معرفی و دانلود کتاب صوتی خودشناسی کاربردی

عکس جلد کتاب صوتی خودشناسی کاربردی
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودشناسی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودشناسی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خودشناسی کاربردی

خودشناسی و بازیابی معنایی تازه برای وجودتان و هر آنچه در زندگی‌تان وجود دارد، دستاورد ارزشمندی است که با گوش سپردن به کتاب صوتی خودشناسی کاربردی عایدتان خواهد شد. آلن دوباتن در این اثر روانشناختی، مخاطبانش را به‌سوی مسیری هدایت می‌کند که به کنکاش و کشف لایه‌های درونی وجودشان منتهی خواهد شد. پرسش‌هایی که نویسنده در این اثر پیش رویتان قرار داده، چراغ راهتان است.

درباره‌ی کتاب صوتی خودشناسی کاربردی

در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر ساعت و هر لحظه دستخوش تغییرات بزرگ و کوچکی می‌شود. تکنولوژی هم به این تحولات دامن زده‌ و اکنون سرعت تغییرات به‌نحو سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده. در جهانی که اطراف و اطرافیانمان سریعاً رنگ عوض می‌کنند و ابعاد تازه‌ای از زندگی را به ما نشان می‌دهند، آیا انتظار دارید خود و شخصیتتان هرگز با این تغییرات همراه نشوید؟ تصور می‌کنید از همان نخستین سال‌های کودکی روحیات و منش ثابتی داشته‌اید و از این به بعد هم آن‌ها را بدون هیچ تغییری حفظ خواهید کرد؟ البته که نه! ما انسان‌ها ناآگاهانه دگرگونی‌های سطحی یا عمیقی را در جنبه‌های مختلف وجودمان پذیرا می‌شویم. تغییراتی که آینده‌ی ما و احوال امروز ما را می‌سازند اما هنوز از تأثیر آن‌ها بی‌خبریم. برای آگاهی نسبت به تغییرات درونی‌مان و همراه شدن با آن‌ها، یک راه بسیار ساده این است که به توصیه‌های آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی خودشناسی کاربردی (?Who am I) گوش بسپاریم. نویسنده در کنار شما خواهد بود تا به سفری شگفت‌انگیز در لایه‌های درونی وجودتان بروید و طی این گشت‌و‌گذار خود حقیقیِ امروزتان را بشناسید. موفقیت‌های آینده و حال خوشی را که قطعاً سزاوار آن هستید در گرو همین شناخت خواهد بود.

نویسنده در اثر حاضر از سیر تحول شخصیتی انسان‌ها برایتان خواهد گفت. شاید باور آن دشوار باشد اما در حقیقت شکل‌گیری شخصیت شما پیش از تولدتان آغاز می‌شود. حتی قبل از اینکه که به‌عنوان نطفه‌ای کوچک در بدن مادرتان ظاهر شوید. برای شناخت خودتان، شناخت زندگی والدینتان نیز ضرورت دارد. اشتباه‌ها، شکست‌ها و موفقیت‌های ایشان تأثیر خود را بر وجود شما نهاده‌اند. در واقع، بخشی از هستی شما چکیده‌ی هستی پدر و مادرتان خواهد بود. دوباتن سپس به جریانی می‌پردازد که شما را از کودکی وارد بزرگسالی کرده و به‌تدریج شخصیت کنونی‌تان را پدید آورده.

از ویژگی‌های بارز کتاب صوتی خودشناسی کاربردی، سادگی آن در عین علمی بودن است. تمامی نکات بر اساس جدیدترین یافته‌های علم روانشناسی مطرح شده‌اند اما آن‌قدر خودمانی و صمیمانه با شما در میان گذاشته می‌شوند که در درک آن‌ها هرگز دچار پیچیدگی و دشواری نخواهید شد. آلن دوباتن کوشیده تا در کتاب خود به یک یا چند جنبه از وجود انسان محدود نشود و ابعاد گوناگون عاطفی، کاری، اجتماعی و... را نیز به بحث بگذارد. اصولاً انسان موجودی چندبعدی است و شناخت او تنها با توجه به جنبه‌های متنوع وجودش امکان‌پذیر خواهد بود.

بخش‌هایی از کتاب صوتی خودشناسی کاربردی به درک و دریافت احساساتتان اختصاص دارد. عواطفی چون خشم، عشق یا اعتماد که ممکن است تصور کنیم به مفهوم آن‌ها و نشانه‌هایشان در وجودمان کاملاً واقفیم اما توضیحات نویسنده ثابت می‌کند که سخت در اشتباهیم. دوباتن با طرح پرسش‌های مختلف ما را متوجه احساساتمان کرده و تلاش می‌کند تا مخاطبانش را به تفکر وادارد. پرسش‌های این اثر از عناصر اصلی آن به حساب می‌آیند و تنها با پاسخگویی به آن‌هاست که می‌توانید به خودشناسی و خودآگاهی برسید.

نویسنده باور دارد که مشکلات ما عمدتاً ریشه در ناآگاهی ما نسبت به خودمان دارند. چطور می‌توانیم خود حقیقی‌مان را به دیگری بازنماییم در حالی که خودمان از چگونگی آن بی‌خبریم؟ به یاد داشته باشید که برای موفقیت در عرصه‌های گوناگون زندگی، نیاز دارید تا به درکی کلی از جهانتان برسید. این درک بدون شناخت خودتان، احساسات و واقعیت‌های هستی‌تان میسر نخواهد شد.

این کتاب شنیدنی را با ترجمه‌ی روان افسانه قره‌داغی می‌شنوید که خوانش آن را مانا اکبرزادگان به عهده داشته. انتشارات کتاب‌سرای نیک نسخه‌ی متنی آن را به چاپ رسانده و نشر صوتی جیحون نسخه‌ی گویای آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه زندگی

مدرسه زندگی (The School of Life) منبعی برای کمک به افراد است تا درک بهتری از خود پیدا کنند؛ روابط خود را بهبود بخشند و در محل کار و زندگی اجتماعی موفق‌تر باشند. این سازمان که مانند مدرسه‌ای در بسیاری از کشورهای دنیا مشغول به کار است در سال 2008 و با مشارکت آلن دوباتن تأسیس شد. مجموعه‌ی کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی محتوای آموزنده با استفاده از دانش روان‌شناختی و فلسفه تولید و در قالب کتاب‌های متنوعی منتشر می‌کند. این کتاب‌ها در کنار فیلم‌ها، برنامه‌ها و محصولات دیگر در خدمت افزایش آرامش و خودشناسی مخاطبان مدرسه زندگی است. از کتاب‌های مدرسه زندگی نسخه‌ی صوتی «آنچه در مدرسه یا نگرفته‌اید»، «آرامش»، «هنر سیروسفر»، و «جستارهایی در باب عشق» به فارسی منتشر شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خودشناسی کاربردی

  • بسیار فوق‌العاده! این کتاب پرسش‌هایی را که مربوط به کشف خود هستند مطرح می‌کند. (کاربر آمازون)

  • کتاب خودشناسی کاربردی جالب‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داشتم. من بسیار مشتاق هستم که به سؤالات آن پاسخ دهم. ایده‌ی این کتاب واقعاً خلاقانه است! (کاربر آمازون)

  • کتاب خودشناسی کاربردی یک منبع تعاملی عالی دیگر از مؤسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی برای کمک به شناسایی و درک عملکرد ذهن. (کاربر آمازون)

کتاب صوتی خودشناسی کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌و‌جوی کتابی هستید که شما را در مسیر آگاهی از لایه‌های درونی وجودتان همراهی کند و برای کشف معنای زندگی‌تان یاری‌رسان شما باشد، شنیدن کتاب صوتی خودشناسی کاربردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اثری کارآمد که راهنمای شما در راه خودشناسی و خودیاری خواهد بود.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی مشهور سوئیسی که فلسفه را به زندگی روزمره پیوند می‌زند. آلن دوباتن، زاده‌ی بیستم دسامبر 1969، در شهر زوریخ است. نویسندگی را با نگارش برای مجلات و روزنامه‌ها آغاز کرد اما بعدها به نگارش آثاری در زمینه‌ی خودیاری، تغییر نگرش و بهبود زندگی روی آورد. تحصیل در رشته‌ی تاریخ دانشگاه کمبریج، فلسفه در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه کینگ لندن و دکتری فلسفه‌ی فرانسوی در دانشگاه هاروارد، بینشی گسترده و همه‌جانبه به این نویسنده بخشیده که در آثار وی نیز مشهود است.

کتاب‌های آلن دوباتن غالباً در حوزه‌ی فلسفه‌ی عمومی جای می‌گیرند. سخنرانی‌ در سراسر دنیا و تأسیس مرکز «مدرسه‌ی زندگی» از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای او هستند. کتاب‌های «دعواهای زن و شوهری»، «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو: مقدمه‌ای بر فلسفه»، «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید» و «در باب اعتماد به نفس» از جمله آثار دوباتن به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی خودشناسی کاربردی می‌شنویم

ما احساس می‌کنیم همسرمان به‌لحاظ احساسی از ما فرار می‌کند؛ ما به‌جای پذیرفتن حس ازدست‌دادگی تلاش می‌کنیم او را با اصولی چون اصول اداری محدود کنیم. ما به‌خاطر اینکه همسرمان هشت دقیقه دیر کرده است بی‌دلیل عصبانی می‌شویم، او را به‌خاطر انجام ندادن یک‌سری از کارهای خانه شدیداً سرزنش می‌کنیم و سخت‌گیرانه از او درمورد تمام کردن وظیفه‌ا‌ی می‌پرسیم که به‌شکلی گنگ و مبهم انجام دادنش را پذیرفته بود. تمام این کارها را انجام می‌دهیم به‌غیراز پذیرفتن این حقیقت (نگرانم که برایت مهم نباشم). شما بیشتر دلبستگی اجتنابی دارید یا اضطرابی؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
فصل اول: روانشناسی
22 دقیقه
فصل دوم و سوم: روابط زناشویی
26 دقیقه
فصل چهارم و پنجم: دیگران
16 دقیقه
فصل ششم : آرمان‌شهر
13 دقیقه
فصل هفتم: فرهنگ
14 دقیقه
فصل هشتم: غم و همدلی
16 دقیقه
فصل نهم: افسون دوباره
3 دقیقه
فصل دهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خودشناسی کاربردی
نویسنده
مترجمافسانه قره داغی
راویمانا اکبرزادگان
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خودشناسی کاربردی

saeed Softwares
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب خوندن لازمه.... کتاب بخونید حتما.....
امید احمدی زاد
۱۴۰۲/۳/۱۱
در زمره کتاب‌های خوب دوباتن است، کوتاه و گوش کردنی.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خودشناسی کاربردی

برای دریافت کتاب صوتی خودشناسی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.