معرفی و دانلود کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

عکس جلد کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان نوشته‌ی سید مجتبی حسینی، براساس متون و منابع تاریخی موثق، به شرح احوالات، شخصیت و وقایع پیش آمده در زندگی دختر محبوب امام حسین (ع) می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان:

یکی از دختران امام حسین (ع) که در واقعه کربلا نیز حضور داشته، حضرت سکینه (س) است. اطلاعات زیادی از ایشان در دست نیست و به همین خاطر صحبت کردن از دختر خاندان نبوت کاری سخت به شمار می‌رود اما سید مجتبی حسینی در کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان، سعی کرده با استفاده از موثق‌ترین متون تاریخی به جا مانده، زندگی و شخصیت ایشان را معرفی بکند.

براساس شواهدی که وجود دارد، حضرت سکینه (س) رابطه‌ی عاطفی عمیقی با پدر خود داشتند و همچنین به شخصیتی دین‌دار، با ایمان، خوش سخن و شوخ طبع شناخته می‌شدند.

کتاب حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان، شامل سه بخش اساسی است. قسمت اول ترجمه بخش منتخبی از کتاب «بیوگرافی خانم‌های خاندان نبوت» نوشته‌ی دکتر بنت النشاطی است که به عنوان یکی از اساتید دانشگاه مغرب تدریس و پژوهش می‌کند. قسمت دوم به برش‌هایی از وقایع زندگی حضرت سکینه می‌پردازد و اشاره‌هایی به شخصیت و احوالات ایشان می‌کند و در قسمت سوم نویسنده برداشت و نظر شخصی خود را براساس مطالعات خود شرح می‌دهد که در کتاب تحت عنوان «تحلیلی کوتاه از موقعیت حضرت سکینه» آورده شده است. در انتها نیز پیوستی وجود دارد که براساس متون شیعی جمع آوری شده و ذکری از فرزندان و خاندان امام حسین (ع) است.

سید مجتبی حسینی را بیشتر بشناسیم:

یکی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه دین و تشیع، سید مجتبی حسینی است که در سال 1338 متولد شد و از سال دوم راهنمایی، تحصیلات حوزوی خود را شروع کرد و در سی سالگی به درجه اجتهاد رسید. او تحصیلات دانشگاهی خود را رها نکرد و همزمان رشته مهندسی راه و ساختمان را در مقطع کارشناسی و رشته معماری و فلسفه علم را در مقطع کارشناسی ارشد خواند.

حسینی تاکنون بیست اثر از خود تالیف کرده که برخی از آن‌ها عبارتند از: «بازگشت (نگاهی به مبحث رجعت)ُ با حسین تا مهدی (ع)، مقامات اولیاء جلد یک و دو، مرگ، نگاه به زن، در ولایت مهدی (عج)، شکوفایی شخصیت و روش‌های آن، انسان در پویه تاریخ، مجموعه پویش پیامبر و...»

کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان به چه کسانی توصیه می‌‌شود؟

اگر به زندگی خاندان پیامبر علاقه‌مند هستید و می‌خواهید شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام را بشناسید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان می‌شنویم:

وقتی از حضرت سکینه سوال شد که کدام مصیبت و کدام لحظه برای شما از همه سنگین‌تر بود، او فرمود: خروج ما از مدینه. این مطلب در کتاب مواعظ شیخ جعفر شوشتری صفحه سی و هشتم ذکر شده است.

در بعضی کتب چنین آمده؛ هنگامی که حسین دید، هفتاد و دو مرد از خانواده‌اش بر زمین افتاده‌اند، به سوی خیمه رو کرد و ندا داد: یا سکینه، یا فاطمه، یا زینب، یا ام الکلثوم خداحافظ. در این هنگان سکینه گفت: ای پدر یعنی تسلیم مرگ شدی؟ فرمود: چگونه تسلیم نشود کسی که یاور و همراهی ندارد؟ سکینه گفت: پس پدر ما را به حرم جدمان برگردان. فرمود: هیات! هیچ راهی نیست. در اینجا بانوان به شیون افتادند و حسین ایشان را ساکت فرمود. این مطلب در کتاب بحار الانوار جلد چهل و پنج در صفحه چهل و هفت نقل شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
معرفی و مقدمه
35 دقیقه
بخش اول: ترجمه قسمت‌های منتخب کتاب تراجم سیدات النبوه
13 دقیقه
بخش دوم: قطعاتی از زندگی و شخصیت حضرت سکینه (س)
7 دقیقه
بخش سوم: تحلیلی کوتاه از موقعیت حضرت سکینه (س)
7 دقیقه
پیوست / گزارشاتی از فرزندان حضرت حسین (ع)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان
نویسنده
راویمحمد آقاسی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

هدیه درزی
۱۳۹۹/۱۰/۱
من قبلا کتابی از اهل سنت درباره حضرت سکینه خونده بودم و از ایشون و صحبت‌های ایشون و ازدواج و زندگی شون به عنوان نمونه برای حقوق زنان ذکر و مثال زده بود من دوست داشتم درباره ایشون از کتاب و دید شیعه مطالعه کنم منتها توی این کتاب از بحث ازدواج ایشون کلا صرف نظر شده و درباره بقیه وقایع و مطالب زندگی ایشون هم صرفا مطالبی در حد کلی گویی بیان شده بود به من کمک چندانی برای شناخت شخصیت بزرگ حضرت سکینه نکرد
مرتضی ثانی
۱۴۰۱/۱/۱۸
اجرکم عند الله فکر می‌کنم میشد از این بهتر هم بیان بشه
ولی اینکه به شخصیت حضرت سکینه پرداخته شده بصورت اختصاصی خودش جای تحسین داره
محمدتقی پوازی
۱۴۰۰/۲/۱
تا آخرش گوش ندادم ولی کتاب خوبی بود،،، مطالبی رو شنیدم که قبلا حتی یکبار هم نشنیده بودم.. جالب بود
سید سعید موسوی
۱۴۰۱/۴/۱
شخصیت مظلوم داستان کربلا که از زندگینامه‌ی پر از برکتش کم گفته شده است
mojtaba kermani
۱۴۰۱/۱/۲۲
جالب نبود. خیلی کلی اشاره کرده بود. و همچنین بعضی مطالب شاعبه برانگیز بود
hilda hilda
۱۳۹۹/۹/۲۹
السلام علیکِ یا حضرت سکینه (س) و رحمۀ الله و برکاته
Aynaz
۱۴۰۱/۶/۹
محتوای بسیار عالی داره
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان

برای دریافت کتاب صوتی حضرت سکینه (س) اسطوره ادب و عرفان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.