معرفی و دانلود کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست

عکس جلد کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست
قیمت:
۸۴۰۰۰ 58800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست

کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست اثر کورمک مک کارتی، روایتگر ماجرای تعقیب و گریز یک قاتل حرفه‌ای و بی‌رحم است با جوشکاری ساده‌ که به تصادف چمدانی پول به دست آورده و برای حفظ پول مجبور به فراری طولانی در جنوب آمریکا و مکزیک می‌شود.

همیشه و در همه جا افرادی وجود دارند که برای نفس زندگی احترام ویژه‌ای قائل‌اند و سخت به آن پایبندند. در کتاب جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men)، «اد تام بل» کلانتری است که با پایبندی به قوائد زندگی داستان زندگی خود را روایت می‌کند و سخت‌ترین ماموریت خود را شرح می‌دهد. ماموریتی که در آن دو گروه از قاچاقچیان مواد مخدر با هم درگیر شده و همه کشته می‌شوند و فقط جوشکاری ساده که شاهده ماجرا بوده زنده می‌ماند. کورمک مک کارتی (Cormac McCarthy) در این کتاب تقابل فوق‌العاده‌ای از خوبی و بدی را توسط دیالوگ‌هایی ماندگار به تصویر می‌کشد.

این کتاب در سال 2005 نوشته شده. شروع کتاب مسحور کننده است. شما می‌فهمید که با داستانی روان و فضای وهم‌آلود و مبهم رو به رو هستید. همه چیز به آهستگی نمایان می‌شود. شیگور (قاتل) در همان ابتدا به خواننده معرفی می‌شود. مک کارتی کلیشه‌ای عمل نمی‌کند و مانند داستان‌های پلیسی و جنایی، قاتل را پنهان نمی‌کند تا در آخر داستان برگ برنده‌اش یک شخصیت باشد، بلکه او را از همان ابتدا معرفی می‌کند تا ما با او آشنا بشویم. فقط باید مراقب بود که فضای گیرا و جذاب رمان شما را در خود غرق نکند!

کورمک مک‌ کارتی که با نام چارلز مک‌کارتی (Charles McCarthy) در شهر پراویدنس ایالت رودآیلند زاده شد، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی است. او همراه 5 شیر در یک خانه بزرگ در شهر ناکسویل ایالت تنسی بزرگ شد. پدرش در این شهر یک وکیل موفق بود. شخصیت‌های رمان‌های اولیه او غالب آدم‌هایی بی‌خانمان و بی‌پول بودند که در کلبه‌هایی فاقد برق بی‌اجازه ساکن می‌شدند و در مناطق دور افتاده یا مکان‌هایی خالی بیابان‌ها به سختی زندگی می‌کردند. با وجود تعریف و تمجیدهای زیاد مک‌کارتی از سوی منتقدان، خیلی از آثار او با استقبال نشد.

وی هنگامی که از شدت فقر و بی‌پولی مجبور شد خودش موهایش را اصلاح کند و در یک دریاچه حمام کند، باز هم حاضر نبود پیشنهادهای کاری‌ای را که به او می‌شد قبول کند و نمی‌خواست یک شغل ثابت را بپذیرد. همسرش دولیزله یک بار در مصاحبه‌ای گفته بود: «مثلاً یک ‌نفر به او زنگ می‌زد و می‌گفت در ازای دریافت دو هزار دلار بیاید در فلان دانشگاه درباره‌ی‌ کتاب‌هایش سخنرانی کند؛ ولی او در جواب می‌گفت هر حرفی داشته روی صفحات کتاب‌هایش زده و ما یک هفته دیگر را هم لوبیا می‌خوردیم.» نفرت کورمک مک کارتی از دنیای ادبیات، حتی از شیوه نگارش کتاب‌هایش هم قابل تشخیص است. او برای دیالوگ‌ها به هیچ وجه از علائم نقل قول استفاده نمی‌کند و از به کار بردن علامت آپوستروف هم پرهیز می‌کند. کورمک معتقد است: «هیچ دلیلی ندارد صفحه را با علامت‌های کوچک و عجیب و غریب سجاوندی مسدود کنیم.»

دنیایی پر هیجان و پر کششِ این کتاب، «جوئل و اتان کوئن» را بر آن داشت تا فیلمی از این کتاب در سال 2007 بسازند. فیلمی که برنده جایزه اسکار این سال شد. این فیلم در جشنوارهٔ آکادمی سال 2007 نامزد دریافت 8 جایزه شد و 4 جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست می‌شنویم:

من هر روز صبح روزنامه‌ها رو می‌خونم. بیشتر می‌خوام بدونم اطراف خودمون چه اتفاق‌هایی افتاده. هیچ‌وقت هم نگفتم که کارم رو خوب انجام دادم. کار ما روز به روز سخت‌تر می‌شه. همین چند وقت پیش دو تا پسر با هم رفیق شدند. یکی‌شون از کالیفرنیا بود یکی از فلوریدا. جایی اون وسطای راه باید آشنا شده باشند. بعد شروع کردند به سفر با همدیگه و کشتن مردم. یادم نیست چند نفر رو کشتند. فکر کن چقدر احتمال داشت این دو تا به هم برسند. تا قبل از این ماجرا چشم‌شون به هم نیفتاده بود. مگه چند نفر آدم اینجوری تو این مملکت هست. فکر نکنم زیاد باشند. خب ما که نمی‌دونیم. یه روز دیگه یه زنی رو گرفتند که بچه‌ش رو انداخته بود تو سطل آشغال. چجور آدمی ممکنه همچین کاری به ذهنش برسه؟ زن من دیگه روزنامه نمی‌خونه. شاید حق با اون باشه. معمولا حق با اونه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
12 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
20 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
35 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
15 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
16 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
22 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش پنجم - قسمت سوم
24 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش ششم - قسمت سوم
21 دقیقه
بخش هفتم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش هفتم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش هشتم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش نهم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش نهم - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش دهم
19 دقیقه
بخش یازدهم
7 دقیقه
بخش دوازدهم
7 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست
نویسنده
مترجمامیر احمدی آریان
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۴۰۰۰ 58800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست

رضا اکبری
۱۴۰۲/۴/۱۰
گوینده عالی داستان روان و یه جاهایی هیجان انگیز موزیک معرکه کلا حرف نداره از فیلمش بهتره البطه فیلمش خوبه من بعد از این که کتاب گرفتم فهمیدم فیلمش رو قبلا دیدم اول پشیمون شدم ولی بعدش به علت اجرای عالی گوینده تا آخر گوش دادم.
mahdi mt3
۱۳۹۸/۱/۱۷
وقت نداشتید اینو بخونید یا بشنوید فیلمشو ببینید که خیلی خوش ساخته. حرف نداره
زینب زمانی
۱۴۰۲/۵/۱۹
خیلی باهاش ارتباط نتونستم بگیرم، بنظرم بیشتر بدرد فیلم شدن میخورد تا یه کتاب داستان جذاب.
سعید یونسی
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
بسیار عالی بود به نظر من بهتر از فیلم میشه موضوع رو درک کرد
Iman Nano
۱۳۹۸/۷/۱۶
فیلمش خیبلی بهتره. صدای گوینده‌ام زیاد خوشم نیومد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست

برای دریافت کتاب صوتی جایی برای پیرمردها نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.