معرفی و دانلود کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس

عکس جلد کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس

کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس برنده جایزه نوبل اثر هرتا مولر، درباره زندگی چهار جوان از اقلیت آلمانی کشور رومانی در زمان حکومت دیکتاتوری چائوشسکو است.

سرزمین آلوچه‌های نارس (the land of green plums) داستان گروهی از جوانان را روایت می‌کند که به امید یافتن وضعیت و ارتباطی بهتر، ولایت فقرزده خود را به مقصد شهر ترک می‌کنند. اما خیلی زود امیدشان درهم می‌شکند، چرا که شهر هم، درست مثل مناطق روستایی، ردپای ظلم و ستم حکومت دیکتاتوری کاملا هویداست. تمامی دوستان راوی به او خیانت کرده و یا خود را به نابودی می‌کشانند.

با از هم پاشیدگی این اتحاد، می‌توان دید که چگونه یک حکومت مستبد و دیکتاتور به جزئی‌ترین حوزه‌های زندگی انسان‌ها سرک کشیده و چگونه همه‌ی افراد، حتی قوی‌ترین آن‌ها مجبور می‌شوند یا با ستمگران سازش کرده و یا در برابرشان مقاومت کرده و از بین بروند. بوی فقر، رنج، فساد و مرگ در جای جای داستان به مشام می‌رسد و حق انتخاب و آزادی مردم به حداقل رسیده. هرتا مولر، در این روایت زندگی جند جوان را به تصویر می‌کشد که از آزادی و وطن تهی شده‌اند.

سرزمین آلوچه های نارس رمانی از هرتا مولر رمان نویس آلمانی رومانیایی برنده نوبل 2009 است. این رمان نخستین بار در 1993 چاپ و منتشر شد. در پی اعلام اهدای جایزه نوبل ادبیات به هرتا مولر این رمان در فهرست پرفروش‌های سایت آمازون قرار گرفت.

هرتا مولر (Herta MUller) شاعر، نویسنده و مقاله‌نویس مشهور و منتقد برجسته‌ای است که در بیشتر آثارش، اثرات خشونت، ظلم و ترس را، به خصوص در کشور رومانی، با حاکمیت کمونیست‌ها، نشان می‌دهد. مولر که به دلیل خودداری از همکاری با سرویس امنیتی رژیم کمونیستی رومانی تهدید به مرگ شده بود در سال 1987 به آلمان مهاجرت کرد. مولر، تاکنون برنده جوایز معتبر ادبی ازجمله جایزه فرانتنس کافکا و نوبل شده است. رمان‌های «هرتا مولر» در لیست پرفروش‌های دنیا قرار دارند.

در بخش‌هایی از کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس می‌شنویم:

«آلوسق‌زن‌ها دهقانانی بودند که دیدن آلوچه آن‌ها را از خود بی‌خود می‌کرد. بر خلاف مقررات شروع به خوردن می‌کردند. به دوران کودکی بازگشته بودند، آن زمان که از درختان ده آلوچه می‌کندند و فرار می‌کردند. می‌خوردند نه از آن‌رو که گرسنه بودند، که مشتاق طعم ترش فقری بودند که بر زندگی کودکی‌شان سایه افکنده بود، به یاد پدر سختگیری که در برابرش سرها خمیده می‌شد و چشم‌ها به زیر می‌افتاد.»

«همه‌ی کلمات محکم به ذهنم بسته شده بود و هرگز هم باز نمی‌شد. می‌باید کلی با خودم کلنجار می‌رفتم تا کلامی‌ از دهانم خارج شود. دوست داشتم از لولا حرف بزنم اما دختران اتاقک مکعبی‌شکل می‌خواستند که ساکت شوم. دخترها دریافته بودند که بدون لولا ذهنشان آسوده‌تر است. در اتاقک مکعبی‌شکل، تخت لولا جای خود را به یک میز و صندلی داده بود. روی میز گلدانی کوچک قرار داشت با چند شاخه‌ی بلند از غنچه‌های کوتاه رز و برگ‌های ظریف و نوک‌تیز که از پارک آشفته چیده شده بود. ریشه‌ی سفید شاخه‌ها در آب بود. در اتاقک مکعبی‌شکل دخترها راه می‌رفتند و می‌خوردند و می‌خوابیدند و از این‌که در مقابل برگ‌های لولا آواز بخوانند هیچ واهمه‌ای نداشتند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
بخش اول
41 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
20 دقیقه
بخش چهارم
19 دقیقه
بخش پنجم
20 دقیقه
بخش ششم
20 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
21 دقیقه
بخش دهم
24 دقیقه
بخش یازدهم
20 دقیقه
بخش دوازدهم
22 دقیقه
بخش سیزدهم
21 دقیقه
بخش چهاردهم
22 دقیقه
بخش پانزدهم
22 دقیقه
بخش شانزدهم
25 دقیقه
بخش هفدهم
21 دقیقه
بخش هجدهم
41 دقیقه
بخش نوزدهم
32 دقیقه
بخش بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس
نویسنده
مترجمطاهره زمانی بهابادی
راویمعصومه عزیز محمدی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس

سینا خدابخشیان
۱۴۰۱/۴/۴
کتاب آشفته ایه نمیدونم به چیش جایزه دادن سروته نداره فقط صدای راوی قشنگه
علی خواجه
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
خیلی خسته کنندست. داستان خاصی رو دنبال نمیکنه که جذابیت رو توی شنونده ایجاد کنه
Mina mahtab
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اجرای راوی ضعیف بود
کاوه عزیزی
۱۳۹۷/۱۰/۹
بسیار عالی.
رامین امام
۱۳۹۷/۱۰/۹
عالی و تاثیرگذار
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس

برای دریافت کتاب صوتی سرزمین آلوچه‌های نارس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.