معرفی و دانلود کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن

عکس جلد کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن

کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن اثر سید مجتبی حسینی، راهکارهای مفیدی جهت تربیت خودتان و دیگران به شما ارائه می‌کند.

این کتاب تلاشی کوچک در جهت کاری بزرگ است. تلاش برای اینکه چگونه تربیت کنیم و مهم‌تر از آن چگونه تربیت شویم. مطالب این کتاب به صورت خلاصه و آسان نوشته شده و از بسنده کردن به دستورات اخلاقی پرهیز کرده و نگاهی ریشه‌ای، سیستماتیک و شبه مدون به مسائل دارد تا مخاطب بتواند به بهترین نحو و به درستی امور رفتاری و اخلاقی را تحلیل و ارزیابی کند.

این اثر دارای سبکی کاربردی است، سبکی که بتواند موفقیت مخاطب را در تربیت خود و دیگران بیشتر نماید، در نهایت از اصطلاحات مختلفی مانند: تعلیم (یاد دادن)، تربیت، تأدیب و… پرهیز کرده و اصطلاحات تعریف شده‌تر و درست‌تر به کار رفته و از تداخل استعمال کلمات، از ترادف بیهوده کلمات دوری کرده است. در این اثر، کلمه‌های «مربی» و «سوژه»، بسیار مورد استفاده قرار گرفته، منظور از مربی هر فردی‌ست که در کار تربیت است؛ خواه تربیت دیگری، خواه تربیت خود. منظور از سوژه، کسی‌ست که قرار است تربیت شود. (خود یا دیگری).

کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن حاوی پنج بخش است که عبارت‌اند از:

بخش نخست: تربیت.
بخش دوم: روان‌شناسی و تربیت.
بخش سوم: نابسامانی‌ها و ناپسندی‌ها.
بخش چهارم: روش‌های تربیت که کاربردی‌ترین بخش کتاب است.
بخش پنجم: مدل تربیتی که بخش قابل تامل کار را تشکیل می‌دهد.

مخاطب نباید نگاهی گذرا و سطحی به کتاب داشته باشد بلکه از مخاطب فهیم، دقیق و هشیار انتظار می‌رود با تدبر، همراه با تفکر و تعقل و تحلیل این اثر صوتی را بشنود.

کلمه تربیت برای عموم کلمه‌ی آشنایی است و در گفتگوها، سخنرانی‌ها و نوشتارها از آن بسیار استفاده می‌شود. اما در مواقعی در جای درست خودش به کار گرفته نمی‌شود، یا با منظورهای مختلف گفته و شنیده می‌شود، یا از واژه‌های دیگری معنی تربیت منظور می‌گردد. در این اثر که بنای آن به اختصار است، بنا نیست انواع استعمالات این واژه را بیان و بررسی نموده، درستی یا نادرستی، کژی و کاستی آن‌ها مورد انتقاد قرار بگیرد. هدف از این واژه در این اثر این است که مخاطب بتواند تا انتهای کتاب، منظور واحدی را از این لغت در ذهنش تصور نماید.

در قسمتی از کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن می‌شنویم:

منظور از تربیت: شکوفایی (یا نمو و نمود) استعدادهای درونی سوژه در جهت مدلی است که برای او در نظر گرفته شده است. در بین اندیشمندان و دست اندرکاران تربیت، یکی از تعاریف رایج، تعریف فوق بوده و با اندک تسامحی می‌توان برخی دیگر از تعاریف را به این نزدیک دانست. به عنوان مثال تعریف زیر را با تعریف فوق تقریب کنید: «تربیت، عبارت از کار بی‌پایانی است که مقصود از آن سازگار ساختن بشر است از حیث جسم و عقل، با قوه ازلیه‌ای که آثار آن را در محیط علمی و احساساتی و ارادی خویش مشاهده می‌کنیم.»

همانطور که در تعریف ملاحظه می‌کنید، تربیت از سنخ صنعت به معنی متداول نیست. رشد و تحولی که قرار است با تربیت در سوژه حاصل شود یک تغییر مکانیکی، روبنایی و بدون سنخیت با سایر عناصر سیستم سوژه نیست. همچنین بایستی بین تربیت با تعریف فوق با تادیب با تعریف زیر، تفاوت گذاشت. در این نوشته «تادیب»، یعنی واداشتن و سازگار کردن نمودهای رفتاری سوژه با آداب و عادات خاص، که این آداب ممکن است آداب و عادات یک جامعه، یک گروه مشخص، یک صنف، یا صفت‌هایی ویژه و مورد نظر باشد. بنا بر این تعاریف، چه بسیار کسانی که مودبند اما تربیت نشده‌اند، آداب و عادت را در یک جامعه خوب رعایت می‌کنند اما التزامی درونی ندارند.

در پایان این گفتار این تذکر لازم است که با توجه به حوزه تربیتی و مدل تربیتی‌ای که برای سوژه در نظر گرفته شده، ممکن است منظور از تربیت کمی تغییر یابد یا چنین به نظر آید. لذا در یک نگرش منظم و سیستماتیک، بایستی تعریف تربیت و روش‌های تربیت را در رابطه با مدل با مدل تربیتی در نظر گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
عنوان
3 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
بخش اول - تربیت
12 دقیقه
بخش دوم - روانشناسی و تربیت
12 دقیقه
بخش سوم - نابسامانی‌ها و ناپسندی‌ها
37 دقیقه
بخش چهارم - روش‌های تربیت - قسمت اول
34 دقیقه
بخش چهارم - روش‌های تربیت - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش چهارم - روش‌های تربیت - قسمت سوم
42 دقیقه
بخش پنجم - روش‌های تربیت - قسمت اول
38 دقیقه
بخش پنجم - روش‌های تربیت - قسمت دوم
37 دقیقه
بخش پنجم - روش‌های تربیت - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن
نویسنده
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن

عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۲۱
اطلاعاتی مهیج از طبقه بندی بسته‌های آموزشی کودک، از ادب کردن، تربیت کردن و تعلیم دادن که این جدایش و شرح ب تفصیل در محتوای این کتاب ارزشمند است
پیشنهاد میشه👍
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۹/۲۹
بیشتر شبیه به کتاب دینی و عرفانی است و ضرب المثلها و احادیث و آیه هارو جمع آوردی کرده
مریم
۱۴۰۲/۹/۱۶
خب به نظرم برای کسانی که بدنبال زبان ساده هستند برای تربیت فرزند یا.... خیلی خلاصه و سنگین بود
Leila Zarabi
۱۴۰۰/۵/۲۲
برای کسی که در تربیت فرزندانش دچار آشفتگی بسیار راهگشا و مرتب و منظم کننده‌ی افکار مربی ست
Ali Mohamadi
۱۳۹۹/۱۰/۳
کسانی که شخصیتشان خدشه دار شده حتما این کتاب را مطالعه کنند
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن

برای دریافت کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.