معرفی و دانلود کتاب صوتی شهریار

عکس جلد کتاب صوتی شهریار
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شهریار

کتاب صوتی شهریار، اثری از نیکولو ماکیاولی، نویسنده و سیاستمدار ایتالیایی، بدون شک پرخواننده‌ترین، بحث‌انگیزترین و بدنام‌ترین اثر سیاسی در طول تاریخ است. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

امروزه رزم‌آرایان، بازرگانان و سیاست‌مداران به شهریار (The Prince) همچون کتاب مقدس سیاست واقع‌گرایانه و به عنوان راهنمای نهایی برای به دست آوردن و حفظ قدرت در این جهان خطرناک می‌نگرند. این اثر که به ستایش قدرت و طرفداری رذایل اخلاقی حاکمان شهرت دارد از آثار مشهور در زمینه فرهنگ سیاسی در جهان محسوب می‌شود.

نیکولا ماکیاولی، این کتاب را در دوران سخت زندگی خود نوشت و پس از نوشتن کتاب، آن را به «لورنسو مدیچی» پیشکش کرد؛ به امید اینکه شغلی به دست آورد. این کتاب در سال ۱۵۵۹ در فهرست کتاب‎های ممنوعه پاپ گنجانده و نویسنده آن «ماکیاولی شیطان» نامیده شد. کتاب شهریار که در سال ۱۵۱۳ میلادی به رشته تحریر در آمد و تا سال ۱۵۳۲ به چاپ نرسید، موضوع بحث تفسیرهای متنوعی بوده است.

نیکولو دی برناردو دِ ماکیاولی (Niccolo Machiavelli)، فیلسوف سیاسی، شاعر، آهنگساز و نمایشنامه‌نویس مشهور ایتالیایی در 3 مه 1469 در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و در 21 ژوئن 1527 درگذشت. ماکیاولی از خاندانی ثروتمند نسب می‌برد، اما پدرش با اینکه فقیر شده بود، برای تحصیل شش فرزندش از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد؛ چنان‌که نیکولای جوان در بیست‌و‌نه‌ سالگی به عضویت «شورای ده‌ نفره» فرمانروایی فلورانس برگزیده شد.

ستاره بخت ماکیاولی اما روز‌به‌روز پرفروغ‌تر می‌شد و او به مراتب بالایی در حاکمیت دست می‌یافت. هرچند پس از چندی و با تغییر و تحول در حاکمیت، آرامش و دیوانسالاری جایش را به زندان و زندگی سخت داد.

کتاب صوتی «شهریار» که از پسِ زندگی پر فراز و نشیب ماکیاولی حاصل شده و پس از مرگش منتشر شده، بسیار محل بحث بوده و از قرن نوزده به بعد به یکی از متون کلاسیک فلسفه سیاسی بدل شده و نام او را عالم‌گیر کرده است.

اهمیت کتاب صوتی «شهریار»، که منتقدان آن را دستورنامه قدرت می‌نامند، در این است که ماکیاولی اگرچه واضع یا نظریه‌پرداز ناسیونالیسم نیست، شبحی از این اندیشه را در دوران خود دید و از این‌رو، کاربرد واقع‌گرایانه از قدرت برای دستیابی به یکپارچگی ملی را تبیین کرد.

ماکیاولی زندگی خود را صرف سیاست و میهن پرستی کرد. با این حال برخی او را به اتهام حمایت از حکومت اقتدارگرا و ستمگر همواره مورد حمله قرار داده‌اند. علت آن نوشتن کتابی به نام شهریار است که وی برای خانواده مدیچی حاکمان فلورانس نوشته‌ است.

مطالعات نیکولا ماکیاولی، در خصوص زمامداری امور و حکومت‌داری در آن زمان، وی را به اولین دانشمند و فیلسوف سیاسی غرب تبدیل نمود. وی سیاست مدرن را در تضاد با سنت اخلاقی و مذهبی می‌دانست و بر این باور بود که در این دنیا قدرت یک اصل است و محدود به هیچ حکم اخلاقی نیست، در نتیجه استفاده از هر وسیله‌ای در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز خواهد بود.

مجموعه‌ای از اصول و روش‌های دستوری که برای حکومت بر مردم از وی به جا مانده، تحت عنوان ماکیاولیسم شناخته می‌شود، که چندین احکام آن به شرح زیر است:

- همیشه در پی سود خویش باش.
- جز خویشتن هیچکس را محترم مدار.
- حریص باش و هر آنچه که می‌توانی تصاحب کن.
- چون فرصت بدست آوردی دیگران را فریب بده.
- در رفتار با مردم به زور توسل جوی، نه به مهربانی.

از نوشته‌های سیاسی او باید به دو اثر وی که دریچه‌ تازه‌ای رو به جهان سیاست باز کرد، اشاره کرد: «گفتارها» و «شهریار». «گفتارها» درباره مملکت‌هایی است که به روش جمهوری اداره می‌شوند و «شهریار» درباره حکومت‌هایی است که به شکل پادشاهی اداره می‌شوند.

«شهریار» پس از مرگ نویسنده آن انتشار یافت. نخستین چاپ آن در ۱۵۳۲ در رم، در انتشارات آنتونیو بلادو و در فلورانس، در انتشارات برناردو جونتا درآمد. این رساله که بسیار مختصر است، در اندک زمان به بیشتر زبان‌ها ترجمه شد و در سرتاسر اروپا انتشار یافت و شهرت زیادی به دست آورد. به‌ویژه در نیمه قرن شانزدهم و نیمه نخست قرن هفدهم، هدف اتهامات و ناسزاهای بسیار سخت قرار گرفت. این اثر چکیده نظریه‌ای است که به نام «ماکیاولیسم» خوانده شده است، به همین سبب خشم همه مخالفان این نظریه را به خود برانگیخت.

در بخش‌هایی از کتاب صوتی شهریار می‌شنویم:

شهریار هرگز نباید با کشور قدرتمندتر از خود هم‌‏پیمان شود مگر در صورت لزوم، چرا که در صورت پیروزی اسیر وی خواهید شد شهریار باید تلاش کند تا تحت سلطه دیگران درنیاید مگر اینکه ناچار شود.

ونیزیان، علیه فرمانروای میلان با فرانسه هم‌­پیمان شدند که سبب سرنگونی آنان شد. اما زمانی که راهی جز هم‌­پیمانی با دولت مقتدر نباشد (مانند کاری که فلورانسیان در زمان حمله پاپ‌ها ‏و اسپانیا به لومباردی کردند.) شهریار باید از یکی از طرفین جنگ حمایت کند. هیچ دولتی نباید تصور کند راهی بی­‌خطر برگزیده است. بلکه همیشه باید بداند که خطر کرده است.

همیشه چنین است، وقتی از خطری می‌­گریزید خطر دیگری گرفتارتان می‌­کند. اما عاقلانه‌­تر است که ماهیت خطر را بشناسیم و راه کم‌خطرتر را انتخاب کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
بخش اول
25 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم
21 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
25 دقیقه
بخش هشتم
20 دقیقه
بخش نهم
18 دقیقه
بخش دهم
24 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شهریار
نویسنده
مترجمنسرین مجیدی
راویبهرام ابراهیمی، معصومه عزیز محمدی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شهریار

یاسمین خلفی
۱۴۰۱/۹/۹
مگه میشه چنین کتاب فاخری را نخوند؟ ماکیاول دیپلمات برجسته زمانه خود این کتاب را با هدف جلب نظر پادشاه زمانه خودش و همچنین وحدت ایتالیا نوشت هر چند تلاشش موفقیت آمیز نبود اما اثری خلق کرد که چهره اون رو در زمینه سیاست مدرن امروزی برای همیشه ماندگار کرد و پدر علم سیاست لقب گرفت. این کتاب رو هر بار در بخونیم بیشتر کلماتش غرق میشیم کتابی بسیار عمیق است که تصاویر امروز را برای ما نمایان میکند. ماکیاول میگه پادشاه باید روباه و شیر باشد هم حیله گر و هم شجاع. هدف شهریار در کتابش تحسین الیگارشی نیست بلکه معنا و مفهوم قدرت را کاملا درک میکند و به توصیف آن میپردازد و معتقد است که برای دست بابی به هدف میتواند هرچیزی را قربانی کرد در واقع هدف وسیله را توجیه میکند و این چیری است که دولت‌ها برای بقای خود از آن استفاده میکنند. ممنون از کتابراه کاش کتاب لویاتان و هنری کیسنجر هم داخل اینجا به شکل صوتی بیارید
Ali Akbari
۱۴۰۱/۶/۲۷
این مسائل غیراخلاقی نیستند، برخلاف چیزی که گفته شده بود، اگرم کسی این مسائل رو غیراخلاقی میدونه بخاطر اینه که ادم خیلی کوچیکی هست و از دید بزرگتر به چیزی نگاه نکرده تو زندگیش و تقریبا در عرصه مدیریت هیچ تجربه‌ای نداره، وقتی بخوای جایی رو رهبری و مدیریت کنی باید هوادار داشته باشی، باید برخی رو سرکوب کنی، اینا مسائل بسیار عادی، حتی پیامبرم که مهربانترین بود و دین خدا رو اورد، با برخی جنگید با برخی دوستی کرد، کجاش غیر اخلاقیه، اینا مسائل ضروری رهبری جنگ و مدیریت هست، اینکه با یک کشور دوست بشی اینکه دژ بذاری یا نذاری اینکه شاهزاده‌ها رو‌نابود کنی یا نه، اینا غیراخلاقی نیست سیاستمدار بودنه، اخلاق رو باید دید چی معنی میکنی، مثلا یکی میگه به گربه‌ها غذا داذن میشه اخلاق مدار بودن خوب اگر اون گربه بیاد و‌تو محل زندگیت زیاد بشه و سلب اسایش بکنه و باعث ناراحتیت بشه، کجاش اخلاقیه، وقتی هدف بزرگتری رو نگاه کنی برخی مسائل کوچیک دیگه اخلاقی نیستن و میبینی در ابعاد بزرگتر ضرر هم بهت میزنن و‌بخاطر همین باید اون چیزا رو بذاری کنار، اینجام داره میگه به نفع ایتالیا کار کنید و ایتالیایی پرقدرت بسازین و مردم رو نجات بدین، چیش بد و غیراخلاقیه، اینکه مردم یک کشور قدرتمند بشن، ازاد بشن و بتونن زندگی خوبی داشته باشن کجاش غیراخلاقیه، حالا طرف میگه قدرت رو بهمه نده که کسی شاخ نشه، راست میگه دیگه، در یک‌کشور چرا همه قدرت داشته باشن، وقتی یکی اسمش رئیس جمهوره، یعنی اون رییس جمهوره دیگه، اگر قرار باشه هر ادمی قدرت داشته باشه که رییس پس چه معنایی داره، عوضش هر شخص ملیت فرهنگ ازادی و رفاه گیرش میاد، حالا شاید نتونه قدرتنمایی بکنه، که یه شهروند عادی نبایدم بکنه، کتاب بدی نبود بنظرم، هر چند در شروعش خودش خودشو
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۱۱/۶
بسیاری از کتاب‌هایی که این روزها درباره جنبش‌های جدید می‌خوانیم، از ابنسور، تا هارت و نگری، تورن و... اشارات بیشماری به شهریار ماکیاولی دارد. کتابی که اگر بدون تفاسیر و تفاصیل دیگران بخوانی یا بشنوی به راحتی از کنار آن می‌توانی گذشت.
گویی تنها روایت شاهان است و توصیه‌نامه‌ایست برای عملکرد ایشان.
اما به راستی اگر مخاطب بودن شاهان را نادیده بگیری نکات ریز و ارزشمندی از اندیشه سیاسی و حکمرانی ونسبت دولت و ملت خواهی یافت. فهم بخشی از نظریات مرتبط امروز با فهم این کتاب درآمیخته. برخلاف تصور اولیه کتاب خوشخوانیست
ابوالفضل
۱۴۰۱/۱۱/۶
لحن بیان راوی رو مخ هست. بخصوص آنجاهایی که ده برابر مقدار لازم روی برخی کلمات تاکید میکند.
اما کتاب جالبی هست. افراد بسیاری در نقد ماکیاولیسم سخنان غرا گفته‌اند اما در حقیقت واقعیت همان است که ماکیاولی گفته و پس از سالها تغییری حاصل نشده است. اینکه شاهان برای رسیدن به قدرت هر کاری میکنند قابل درک
است ولی اینکه چرا مردم طوری رفتار میکنند که افراد صادق و درستکار را طرد میکنند و افراد ستمکار و ظالم و ریاکار و حیله گر را بر تخت سلطنت می‌نشانند برایم قابل هضم نیست.
پرنیان فتوحی
۱۴۰۰/۱/۳
مفاهیم این کتاب، قطعا به مذاق بسیاری خوش نخواهد آمد، مخصوصا آنان که هنوز قلبهای بسیار پاک و معصومی دارند. اما بازی قدرت بازی کثیفی است؛ بازی اساسا بر سر بقاست. این کتاب رازها و نکات بقا و قدرت در دنیای انسانها را بیان میکند. اما استفاده از مفاهیم این کتاب، غیر از موارد بسیار ضروری، اصلا توصیه نمیشود😉. به عنوان آخرین راه‌حل به آن‌ها نگاه کنید.
سجاد حسینی
۱۳۹۸/۵/۲۸
بسیار عالی. نظریه پردازی‌های ماکیاولی بسیار کاربردی و صحیح است و از نظر من نظر دکتر عماد افروغ در مورد اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هم نوعی ماکیاولیسم مذهبی است کاملا درست اس و با خواندن این کتاب تا حدودی با مبانی مکتب ماکیاولیسم اشنا خواهد شد و قطعا بدنبال دیگر مسائل و نظرات مربوط به این مکتب خواهید رفت....
غزال .
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
میخوامممممم کلی از این کتاب و فوق العاده بودنش تعریف کنم ولی نمیدونم واقعا از کجا باید شروع کرد🤩 این کتاب محشره.... یکی از آثار پر قدرت ماکیاولی هست👌.
این کتابو درکنار کتابهای رابرت گرین پیشنهاد میکنم واقعا این دو نویسنده توی زمینه‌ی استراتژی و قدرت رو دست ندارن 👌💥
عباس یعقوبی
۱۴۰۰/۱۱/۹
کتاب جزو کتابهاییه که با خوندش با دیدگاه‌ها و استراتژی‌هایی آشنا میشیم که به وسیله اونها میشه بسیاری از رویدادها و تصمیماتی که توی دنیای اطرافمون رخ میده و گرفته میشه رو توضیح داد و درک کرد. صدای آقای ابراهیمی هم شنیدنش رو بسیار دلنشین‌ کرده!
Sara Nouri
۱۴۰۰/۳/۱۵
این کتاب محشره. نظرم. درباره شازده کوچولو که منتشر کردین بگم. چرا اینهمه جملات متفرقه توشه. کل کتاب صد و ده صفحه ست. و خیلی ازین جملات که در توضیحات شما اومده در نسخه اصلی کتاب نیست. به ترجمه‌های اصلی رجوع کنید و به اصالت کتاب متعهد باشید
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۸/۱۹
کتاب احتیاجی به تعریف من نداره چون از دل تاریخ عبور کرده و ارزش خودش رو اثبات کرده. فقط باید بگم به طرز شگفت انگیز شیوه نگارش و موضوعات کاملا به روز هست و حس مواجهه با یک کتاب عطیق رو نداشته باشید.
Nima Bero
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
این کتاب بدرد همه میخوره سیاست لازمه زندگی هر شخصیه، ماکیا ب صورت شفاف تفکر میگه عمل و‌نتیجه بر اساس تاریخ هم تحقیق کرده مثال میزنه، از کوروش میگه الگو‌ همه جهان. موزیک و صدا راوی عالی بود هماهنگی داره با موضوع کتاب
Mosi Phonix
۱۴۰۱/۳/۴
من کتاب رو تازه شروع کردم، از همین اوایلش متوجه شدم کتاب خوبیه و هرچه تعریف ازش شنیدم درسته. اما تمام پنج ستاره‌ای رو که دادم به راوی کتاب تقدیم میکنم، روان و شیوا میخوانند و باتوجه به صداشون کتاب درستی رو انتخاب کردن.
اشکان نیک سرشت
۱۴۰۰/۱۲/۲
بسیار بسیار عالی و شنیدنی، حتما توصیه می‌شود مطالعه کنید، اینگونه کتاب‌ها تاریخ انقضا ندارند و برای همه عموم مردم مفید است، اصولا کتاب‌های نیکولا ماکیاولی در زمینه رشد فردی و پخته شدن نیز بسیار کاربردی هستند
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۲/۱۴
مدت‌ها بود اسم این کتاب و اصطلاح ماکیاولیسم رو شنیده بودم ولی نمیدونستم در چه باره ایه.
بعضی جاهاش حس کردم دارم یه طنز سیاسی مثل «دموکراسی یا دموقراضه» رو می‌شنوم و بعضی جاهاش پشت پرده تاخ سیاست رو نشون میده. عالی بود‌
مینا صحفی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
خیلی جالبه تاریخ تکرار میشه البته از شکلی به شکل دیگه تغییر میکنه
صداگذاری خیلی آزاردهنده بود یعنی گوینده با نوع گویندگی در انتقال پیام خیلی تاثیر منفی داشت تا جایی که تمرکز شنوده رو بهم میزد.
مشاهده همه نظرات 98

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شهریار

برای دریافت کتاب صوتی شهریار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.