معرفی و دانلود کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد

عکس جلد کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد

کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد نوشته‌ی توماس ورنی، از جنبه‌های کمتردیده‌شده‌ی بارداری صحبت می‌کند؛ اینکه چطور جنین در دوره‌ی پیش از تولد یک انسان آگاه است و با احساسات مختلفی که تجربه می‌کند، به درک ساده‌ای از محیط اطرافش می‌رسد. در این کتاب، از تأثیری که این موضوع بر شخصیت جنین می‌گذارد خواهید شنید.

درباره‌ی کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد

بارداری و به دنیا آوردن یک نوزاد، یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی است. موجود کوچک و آسیب‌پذیری به تدریج در بطن وجود یک زن شکل می‌گیرد که به آرامی صاحب روح و احساس و شخصیت می‌شود و بعد از کامل شدن دوره‌ی رشدش در شکم مادر، در بیرون از رحم به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. اغلب ما فکر می‌کنیم که مراقبت از جنین، تنها به مراقبت از جنبه‌های فیزیولوژیک بارداری و جسم مادر محدود می‌شود و بچه در این زمان (و چه بسا تا مدتی پس از تولد نیز) درکی از دنیای پیرامونش ندارد که نیازی به مراقبت روانی و احساسی هم داشته باشد. ولی نتیجه‌ی تحقیقات علمی و البته مشاهدات توماس ورنی (Thomas Verny) روان‌پزشک بالینی و نویسنده‌ی کتاب ناگفته‌های زندگی پیش از تولد (La vie secrète de l'enfant avant sa naissance) خلاف این موضوع را به اثبات رسانده است.

دانشمندان با انجام تحقیقاتی جامع این موضوع را ثابت کرده‌اند که جنین، از حدود ماه ششم بارداری، زندگی عاطفی فعالی دارد و آن موجود گنگ و منفعلی که در ذهن ما نقش بسته نیست. جنین در این زمان کاملاً آگاه و هوشیار است و از اطلاعاتی که از محیط اطرافش در داخل رحم دریافت می‌کند، تأثیر می‌پذیرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد

بسیاری از ما چنین موضوعی را دیده‌ایم که یک نوزاد، به یک موسیقی یا لالایی خاص که مادر در زمان بارداری با خود زمزمه می‌کرده و یا حتی صدای مادر به تنهایی، واکنش نشان داده و بی‌تابی‌اش آرام می‌شود. مشاهدات دکتر ورنی این موضوع را نیز تأیید کرده که بچه‌هایی که در محیط دوزبانه رشد می‌کنند، اغلب از زبانی که در دوران بارداری بیشتر شنیده‌اند درک بهتری دارند و راحت‌تر آن را یاد می‌گیرند. خود این مطلب، نشان‌دهنده‌ی این است که جنین در رحم دارای حواس است؛ او می‌تواند بشنود، ببیند، لمس کند، بچشد و حتی در سطحی ابتدایی، چیزهایی را یاد بگیرد. این یعنی تمام داده‌هایی که از محیط پیرامون به جنین می‌رسد، چیزی را در ذهنش ثبت و به او یاد می‌دهد. اینکه ما چه تصوری از خودمان داریم و چه احساساتی در ما غالب هستند، به طور بنیادین به درک ما از خودمان در زمان بارداری و حضورمان در رحم مادر باز می‌گردد. حس خشم، پرخاشگری، اعتمادبه‌نفس، خوشحالی و... درست در همین زمان و بنا به حسی که تجربه می‌کنیم در شخصیت ما نهادینه می‌شوند.

مورد دیگری که در کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد می‌شنویم، تأثیر احساسات پدر بر جنین است که در این سال‌ها مورد بی‌توجهی واقع شده. آنچه در این مورد مشاهده شده، حاکی از این است که احساسات مثبت میان پدر و مادر و همچنین نسبت به جنین، در موفقیت بارداری و سلامت روان فرزند نقش اساسی‌ای دارند.

کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد اثری از توماس ورنی است که با تلاش مهدی بهنوش و فاطمه حسین‌پور به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی موج کتاب و انتشارات ورجاوند، ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای ناهید حجت‌پناه می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب ناگفته‌های زندگی پیش از تولد

  • گزارشی شگفت‌انگیز از تحقیقات اخیر در این زمینه؛ اثری بجا، متعادل، مفید و کاملاً ماهرانه از نویسنده‌ای که در رشته‌ی خود کاملاً حرفه‌ای است. (R.D Laing)

کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به تمام والدین و کسانی که قصد فرزندآوری دارند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد می‌شنویم

دکتر آلفرد توماتیس، استاد روان‌شناسی زبان در پاریس و نویسنده‌ی چندین کتاب و مقاله‌ی مهم، ارزش داده‌های علمی را به خوبی می‌شناسد. همچنین می‌داند که مثالی تجربه‌شده، گاهی بهتر و بیشتر از ده‌ها تحقیق می‌تواند باعث فهم رویدادها شود. در نتیجه هنگامی که می‌خواهد قدرت تجارب پیش از تولد را در شکل‌گیری شخصیت توضیح دهد، اغلب داستان اودیل را تعریف می‌کند. بچه‌ای مبتلا به اوتیسم که چندین سال پیش پرستاری از او را بر عهده داشت. همانند اکثر بچه‌هایی که از اوتیسم رنج می‌برند، اودیل عملاً گنگ بود. اولین مرتبه‌ای که دکتر توماتیس او را در مطبش دید، اودیل کلمه‌ای حرف نزد و به نظر می‌رسید که صدای دکتر را نیز نمی‌شنود. در ابتدا اودیل در سکوتی لجوجانه فرو رفته بود. سپس اندک‌اندک درمان آغاز شد. هنوز یک ماه نگذشته بود که دختربچه گوش می‌کرد و حرف می‌زد. والدینش از چنین نتایجی راضی اما در عین حال سردرگم بودند. وقتی که انگلیسی حرف می‌زدند، درک دخترشان به وضوح بهتر می‌شد. آن‌ها نمی‌فهمیدند که شناخت اودیل از کجا ناشی شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
معرفی ـ مقدمه
13 دقیقه
فصل اول: زندگی پنهان کودک پیش از تولد
13 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل دوم: دانش جدید
10 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل سوم: تجلی من
11 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
13 دقیقه
فصل چهارم: وابستگی به مادر در رحم
13 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
12 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم
6 دقیقه
فصل پنجم: تولد تجربه شده
11 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل پنجم - قسمت چهارم
11 دقیقه
فصل ششم: شکل‌گیری شخصیت
15 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل هفتم: جشن گرفتن برای زایمان
14 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم
11 دقیقه
فصل هفتم - قسمت چهارم
13 دقیقه
فصل هشتم: رابطه‌ی حیاتی
15 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هشتم - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل نهم: اولین سال
20 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
9 دقیقه
فصل نهم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دهم: در جستجوی خاطرات گم شده
22 دقیقه
فصل یازدهم: جامعه و بچه‌ی پیش از تولد
20 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد
نویسنده
مترجممهدی بهنوش، فاطمه حسین پور
راویناهید حجت پناه
ناشر چاپینشر ورجاوند وابسته به شرکت ورجاوند
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد

برای دریافت کتاب صوتی ناگفته‌های زندگی پیش از تولد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.