معرفی و دانلود کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری

عکس جلد کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری

سالانه بین 30 تا 50 مشاجره مهم در روابط عاشقانه اتفاق می‌افتد. کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری راهنمایی برای مشاجره‌های عاشقانه است. آلن دوباتن به ما یاد می‌دهد که چرا بین کسانی که یکدیگر را دوست دارند چنین دعواهایی رخ می‌دهد و چگونه می‌توان از شدت و رشد این درگیری‌ها جلوگیری کرد. این کتاب راهنمایی برای بهتر بحث کردن و یکی از آثار موجود در مجموعه‌ کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی است.

درباره‌ی کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری

آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری (Arguments) با تمرکز بر مسائلی که موجب درگیری بین افراد می‌شود، به استدلال‌هایی که طرفین برای توجیه رفتار خود می‌آورند اشاره می‌کند. تراژدی مشاجره‌های عاشقانه این است که بین پیامی که قصد داریم ارسال کنیم و روشی که آن را ارائه می‌کنیم تناقض وجود دارد. در مشاجره‌های احساسی، اولویت اجتناب از اختلاف نظر نیست بلکه یادگیری نحوه‌ی برخورد با این اختلاف نظرها به شیوه‌ای ملایم‌تر است.

از نظر دوباتن مشاجره‌ها مرحله‌های متفاوتی دارند، در مرحله‌ی اول ما نگاه خود را با استفاده از منطق و عقلانیت مطرح می‌کنیم. مانند وکیلی که شواهد خاصی را در دادگاه ارائه می‌کند. در مرحله‌ی دوم وارد جدل می‌شویم. چراکه طرف دیگر بحث منطق و عقلانیت ما را درک نکرده است. هرچه دیگران بیشتر نگاه ما به مسائل را نادیده می‌گیرند ما نیز خشمگین‌تر می‌شویم. در این مرحله وارد کینه‌جویی و انتقام شده‌ایم و ممکن است از ضعف‌ها و تردیدهای یکدیگر برای پیروزی در مشاجره استفاده کنیم. به‌زودی تمدن معمول دادگاه جای خود را به توحش میدان جنگ می‌دهد. به شکل عجیبی ممکن است مهم‌ترین فرد زندگی خود را نه به‌عنوان کسی که قصد داریم زندگی‌مان را وقف او کنیم بلکه به‌عنوان یک دشمن متخاصم در نظر می‌گیریم که باید بر او غلبه کرد. در چنین شرایطی حتی ترک کردن میدان جنگ و صحبت کردن از منظر کسانی که یکدیگر را دوست می‌دارند غیرممکن به نظر می‌رسد. آلن دوباتن در کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری پیشنهاد می‌کند؛ اگر می‌خواهید به تفاهم برسید باید آنقدر شجاع باشید که منظور و ناراحتی واقعی خود را شفاف مطرح کنید.

بسیاری از دلایلی که باعث بحث‌های زن‌وشوهری می‌شوند درواقع نمادی از مشکلاتی هستند که جرات نداریم با یکدیگر مطرح کنیم. راه‌حل ساده‌ای که دوباتن مطرح می‌کند بسیار جالب است؛ اگر می‌خواهید در جنگیدن بهتر شوید باید بیشتر بجنگید. به‌جای فرار از واقعیت‌ها و پرداختن به لباس‌های کثیف یا مسائل سطحی دیگر، آنچه شما را واقعا آزار می‌دهد بیان کنید. ما از ابراز احساسات خود اجتناب می‌کنیم زیرا انجام این کار را نمایش آسیب‌پذیری‌هایی می‌دانیم که سعی کرده‌ایم فراموش کنیم. کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری از ما می‌خواهد استدلال‌های بد و به‌ظاهر غیرمنطقی یکدیگر را تلاش‌های ناموفقی برای برقراری ارتباط در نظر بگیریم و سعی کنیم رابطه را به سمتی ببریم که طرفین بتوانند بدون ترس و تردید منظور واقعی خود را با یکدیگر مطرح کنند.

کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری بخشی از مجموعه کتاب‌های «مدرسه‌ی زندگی» است. این کتاب توسط محمدهادی حاجی بیگلو ترجمه شده است. نسخه‌ی چاپی آن را انتشارات کتابسرای نیک و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی جیحون با صدای افشین اعتماد منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

مدرسه زندگی (The School of Life) یک سازمان جهانی است که به افراد برای داشتن زندگی بهتر و شادتری کمک می‌کند. مدرسه‌ی زندگی قصد دارد مخاطبان خود را به‌نوعی آموزش دهد که آرامش، خودشناسی، روابط بهتر و دوستی‌های عمیق‌تری داشته باشند. اثربخشی بیشتر در محیط کار و اوقات فراغت پربارتر از مسائلی است که مدرسه‌ی زندگی از طریق مجموعه‌ی کتاب‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و خدمات درمانی ارائه می‌دهد. این مؤسسه با بیش از هفت میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، به یک برند جهانی معتبر تبدیل شده است. انتشارات مدرسه‌ی زندگی، اندیشه‌ها و ایده‌های تیم خلاق این سازمان را به سرپرستی آلن دوباتن، به‌صورت مجموعه‌کتاب‌هایی منتشر می‌کند تا پیام خود برای ایجاد یک فضای آرام، اطمینان‌بخش، خردورزانه و سرشار از مفاهمه را به همه انتقال دهد. بیشتر مطالبی که در کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی مطرح می‌شوند از روانشناسی، روان‌درمانی، فلسفه و هنر استخراج شده است. کتاب‌های مختلفی از مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به فارسی ترجمه شده است. کتاب‌های «خودشناسی»، «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید»، «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر» و «درباره‌ی خوب بودن» بخشی از کتاب‌های این مجموعه است که به فارسی ترجمه شده.

کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری برای چه کسی مناسب است؟

شنیدن این کتاب به همه‌ی کسانی که به دنبال داشتن رابطه‌ی عاشقانه و مخصوصا رابطه‌ای بلندمدت و بادوام هستند پیشنهاد می‌شود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ی انگلیسی-سوئیسی، در دسامبر 1969 در سوئیس به دنیا آمد. دوباتن در کتاب‌هایش به موضوعات و درگیری‌های انسان معاصر می‌پردازد. بسط ایده‌های فلسفی به مسائل روزمره‌ی زندگی از دستاوردهای قابل‌توجه دوباتن است. او در سال 1993 کتاب «جستارهایی در باب عشق» را منتشر کرد که بیش از 2 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. کتاب‌های «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب موقعیت» و «معماری شادمانی» از دیگر کتاب‌های پرفروش آلن دوباتن هستند.

آلن دوباتن از بنیان‌گذاران مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی در سال 2008 است. او جایزه‌ی سالانه‌ی «همراه شوپنهاور» را در سال 2015 برای فعالیت‌های مفید مدرسه‌ی زندگی دریافت کرده است. دوباتن در دانشگاه کمبریج و در مقطع کارشناسی به مطالعه تاریخ پرداخته و سپس تحصیلات خود را در زمینه‌ی فلسفه در کالج سلطنتی لندن ادامه می‌دهد. فلسفه‌ی فرانسوی موضوعی است که دوباتن در دوره‌ی دکتری به آن پرداخته است. اما پیش از پایان این مقطع، دانشگاه را رها می‌کند تا متن‌های خود را برای عموم به انتشار درآورد. او در کتاب‌هایش به خواننده‌ها می‌آموزد که چگونه از آرای فلسفی فیلسوف‌های بزرگ در زندگی خود استفاده کنند و از این طریق از درد و رنج‌هایشان در زندگی بکاهند.

در بخشی از کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری می‌شنویم

همه‌ی ما در زندگی مشترک، حتی وقتی خیلی هم زندگی خوبی باشد، مدام مجبوریم از سلایق و ترجیحاتمان در برابر سلایق و ترجیحات متفاوت شریک زندگی‌مان دفاع کنیم. کمی که از زندگی می‌گذرد می‌بینیم همیشه در مورد این که چه وقتی به رختخواب برویم، مبل را کجای خانه بگذاریم، در چه بازه‌های زمانی رابطه‌ی جنسی داشته باشیم، در سفر خارجی کجاها برویم یا ماشینمان چه رنگی باشد دعوا و بگومگو می‌کنیم.

در اعصار قدیم، قاعده‌ی ساده‌ای برای حل‌وفصل این اختلافات وجود داشت. کسی که قدرت بیشتری داشت با بی‌تفاوتی تمام می‌گفت: «چون من این‌طور می‌خواهم» یا «چون من این‌طور می‌گویم». اما اکنون در عصری متمدن‌تر زندگی می‌کنیم که قاعده‌ای متفاوت دارد؛ اکنون اختلافات را با گفت‌وگوی برابر و دوطرفه حل‌وفصل می‌کنیم و فقط کسی که دلایلی درست و موجه داشته باشد می‌تواند بگوید که حق با او است.

همچنین، چون در عصری زندگی می‌کنیم که دموکراسی دست بالا را دارد، ‌یکی از ابزارهایی که زوج‌های دارای اختلاف اغلب به آن متوسل می‌شوند این است که انتخاب‌هایشان را با ارجاع به نظر اکثریت توجیه کنند. یعنی در اوج دعوا و بگومگو به دیگری یادآوری می‌کنیم که کاری که می‌خواهیم بکنیم یا فکرمان یا احساسمان عادی و نرمال است. می‌گوییم او باید با ما موافقت کند، نه صرفا به این دلیل که این حرف ما است، بلکه چون اگر از افراد درست‌وحسابی هم بپرسد آن‌ها هم نظرشان با ما یکی است. نظر ما (در مورد چینش اثاث خانه، برنامه‌ی رابطه‌ی جنسی یا رنگ ماشین) صرفا نظر ویژه‌ی ما نیست، بلکه جزو نظرات «بهنجار و عادی» است؛ مفهومی که ستاره‌ی راهنمای اخلاقیات معاصر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
10 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
تاریخچه مختصر دعواهای زناشویی
9 دقیقه
بیست نوع دعوای زناشویی
8 دقیقه
دعوا بابت مسائل خانه و زندگی
7 دقیقه
دعوای تدافعی
7 دقیقه
دعوا بابت حال‌گیری
9 دقیقه
دعوا بابت رفتارهای نابهنجار
7 دقیقه
دعواهایی که یک‌باره بالا می‌گیرند
5 دقیقه
دعوا درست در شب پیش از سفر
8 دقیقه
دعوا بابت اینکه در مشکلات کنارمان نبوده است
13 دقیقه
دعوا بابت اینکه فکر می‌کند ما را به‌تمامی می‌شناسد
8 دقیقه
دعوا در مورد اینکه چه چیزی عادی است و چه چیزی نیست
6 دقیقه
دعوا بابت اینکه ما را شبیه والدین‌مان دانسته است
9 دقیقه
دعوا بابت اینکه زیادی منطقی برخورد می‌کند
6 دقیقه
دعواهایی که ناشی از نیاز شدید به توجه‌اند
8 دقیقه
دعوا بابت اینکه حرف ما را آن‌طور تکرار کرده است
6 دقیقه
دعوا در بهشت
6 دقیقه
دعواهایی که با سکوت سنگین همراه‌اند
9 دقیقه
دعواهای ناشی از خاطرخواهی زودگذر
5 دقیقه
دعوا بابت اشیاء گمشده
5 دقیقه
دعواهای ناشی از حس گناه
9 دقیقه
دعواهای ناشی از فقدان ارتباط جنسی
11 دقیقه
به‌سوی دعواهای سازنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دعواهای زن و شوهری
نویسنده
مترجممحمدهادی حاجی بیگلو
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری

شیما فرح
۱۴۰۲/۷/۶
کتاب خیلی جالبی بود ابتدا فکر میکنی احتمالا دعواهایی که قرار نویسنده در موردش حرف بزنه احتمالا با فرهنگ ما فرق داره اما در عین ناباوری میبینی مشابه این بحث‌ها حد اقل دو نمونش و با پارتنرت انجام دادی لازم نیست که شما ازدواج کرده باشید و این کتاب و گوش بدید اگر مثل من پارتنر دارید یا حتی نه گوش دادن این کتاب میتونه راهنمای خوبی برای شما باشه تا از دعوا و بحث نترسید و فقط سعی کنید مدیریتش کنید
خوانش هم خیلی خوب بود
sadaf khd
۱۴۰۲/۷/۱۰
کتاب خوبی بود یک سری مشکلات و راه حل هارو بیان کرده بود که بطور کلی برای زوج‌ها خیلی کمک کننده و تاثیر گذار بود. البته من خیلی صدای گوینده رو دوس نداشتم چون به شدت آروم میخوندن و اصلا گیرا نبود برای مندر کل این کتابی نیست که بخونید و دیگه بذاریدش یه گوشه و نگاهی بهش نندازید این دست کتاب هارو باید همیشه رجوع کرد بهشون و مجددا خوندشون تا بشه واقعا بهشون عمل کرد و تو ذهن موندگار بشه
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۲/۱
بسیار عالی و روشنگرانه فقط کاش توضیحات بیشتری داشت یا مثل دیگر کتاب‌های آلن دوباتن داستانی مسائل را توضیح میداد در هرصورت این مطلب چیزی از ارزش‌های این گتاب کم نمی‌کند ممنون از کتابراه ممنون از همه‌ی کسانی که در جهت آگاهی بیشتر قدم بر می‌دارند صدای گوینده هم خوب بود🙏🙏🙏🙏فقط کاش کتابراه همه‌ی کتاب‌های آلن دو باتن را صوتی می‌کرد لطفاااا
زینب کامرانی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب خیلی خیلی خوبی هست اظهارات و بیانات جالبی در مورد اتفاق ها و وقایع رابطه زن و شوهری در اختیارمون قرار میده یک سری گزینه های از نحوه تفکر و بینش به نظرم از جمله کتاب هایی هست که به گسترش افق دید و نگرشمون کمک خیلی زیادی می کنه ممنون کتابراه عزیز
علی غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۷
با درود. این کتاب را بنده نپسندیدم. طبق معمول از سخن های تکراری استفاده کرده و راهکار هائی سنتی برای مشکلات. تحقیقات علمی و آزمون و خطاها در آن جایگاهی ندارد. از عوامل روان‌شناختی کمتر استفاده شده. در کل اندازه وقتی که از انسان میگیرد ارزش ندارد
Mahta AK
۱۴۰۲/۲/۲۸
این کتاب با آوردن مثال‌هایی از انواع دعواهایی که بین زن و شوهر پیش میاد راهکارهایی ارائه میده که خیلی مفید هستن. بنظرم نه تنها هر زن و شوهری، بلکه هر کسی که میخواد روابط خوبی داشته باشه بهتره این کتاب رو مطالعه کنه.
Nora
۱۴۰۲/۱/۱۳
اول از همه گوینده بسیار خوبه: آروم واضح بیان می‌کنه فقط موزیک رو باید حذف میکردین
این همه درس خوندیم ولی نحوه ارتباط رو بهمون یاد ندادن، کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم بخونید.
mojgan asadi
۱۴۰۲/۶/۳۰
خیلی کتاب جالبیه خصوصا برای متأهل‌ها، انواع سبک‌های دعواها رو توضیح داده که حتماً شامل یکیشون میشیم، نحوه برخورد با این چالش‌ها هم کامل توضیح داده کلا کتاب خوبیه خوانش و ترجمه هم عالی
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۶/۲۲
با تشکر از آقای افشین اعتماد و سایر عوامل تولید این اثر، شنیدن آن برای جلوگیری از دعواهای قابل پیشگیری و "غیر سازنده" و انجام دعواهای "سازنده" (به توصیه کتاب) خوب است:)
Mahta Hasani
۱۴۰۲/۲/۳۰
قصد دارم تمام کتابهای آلن دوباتن رو تهیه کنم چون بهترین نویسنده است. دلنشین‌ترین قلمی که نگارش می‌کنه توی دستهای این اندیشمند امروزی هست، سپاس بیکران
پریسا خنجری
۱۴۰۲/۲/۱۳
ممنون از کتابراه عزیز
کتاب کاملا بجایی بود من به دوستانم حتما پیشنهاد میکنم گوش بدن
صدای گوینده هم شیوا و رسا بود مطالب رو شمرده و آهسته بیان کرده
فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۸/۱۹
کتابهای دوباتن نگاه واقع بینانه به اتفاقاتی است که فکر میگردیم فقط برای ما تفاق میفتند. ریشه یابی مسائل و فلسفه وجودی هر مشکل از نگات بارز نوشته‌های دوباتن هستن
الناز رحمانپور
۱۴۰۲/۱/۱۲
خیلی خوبه اولش فک کردم بدای زندگی ما ایرانیا نیست ممکنه با فرهنگمون نخونه، اما خیلی خوب بود، گویندشم خیلی خوبه
حسن شریفی
۱۴۰۲/۱۰/۴
این نکته که اختلاف نظر امری طبیعی است و مهم چگونگی برخورد ومدیریت اختلاف برای رسیدن به درک بهتر از شرایط و چرایی وجود اختلاف است
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۸/۵
نظرات خوبی داشت ولی در کل هر انسان دنیای خاص خودش را دارد باید سالها تجربه داشته باشید تا از رفتار کسی پی به افکارش ببری
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری

برای دریافت کتاب صوتی دعواهای زن و شوهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.