معرفی و دانلود کتاب صوتی خویش خانه: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب صوتی خویش خانه: مجموعه داستان
قیمت:
43500 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خویش خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خویش خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خویش خانه: مجموعه داستان

کتاب صوتی خویش خانه نوشته‌ی آیت دولت شاه، 16 داستان کوتاه را در بر می‌گیرد. این مجموعه داستان که به زبان اول شخص روایت می‌شود، فضایی تلخ و وهم‌گونه دارد و شما را تا پایان با خود همراه می‌کند. این اثر نامزد دریافت جایزه گلشیری شده است.

درباره کتاب صوتی خویش خانه:

در این کتاب صوتی با تنوع فراوانی روبه‌رو هستید و از این رو یک رده‌بندی قطعی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم این مجموعه داستان را در یک دسته‌بندی قرار دهیم، باید گفت داستان‌هایی مثل خویش خانه، نقش جنازه نبیه، آخرین روزهای ناصح، خیره به ماه پنجره‌ پنجره‌ای و کمی هم حکم، از روایت رئالیستی فاصله دارند. داستان‌های دیگر این کتاب نیز از حال و هوایی معمولی برخوردارند و فضای شگفت‌آور و متفاوت دیگر قصه‌ها را ندارند و به نوعی می‌توان آن‌ها را داستان‌های آپارتمانی و شهری به شمار آورد.

یکی از نقاط جذاب و قوت کتاب خویش خانه این است که داستان‌ها در موقعیت‌ها و فضاهای مختلف و متفاوتی همچون روستا، کویر، خوابگاه، شهر، معدن، گورستان، آزمایشگاه و ... روی می‌دهند. اما نویسنده مهارت خود را تنها در استفاده از این فضاها و مکان‌ها نشان نمی‌دهد بلکه در زمینه مضامین نیز توانایی‌اش را به رخ می‌کشد. در حقیقت نویسنده جغرافیای بیان شده در روایت‌هایش را به خوبی می‌شناسد.

اغلب داستان‌های این کتاب صوتی از فضای تلخ و وهم‌آلودی برخوردارند و شما با خواندن هر کدام از آن‌ها این سؤال برایتان ایجاد می‌شود که اصل ماجرا چیست؟ در حقیقت به دنبال علت‌العلل رویدادها و حوادث می‌گردید؛ در حالی که نویسنده عمداً از پرداختن به این موضوع خودداری کرده و در پی پاسخ به این نوع پرسش‌ها برنیامده است.

بیشتر داستان‌های آیت دولتشاه علاوه بر چیدمان خوب قصه‌محور هستند. می‌توان گفت تردید مضمون اصلی تمامی داستان‌های کتاب خویش خانه محسوب می‌شود. قصه‌های این مجموعه ساختمان خوبی دارند و نیازی نیست چیزی به کار افزوده شود. نثر داستان‌ها موجز است و به عبارتی ایجاز حیرت‌آوری در کل داستان‌ها دیده می‌شود. چیدمان واژگان در کنار یکدیگر بسیار عالی است و زبان مناسبی برای روایت دارد.

از دیگر نقاط قوت این کتاب می‌توان به نثر پخته آن اشاره کرد. اساس داستان‌ها بر روایت بنا شده و دیالوگ در آن‌ها بسیار کم به کار برده شده است. مرگ، ترس، کابوس، وحشت و ... را می‌توان لایه‌های درونی داستان‌های این مجموعه به شمار آورد.

کتاب صوتی خویش خانه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های کوتاه علاقه‌مند هستید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خویش خانه می‌شنویم:

چند روز دیگر عمو می‌میرد. پدر صبح زنگ می‌زند و خبرم می‌کند. داغون است. یک ساعت بعد چمدانم را می‌بندم و یک‌راست به ترمینال می‌روم. سهیلا تا ترمینال همراهم می‌آید. نگرانم است. می‌خواهد همراهم بیاید. می‌گویم «نه» می‌گوید «زنگ بزنم؟» «باشه. اگه یه وقت جواب ندام ناراحت نشی؟»

خیلی زود یک اتوبوس عبوری پیدا می‌شود و سوارم می‌کند. اتوبوس چند چرخ توی خیابان‌های اطراف ترمینال می‌زند و بعد از پر کردن صندلی‌های خالی‌اش راه می‌افتد. شب می‌رسم از عوارضی تهران - قم که رد می‌شوم خوابم می‌گیرد و تا خود ترمینال بیدار نمی‌شوم.

دیروقت می‌رسم. پدر خوابیده اما مادر چشم‌ به راهم است. معلوم است که تازه گریه کرده، می‌خواهد صدایش شفاف باشد اما بغضش نمی‌گذارد. می‌گوید «بابات تا همین پیش پات منتظرت بود اما از خستگی خوابش برده.» با اینکه تمام مسیر را خواب بودم اما احساس کوفتگی می‌کنم. جوراب‌هایم را می‌کَنم و همان جا روی مبل دراز می‌کشم. زود خوابم می‌گیرد. بیدار که می‌شوم سبک‌تر شده‌ام.مادر توی حال نشسته و دارد آلبوم‌های خانوادگی را ورق می‌زند. تا چشمش به من می‌افتد اشک‌هایش را با پشت دست پاک می‌کند. می‌دانم که دارد عکس‌های عمو را می‌بیند. عمواکبر سال‌هاست که دیگر قلبش به آهنگ نمی‌زند، از وقتی که فرامرز را برای همیشه از دست داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قرارگاه متروکه
15 دقیقه
خویش خانه
20 دقیقه
ناشنیده‌هایی در خواب
20 دقیقه
خیره به ماه پنجره‌ پنجره‌ای
12 دقیقه
از برای کنگره‌ها
12 دقیقه
حکم
12 دقیقه
نقش جنازه نبیه
10 دقیقه
لکه‌های آتش
11 دقیقه
اُوِرکت آمریکایی
15 دقیقه
پایان کابوس‌ها
8 دقیقه
آخرین روزهای ناصح
13 دقیقه
رقص یک متری یک سیاه
18 دقیقه
گمشده عمو
9 دقیقه
کاش این خیابان تا ابد ادامه پیدا کند
10 دقیقه
آخرین دل‌نوشته استاد
17 دقیقه
کلوت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خویش خانه: مجموعه داستان
نویسنده
راویمحمدرضا صادق پور
ناشر چاپینشر افکار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
43500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خویش خانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خویش خانه

برای دریافت کتاب صوتی خویش خانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.