معرفی و دانلود کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان

عکس جلد کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان

کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان اثری از امیر احمدی، مدرس دوره‌های موفقیت و فن بیان است. نویسنده در این کتاب به بررسی ماهیت ترس می‌پردازد، از انواع ترس می‌گوید و راهکارهای مؤثری را برای مواجهه با ترس‌های غیرضروری ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان

امیر احمدی در کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان از چیستی ترس و روش‌های مقابله با آن گفته است. ترس یکی از ابتدایی‌ترین و غریزی‌ترین احساسات انسانی و واکنشی هوشمندانه، هیجانی و خودکار است که از بدو تولد همراه ماست. هنگامی که خطری ما را تهدید می‌کند، بدن ما به شیوه‌های مختلفِ بیوشیمیایی، عاطفی و فیزیکی به آن واکنش نشان می‌دهد. تعرق بدنمان بالا رفته، تنفس تنگ‌تر می‌شود، دهان خشک شده، ضربان قلب و سطح آدرنالین در بدن افزایش می‌یابد و در نتیجه نسبت به موقعیت خود، هوشیارتر می‌شویم. این هوشیاری باعث می‌شود تا برای فرار یا مقابله از فضای ترس‌آور، آماده‌تر شویم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان

منشاء و جایگاه ترس، جایی در سیستم عصبی مغز است. اما برای تمامِ ترس‌ها نمی‌توان علت مشخص و یکسانی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، برخی ترس‌ها (نظیر اغلبِ فوبیاها)، ریشه در رویدادهای دوران کودکی دارند مانند فردی که سقوط از بلندی را تجربه کرده و به بلندی‌هراسی یا ترس از ارتفاع دچار است. ترس‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم و از رایج‌ترین انواع آن می‌توان به ترس منطقی و ترس ذهنی اشاره کرد. ترس‌های منطقی عموماً از یک تهدید واقعی ناشی می‌شوند؛ مانند ترس از گلوله خوردن در جنگ اما ترس‌های ذهنی مابه‌ازای بیرونی ندارند و هراسی هستند که از تصویرسازی ذهنی به‌وجود آمده‌اند.

ترس به هر دلیل و با هر شدتی که در فرد ایجاد شود، ممکن است بر عملکرد او تأثیر منفی بگذارد و به مانعی برای رسیدن به موفقیت تبدیل گردد. برای مواجهه با ترس‌ها، راهکارهای زیادی ارائه شده است. امیر احمدی در کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان، به برخی از این راه‌ها اشاره کرده و به مخاطب خود کمک می‌کند به شیوه‌ی مؤثرتری با ترس‌های خود روبه‌رو شود. او با توضیحات و تمرین‌هایی که در کتاب بیان کرده، به افراد برای به شناخت ریشه‌ای ترس و کنترل مؤثر بر آن‌ یاری می‌رساند.

کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان را با خوانشِ خودِ نویسنده، امیر احمدی می‌شنوید.

کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید ریشه‌ی ترس‌های خود را بشناسید و توانایی‌تان را در مواجهه با آن‌ها افزایش دهید، شنیدنِ کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان می‌شنویم

هنگامی که می‌ترسیم، تمام توجه ما به‌صورت خودکار، روی پیدا کردن راه فرار، متمرکز می‌شود. همه‌ی نیروهای فکری و جسمی ما دست‌به‌دست هم می‌دهد تا ما را از موقعیت دشوار به‌وجودآمده، رهایی بخشد.

اولین واکنش بدن در برابر ترس، بالا رفتن ضربان قلب است. هم‌زمان، فشار خون افزایش می‌یابد و عضلات منقبض می‌گردد. تنفس تندتر شده و تعرق در کف دست‌ها روی می‌دهد. مردمک چشم گشاد شده، هورمون آدرنالین در بدن ترشح می‌گردد.

با بالا رفتن ضربان قلب، خون بیشتری به بدن پمپاژ می‌شود. تنفسِ تندتر، اکسیژن بیشتری را به بدن می‌رساند. عضلات منقبض، بدن را برای عکس‌العمل سریع آماده می‌کند. گشاد شدن مردمک چشم، حوزه‌ی دید را وسیع‌تر می‌کند و ترشح هورمون آدرنالین، بدن را برای واکنش سریع مهیا می‌سازد. همه‌ی این واکنش‌ها برای این است که بدن، برای فرار از خطر یا مقابله با آن آماده شود.

صدها هزار سال پیش، اجداد ما برای دور شدن از خطرات طبیعی، نیازمند این مکانیزم بودند. نیاکان ما زمانی که در غارها زندگی می‌کردند، تمام همّ و غم‌شان بقا بود و اینکه زنده بمانند. شکل زندگی آن‌ها آمیخته با خطر بود. آنها بایستی در برابر خطرات طبیعی و حیوانات وحشی از خود مراقبت می‌کردند.

همین واکنش‌های بدن در برابر ترس بود که به انسان‌های نخستین کمک می‌کرد جان خود را نجات دهند و تکرار و تکرار این فرآیند، مکانیزم فوق را در وجود آدمیان تقویت می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه و معرفی
17 دقیقه
بخش اول
13 دقیقه
بخش دوم
14 دقیقه
بخش آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان
نویسنده
راویامیر احمدی
ناشر چاپیانتشارات زرنوشت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان

برای دریافت کتاب صوتی ترس‌هایت را بترسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.