معرفی و دانلود کتاب صوتی تن‌های تنها

عکس جلد کتاب صوتی تن‌های تنها
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تن‌های تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تن‌های تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تن‌های تنها

کتاب صوتی تن‌های تنها نوشته‌ی بهزاد نیک‌خواه، داستانی فلسفی و نمادین درباره‌ی ماهیت وجودی انسان و سؤال‌های فراوان و بی‌پاسخ او درباره‌ی زندگی است. این کتاب صوتی در قالب داستان‌، به دنبال جواب این پرسش است که آیا زندگی تنها به معنای زاده شدن، بودن و مردن است؟

درباره‌ی کتاب صوتی تن‌های تنها

کتاب صوتی تن‌های تنها نوشته‌ی بهزاد نیک‌خواه در هفت گام، روایتی داستانی از حقیقت دنیای انسان‌ها ارائه می‌دهد. هفت گام یا همان هفت فصل کتاب، از زبان شخصیت‌های مختلفی که هریک نمادی از زندگی در این دنیا هستند روایت می‌شوند. این فصل‌ها با آن‌که زاویه‌دیدهایی متفاوت از راویانی چون نجار، مترسک، شاپرک، دلقک، شبان، من و ما دارند، پیوستگی و ارتباط معناداری با یکدیگر دارند.

کتاب صوتی تن‌های تنها دیدی فلسفی به دنیای انسان‌ها دارد و این نظریات فلسفی را در قالبی داستان‌وار مطرح می‌کند. فصل یا گام ابتدایی کتاب، از مترسکی که نماد ذات انسان است شروع می‌شود که هر شب به خواب نویسنده می‌آید و سؤال‌هایی را از او می‌پرسد. مترسک می‌خواهد بداند چرا وجود دارد؟ آیا اصلاً وجود دارد؟ گذشته‌اش چه بوده؟ تکلیف اکنونش چیست و در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و در آخر سرانجام کارش چه می‌شود؟ مترسک آرزوها و تردیدهای بسیاری دارد. او هر شب در خواب، از نویسنده می‌خواهد که به دیدنش بیاید ولی هیچ‌گاه نشانی از خود به او نمی‌دهد.

ذهن نویسنده حالا درگیر پرسش‌های مترسک شده است. او می‌خواهد بداند چرا به این دنیا آمده و به او شانس زندگی داده شده؟ گویی زندگی تنها به زاده شدن و مردن خلاصه می‌شود. اما چیزی در عمق جان نویسنده و مترسک هر دو، به این اذعان دارد که زندگی باید معنایی عمیق‌تر از این داشته باشد. ممکن است زندگی شبیه یک خواب طولانی باشد، ولی در خواب می‌توان به هر سو رفت و در میان آینده و گذشته در حرکت بود. زندگی اما شانس رفتن به گذشته و آینده را به ما نمی‌دهد.

گام دیگری از کتاب صوتی تن‌های تنها، روایت زندگی از دید یک شاپرک است. شاپرک از دیدن فهم ناچیز و نگاه سطحی انسان‌ها به زندگی، آزرده می‌شود. او از دیدن مردمی که بی‌علت به دور معبدی جمع شده‌اند به این فکر فرو می‌رود که چرا آن‌ها سرچشمه را رها کرده‌اند و خود را مشغول حبابی روی آب ساخته‌اند. او نمی‌داند چرا مردم از در سادگی، دنباله‌روی پیشوایانی حقه‌بازند و زندگیشان را تباه می‌کنند. به دید شاپرک، آنان در دام حماقت گرفتارند و این امری دردناک است؛ چون نادانی مانند یک خواب، درمان‌پذیر است ولی حماقت چون مرگ، درمان و چاره‌ای ندارد.

کتاب صوتی تن‌های تنها اثری از بهزاد نیک‌خواه است و نشر صوتی موج کتاب آن را در قالب کتاب صوتی منتشر کرده. نسخه‌ی متنی این کتاب به همت انتشارات ورجاوند چاپ و منتشر شده و همچنین این کتاب صوتی، با گویندگی امیر جوشقانی که از مجریان و بازیگران مطرح کشورمان است، در دسته‌ی کتاب‌هایی با صدای هنرمندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی تن‌های تنها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی تن‌های تنها نوشته‌ی بهزاد نیک‌خواه، به علاقه‌مندان داستان‌های فلسفی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی تن‌های تنها می‌شنویم

روزی که مترسک را به کشتزار آوردند، یک روز مطبوع بهاری بود. پرواز پرستوها به آسمان زیبایی دوچندان بخشیده بود. بادی خنک از لابه‌لای شاخه و برگ درختان بیدی که اطراف مزرعه را محصور کرده بودند، می‌وزید. همه‌جا سرسبز و پر از گل‌های وحشی رنگارنگ بود. ابرپاره‌هایی چند، در سفره‌ی آسمان پراکنده بود. صدای آواز پرندگان گوش را نوازش می‌داد. آبی زلال در جویباری که از مزرعه می‌گذشت جریان داشت. شکوفه‌های رنگارنگ درختان چشم را به بازی می‌گرفت. همه‌چیز انسان را به یاد بهشت می‌انداخت. این روز، هم‌زمان با روزی بود که مترسک قبلی را از مزرعه بیرون بردند. مترسکی که شاید جز یک اسم، هیچ شباهتی به یک مترسک نداشت. مترسکی جدید با شمایلی بسیار خوش آب‌ورنگ، کلاهی لبه‌دار از حصیر و جامه‌ای آراسته جایگزین مترسک پیشین شد. شاید آن روز بهترین روز زندگی مترسک به حساب می‌آمد. او خود را خوشبخت‌ترین مترسک دنیا می‌دانست. هرچند که آمدنش به اختیار خودش نبود و هیچ خاطره‌ای از بودن خویش نداشت، اما گمان می‌برد برای آمدنش باید دلیل محکمی وجود داشته باشد. در همان روز لک‌لکی در کنارش لانه گزید و آن‌گاه پرواز کرد و رفت. آن روز آن‌قدر خوشحال بود که هیچ توجهی به بردن مترسک قبلی نکرد. شاید در آن لحظه اصلاً بردن مترسک قبلی برایش اهمیتی نداشت. اما با گذشت زمان، رفته‌رفته به این فکر افتاد که بر سر مترسک قبلی چه آمد؟ آیا او نیز سرنوشت مبهمی همچون مترسک قبلی خواهد یافت؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
20 دقیقه
نخستین گام: نجار
16 دقیقه
گام اول ـ بخش دوم
17 دقیقه
گام اول ـ بخش سوم
18 دقیقه
گام اول ـ بخش چهارم
25 دقیقه
گام اول ـ بخش پنجم
19 دقیقه
گام اول ـ بخش ششم
13 دقیقه
گام اول ـ بخش هفتم
18 دقیقه
گام اول ـ بخش هشتم
21 دقیقه
گام اول ـ بخش نهم
15 دقیقه
گام اول ـ بخش دهم
19 دقیقه
گام اول ـ بخش یازدهم
22 دقیقه
گام اول ـ بخش دوازدهم
12 دقیقه
گام اول ـ بخش سیزدهم
21 دقیقه
گام دوم: مترسک
15 دقیقه
گام دوم ـ بخش دوم
25 دقیقه
گام سوم: شاپرک
18 دقیقه
گام چهارم: دلقک
14 دقیقه
گام پنجم: شبان
16 دقیقه
گام پنجم ـ بخش دوم
21 دقیقه
گام پنجم ـ بخش سوم
10 دقیقه
گام ششم: من
14 دقیقه
واپسین گام: ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تن‌های تنها
نویسنده
راویامیر جوشقانی
ناشر چاپینشر ورجاوند وابسته به شرکت ورجاوند
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تن‌های تنها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تن‌های تنها

برای دریافت کتاب صوتی تن‌های تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.