معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم

کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم، اثر یکی از معروف‌ترین اعضای حزب توده، خلیل ملکی است که بعدها حزب را رها کرد. او در این کتاب از تفاوت میان سوسیالیسم، مارکسیسم و کمونیسم می‌گوید و مهم‌ترین وقایع در تاریخ جنبش سوسیالیستی را مرور می‌کند. با مطالعه‌‌ی این کتاب، به‌خوبی با عقاید سوسیالیست‌ها آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم

آیا شما هم با شنیدن اصطلاحاتی مانند سوسیالیسم، کمونیسم، مارکسیسم،‌ لنینیسم و... گیج می‌شوید و نمی‌دانید هر کدام چه معنایی دارند؟ برای درک تفاوت این اصطلاحات با یکدیگر، لازم است کتابی مختصر و مفید درباره‌ی هر کدام بخوانید. خلیل ملکی (Khalil Maleki) در کتاب تاریخ سوسیالیسم، شما را با تاریخچه‌ی مکتب سوسیالیسم آشنا می‌کند.

سوسیالیسم نوعی نظام سیاسی و اقتصادی است که در آن منابع در اختیار همه‌ی مردم جامعه قرار می‌گیرد و لازم است دولت این منابع را به‌طور عادلانه میان همه توزیع کند. بعضی از پژوهشگران حوزه‌ی علوم سیاسی معتقدند که سوسیالیسم اصطلاحی مبهم است که مجموعه‌ای وسیع و گسترده از باورهای سیاسی و اقتصادی را دربرمی‌گیرد. در شوروی سوسیالیسم به کمونیسم تبدیل شد و بعضی از کشورهای اروپا اصول این مکتب را با سرمایه‌داری و دموکراسی آمیختند. اما سوسیالیسم از همان ابتدا چگونه به وجود آمد و رشد کرد؟

خلیل ملکی در فصل اول کتاب تاریخ سوسیالیسم، رابرت اُوِن را معرفی می‌کند؛ یک کارخانه‌دار که در دهه‌ی 1820، یعنی در بحبوحه‌ی انقلاب صنعتی، در بریتانیا جامعه‌ای با آرمان‌های سوسیالیستی ایجاد کرد. اما تصور مکتب سوسیالیسم بدون کارل مارکس و ظهور اتحادیه‌های کارگری، غیرممکن است. البته مارکس کمونیسم را آرمانی والاتر از سوسیالیسم تصور می‌کرد و عقیده داشت که در کمونیسم، مالکیت خصوصی به طور کامل از بین می‌رود و فاصله‌ی میان طبقات برداشته می‌شود. خلیل ملکی که خود یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان حزب توده در ایران بود، عقاید سوسیالیسم و مارکسیسم را در میان روشنفکران زمان خود گسترش داد. پس جای تعجب نیست که بخش مهمی از کتاب خود را به بررسی نظرات مارکس اختصاص دهد.

فرانسه و انگلستان پیش از ظهور مارکس، بیشترین تأثیر را بر سوسیالیسم گذاشتند. خلیل ملکی معتقد است که انقلاب فرانسه انقلابی بورژوایی بود و از انقلاب کارگران بسیار فاصله داشت؛ اما به‌هرحال یکی از اولین تلاش‌ها برای رسیدن به جامعه‌ای آزاد و برابر بود. سوسیالیست‌ها توانستند از تجربه‌ی انقلاب فرانسه درس بگیرند و نظام طبقاتی حاکم بر جامعه را در هم بشکنند. در کتاب تاریخ سوسیالیسم با پنج دوره‌ی سوسیالیسم آشنا می‌شوید: سال 1848 میلادی و مکتب اون، از 1848 تا 1865 و سوسیالیسم در کشور فرانسه، از 1865 تا 1914 و محبوبیت کارل مارکس، از 1914 تا 1939 و انقلاب بلشویکی و در پایان دوره‌ی بعد از جنگ جهانی دوم که ملکی و گروه 53 نفر معروف، در آن دوران فعالیت خود را شروع کردند.

مارکس در کتاب تاریخ سوسیالیسم، شخصیتی مهم و تاریخ‌ساز تلقی می‌شود؛ در نتیجه مکتب سوسیالیسم نیز به دو دوره‌ی قبل از مارکس و بعد از مارکس تقسیم می‌گردد. خلیل ملکی در دو فصل بعدی کتاب، تاریخ سوسیالیسم و مارکسیسم را پیش از مارکس بررسی می‌کند. در این دو فصل افراد و آثاری معرفی می‌شوند که بیشترین تأثیر را بر تکامل اصول سوسیالیستی داشته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم

کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم توسط انتشارات جیحون به دست شما رسیده است.

کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که درباره‌ی تاریخ سوسیالیسم و مارکسیسم کنجکاو هستند به کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم گوش فرادهند.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم می‌شنویم

پس از آن‌که سوسیالیسم مارکس اقتصاد را پایه و بنیان سایر شئون و نمودهای اجتماعی قرار داده بود، لازم بود که این ساختمان اقتصادی جامعه مورد توجه بیش‌تری قرار گیرد و بزرگ‌ترین کار مارکس نیز همین مطالعه بوده است. یعنی ساختمان اقتصاد و سرمایه‌داری را مارکس مورد تجزیه و تحلیل و مطالعه قرار داده است. مطالعات مارکس با تکیه به مطالعات مکتب انگلستان و مخصوصاً آدام اسمیت و داوید ریکاردو است. این دو دانشمند نشان داده بودند که ارزش محصول مولود کار است و به این ترتیب فرضیه‌ی ارزش که آن را نتیجه‌ی نیروی بازوی کارگر می‌داند، پیش از مارکس به وجود آمده بود. او این فرضیه را رشد و نمو و تکامل می‌دهد و با دقت علمی نشان می‌دهد که ارزش هر کالا به کمک زمان کار اجتماعی لازم برای به وجود آوردن آن کالا نمایش داده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
18 دقیقه
تکامل تاریخی سوسیالیسم - قسمت اول
17 دقیقه
تکامل تاریخی سوسیالیسم - قسمت دوم
14 دقیقه
تکامل تاریخی سوسیالیسم - قسمت سوم
12 دقیقه
تکامل تاریخی سوسیالیسم - قسمت چهارم
15 دقیقه
تکامل تاریخی سوسیالیسم - قسمت پنجم
22 دقیقه
سوسیالیسم اروپایی پیش از مارکس - قسمت اول
12 دقیقه
سوسیالیسم اروپایی پیش از مارکس - قسمت دوم
17 دقیقه
سوسیالیسم اروپایی پیش از مارکس - قسمت سوم
24 دقیقه
سوسیالیسم اروپایی پیش از مارکس - قسمت چهارم
11 دقیقه
مارکسیست‌های پیش از مارکس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم
نویسنده
راویمحمد ولیان
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ سوسیالیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.