معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر
قیمت:
200000 تومان - 21.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

داستانی کابوس‌وار از جنون، پارانویا و جنایت! کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر اثری تحسین شده از دنیس لهین است که ماجراهای عجیب بیمارستانی روانی در آمریکا را روایت و شما را با پایان غیرقابل‌پیش‌بینی خود شوکه می‌کند. این کتاب پس از انتشار افتخارات و جوایز معتبری از جمله آنتونی را به دست آورد و به محبوبیتی جهانی دست یافت.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

نه سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، سازمان امنیتی آمریکا و روانپزشکان در جزیره‌ای دور افتاده از جنایتکارانی که به اختلال روانی مبتلا هستند نگهداری می‌کنند. این افراد به دلایل واضح نباید هیچ ارتباطی با دنیای بیرون داشته باشند، تا زمانی که زنی جوان موفق به فرار از بیمارستان روانی می‌شود. بعد از این واقعه پلیس‌ها برای یافتن او به این مکان بدنام قدم می‌گذارند و ماجراهای رعب‌آور کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر (Shutter Island) اثر معروف دنیس لهین را رقم می‌زنند.

چاک آول و تدی دانیلز دو مارشال (یکی از نهادهای نظامی ایالات متحده‌ی آمریکا) افرادی هستند که برای حل این پرونده فراخوانده شده‌اند. آن‌ها در روزی طوفانی به جزیره وارد می‌شوند، مکانی که ده‌ها مایل با نزدیک‌ترین خشکی فاصله دارد و حتی تصور خارج شدن از آن بدون کشتی غیرممکن است. اما این دو با یک فراری عادی روبه‌رو نیستند. چه کسی می‌تواند ذهن زنی که فرزندانش را در خونسردی کامل به قتل رسانده و بعد همسایه‌اش را به صرف صبحانه دعوت کرده درک کند؟

تدی، شخصیت اول کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر که سابقه‌ی خدمت در جنگ جهانی دوم را دارد از شباهت ساکنین آنجا و تجربیات هولناک جنگ شوکه می‌شود. دیدن بدن‌های رنجور و چشمان ترسیده‌ی افرادی که برخی از آن‌ها وحشیانه‌ترین اعمال دنیا را مرتکب شده‌اند برای او غیرقابل‌تحمل است. فردی که با بی رحمی اعضای خانواده‌ی خود را به قتل رسانده چگونه ممکن است تا این حد ضعیف و آسیب‌پذیر باشد؟

بیمارستان اشکلیف شبیه یک کابوس بد به نظر می‌رسد. چاک و تدی خیلی زود دچار بی‌قراری می‌شوند اما فشار روانی تدی چند برابر بیشتر از همکارش است. سردردهای میگرنی‌اش کم‌کم فلج‌کننده می‌شوند و از طرف دیگر، خاطرات همسر فوت شده‌اش برای لحظه‌ای او را تنها نمی‌گذارند. این بیمارستان شبیه مکانی نفرین‌شده است که رازهای بی‌شماری را در خود پنهان کرده و این مارشال باسابقه‌ی فدرال خیلی زود متوجه می‌شود در توطئه‌ای بزرگ گرفتار شده...

جوایز و افتخارات کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

- نامزد دریافت جایزه باری برای بهترین رمان (2004)
- نامزد جایزه آنتونی برای بهترین رمان (2004)
- نامزد جایزه هَمِت (2003)
- برنده جایزه بزرگ خوانندگان Elle برای داستان پلیسی (2004)

نکوداشت‌های کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

- کابوس‌وار... این کتاب، کتابی نیست که پیش از خوابیدن شروعش کنید. حتی اگر تا قبل از صبح بتوانید تمامش کنید، جزیره شاتر خوابتان را مختل خواهد کرد. (Orlando Sentinel)

- به صورت درخشانی اصیل، با سرعتی سینمایی، اضطرارهای خودش را به صورت فزاینده‌ای آشکار می‌کند تا در لحظات پایانی شوک نهایی را ایجاد کند. (New York Times)

- کمربندهای خود را برای سفری ناهموار و خطرناک ببندید، بسیار جذاب، این یک قطار اکسپرس بدون توقف است... خیره‌کننده. (Boston Globe)

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

برای ساختن فیلمی درباره‌ی جنون و دیوانگی چه کسی از مارتین اسکورسیزی مناسب‌تر است؟ او در سال 2010 اقتباسی سینمایی از رمان جزیره‌ی شاتر را با همکاری بازیگر محبوب خود لئوناردو دیکاپریو به پرده‌ی سینما برد. این اثر در سراسر جهان نزدیک به سیصد میلیون دلار فروش داشت و به عنوان یکی از ساخته‌های موفق اسکورسیزی شناخته می‌شود.

کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این رمان علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی و معمایی، روانشناختی و تاریخی را مبهوت خواهد کرد.

با دنیس لهین بیشتر آشنا شویم

دنیس لهین (Dennis Lehane) نویسنده‌ای آمریکایی است که در دنیای فیلمنامه‌نویسی هم قلمی توانا دارد. او با انتشار اولین اثر خود در سال 1995، جایزه بهترین کتاب اولی سال را از به دست آورد. لهین تا امروز 14 رمان، 11 فیلمنامه و یک داستان کوتاه منتشر کرده است. «به تاریکی»، «دستم را بگیر»، «بچه گم‌شده»، «دعا برای باران»، «مقدس» و «شب‌زنده‌داران» دیگر آثار دنیس لهین هستند.

لازم به ذکر است که این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز موفق شده جوایزی مانند ادگار و آنتونی را نیز از آن خود کند.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر می‌شنویم

معاون رئیس زندان، مک فرسون روی بارانداز به پیشواز آن‌ها آمد. جوان‌تر از آن بود که جانشین رئیس زندان باشد. موهای بلوندش را کوتاه‌تر از حد معمول اصلاح کرده بود، دراز و بی قواره بود و شیوه‌ی راه رفتنش تدی را به این فکر انداخت که یا باید اهل تگزاس باشد یا یکی از آن جوان‌هایی که با اسب بزرگ شده‌اند.

دور و برش را چند مستخدم بیمارستان گرفته بودند. بیشترشان سیاه پوست بودند، ‌چندتایی سفید هم بین‌شان بود، با چهره‌هایی بی‌روح و ملال‌انگیز؛ گویی که در نوزادی به اندازه‌ی کافی تغذیه نشده و جلو رشدشان گرفته شده بوده و حالا در بزرگسالی دچار احساس رنجشی دائمی نسبت به همه چیز و همه کس شده بودند.

مستخدم‌ها که پیراهن و شلوار سفید به تن داشتند و به شکل گروهی حرکت می‌کردند، حتی نیم نگاهی به تدی و چاک نینداختند، اصلا به چیزی نگاه نمی‌کردند. یک راست به سوی بارانداز رفتند و منتظر ماندند تا کشتی بارش را تخلیه کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
سرآغاز
45 دقیقه
روز اول: ریچل - فصل اول
25 دقیقه
فصل دوم
36 دقیقه
فصل سوم
44 دقیقه
فصل چهارم
29 دقیقه
فصل پنجم
12 دقیقه
فصل ششم
57 دقیقه
روز دوم: لیدیس - فصل هفتم
31 دقیقه
فصل هشتم
43 دقیقه
فصل نهم
21 دقیقه
فصل دهم
30 دقیقه
فصل یازدهم
27 دقیقه
فصل دوازدهم
27 دقیقه
فصل سیزدهم
47 دقیقه
روز سوم: بیمار شصت و هفتم - فصل چهاردهم
33 دقیقه
فصل پانزدهم
36 دقیقه
فصل شانزدهم
39 دقیقه
فصل هفدهم
26 دقیقه
فصل هجدهم
22 دقیقه
فصل نوزدهم
36 دقیقه
روز چهارم: ملوان بد - فصل بیستم
24 دقیقه
فصل بیست و یکم
21 دقیقه
فصل بیست و دوم
23 دقیقه
فصل بیست و سوم
36 دقیقه
فصل بیست و چهارم
7 دقیقه
فصل بیست و پنجم
3 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی شاتر
نویسنده
مترجمکوروش سلیم زاده
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
200000 ت - 21.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

K Z
۱۴۰۱/۶/۲۴
متاسفم که بگم تنها چیزى رو که ازین کتاب دوست داشتم صداى جناب تایماز بود، جزییات به قدرى زیاد بود که همون بهتر که فیلمش رو ببینید چون انگار فیلمنامه بود، انقدر زیاد که من گاهى گیج میشدم و براى من که کتاب رو براى دقایق قبل از خواب گوش میدم ناخوشایند بود.
کارکتر‌ها زیاد بود و در رمان به یاد آوردن به
کارکتر‌ها اسم وقتى که فقط ١ بار در فصل هاى قبل اسمشان آورده میشد سخت هست که این مشکل نیز در فیلمها وجود ندارد زیرا تصویر راحتتر به یاد مى ماند.
از آن جا که کتاب صوتیست بهتر بود در مکالمه‌ها گاهى گفته شود که این دیالوگ را کدام طرف میگوید؟ گاهى در مکالمه‌ها گیج میشدیم
و اینکه فصل هاى اول براى من شخصاً کاملا خسته کننده بود و همه ى اتفاقات در فصل هاى آخر افتاد.
فصل‌ها فقط به جزییات میگذشت و گاهى در چندین فصل فقط ١ اتفاق جالب مى افتاد.
موفق باشید
شقایق میان آبی
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب جذابیست.. من فیلم این کتابو دیدم ولی به خوبی خوده کتاب نیست.. کتاب بسیار به جذیات پرداخته و با خواندن ان بیشتر لذت میبرید،، داستان کتاب در مورد یه عده بیماران روانیست که در یک بیمارستان در جزیره‌ی شاتر بستری هستند…بیمارانی که هم خطرناکن و هم مشکلات اساسی دارند.
شقایق عطایی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
یک کتاب عالی با روایتی جذاب؛ اگر فیلمش رو تاحالا ندیدین (البته احتمالش خیلی کمه)، اول کتاب رو بخونین بعد فیلم رو ببینین. همون طور که انتظار میره کتاب جزئیات خیلی بیشتری نسبت به فیلم داره. صدای گوینده بسیار گوش‌نواز و لحن خوانش به شدت دلنشینه و به تعلیق داستان اضافه می‌کنه.
پریسا صمدی
۱۴۰۱/۶/۱۷
کتاب خیییییلی جالبی بود. بیشتر واقعی مینمود تا داستان یا کتاب. البته باید تا حدی با مسائل روانی اشنا باشیم تا کتاب و قرار گرفتن در موقعیتها ملموس تر باشه. خوانشگری تایماز هم که بینظیر بود بینظیر👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۷/۱۴
چقدر جالب و عجیب و متفاوت بود
روایت جناب رضوانی هم که مثل همیشه عالی
فضای داستان تاریک و دلگیر و ترسناک اما بسیار جذاب بود
ممنون
تیارا جمشیدی
۱۴۰۲/۱/۳۰
پیشنهاد میکنم. ممنون از جناب رضوانی که با روایت قشنگشون، جذابیت داستان رو چند برابر کردن
Andeso
۱۴۰۱/۸/۱۶
گویندگی جناب رضوانی نقطه قوت این کتاب ولی جزئیات زیاد بود با تشکر از کتاب راه عزیز 🙏🦋
نازنین قمریان
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
اینکه همزمان هم فیلمشو ببینید هم کتابو فوق‌العاده هست. حتما پیشنهاد میکنم
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۵/۸
فوق العاده زیبا اطلا از دست ندین این کتاب رو 👌🏽👌🏽👌🏽👌🏽
شکوفه بحرینی
۱۴۰۱/۹/۲۲
خیلی خوب بود. نسبت به فیلمش جزئیات بیشتری داشت.
Laya
۱۴۰۲/۱/۲۲
خیلی نفس گیرو شوکه کننده بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی شاتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.