معرفی و دانلود کتاب صوتی داشتن و نداشتن

عکس جلد کتاب صوتی داشتن و نداشتن
قیمت:
۶۸۰۰۰ 47600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داشتن و نداشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داشتن و نداشتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داشتن و نداشتن

کتاب صوتی داشتن و نداشتن نوشته‌ی ارنست همینگوی، داستانی هیجان‌انگیز و جذاب درباره‌ی ناخدایی به نام هری مورگان است که برای تامین امرار معاش خانواده به قاچاق کالا و انسان روی می‌آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی داشتن و نداشتن

مسئله‌ی فقر و تبعیض طبقاتی از موضوعات پر تکرار در ادبیات جهان است. مردم کشورهای گوناگون طعم تلخ فقر را چشیده‌اند و مردان بسیاری شرمنده خانواده‌ی خود شده‌اند. نویسنده‌های زیادی هم درباره‌ی این موضوع کتاب‌هایی به نگارش درآورده‌اند و آن‌ها را به تصویر کشیده‌اند.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) نیز یکی از همین نویسندگان است که با دیدی واقع‌گرایانه سرنوشت مردمانی را شرح می‌دهد که در دل رویدادهای وحشتناک روزگار، کوشیده‌اند تا ارزش‌های انسانی‌ خود را حفظ کنند. او در کتاب داشتن و نداشتن (To Have and Have Not) داستان زندگی مردی بسیار شریف را روایت می‌کند که به خاطر فشارهای زندگی مجبور می‌شود به سمت جرم و جنایت برود.

این کتاب در سه بخش با عنوان بهار، پاییز و زمستان در سال 1937 چاپ شد. ارنست همینگوی در این رمان، به صورت حقیقی و قابل لمس به روایت ارتباطات انسانی می‌پردازد که همین موضوع باعث شده این کتاب به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی از گذشته تاکنون شناخته شود. سه فیلم براساس این کتاب در سال‌های 1944، 1950 و 1987 ساخته شده است.

کتاب داشتن و نداشتن درباره‌ی ناخدای کشتی است که به کار ماهی‌گیری مشغول است و در کشور فلوریدا زندگی می‌کند. این ناخدا که هری مورگان نام دارد، انسانی شریف و خوب است، اما به دلیل شرایط دشوار و اسفناک اقتصادی که خارج از کنترل اوست به بازار سیاه برای امرار معاش خود وارد می‌شود. او کالاهای قاچاق را از کوبا می‌آورد و در فلوریدا عرضه می‌کند.

اما باز هم شرایط برای هری مورگان سخت می‌شود، زیرا یکی از مشتریان مرفه او، دستمزد یک سفر ماهیگیری که سه هفته طول کشیده بود را به او پرداخت نکرده است. پس از این رویداد، هری با تصمیمی سرنوشت‌ساز روبه‌رو می‌شود، او به کار قاچاق انسان روی می‌آورد تا بتواند مخارج زندگی و خانواده‌اش را تامین کند. مجدداً تنگدستی به او فشار می‌آورد و شروع به قاچاق بارهای غیرقانونی می‌کند که این کارها تاثیر بدی در سرنوشت او می‌گذارند.

ارنست همینگوی را بیشتر بشناسیم

ارنست همینگوی از بهترین نویسندگان معاصر در کشور آمریکا است که در سال 1899 چشم به جهان گشود. ارنست در جنگ جهانی اول داوطلبانه به عنوان راننده‌ی آمبولانس در جبهه‌ی ایتالیا مشغول به خدمت شد و بعد از جراحتی سخت به آمریکا بازگشت.

او از بنیانگذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، به نام «وقایع‌نگاری ادبی» است. ارنست همینگوی در سال 1927 کتاب قاتلین را به رشته تحریر درآورده و از طریق نگارش آن به شهرت رسید، سپس در سال 1929 «وداع با اسلحه» را نوشت. کتاب دیگر همینگوی «پیرمرد و دریا» است که او را در سال 1953 شایسته دریافت جایزه پلیتزر «Pulitzer» کرد.

همچنین در سال 1954 به خاطر سبک قدرتمندش در هنر داستان‌سرایی موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل شد. همینگوی نویسنده‌ای است چیره‌دست که کوچک‌ترین زوایای صحنه را از قلم جا نمی‌اندازد و با احساسِ قوی خود، آن‌چنان محیط اطراف را توصیف می‌کند که گویی انسان، داستانی زنده را پیش روی خود می‌بیند.

در قسمتی از کتاب صوتی داشتن و نداشتن می‌شنویم

«نمی‌خواهم خودم را با این کار گول بزنم، اما مگر چاره‌ی دیگری هم دارم؟ آن‌ها که به آدم مهلت انتخاب نمی‌دهند. می‌توانم این یکی را بی‌خیال شوم، اما بعدی چه خواهد بود؟ طالب این کار که نبودم، اما آدم که مجبور می‌شود کاری بکند باید دل به دریا بزند. شاید آلبرت را با خودم نبرم. او بی دست و پاست اما بی‌شیله و پیله است. تو قایق آدم به‌دردبخوری‌ست. با دل و جرئت است اما هنوز دودلم که او را با خود ببرم یا نه. ولی خُب کاکاسیاه یا آن خرمست را که نمی‌توانم ببرم. باید کسی را ببرم که بتوانم به او اعتماد کنم. ولی نباید او را در جریان بگذارم چون ممکن است شانه خالی کند و آن وقت باید دنبال کس دیگری بروم. تنهایی بهتر است. انجام هر کاری تنهایی بهتر است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
اشاره
23 دقیقه
بخش اول: هری مورگن - بهار - فصل یک - قسمت اول
19 دقیقه
بخش اول - فصل یک - قسمت دوم
16 دقیقه
بخش اول - فصل دو
8 دقیقه
بخش اول - فصل سه
20 دقیقه
بخش اول - فصل چهار
8 دقیقه
بخش اول - فصل پنج
13 دقیقه
بخش دوم - هری مورگَن - پاییز - فصل اول
13 دقیقه
بخش دوم - فصل دوم
4 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم
19 دقیقه
بخش سوم - هری مورگَن - زمستان - فصل اول
5 دقیقه
بخش سوم - فصل دوم
6 دقیقه
بخش سوم - فصل سوم
7 دقیقه
بخش سوم - فصل چهارم
8 دقیقه
بخش سوم - فصل پنجم
7 دقیقه
بخش سوم - فصل ششم
18 دقیقه
بخش سوم - فصل هفتم
7 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم
6 دقیقه
بخش سوم - فصل نهم
22 دقیقه
بخش سوم - فصل دهم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش سوم - فصل دهم - قسمت دوم
3 دقیقه
بخش سوم - فصل یازدهم
7 دقیقه
بخش سوم - فصل دوازدهم
14 دقیقه
بخش سوم - فصل سیزدهم
23 دقیقه
بخش سوم - فصل چهاردهم - قسمت اول
21 دقیقه
بخش سوم - فصل چهاردهم - قسمت دوم
7 دقیقه
بخش سوم - فصل پانزدهم
22 دقیقه
بخش سوم - فصل شانزدهم - قسمت اول
15 دقیقه
بخش سوم - فصل شانزدهم - قسمت دوم
16 دقیقه
بخش سوم - فصل هفدهم
10 دقیقه
بخش سوم - فصل هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داشتن و نداشتن
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویهوتن شاطری پور، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ 47600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داشتن و نداشتن

Ozhan Musavi
۱۴۰۰/۳/۵
کتاب خیلی قشنگی بود، به جرعت میتونم بگم یکی از بهترین کارهای همینگوی بود به نظر من، و‌شخصا این کار رو نسبت به وداع با اسلحه وپیر مرد و دریا بیشتر دوس داشتم و برام تحسین برانگیز تر بود، معنا و مفهوم عمیق با نثر بینظیر مخصوص همینگوی ترکیب لذت بخشی رو تشکیل داده بود. ترجمه‌ی کتاب خوب بود، یکی دوتا " واژه مثل "آتیشک بگیری زیاد برای من ملموس نبود اما در کل ترجمه‌ی خوبی بود.
خوانش کتاب هم فوق العاده بود و یک خسته نباشید ویژه باید بگم خدمت عزیزانی که زحمت این کار رو کشیدن. فقط یک ایراد کوچیک داشت از دید من، اون هم انتخاب موزیک فیلم شیندلر لیست بود برای این کار.... اون موزیک با اون فیلم توی ذهن خیلی از ما ثبت شده و بی اختیار ذهن من مدام هی می‌پرید تو صحنه‌های اون فیلم و فکر میکنم اگر از موسیقی دیگری استفاده می‌شد که حداقل انقدر معروف نباشد بهتر بود. در اخر تشکر می‌کنم از کتابراه بابت این بستری که فراهم کردند تا ما بتونیم استفاده کنیم 😍
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۴/۷
نمیدونم چرا باید‌ی کتاب انقد طولانی وخسته کننده باشه مکالمه‌ی بین دو نفرانقد کش دار وبی مفهوم چه لزومی داره نتونسم تااخرگوش بدم باهاش ارتباط برقرارنکردم خسته کننده وحوصله سربربود واقعا
مهسا نوری
۱۴۰۰/۱۱/۹
اصلا نتونستم این کتاب رو ادامه بدم گفتگو‌های داخل کتاب خیلی کش داده شده و کلا کتاب جذابی نبود تا بخش سوم فصل هشتم تمام سعیم رو کردم که گوش بدم و از کتاب لذت ببرم اما متاسفانه خیلی حوصله سر بر بود.
سعیده خانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
سلام
عالی بود کتاب. هم صدای گوینده. هم داستان. پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید. خصوصا کسانی دوست دارند در زمینه نویسندگی پیشرفت کنند
Homaion بهشتی
۱۳۹۹/۳/۱
درود بر شما,عالیه,پیشنهاد میشه گوش کنید,صدای گوینده عالیه
ممنون از عوامل کتابراه🙏🙏🙏🙏
امیر محبوبی
۱۴۰۰/۶/۲۸
کتاب بسیار زیبا با محتوای جذاب که شنونده از ادامه داستان منصرف نمیشه.
سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۰/۴/۲۰
بنظرم داستان حال و هوای مردانه دارد، چندان مورد علاقه‌ی من نبود.
مسیح محمدزاده
۱۳۹۹/۶/۱۸
کتاب بدی نیست ولی جذاب هم نیست
Mohammad Hadadi
۱۴۰۰/۷/۱۵
بسیار زیبا و اموزنده بود..
شیما فروغی
۱۳۹۹/۹/۱
داستان جالبی داشت
iliad ansar
۱۴۰۰/۵/۱۳
چقد زحمت کشید آخرشم مرد😔
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داشتن و نداشتن

برای دریافت کتاب صوتی داشتن و نداشتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.