معرفی و دانلود کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت

عکس جلد کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت

کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت، پژوهشی جذاب و درخشان در زمینه‌ی زیست محیطی فروپاشی تمدن‌های باستانی است. رونالد رایت در این کتاب به شما می‌گوید که چگونه فرهنگ‌ها و تمدن‌های گوناگون در طول تاریخ، سقوط و نابودی خود را به معنای واقعی کلمه، با دستان خود و در حقیقت با تولید بیش از حد نوآوری رقم زده‌اند، همان چیزی که در آغاز ابزار پیشرفت آن‌ها بود.

درباره‌ی کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت:

برخی صاحب‌نظران عقیده دارند که هر بار تکرار تاریخ، با بهای گزاف و زیادی تمام می‌شود. قرن بیستم، دوران پیشرفت درخشان انسان در بستر علم و صنعت است که فشار و ضررهای غیرقابل چشم‌پوشی به وجود آورده است. این موضوع باعث می‌شود، پرسشی اساسی در قرن بیست و یکم مطرح شود، اینکه چه مدت دیگر این فرآیند می‌تواند ادامه داشته باشد؟

رونالد رایت (Ronald Wright)، نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی، تحلیل بسیار آگاهانه و خردمندانه‌ای را در پاسخ به این پرسش ارائه می‌کند. او در این تحلیل قانع کننده به شما می‌گوید که چگونه تنگنای مدرن ما عمری به درازای تمدن انسان دارد. انسان‌ها این تنگنا را در مدت ده هزار سال به سمت جلو هدایت کرده‌اند، اما به ندرت آن را توانسته‌اند مهار کنند و افسار آن را رها کرده‌اند، اما وقتش رسیده که آن را کنترل نمایند. آن‌ها در صورتی می‌توانند خطرات ذاتی این تنگنا را تشخیص دهند که درک خوبی از الگوهای پیشرفت و فاجعه‌ای که انسان‌ها از عصر حجر بدین سو در سراسر دنیا تکرار کرده‌اند، داشته باشند.

کتاب صوتی تله پیشرفت (A Short History of Progress)، چرخه پیشرفت انسانیت و از هم پاشیدگی آن را از دوران انسان نئاندرتال تا سومریان و امپراطوری روم، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. رونالد رایت در این کتاب صوتی عقیده دارد که فقط با درک صحیح و سرانجام با شکستن الگوهای پیشرفت و فاجعه‌هایی که انسانیت در طول تاریخ از دوران عصر حجر آن‌ها را تکرار کرده‌، می‌توان از وقوع عصر نوین تاریکی جلوگیری کرد.

جوایز و افتخارات رونالد رایت:

- برنده جایزه انجمن فروشندگان کتاب کانادا لیبریس سال 2005 برای کتاب تله‌ی پیشرفت
- برنده جایزه ملی بریتیش کلمبیا سال 2005 برای کتاب تله‌ی پیشرفت
- برنده جایزه گوردون مونتادور برای کتاب Stolen Continents
- برنده جایزه David Higham برای رمان یک عاشقانه علمی

در بخشی از کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت می‌شنویم:

گوگن این عنوان، عنوانی ساده اما عمیق، را به صورت برجسته بر تصویر نقش زد: «از کجا می‌آییم؟ چه هستیم؟ به کجا می‌رویم؟»

این اثر چشم‌اندازی است گسترده از پیکره‌هایی اسرار آمیز در میان صحنه‌ای که می‌تواند باغستان‌های تاهیتی بی خدا، یا باغ بهشت نافرمان باشد: نیایش کنندگان و خدایان، پرندگان، بزی در حال استراحت، الاهه‌ای شگرف با حالتی بزرگوارانه و با دستانی برافراشته که به نظر می‌رسد به فراسو اشاره دارد؛ پیکره‌ای در مرکز نقاشی در حال میوه چینی، یک حوا، مادر نوع انسان، نه شهوت زده‌ای معصوم مانند دیگر زنان نقاشی‌های گوگن، بلکه عفریته‌ای چروکیده با چشمانی شرربار، الهام گرفته از یک مومیایی در کشور پرو. پیکره‌ای دیگر با شگفتی به یک زوج انسان می‌نگرد که آن گونه که هنرمند نوشت: «جرئت دارند به سرنوشت‌شان بیندیشند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
32 دقیقه
فصل یکم: پرسش‌های گوگن - بخش اول
36 دقیقه
فصل یکم - بخش دوم
37 دقیقه
فصل دوم: آزمون بزرگ - بخش اول
27 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
39 دقیقه
فصل سوم: بهشت ابلهان - بخش اول
29 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
45 دقیقه
فصل چهارم: کلاه‌برداری‌های هرمی - بخش اول
27 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
33 دقیقه
فصل پنجم: شورش ابزار - بخش اول
40 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تله‌ی پیشرفت
نویسنده
مترجممحسن صفاری
راویپژمان ابوالقاسمی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت

Rozbeh Aghighi
۱۴۰۰/۹/۲۴
بسیار خوب آموزنده است در اساس بیان میکند که ما تنها و در مکانی به نام سیاره زمین زندگانی میکنیم که خود سبب ساز پردیسی شدن یا جهنمی شدن آن هستیم و باید بدانیم که هیچ نیروی ماورا طبیعی ما را نجات نخواهد جز دانش و هوش استعداد خودمان که یا ما را بسوی آسایش و پیشرفت رهنمون می‌سازد یا بسوی نابودی و انقراض
Mahi
۱۴۰۱/۹/۴
از اون کتاب‌ها که حداقل چندبار باید بخونی و به فکر فرو بری، و چه چرخه جالبی و نشون میده از اینکه جهان از کجا به کجا رسید و همه چیز چطور رقم خورده
Zara Amani Amani
۱۴۰۰/۲/۱۳
آدم رو به فکر فرو میبره، به کجا داریم میرم ما؟!!
افشین نوبخت
۱۴۰۰/۱/۳۰
کتاب مفید و حالبی بود بسیار اموزنده و پر از مطالب نغز بود
علیرضا پیش یار
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کتاب خوبیه و دیدمان نسبت به طبیعت عوض میکنه
نیره دشتی
۱۴۰۱/۸/۲۶
کتابی جدید برای ذهن من عالی بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت

برای دریافت کتاب صوتی تله‌ی پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.