معرفی و دانلود کتاب صوتی بیژن و منیژه

عکس جلد کتاب صوتی بیژن و منیژه
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیژن و منیژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیژن و منیژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیژن و منیژه

اشتباه نکنید! شما با یک اثر ادبی کلاسیک یا بازخوانی معاصری از شاهنامه روبه‌رو نیستید. جعفر مدرس صادقی در کتاب صوتی بیژن و منیژه داستانی معاصر را در گیرودار عاطفی سه شخصیت به‌نام‌های سعید، اردلان و هما برای شما روایت می‌کند. رمانی که با آن منظومه‌ی پرآوازه در یک فصل مشترک است: عشق. این کتاب در سال 1387 موفق به دریافت جایزه‌ی روزی روزگاری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی بیژن و منیژه

داستان کتاب صوتی بیژن و منیژه برخلاف ظاهر عنوان اثر در تهران معاصر می‌گذرد. اردلان، یکی از سه شخصیت اصلی داستان به‌خاطر مرگ پدرش به دیار خود بازمی‌گردد. او پیش از این حتی با شنیدن خبر مرگ مادر و یا ازدواج خواهرزاده‌هایش نیز نتوانسته بود اسباب بازگشت را برای خود مهیا کند. بازگشت اردلان به جمع خانواده پس از مدتی طولانی، وقایعی پرفرازونشیب را در پی دارد. او با هم‌بازی کودکی‌اش سعید پیوند دوستی را بازمی‌یابد؛ حال‌آنکه هردوی آن‌ها از وقایع پیش رو بی‌خبرند.

داستان به سبک آثار واقع‌گرایانه نوشته شده است اما جعفر مدرس صادقی، نویسنده‌ی کتاب، گاهی با افزودن چاشنی شاعرانگی به لحن روایت خود، می‌کوشد تا رئالیسم اثر را از گزند یکنواختی نجات دهد. زبان داستان که گاهی به گفت‌وگوی روزمره نقب می‌زند، به باورپذیری شخصیت‌ها و پیرنگ نزد مخاطب کمک شایانی می‌کند.

پیرنگ داستان روی روابط عاطفی پرکشمکش سه شخصیت اصلی استوار است. این سه شخصیت سعید -راوی داستان-، اردلان و هما هستند که سه رأس مثلثی عشقی را تشکیل می‌دهند. رئوسی که گذر زمان آن‌ها را در مختصاتی جدا پراکنده کرده است؛ اما با بازگشت اردلان، این سه رأس بار دیگر گرد هم می‌آیند و فصل مشترک جدید و پرچالشی را در زندگی خود آغاز می‌کنند.

همچنین وجه متمایزکننده‌ی دیگری در کتاب صوتی بیژن و منیژه در این است که نویسنده کوشیده است ازخلال روایت داستان عاشقانه‌ی خود، بازنمایی جالب توجهی را از بافتار فرهنگی شهر تهران در اختیار مخاطب خود قرار دهد. گویی با شنیدن این کتاب صوتی، پنج ساعتی را در شهر تهران پابه‌پای شخصیت‌های داستان قدم می‌زنید و در وقایع پرفرازونشیب کتاب، با آن‌ها همراه می‌شوید.

کتاب صوتی بیژن و منیژه به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات مرکز تهیه و منتشر شده است و آن را با صدای حسن همایی می‌شنوید.

کتاب صوتی بیژن و منیژه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌ها و داستان‌های عاشقانه‌ی معاصر فارسی علاقه‌مند هستید، شما را به شنیدن کتاب صوتی بیژن و منیژه دعوت می‌کنیم.

با جعفر مدرس صادقی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و مترجم نامدار و کارنامه‌دار معاصر در سال 1333 در اصفهان متولد شد. او در عنفوان جوانی با مهاجرت به تهران وارد عرصه‌ی مطبوعات شد و نخستین تجربه‌ی جدی خود را با روزنامه‌ی اطلاعات رقم زد. جعفر مدرس صادقی (Jafar Modarres Sadeghi) عمده‌ی شهرت خود را مدیون رمان «گاوخونی» است. کتابی که به چند زبان مختلف ترجمه شد و به‌عنوان منبع اقتباس برای ساخت فیلمی سینمایی به کارگردانی بهروز افخمی مورد استفاده قرار گرفت. از دیگر آثار جعفر مدرس صادقی می‌توان به عناوینی همچون «آب و خاک»، «کله‌ی اسب»، «کافه‌ای کنار آب»، «کنار دریا، مرخصی و آزادی»، «بالون مهتا» و «بچه‌ها بازی نمی‌کنند» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بیژن و منیژه می‌شنویم

دفعه‌ی بعد که دیدمش دم در مسجد بود؛ دفعه‌ی سوم. شب هفت پدر اردلان. من و اردلان ایستاده بودیم بالای پله‌های ورودی مردانه. هرکه از پله‌ها می‌آمد بالا، کفش‌هاش را گوشه‌ی راست پله‌ها درمی‌آورد. می‌آمد تسلیتی به ما می‌گفت. دستی به ما می‌داد. ماچ و بوسه‌ای هم شاید می‌کرد و می‌رفت تو. ما کفش نکنده بودیم. ما صاحب‌عزا بودیم. ما سرپا ایستاده بودیم از اول وقت تا آخر وقت دم در، تا من یکی‌یکی آن‌ها را که از پله‌ها می‌آمدند بالا به اردلان معرفی کنم. چون که اردلان هیچ‌کدام را نمی‌شناخت. هر که از پله‌ها می‌آمد بالا، به پله‌ی دوم سوم که می‌رسید، دولا می‌شد بند کفش باز کند و من توی این فاصله که طرف داشت کفش‌هاش را درمی‌آورد گزارشی از اسم و رسم او، زاد و روز او و کاروبار او بیخ گوش اردلان می‌دادم. یک نفر که از پله‌ها آمده بود بالا، داشت زیادی طولش می‌داد. کفش‌هاش را درآورده بود و حالا داشت توی جیب‌هاش دنبال چیزی می‌گشت. یک کیسه آخر سر از توی یکی از جیب‌هاش کشید بیرون. کفش‌هاش را گذاشت توی کیسه و کیسه به‌دست چپ، آمد با ما دست داد و رفت تو.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول
22 دقیقه
فصل دوم
23 دقیقه
فصل سوم
21 دقیقه
فصل چهارم
13 دقیقه
فصل پنجم
23 دقیقه
فصل ششم
6 دقیقه
فصل هفتم
10 دقیقه
فصل هشتم
12 دقیقه
فصل نهم
20 دقیقه
فصل دهم
9 دقیقه
فصل یازدهم
10 دقیقه
فصل دوازدهم
9 دقیقه
فصل سیزدهم
8 دقیقه
فصل چهاردهم
20 دقیقه
فصل پانزدهم
13 دقیقه
فصل شانزدهم
12 دقیقه
فصل هفدهم
5 دقیقه
فصل هجدهم
12 دقیقه
فصل نوزدهم
22 دقیقه
فصل بیستم
7 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
20 دقیقه
فصل بیست‌ودوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیژن و منیژه
نویسنده
راویحسن همایی
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۳۶,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیژن و منیژه

شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۸/۴
بی نظیر بود این کتاب. چقدر از خوانش راوی لذت بردم و چقدر قلم جعفر مدرس صادقی رو دوست دارم.
رویا محمدی
۱۴۰۲/۸/۲۲
دوست نداشتم داستان چیز خاصی برای جذب شنونده نداشت ولی صدای راوی خیلی خوب بود
zara ahmdi
۱۴۰۳/۱/۲۲
خیلی کتاب جالبی نبود. اول تا آخر تو یه باغ بودن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیژن و منیژه

برای دریافت کتاب صوتی بیژن و منیژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.