درباره‌ی بی‌عدالتی، قهرمانی و عشق. ویکتور هوگو در کتاب صوتی بینوایان (Les Miserables) سرنوشت ژان والژان را روایت می‌کند؛ قهرمان داستان و مردی که به دلیل دزدیدن یک قرص نان برای سیر کردن فرزندان گرسنه‌ی خواهرش به حبس محکوم شده است.

اکنون نوزده سال از آن زمان می‌گذرد و ژان والژان با آزادی از زندان درصدد آن است که چهره‌ی اجتماعی خود را از یک انسان بزهکار به فردی مقبول جامعه تغییر دهد. اما تلاش‌های او برای تبدیل شدن به یک عضو محترم جامعه دائماً در معرض تهدید قرار می‌گیرد. ژان والژان که به دلیل محکومیت و سوء پیشینه‌ی خود از سوی اجتماع طرد شده است، در طول داستان با اسقف میریل روبه‌رو می‌شود؛ یک روحانی مسیحی که با نشان دادن رحمت خداوند می‌کوشد ژان والژان را تشویق کند تا زندگی خود را دگرگون سازد و به یک انسان جدید تبدیل شود. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا قهرمان داستانِ ویکتور هوگو موفق خواهد شد چهره‌ی اجتماعی خود را ترمیم کند؟

چنان که ویکتور هوگو در مقدمه‌ی اثر خود بیان می‌کند، «تا زمانی که به موجب قانون و عرف، محکومیت اجتماعی وجود داشته باشد، تا زمانی که خفقان اجتماعی در جوامع وجود داشته باشد، و به عبارت دیگر و از دیدگاهی گسترده‌تر، تا زمانی که جهل و بدبختی در زمین باقی است، کتاب‌هایی مانند بینوایان نمی‌توانند بی‌فایده باشند. کتابی که خواننده در این لحظه پیش روی خود دارد، از این سر تا سر دیگر، در کلیات و جزئیات خود، روایتگر پیشرفتی‌ست از شر به خیر، از ظلم به عدالت، از باطل به حقیقت، از شب به روز، از شهوت به وجدان، از فساد به زندگی، از حیوانیت به وظیفه، از جهنم به بهشت و از نیستی به خدا.»

ویکتور هوگو در رمان بینوایان ضمن روایت ماجرای زندگی ژان والژان، شمایلی تماشایی از تاریخ فرانسه، معماری و طراحی شهری پاریس، سیاست، فلسفه‌ی اخلاق، عدالت، مذهب و انواع و اقسام گوناگون عاشقانه‌های خانوادگی ترسیم می‌کند. این رمان حاوی داستان‌های فرعی مختلفی است، اما خط داستانی اصلی‌ای که در تمام طول کتاب دنبال می‌شود، ماجرای محکومیت سابق ژان والژان است که به نیرویی برای گسترش خیر در جهان تبدیل می‌شود اما نمی‌تواند از گذشته‌ی بزهکارانه‌ی خود فرار کند. این رمان در مجموع با بیش از 6 هزار کلمه‌ی فرانسوی یکی از طولانی‌ترین رمان‌هایی است که تاریخ ادبیات تا کنون به خود دیده است. محسن سلیمانی در اثری که اکنون پیش روی شماست، کوشیده است در عین ساده‌سازی و خلاصه کردن داستان اصلی، ساختار کلی رمان را حفظ کند و لطمه‌ای به اصالت آن وارد نسازد.

نشر صوتی استودیو نوار با همکاری نشر افق کتاب صوتی بینوایان را با صدای رضا عمرانی تهیه و منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کلکسیون کلاسیک

مجموعه‌‌کتاب‌های کلکسیون کلاسیکِ نشر افق متشکل از کتاب‌های کلاسیک، مهم و سرشناس تاریخ ادبیات است که به شکل فنّی و بدون اینکه خدشه‌ای به داستان وارد شود، خلاصه شده‌اند. در این مجموعه، آثاری از ویکتور هوگو، چارلز دیکنز، ژول ورن، مارک توین، الکساندر دوما و... گردآوری شده‌اند. مخاطب این مجموعه عمدتاً نوجوانان هستند.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب صوتی بینوایان

از بینوایان اقتباس‌های زیادی انجام شده است. در قرن بیستم و با ظهور سینما، بیشتر این اقتباس‌ها برای فیلم صورت گرفته. از مهم‌ترین این آثار می‌توان به فیلمی ساخته‌ی ژان-پل لو شانوا اشاره کرد. این فیلم در سال 1958 ساخته شد و ژان گابن نقش ژان والژان را ایفا می‌کرد.

در سال 1978 از روی رمان فیلمی تلویزیونی ساخته شد که در آن آنتونی پرکینز و ریچارد جوردن بازی می‌کردند. سال 1995 کلود للوش با بازی ژان پل بلموندو فیلمی ساخت که برنده‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان همان سال شد.

سال 2000 مینی‌سریالی ساخته شد که در آن ژرار دپاردیو و جان مالکویچ حضور داشتند. و از آخرین اقتباس‌ها می‌توان به موزیکال معروفی اشاره کرد که سال 2012 با بازی راسل کرو، هیو جکمن و آن هاثاوی ساخته شد و سه جایزه‌ی اسکار برد.

افتخارات کتاب صوتی بینوایان

  • از برترین رمان‌های قرن نوزدهم
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک تاریخ ادبیات
  • در فهرست «1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید»
  • فروش مجلد اول (ژان والژان) در کمتر از یک ساعت، در نخستین مرتبه‌ی انتشار

نکوداشت‌های کتاب صوتی بینوایان

  • چیزی بزرگتر از یک رمان. (پیتر بروکس، کارگردان تئاتر)

  • یک شاهکار در ادبیات داستانی قرن. در این کتاب واقعا چیزهای خارق‌العاده‌ای وجود دارد. (جورج مردیث، نویسنده و شاعر بریتانیایی)

  • هوگو در خلق اسطوره‌های ساده و قابل لمس نابغه بود. موفقیت بزرگ بینوایان به خاطر نگاه شاعرانه و افسانه‌ای نویسنده به انسان است. (وی. اس. پریتچت، منتقد بریتانیایی)

  • تولستوی، نویسنده‌ی مشهور، با دفاع از رمان بینوایان، به‌عنوان یکی از رمان‌های بزرگ تاریخ، اگر آن را بزرگترین در نظر نگیریم، به‌زیبایی از آرمان ویکتور هوگو دفاع کرد. (پیتر واشنگتن، مترجم)

کتاب صوتی بینوایان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک علاقه‌مندید و درصدد آن هستید که با یکی از شاهکارهای ادوار تاریخ ادبیات آشنا شوید، شنیدن کتاب صوتی بینوایان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ویکتور هوگو بیشتر آشنا شویم

ویکتور ماری هوگو (Victor Hugo) از شاعران بزرگ، رمان‌نویسان به‌نام، نمایشنامه‌نویس، دولت‌مرد و فعال حقوق بشر بود که در سال 1802 در بزانسون فرانسه به دنیا آمد. او که از پایه‌گذاران چهره‌های جنبش رمانتیک بود، در جوانی به پادشاهی اعتقاد داشت و به آن وفاداربود. اما با گذشت زمان عقایدش تغییر کرد و به یک آزادی‌خواه و طرفدار جمهوری جدی تبدیل شد. ویکتور هوگو در دوران زمامداری ناپلئون سال‌های بسیاری را در تبعید گذراند و توانست چند تا از مهم‌ترین رمان‌هایش را مثل «مردی که می‌خندد» و «بینوایان» و «ناپلئون کوچک» را در همان زمان خلق کند.

این نویسنده مخالف سرسخت مجازات اعدام، و از طرفداران مهم حق تحصیل همگانی و لغو بردگی بود. او در بسیاری از آثارش مشکلات سیاسی و اجتماعی دوران خودش را نبه‌تصویر کشیده و هیچ‌گاه نسبت به وقایع زمانه‌ی خود بی‌تفاوت نبود. ویکتور هوگو در سال 1885 در پاریس درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی بینوایان می‌شنویم

آن شب اسقف دین‌یه بعد از مدتى پیاده‌روى در شهر تا دیروقت در اتاقش نشسته بود. چون مشغول نوشتن اثر بزرگش در باب واجبات بود که متأسفانه بالاخره هم ناتمام ماند. ساعت هشت شب بود و اسقف کتاب بزرگى را روى زانوانش باز کرده بود و داشت روىِ کاغذى باریک چیزهایى مى‌نوشت که خدمتکارشان خانم ماگلوار مثل همیشه وارد اتاق شد تا ظرف‌هاى نقره را از گنجه‌ى کنار تخت بردارد. کمى بعد، اسقف که مى‌دانست میز غذا چیده شده است و احتمالا خواهرش منتظر اوست، کتاب را بست و به اتاق غذاخورى رفت.

مادام ماگلوار بشقاب‌ها را تازه روى میز چیده بود و با خانم باپتیستین صحبت مى‌کرد. روى میز چراغى قرار داشت و میز نزدیک بخارى دیوارى بود و هیزم‌هاى بخارى دیوارى با شعله‌ى مطبوعى مى‌سوخت.

مادام ماگلوار داشت به خانم باپتیستین مى‌گفت: «وقتى رفتم بیرون براى شام خرید کنم، مردم مى‌گفتند یک فرارى بى‌ریخت و خطرناک یک جایى از شهر کمین کرده و آن‌هایى که دیر بروند خانه، ممکن است بلایى سرشان بیاورد. تازه پلیس‌ها اصلا مواظب نیستند، چون رییس پلیس و شهردار با هم بدند و دوست دارند اتفاق ناجورى بیفتد تا آبروى هم‌دیگر را ببرند. مى‌گفتند همه باید مواظب خانواده‌شان باشند و درهاى خانه‌شان را خوب ببندند و قفل کنند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
قسمت 1
25 دقیقه
قسمت 2
23 دقیقه
قسمت 3
17 دقیقه
قسمت 4
9 دقیقه
قسمت 5
34 دقیقه
قسمت 6
12 دقیقه
قسمت 7
17 دقیقه
قسمت 8
34 دقیقه
قسمت 9
18 دقیقه
قسمت 10
7 دقیقه
قسمت 11
9 دقیقه
قسمت 12
20 دقیقه
قسمت 13
24 دقیقه
قسمت 14
19 دقیقه
قسمت 15
23 دقیقه
قسمت 16
25 دقیقه
قسمت 17
27 دقیقه
قسمت 18
9 دقیقه
قسمت 19
15 دقیقه
قسمت 20
31 دقیقه
قسمت 21
8 دقیقه
قسمت 22
12 دقیقه
قسمت 23
31 دقیقه
قسمت 24
11 دقیقه
قسمت 25
22 دقیقه
قسمت 26
23 دقیقه
قسمت 27
20 دقیقه
قسمت 28
21 دقیقه
قسمت 29
23 دقیقه
قسمت 30
26 دقیقه
قسمت 31
31 دقیقه
قسمت 32
19 دقیقه
قسمت 33
29 دقیقه
قسمت 34
12 دقیقه
قسمت 35
18 دقیقه
قسمت 36
18 دقیقه
قسمت 37
36 دقیقه
قسمت 38
23 دقیقه
قسمت 39
26 دقیقه
قسمت 40
13 دقیقه
قسمت 41
17 دقیقه
قسمت 42
9 دقیقه
قسمت 43
15 دقیقه
قسمت 44
15 دقیقه
قسمت 45
9 دقیقه
قسمت 46
31 دقیقه
قسمت 47
16 دقیقه
قسمت 48
20 دقیقه
قسمت 49
27 دقیقه
قسمت 50
24 دقیقه
قسمت 51
18 دقیقه
قسمت 52
8 دقیقه
قسمت 53
13 دقیقه
قسمت 54
10 دقیقه
قسمت 55
31 دقیقه
قسمت 56

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بینوایان
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۸۰۰۰۰ 126000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بینوایان

لیدا دشتبان
۱۴۰۲/۵/۴
من کاملا با اسامی آشنا بودم ولی یادم‌ نمیاد فیلم بینوایان و نمیدونم شاید سالها گذشته با این دلیله
انقدر صدا سازی فضای داستان و اقتباسها طبیعی بود فکر میکردم داخل داستن قرار دارم باهاش استرس میگرفتم موقع‌هایی که ژان وال ژان در حال فرار بود نفسمو حبس میکردم، این کتاب رو با صدای دلنشین جناب عمرانی به هوه دوستان توصیه میکنم من دنبال فیلمش هستم مجدد ببینمش بسیار لذت بردم ممنونم از تیم خوب‌کتابراه
هدا احمدی
۱۴۰۲/۱۲/۳
رمانی بی نظیر، خواندن کتاب از دیدن فیلمش جذابتر است، شاید بە جرات بگویم کە هر انسانی قبل از مرگش باید این رمان را بخواند، حتی میتواند برای کسانی کە میخواهند نویسندە شوند یا می‌خواهندبە کتاب خواندن علاقە مند شوند، باید ایک رمان را بخوانند، حالا فکرش را بکنید رمانی بی نظیرباشد وجناب عمرانی عزیز هم آن را بخواند، ببینید چە کولاکی می‌شود.... شنیدنش را از دست ندهید.
مهدی عباسی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
قطعا در زمانه‌ای که اخلاق در زیست جهان انسان عصر حاضر به دلایلی که نه محلی و وابسته به فرهنگ و کشوری خاص، که امری جهان شمول است، رخت بر بسته است خواندن آثاری چون بینوایان می‌تواند گسست آدمی با ارزش‌های اخلاقی گذشته بشر را نمایان سازد، امری که می‌تواند در حد تلنگری باشد برای اندیشیدن نسبت به باز تعریف رابطه انسان کنونی با ارزش‌های اخلاقی نیاکان خود.
مهدی غفوریان
۱۴۰۲/۲/۱۸
راجع به بی نظیر بودن کتاب که شکی نیست. یه تشکر ویژه از آقای عمرانی عزیز، چه میکنی شما با ما، به نظرم حتی از اقتباس‌های تصویری که ازش ساختن هم بسیار جذاب تر است، و نکته مهم برای من اینکه مردمان این داستان در مواجهه با ژان وال ژان، مادر کوزت و ‌.. بسیار برای من ملموس و آشناست انگار میشناسم شون. و خیلی زیاد وارد داستان شدم و رفتم جلو،
سینا ساکی
۱۴۰۲/۷/۲۹
کتاب بینوایان به صورت سوم شخص روایت می‌شود و در آن نویسنده زمان به جلو و عقب می‌کشد و ماجراهای مختلف را روایت می‌کند. این اثر هرآنچه را که لازم است درباره فرانسه قرن نوزدهم بیان کرده و یک اثر تاریخی، روانشناسانه، اجتماعی و عاشقانه محسوب می‌شود. ویکتور هوگو ۱۷ سال را صرف نوشتن این اثر برجسته کرده است.
Par
۱۴۰۲/۶/۹
هزاران بار هم بشنوم باز هم برام جذاب و شنیدنی هست بی‌نظیر بود بارها فیلمش رو دیدم دوران کودکی کارتونش رو با بچه هام هم هر روز نگاهش میکنم با این وجود دوسش داشتم راوی هم فوق‌العاده بودند نهایت تشکر رو دارم از ایشون
واقعا لذت بردم جناب عمرانی موفق باشید و شاد
مسیح شیرانی
۱۴۰۲/۱/۶
من شیفته‌ی گوش دادن به کتاب با صدا‌های بینظیری همچون استاد رضا عمرانی، احمد گنجی و.. هستم
ممنون از کتابراه عزیز که این امکان را فراهم نموده 🙏🏽
نگار ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب بینوایان یکی از بهترین کتاب‌های دنیا است من قبلا کتاب متنیش رو مطالعه کردم الان هم کتاب صوتیش رو مطالعه کردم توصیه میکنم حتما این کتاب رو مطالعه کنید
Negin Nouri
۱۴۰۲/۸/۲۵
اول از همه صداپیشگی بی نظیر بود،
بعد هم با لحظه لحظه‌ی کتاب زندگی کردم
عصبانی شدم، ناراحت شدم، غصه خوردم و خوشحال شدم،
خیلی لذت بردم از سطر به سطرش
زینب سپهری
۱۴۰۲/۶/۱۵
عشق عرق ریزان روح بر صفحه‌ی کاغذ است. در توصیف عظمت این اثر گرانقدر هر سخنی گفته شود ناچیز است فقط باید بینوایان را خواند و با شخصیت‌های داستان زندگی کرد.
مسعود
۱۴۰۲/۸/۸
نیازی به تعریف نداره، بی‌نظیر و پر از تراژدیه، با اینکه کارتونش و فیلمش رو دیدم بارها میشه از خوندن و شنیدن کتابش هم لذت برد
غزل عطابخش
۱۴۰۲/۷/۲۳
گویندگی قشنگی داشت قشنگ حس می‌گرفتم و تجسم میکردم داستان هم در کنار آموزنده بودن قشنگ بود و البته گاهی آرام بخش در کل من دوست داشتم
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۶
این کتاب واقعا زیباست. عالیه فضا سازی فوقالعاده‌ای داره. متن و قلم عالیه خوانش خوب و صدای خواننده هم مناسبه 👍🏻
فاطمه زینالی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
صدای آقای عمرانی واقعا خیلی به کتاب جذابیت داده بود هر چند هم خوندم هم فیلمشو دیدم این بار نوع دیگه‌ای جذاب بود.
jhmtr publisher
۱۴۰۲/۳/۱۹
بسیار کتاب ارزنده‌ای است. ترجمه و اجرا توسط آقای عمرانی هم بسیار خوب انجام شده. سپاس از عوامل تهیه این اثر جاودان.
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بینوایان

برای دریافت کتاب صوتی بینوایان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.