معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان مک دونالد: مک دونالد چطور ساخته شد و رشد کرد؟

عکس جلد کتاب صوتی داستان مک دونالد: مک دونالد چطور ساخته شد و رشد کرد؟
قیمت:
۱۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان مک دونالد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان مک دونالد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان مک دونالد: مک دونالد چطور ساخته شد و رشد کرد؟

رابرت اندرسون در کتاب صوتی داستان مک دونالد قصه‌ی به موفقیت رسیدن و جهانی شدن رستوران‌های مک دونالد توسط ری کراک، مدیر این مجموعه را برای مخاطب روایت می‌کند. این داستان علاوه بر داشتن نکات مفید برای بازاریابی، از تلاش و استمرار فردی صحبت می‌کند که کار کردن برایش یک تفریح به حساب می‌آمد.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان مک دونالد

شاید از بین مشتریانی که امروز با ولع به برگرهایی که از یکی از شعبه‌های مک دونالد در یکی از نقاط مختلف جهان خریده‌اند گاز می‌زنند، کمتر کسانی باشند که داستان شکل‌گیری و موفقیت افسانه‌ای این برند را شنیده باشند. داستان تبدیل شدن مک دونالد به غول صنعت غذا یکی از الهام‌بخش‌ترین داستان‌ها برای کارآفرینان و افرادی است که برای رسیدن به اهدافشان سخت در تلاش‌اند ولی مطمئن نیستند که آخر این مسیر به موفقیت می‌رسند یا نه. رابرت اندرسون (Robert Anderson) در کتاب صوتی داستان مک دونالد (Grinding It Out)، قصه‌ی زندگی مردی را تعریف می‌کند که ذاتاً یک فروشنده بود و به همه‌چیز با چشمان یک بیزینس‌مَن نگاه می‌کرد. ری کراک، همان فروشنده‌ی افسانه‌ای است که موفق شد به رستوران محلی برادران مک دونالد شهرتی جهانی ببخشد.

داستان زندگی ری کراک از آن جهت جذاب و شنیدنی است که بدانیم او از خیلی از جهات یک بچه‌ی معمولی تلقی می‌شد و هیچ‌کس در ابتدا استعدادی افسانه‌ای در او نمی‌دید. گرچه به لطف مادرش که به نواختن پیانو تسلط داشت، درس نوازندگی پیانو را به خوبی فرا گرفت و بعدها از آن کسب درآمد هم کرد، اما این استعدادی چشمگیر محسوب نمی‌شد و خیلی‌ها می‌توانستند این کار را بهتر از او هم انجام دهند. او مثل خیلی از بچه‌های امروزی، علاقه‌ای به درس خواندن نداشت و در آن راه پیشرفتی برای خودش متصور نمی‌شد. در عوض شدیداً به کار فروشندگی علاقه داشت و از همان سن کم نیز به جای درس خواندن، دنبال کار کردن در این فضا بود. او زمان زیادی را به فکر کردن و تصور کارهایی که دلش می‌خواست انجام دهد می‌گذراند و از این جهت پدر و مادرش به او لقب «خیال‌باف» را داده بودند؛ اما چیزی که آن‌ها نمی‌دانستند این بود که این خیال‌بافی یک استعداد شگفت‌انگیز است و فرزندشان به کمک قوه‌ی تصورش، برای خودش اهدافی تعیین می‌کرد و سپس برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان مک دونالد

هر قدر درس خواندن برای ری کراک کاری بیهوده بود و جای پیشرفتی در آن برای خودش نمی‌دید، در فروشندگی خبره بود و می‌توانست هر چیزی را به هر کسی بفروشد. او کار فروشندگی و آشنا شدن با روحیات مردم و مشتریان هدفش را مانند حل مسئله می‌دید و از انجامش لذت فراوانی می‌برد. با سن کمی که داشت، کار کردن در مشاغل مختلفی را تجربه کرده بود و درآمدش در هفده سالگی از درآمد پدرش هم بیشتر بود. هر وقت در رسیدن به سود بالاتر در کاری به بن‌بست می‌خورد، بدون هیچ تردید و نگرانی‌ای به دنبال تجربه‌ی کاری دیگری می‌رفت و راه را بر انجام کارهای چالشی نمی‌بست.

نکته‌ی دیگری که در داستان زندگی ری کراک، شخصیت اصلی کتاب صوتی داستان مک دونالد جذابیت دارد این است که او بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بیزینسش را که همان راه‌اندازی شعبه‌های مختلف برای مک‌دونالد باشد، پس از بازنشستگی و در سن پنجاه‌ودو سالگی به انجام رساند. او در آن زمان فروشنده‌ی دستگاه‌های مخلوط‌کنی بود که برای تهیه‌ی میلک‌شیک از آن‌ها استفاده می‌شد. هر رستوران حداقل یکی از آن دستگاه‌ها را خریداری می‌کرد و این به معنی سود بالا و فروش خوب برای کراک بود. اما در میان مشتریانش، یک رستوران با بقیه فرق داشت؛ رستوران کوچک و محلی مک دونالد که کیفیت بالای غذایش میان مردم معروف بود، به جای یکی، هشت عدد از آن مخلوط‌کن‌ها را داشت تا با سرعت بیشتری به مشتریانش سرویس‌دهی کند. کراک به این فکر افتاد که از برادران مک دونالد بخواهد تا به فکر راه‌اندازی شعب جدیدی برای رستوران خود باشند تا او هم بتواند با فروختن هشت عدد مخلوط‌کن به هر شعبه، فروشش را بالاتر ببرد. اما برادران مک دونالد به این پیشنهاد تمایلی نشان ندادند. آن‌ها از آنچه داشتند راضی بودند و دلشان نمی‌خواست با گسترش بیزینسشان حتی شده به بهای سود بیشتر، از زمان فراغتشان بزنند. برای همین هم کراک در قدم بعدی از آن‌ها خواست تا کار گسترش شعبه‌ها را به فرد دیگری بسپرند. آن‌ها با این پیشنهاد موافقت کردند و خود کراک را به عنوان بهترین فرد برای انجام این کار انتخاب کردند. بعد از آن کراک به مدت شش سال، مدیر عامل مک دونالد بود و توانست با گسترش شعب، محبوبیت و شهرت بی‌نظیری را برای این برند رقم بزند.

کتاب صوتی داستان مک دونالد با تلاش آرزو خلجی مقیم به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی بابک مینایی بوده است. نشر صوتی رادیو مثبت این کتاب را منتشر کرده.

کتاب صوتی داستان مک دونالد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان داستان‌های الهام‌بخش در حوزه‌ی کارآفرینی و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی داستان مک دونالد: مک دونالد چطور ساخته شد و رشد کرد؟ می‌شنویم

بالاخره از روی صندلی بلند شدم. به دیوار اتاق تکیه دادم و گفتم: «خب می‌تونم بفهمم ولی نمی‌تونم قبول کنم. این شرکت همین حالا هم داره تا پنی آخر من رو می‌چلونه. حالا که اوضاع خراب شده می‌خواد دلارهام رو قربانی کنه. خیلی خب منم دیگه ادامه نمی‌دم. شما می‌تونید این شغل لعنتی رو با کسر ده درصد از حقوقتون حفظ کنید اما من این کار رو نمی‌کنم. همین و بس!» وقتی به خونه برگشتم درباره‌ی اتفاق‌هایی که افتاده بود چیزی به همسرم نگفتم. می‌دونستم اگه بفهمه کارم رو از دست دادم چقدر ناراحت می‌شه. از نظر ادل، کاری که من انجام داده بودم قابل دفاع نبود. با این حال کله‌ی من داغ و پرباد بود و احساس می‌کردم کاملاً حق با منه. البته درباره‌ی آینده یکم نگران بودم. اما این نگرانی رو از ذهنم دور کردم و طوری وانمود کردم که انگار اتفاقی نیفتاده. هر روز صبح رأس همون ساعت همیشگی از خونه بیرون می‌رفتم و نمونه‌ی لیوان‌های شرکت رو هم با خودم می‌بردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
قسمت یک
18 دقیقه
قسمت دو
16 دقیقه
قسمت سه
17 دقیقه
قسمت چهار
17 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
18 دقیقه
قسمت هفت
17 دقیقه
قسمت هشت
16 دقیقه
قسمت نه
15 دقیقه
قسمت ده
18 دقیقه
قسمت یازده
17 دقیقه
قسمت دوازده
17 دقیقه
قسمت سیزده
17 دقیقه
قسمت چهارده
15 دقیقه
قسمت پانزده
18 دقیقه
قسمت شانزده
17 دقیقه
قسمت هفده
17 دقیقه
قسمت هجده
19 دقیقه
قسمت نوزده
15 دقیقه
قسمت بیست
15 دقیقه
قسمت بیست‌ویک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان مک دونالد: مک دونالد چطور ساخته شد و رشد کرد؟
نویسنده
مترجمآرزو خلجی مقیم
راویبابک مینایی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان مک دونالد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان مک دونالد

برای دریافت کتاب صوتی داستان مک دونالد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.