معرفی و دانلود کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

عکس جلد کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او
قیمت:
۵۳۰۰۰ 37100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او نوشته‌ی هاروکی موراکامی، یکی از پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین کتاب‌های ژاپن به حساب می‌آید که به روایت رویدادها و اتفاقاتی می‌پردازد که برای قهرمان اصلی رمان به نام تسوکورو رخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او:

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) نویسنده‌ای ژاپنی و تواناست که در بیشتر آثار خود دغدغه‌های همه‌گیر را به سبک رئالیسم جادویی روایت می‌کند. او کتاب‌های خود را بر پایه‌ی انگیزه افراد برای یافتن هویت خود، پاسخ به سوالات ذهن، علت از دست رفتن روابط و بازیابی آن شکل می‌دهد و با بیانی گویا و صریح به واکاوی مسائل پیچیده‌ای هم‌چون ناخودآگاه آدمی می‌پردازد و با خلق محیطی فراواقعی، معنا و مفهوم انسانیت را به چالش می‌کشد.

رمان تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او (Colorless tsukuru tazaki and his years of pilgrimage) فرار از تنهایی و مرگ را در انزوای شخصیت اصلی به نمایش می‌گذارد. نویسنده برای شرح این رمان از زاویه دید سوم شخص استفاده کرده و تکنیک‌های مبهم و تغییر مدام زاویه دید را که در آثار قبلی‌اش به چشم می‌خورد، به کار نبرده است. این کتاب صوتی در ابتدا می‌کوشد شما را با شخصیت‌های داستان آشنا کند و در ادامه تمام بار قصه را بر روی دوش همان شخصیت‌ها ‌می‌گذارد. بدین ترتیب موراکامی با بهره‌گیری از تکنیک‌های آسان داستان‌نویسی، رمانی بسیار شنیدنی و زیبا را نوشته که علاوه بر اینکه مورد توجه و ستایش مخاطب عام قرار گرفته، انتظارات منتقدان و خوانندگان حرفه‌ای را نیز برآورده کرده است.

خلاصه‌ی کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او:

شخصیت اصلی این رمان برجسته و مطرح تسوکورو تازاکی نام دارد. این جوان 26 ساله طراح ایستگاه‌های قطار است و هیچ تمایلی به ارتباط برقرار کردن با دیگران ندارد و این انزوا خودخواسته و به گذشته‌ی تلخ او مربوط است. تنها دوست و همدم او دختری به نام سارا است.

در قسمت‌های آغازین این کتاب صوتی درمی‌یابید که شخصیت اصلی در دوران دبیرستان چهار دوست صمیمی داشته که در عنوان فامیلی‌ هر یک از آن‌ها نام یک رنگ وجود داشته به جز فامیلی تسوکورو که بی‌رنگ بوده است. او پس از اینکه دوران دبیرستانش به پایان رسید، برای ادامه‌ی تحصیل به دانشکده‌ی مهندسی توکیو رفت و هنگامی که برای دیدار خانواده و دوستانش به شهر خود برگشت، با رفتاری عجیب و غریب از سوی دوستانش رو به رو شد. آن‌ها تسوکورو را طرد کردند و دیگر اشتیاقی برای دیدار او نداشتند و ارتباط نزدیک‌ و گروه پنج نفره آن‌ها نابود شد.

تسوکورو بعد از بازگشت به توکیو به شدت ناراحت و غمگین بود تا حدی که با خود آرزوی مرگ می‌کرد تا اینکه سارا پا به زندگی او گذاشت. سارا باور داشت که تسوکورو باید به گذشته برگردد و دریابد که چرا دوستانش یک‌باره و بدون هیچ توضیح و دلیلی او را طرد کردند.

هاروکی موراکامی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی خارق‌العاده‌ی ژاپنی که در ایران بسیار درخشان و محبوب است، در سال 1949 چشم به جهان گشود. او تا سن 28 سالگی در کافه‌ کار می‌کرد، اما پس از مدتی به نویسندگی روی آورد. موراکامی بدون تردید یکی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر در جهان و ژاپن به شمار می‌آید. او تا به امروز جوایز زیادی هم‌چون جایزه‌ی جهانی فانتزی، جایزه‌ی اورشلیم، جایزه‌ی فرانک اوکانر، جایزه‌ی فرانتس کافکا و ... را کسب کرده است. آثار او تاکنون به 42 زبان ترجمه شده و در سراسر دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته‌اند.

از دیگر آثار او می‌توان به کافکا در کرانه، از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم، تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، تعقیب گوسفند وحشی، کشتن شوالیه دلیر، دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل، کتابخانه عجیب، نفر هفتم، بعد از زلزله، غرب خورشید – جنوب مرز، شهر گربه‌ها و ... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او می‌شنویم:

پسری که اسمش تسوکورو تازاگی بود مُرده بود. در سیاهی بی‌امان، آخرین نفس‌اش را کشیده بود و در فضایی روباز در دل جنگل دفن شده بود. بی صدا، پنهانی، پیش از سر زدن سپیده، زمانی که همه هنوز در خوابی عمیق بودند. هیچ نشانه‌ای از گور نبود. و کسی که حالا ایستاده بود و نفس می‌کشید، تسوکورو تازاکیِ تازه‌ای بود که ملالتش به کلی چیز دیگری شده بود. ولی فقط خودش خبر داشت. تصمیم هم نداشت به کسی بگوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
18 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
13 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
15 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل سوم
18 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل ششم
28 دقیقه
فصل هفتم
16 دقیقه
فصل هشتم
29 دقیقه
فصل نهم
19 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل دهم - قسمت سوم
19 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت اول
12 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت اول
15 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت سوم
23 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت اول
12 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل هجدهم
22 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او
نویسنده
مترجمفرزین فرزام
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۳۰۰۰ 37100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

بهاره محمدی اسفه
۱۳۹۹/۷/۲۸
داستان‌های موراکامی مثل همیشه جذاب و پر کشش است.
روانشناسی و شخصیت پردازی کاراکترها عالی است اسراری که از درون شخصیت‌ها بیرون کشیده میشود گویی از درون خود ما نشت کرده.
گویندگی واقعا عالی بود. ولی با وجود همه اینها موراکامی را نمیشود به همه توصیه کرد. به قول خودش کسانی با داستان‌های او ارتباط و
برقرار میکنند که جهان ذهنی مشترک یا نزدیک به او داشته باشند.
اگر این نویسنده هنرمند ژاپنی را دوست دارید حتما کتاب را بشنوید اگر تازه میخواهید او را بشناسید از داستان‌های کوتاه او شروع کنید.
Ghazale
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
این کتاب بر خلاف کتاب‌های دیگه‌ای که از موراکامی خوندم بیشتر واقع گرایانه بود. کلیت داستان و شخصیت پردازیش رو دوست داشتم عواطف و احساسات به گونه‌ای دقیق توصیف شده بود که به راحتی میشد با شخصیت اصلی داستان همزادپنداری کرد اما گاهی توصیفات بیش از حد حوصله سر برمیشد. داستان پایان باز داره و جایی تمام میشه که انتظارشو نداری و منتظری بیشتر بشنوی در طول داستان سوال‌های زیادی برام پیش اومد ک در انتها به هیچکدوم پاسخ داده نشد
Ketabrah
۱۴۰۰/۶/۱۸
این کتاب موراکامی از لحاظ نوشتاری و پرداختن به شخصیت افراد داستان حرف نداره ولی تا انتها که برسی میبینی چیز خاصی دستگیرت نشد، حس میکنی اسکلت یک ساختمان مجلل ساخته شده ولی فقط اسکلت جذاب بوده و خود ساختمون چنگی به دل نمیزنه، همواره منتظر اتفاقات خاصی هستی ولی تا انتها در حسرت اون اتفاق خواهی ماند و کتای ناگهان تمام میشه و تو رو در وسط هزاران سوال رها میکنه
در کل من پسندیدم ولی خیلی ایده داشتم که داستان رو تغییر بدم
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۹/۷/۲۰
این کتاب همون قدر واقع گرایانه است که کتاب تعقیب گوسفند وحشى نیست، جزئیات و دقت موراکامى در این کتاب آدم رو شگفت زده میکنه من که شک کردم شرح حال خودشه یا در حال خلق شخصیتى تازه است!!! هر وقت کتابى متفاوت از نویسنده اى صاحب سبک میخونم بیشتر لذت میبرم که از سبکش دور شده مثل کتاب بیچارگان پاریس و لندن از جرج اورول
آذین فولادوند
۱۴۰۱/۳/۲۰
انقدر برام جذاب بود که فقط دنبال کوچکترین فرصتی بودم تا بتونم حتی شده یک دقیقه‌ش رو گوش کنم. درک و شناخت بی‌نظیر موراکامی از عواطف و احساسات و روابط انسانی نیاز دیگه به توضیح نداره. و البته گویندگی این اثر، به حق عالی بود.
نازنین قمریان
۱۴۰۱/۱۰/۴
توی این کتاب همش فکر میکنید موضوع چیز پیچیده تری از اونی که فکر میکنی هست ولی متاسفانه دقیقا میفهمی که خیلی موضوع پیچیده نیست. اخرشم واقعا خوب تموم نشد
Mahdiye Rezai
۱۴۰۱/۴/۱۸
نوشته‌های مورکامی رو دوست دارم متفاوت و اینقدر قشنگ جزییات و توی قصه هاش تعریف و تشریح میکنه که ادم به وجد میاد ‌نمیتونه از ادامه داستان دست بکشه
آزاده بیرانوند
۱۴۰۰/۷/۱۳
واقعا عالی نوشته شده
من خیلی از کتابای موراکامی لذت میبرم
ترکیب لذت بخشی از فلسفه و ادبیات و تخیل و فانتزی و.. است و هر اثر موسیقی خاص خودشو داره
S H
۱۳۹۹/۶/۲۴
خیلی خوب و زیبا نفس گیر حتما تجربه کنید من البته هنوز تموم نکردم امروز روز دوم با وجودی که زمان زیادی نداشتم گوش دادم و لذت بردم.
معصومه مولایی
۱۴۰۱/۹/۸
رمان جالبی بود درباره گره‌هایی که باید زمانی حل میشد تا بعد از ۲۰ سال حسرت نخوریم که کاش سوء تفاهم را همان وقت بر طرف می‌کردیم
Mohamad sajjad Izadi
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
بسسسسیار عالی
خب موراکامی که نوشته‌هاش مشخصه، نرجمه بسیار خوب و انتقال مناسب احساس نویسنده، از طرفی خواندن مناسب متن
لیلا پارتیا
۱۳۹۹/۸/۱۵
واقعاً داستان جذاب و گیرایی داره غوطه ور شدن در دنیای درونی آدمهای درونگرا و مواجه اونها با اتفاقات بیرون از خودشون
امیر عباس ابراهیمی
۱۳۹۹/۷/۲۵
کتاب خوبی بود، لذت بردم، شاید برای کسایی که سبک نویسنده‌هایی مثل صادق هدایت، آلبرکامو، عباس معروفی میپسندن، این کتاب مورد پسندشون وافع بشه
محدثه نصر
۱۴۰۱/۷/۱۰
من خیلی دوست نداشتم و باحال نبود داستان جالبی نداشت سر و ته هم مشخص نبود
حسن صبری
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
توقعم از موراکامی بیشتر بود نسبت به بقیه آثاری که ازش خوندم ضعیف بود
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

برای دریافت کتاب صوتی تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.