معرفی و دانلود کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول: روانشناسی خانواده

عکس جلد کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول: روانشناسی خانواده
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول: روانشناسی خانواده

کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول، مجموعه‌ای متشکل از 25 مقاله است. این مقالات به مسائل و مشکلاتی می‌پردازند که بسیاری از خانواده‌ها دچارشان هستند. مقالات این مجموعه توسط مترجمین مطرحِ حوزه‌ی روان‌شناسی ترجمه شده‌اند. سردبیری این مجموعه را علی شمیسا برعهده داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول

روان‌شناسی خانواده شاخه‌ای از روان‌شناسی‌ست که به افراد کمک می‌کند روابط عاطفی و خانوادگی خود را تغییر دهند و بهبود بخشند. این شاخه از روانشناسی، گرایش به این دارد که نگاهی سیستمی به تعاملات و روابط بین اعضای یک خانواده داشته باشد و به تغییر از این زاویه نگاه کند. باور مشترکی که در بین تمام درمانگران و روان‌شناسان این حوزه وجود دارد این است که منشأ یک مشکل هرچه باشد، درگیر کردن اعضای خانواده به حل مشکلات و روند درمان کمک زیادی خواهد کرد. مقالات جمع‌آوری‌شده در کتاب خانواده آنلاین - شماره‌ی اول، به این حوزه از روان‌شناسی می‌پردازند.

در میان مباحثی که در کتابماه خانواده آنلاین - شماره اول مورد بررسی قرار می‌گیرند، شاید فلسفه‌ی عاطفی خانواده و شیوه‌های دلبستگی، جذابیت و اهمیت بیشتری داشته باشند. فلسفه‌ی عاطفی خانواده که توسط روان‌شناس برجسته‌ی آمریکایی، جان گاتمن (John Gottman)، مطرح شده است، خانواده‌ها را بر اساس شیوه‌ی برخورد و شکل مواجهه‌شان با مشکلات در چهار دسته‌ی «پذیرش و همراهی»، «پنهان‌سازی»، «آزادمنشی» و «ناپسند شمردن و درگیری» قرار می‌دهد.

در خانواده‌هایی که دارای فلسفه‌ی عاطفی پذیرش و همراهی هستند، حمایت بیشتری از اعضا صورت می‌گیرد و این خانواده‌ها بهتر می‌توانند با مشکلات و بحران‌ها کنار بیایند. خانواده‌های دارای فلسفه‌ی پنهان‌سازی، احساسات را قبول ندارند و تلاش می‌کنند احساسات خود را بروز ندهند و آن‌ها را سرکوب کنند. فلسفه‌ی آزادمنشی، عموماً در مواجهه با مشکلات و احساساتی چون خشم، غم و ترس، کمک چندانی به یکدیگر نمی‌کنند و صبر می‌کنند تا این احساسات فروکش کنند و بعد وارد عمل می‌شوند. خانواده‌هایی که فلسفه‌ی ناپسند شمردن و درگیری دارند نیز مانند خانواده‌های پنهان‌ساز، عواطف خود را بروز نمی‌دهند ولی آن‌ها پا را یک قدم فراتر گذاشته و با کسانی که عواطف و احساسات‌شان را بروز می‌دهند حالتی ستیزه‌جو و انتقادگر دارند.

به باور جان گاتمن که یکی از مقالات مجموعه‌ی کتابماه خانواده آنلاین - شماره اول نوشته‌ی اوست، خانواده‌ها بسته به موقعیت‌ها و شرایط، از یک فلسفه به فلسفه‌ی دیگری رو می‌آورند؛ بااین‌وجود، گاهی نگرش یکی از اعضای خانواده بر زندگی و کل خانواده حاکم می‌شود و در این موارد است که خانواده می‌تواند دچار مشکلات و مسائلی شود.

مفهوم سبک دلبستگی که در چند مقاله از کتاب صوتی کتابماه خانواده آنلاین - شماره اول به آن اشاره می‌شود، توسط روان‌شناس بریتانیایی، جان بالبی (John Bowlby)، مطرح شده است و شکل دلبستگی افراد را در چهار دسته‌ی «ایمن»، «اضطرابی»، «اجتنابی» و «آشفته» قرار می‌دهد. این مفهوم در بسیاری از پژوهش‌های روان‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته است و نقش زیادی در شکل‌دهی به رفتار‌ها و عواطف افراد در طول زندگی دارد.

کتابماه خانواده آنلاین - شماره اول، توسط انتشارات روانشناسی جامعه منتشر شده است. بسیاری از مترجمین و نویسندگان این کتاب، از چهره‌های مطرح روان‌شناسی و روان‌شناسی خانواده در ایران هستند که از آن جمله می‌توان به مهدی قراچه داغی، اصغر کیهان نیا و مریم ظهوریان اشاره کرد.

کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث روان‌شناختی مرتبط با خانواده، تربیت فرزندان و مشکلات بین زوجین علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول: روانشناسی خانواده می‌شنویم

سبک دلبستگی شما چیست؟ چه ارتباطی با رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما با جنس مخالف‌تان دارد؟

حدس زدن کافی‌ست. علم به شما نشان می‌دهد که چرا رابطه‌ی شما و همسرتان به شیوه‌ی خاصی پیش می‌رود و به شما کمک می‌کند تا ارتباط عاطفی مستحکم‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید. افرادی که ازدواج کرده‌اند و کسانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و به دنبال شریک زندگی‌شان می‌گردند، هر دو گروه می‌توانند با یافتن سبک دلبستگی خودشان و فرد مقابل‌شان رابطه‌ی بهتری را تجربه کنند و به سمت روابطی سالم‌تر پیش بروند. تجربه‌های دوران کودکی و ژن‌های ما، نقش مهمی در شکل‌گیری روابط ما بازی می‌کنند. اینکه چطور روابط عاشقانه‌مان را شکل می‌دهیم، به سبک دلبستگی ما ارتباط دارد. اینکه چطور در کودکی با پدر و مادرمان ارتباط عاطفی برقرار می‌کرده‌ایم در بزرگسالی هم ادامه می‌یابد و بر روابط عاشقانه‌ی ما با جنس مخالف تأثیر می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
مقاله‌ی اول تا پنجم
50 دقیقه
مقاله‌ی ششم تا دهم
45 دقیقه
مقاله‌ی یازدهم تا پانزدهم
42 دقیقه
مقاله‌ی شانزدهم تا بیستم
49 دقیقه
مقاله‌ی بیست و یکم تا بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول: روانشناسی خانواده
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویگروه گویندگان
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی خانواده آنلاین - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.