معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر گل خندان

عکس جلد کتاب صوتی دختر گل خندان
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر گل خندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر گل خندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر گل خندان

کتاب صوتی دختر گل خندان نوشته‌ی محمدرضا شمس، داستانی جذاب و کودکانه است که با الهام از افسانه‌های قدیمی پارسی و البته داستان‌های ملل، قصه‌ی یک بزرگ‌زاده‌ی عجیب و استثنایی را روایت می‌کند که سال‌ها پیش، از آغوش گرم پدر و مادرش دزدیده شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دختر گل خندان

قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی از بهترین نمونه‌های ادبیات داستانی در جهان هستند که با خلاقیت و زیبایی تمام، عناصر مختلفی از جادو و واقعیت را با یکدیگر ترکیب و بزرگ‌ترین درس‌های اخلاقی و معرفتی را به این وسیله به پیر و جوان و بزرگ و کوچک منتقل کرده‌اند. اجداد ما نه تنها در خلق شخصیت‌های اسطوره‌ای از استعداد و ذوق فراوانی برخوردار بودند، بلکه در خلق شخصیت‌های تخیلی و جادویی نیز خلاقیت فراوانی داشتند. یکی از نمونه‌های این قصه‌گویی تخیلی، کتاب صوتی دختر گل خندان نوشته‌ی محمدرضا شمس است که با الهام از داستان‌های قدیمی ایرانی و خارجی، قصه‌ای جادویی از بزرگ‌زاده‌ای به نام «گلنار» را روایت می‌کند.

برای شناختن گلنار، شخصیت اصلی کتاب صوتی دختر گل خندان، باید ابتدا پدر و مادرش را بشناسیم. حاتم و گلشن، والدین گلنار هستند که از مدت‌ها پیش از تولد او، به توان‌گری و کمک به فقرا مشهور بودند و در میان مردم نام نیکی داشتند. حاتم تاجری موفق بود و ثروت کلانی داشت. درِ خانه‌ی او همیشه به روی مردم باز بود و تا جایی که می‌توانست، گره از کار آن‌ها باز می‌کرد. اما در میان این اطرافیان، افراد سودجویی هم بودند که از پاک‌دستی و بخششِ بسیار حاتم سواستفاده می‌کردند و با همه‌ی این‌ها، چشم دیدن موفقیتش را هم نداشتند. خواهر زن حاتم به همراه شوهرش که باجناق حاتم محسوب می‌شد، از جمله‌ی همین افراد دورو و دوست‌نما بودند که از ثروت حاتم ریخت‌وپاش فراوان می‌کردند و در دل، آرزوی بدبختی‌اش را داشتند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر گل خندان

روزی می‌رسد که به حاتم خبر می‌دهند کشتی‌هایش در دریا غرق شده و حالا نه تنها همه‌ی اموالش را از دست داده، بلکه مقدار زیادی نیز به دیگران مقروض است. حاتم در پی این حادثه تمام اموالش را به طلبکاران می‌دهد و به همراه همسر پابه‌ماهش، به خانه‌ای کوچک و اجاره‌ای می‌رود. در نزدیکی این خانه، پیرزن عجیبی زندگی می‌کند که ظاهر ترسناکی دارد و همه او را «مرجانه جادو» صدا می‌زنند. مرجانه جادو ارتباطی با دیگران ندارد و در خانه‌اش همیشه به روی مهمان بسته است. روزی گلشن که بار طفلی را به شکم می‌کشید، در حیاط خانه‌ی مرجانه جادو دسته‌ای از تربچه‌های قرمز و آبداری را می‌بیند و ویار تربچه می‌کند. گلشن از همسرش می‌خواهد تا برایش از مرجانه جادو، کمی از آن تربچه‌ها را بگیرد و بیاورد. حاتم نیز به در خانه‌ی پیرزن ومی‌رود و چندین مرتبه در می‌زند، اما کسی در را به رویش باز نمی‌کند. او که نمی‌خواهد دل همسر باردارش را بشکند، از دیوار خانه‌ی پیرزن بالا می‌رود تا کمی از تربچه‌ها را بچیند. غافل از اینکه پیرزن یک جادوگر است و آن تربچه‌ها نیز، جن‌های کله‌قرمز او هستند.

با ورود حاتم به خانه، جن‌های کله‌قرمز به او حمله می‌کنند و سر و گوشش را گاز می‌گیرند. در این میان پیرزن نیز از راه می‌رسد و حاتم را بابت دزدی‌ای که مرتکب شده، به یک سوسک تبدیل می‌کند. حاتم به او التماس می‌کند که به خاطر بچه‌اش هم که شده، او را ببخشد. مرجانه جادو با شنیدن اسم بچه به این فکر می‌افتد که در ازای دادن کودک به او، از گناه حاتم بگذرد و او را تبدیل به انسان کند. حاتم ناچار به پذیرش این شرط می‌شود، ولی تصمیم می‌گیرد تا با همسرش به خرابه‌ای بگریزند تا جادوگر نتواند کودکشان را از آن‌ها بگیرد. ولی این کار، تنها مرجانه جادو را جری‌تر می‌کند تا در زمانی مناسب، به سراغ این کودک که بعدها نام گلنار را بر رویش می‌گذارند برود و او را بدزدد...

کتاب صوتی دختر گل خندان توسط الهه پرسون روایت شده. نشر صوتی پرسون و انتشارات افق، وظیفه‌ی نشر این کتاب را به عهده داشتند.

کتاب صوتی دختر گل خندان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کودکان 9 تا 12 ساله پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی دختر گل خندان می‌شنویم

حاتم و زنش آرام و بی‌سروصدا توی خانه‌ی تازه‌شان زندگی می‌کردند و به کسی کاری نداشتند. کسی هم به آن‌ها کاری نداشت و سراغی ازشان نمی‌گرفت. نه دوست و آشنایی به سراغشان می‌آمد و نه قوم و خویشی از آن‌ها خبری می‌گرفت. حتی اشرف که با شوهرش هیبت‌الله‌خان و دخترش صبح تا شب توی خانه‌ی آن‌ها پلاس بود و برای خودش بریز و بپاش می‌کرد یادی از خواهرش نکرد و یک بار هم نگفت «من هم خواهری دارم، خوبه برم ببینم کجاست و چی کار می‌کنه، مرده است یا زنده.» و یک سیر گوشت آب‌گوشتی برایشان ببرد. حاتم که زمانی برای خودش تاجر بزرگی بود و توی بازار بروبیایی داشت، حالا باربر شده بود و بار می‌برد. روبه‌روی خانه‌ی حاتم،‌پیرزن عجوزه‌ای زندگی می‌کرد که به او مرجانه جادو می‌گفتند. مرجانه جادو قدی کوتاه و هیکلی لاغر و استخوانی داشت و صورتش پر از چین و چروک بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی / قسمت اول: خبر بد
10 دقیقه
قسمت دوم: مرجانه جادو
3 دقیقه
قسمت سوم: گربه‌ای که قارقار می‌کرد
5 دقیقه
قسمت چهارم: نورپری
3 دقیقه
قسمت پنجم: باغ بهشت
7 دقیقه
قسمت ششم: گربه‌ی آوازه‌خوان
5 دقیقه
قسمت هفتم: ای ددم وای
8 دقیقه
قسمت هشتم: قلعه‌ی طلایی
7 دقیقه
قسمت نهم: کلاغ قرمزآبی
4 دقیقه
قسمت دهم: قورپری
5 دقیقه
قسمت یازدهم: اژدها
6 دقیقه
قسمت دوازدهم: روز عروسی
7 دقیقه
قسمت سیزدهم: عروس قلابی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر گل خندان
نویسنده
راویالهه پرسون
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر گل خندان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر گل خندان

برای دریافت کتاب صوتی دختر گل خندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.