معرفی و دانلود کتاب صوتی سینما و مرگ: درباره‌ی نامیرایی و تصویر

عکس جلد کتاب صوتی سینما و مرگ: درباره‌ی نامیرایی و تصویر
قیمت:
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سینما و مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سینما و مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سینما و مرگ: درباره‌ی نامیرایی و تصویر

تاکنون آثار ارزشمند بسیاری در حوزه‌ی پیوند مرگ و هنر و علوم انسانی تألیف شده است. کتاب صوتی سینما و مرگ نیز یکی از آن‌هاست که میلاد روشنی پایان در آن به سراغ چند فیلم شاخص سینمای جهان رفته است تا از دریچه‌ی مرگ‌پژوهی به تحلیل آن‌ها بپردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی سینما و مرگ

عنوان اصلی کتاب ما را بی‌درنگ و بدون توقف به موضوع اصلی آن رهنمون می‌سازد. میلاد روشنی‌پایان در این کتاب صوتی روی ریسمان پیوند میان فراگیرترین هنر نمایشی و پیچیده‌ترین پدیده‌ی هستی قدم می‌گذارد: سینما و مرگ. اما چرا در آثار نویسندگان عرصه‌های مختلف، مرگ تا این اندازه جای پرداخت دارد؟

مرگ را شاید بتوان سهل و ممتنع‌ترین پدیده‌ی جهان قلمداد کرد. سهل از آن جهت که کثرت تجربه‌های مرگ به‌قدری است که ما را خواه ناخواه با این پدیده رویارو می‌سازد. حتی اگر تصمیم بگیریم همواره در فاصله‌ای معنادار و امن از آن بایستیم، مرگ مانند روحی سیال و سبک از دیوارهای حصارمان عبور می‌کند و گاه و بی‌گاه تن سردش را به پوست ما می‌ساید. فرار کردن از مرگ، به مثابه‌ی هزارتویی کابوس‌وار است که در هر سوی آن، مرگ را تکثیرشده می‌بینیم و گریزی از آن نداریم. حتی اگر خود را به ندیدن و نشناختن بزنیم.

و ممتنع از آن رو که بشر تا امروز مهار و محالی برای آن نیافته است. بشر با وجود پیشرفت چشم‌گیر و روزافزون در علوم و فنون مختلف، هنوز به پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مرگ نرسیده است. نه می‌داند چگونه می‌تواند مقابل مرگ بایستد و نه می‌داند پس از مرگ به کجا می‌رود. اما گریزی از اندیشیدن به آن ندارد و می‌کوشد زوایای گونه‌گون آن را از رهگذرهای مختلف بکاود. ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی چند عنوان از مواردی هستند که در شمار این رهگذرها قرار دارند. اثر پیش رو پیوند میان مرگ و سینما را بررسی می‌کند. میلاد روشنی‌پایان در این اثر تنها به تحلیل آثاری که با مرگ خط‌وربطی عیان دارند اکتفا نکرده است و می‌کوشد در ضمن آن به پرسشی مهم و اساسی و بدیع پاسخ دهد: چگونه مرگ در بستر هستی‌شناختی در مقابل سینما قرار می‌گیرد؟

«مهر هفتم» ساخته‌ی اینگمار برگمان، «مرگ عاشق و پوئسیس حرکت» از اورفه، «دراکولا»ی برام استوکر، «فرانکنشتاین» اثر مری شلی، فیلمی از پل وگنر با عنوان «گولم»، و «تاریخ‌های سینما» مجموعه‌ای هشت‌قسمتی ساخته‌ی کارگردان شاخص و صاحب‌سبک فرانسوی، ژان‌لوک گدار، آثاری هستند که میلاد روشنی‌پایان هر فصل از کتاب سینما و مرگ را به یکی از آن‌ها اختصاص داده است و می‌کوشد بر پیوند این فیلم‌ها در فرم و محتوا با پدیده‌ی مرگ درنگی تحلیلی داشته باشد.

این اثر به همت نشر صوتی ققنوس و انتشارات آوانامه تهیه و منتشر شده است و آن را با صدای تایماز رضوانی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سینما و مرگ

  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب سال در بخش هنرهای نمایشی (1398)
  • ثبت‌شده در رده‌ی آثار کتابخانه‌ی‌ کنگره‌ آمریکا، کتابخانه‌ی‌ دانشگاه کارولینای شمالی، کتابخانه‌ی دانشگاه مینه‌سوتا و کتابخانه‌ی دانشگاه شیکاگو

کتاب صوتی سینما و مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات حوزه‌ی سینما و مرگ‌پژوهی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با میلاد روشنی‌پایان بیشتر اشنا شویم

میلاد روشنی‌پایان در سال 1364 متولد شده و تا کنون دو اثر تألیفی از این نویسنده‌ی ایرانی به چاپ رسیده است: «سینما و مرگ: درباره‌ی نامیرایی و تصویر» و «اتوپیا در رمانتیسم سیاه».

در بخشی از کتاب صوتی سینما و مرگ می‌شنویم

فیلم کاپولا نخستین نمونه‌ی سینمایی نبود که این تم عاشقانه را به داستان برام استوکر تزریق می‌کرد. در سال 1974 دن کرتیس فیلمی با عنوان دراکولای برام استوکر ساخت که بعدها کاپولا گذشته از عنوان فیلم، خط اصلی داستان آن و بسیاری از عناصر روایی آن را در فیلم خود گنجاند. دراکولای دن کرتیس، محصول استقبال چشمگیر از مجموعه‌ی تلویزیونی او با عنوان «سایه‌های تاریک» بود که با تلفیق عناصر گوتیک و جاذبه‌های آسان‌یاب سریال‌های مد روز، تلویزیون ABC را در فاصله‌ی سال‌های 1966 تا 1971 به کامیابی بزرگی رساند. در فیلم کرتیس، برناباس کالینس، خون‌آشام عاشقی که در مجموعه‌ی سایه‌های تاریک به دنبال معشوقه‌ی مرده‌اش که اینک زنده شده بود می‌گشت، به مقام دراکولا ارتقاء یافت و با تلفیق شخصیت رمان برام استوکر، و شخصیت تاریخی ولاد خون‌ریز، دو دهه پیش از دراکولای کاپولا به خون‌آشامی تبدیل شد که هدفش رسیدن به عشق از دست رفته‌اش بود. همان سالی که کرتیس فیلم خود را آماده‌ی نمایش کرد، در اسپانیا نیز عشق بزرگ کونت دراکولا در قالب یک فیلم رده‌ی Z به کارگردانی خاویر آگیرس ساخته شد که بنا بر سنت فیلم‌های رده‌ی Z، مجموعه‌ای از صحنه‌های اروتیک و خشونت‌های تصویری تصنعی بود که با پیرنگی سبکسرانه جفت‌وجور شده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
فصل اول: تجسد مرگ و جهان هم‌پایگان تصویرها - بخش یک
33 دقیقه
فصل اول: تجسد مرگ و جهان هم‌پایگان تصویرها - بخش دو
34 دقیقه
فصل دوم: مرگ عاشق و پوئسیس حرکت - بخش یک
28 دقیقه
فصل دوم: مرگ عاشق و پوئسیس حرکت - بخش دو
31 دقیقه
فصل سوم: نامرده و نامیرایی تصویر - بخش یک
34 دقیقه
فصل سوم: نامرده و نامیرایی تصویر - بخش دو
26 دقیقه
فصل سوم: نامرده و نامیرایی تصویر - بخش سه
18 دقیقه
فصل سوم: نامرده و نامیرایی تصویر - بخش چهار
32 دقیقه
فصل چهارم: آفرینش زندگی و امکانات هیولا - بخش یک
41 دقیقه
فصل چهارم: آفرینش زندگی و امکانات هیولا - بخش دو
19 دقیقه
فصل چهارم: آفرینش زندگی و امکانات هیولا - بخش سه
32 دقیقه
فصل پنجم: کلمه‌ی مرگ و پیروزی تصویر - بخش یک
29 دقیقه
فصل پنجم: کلمه‌ی مرگ و پیروزی تصویر - بخش دو
22 دقیقه
فصل پنجم: کلمه‌ی مرگ و پیروزی تصویر - بخش سه
35 دقیقه
فصل ششم: رستاخیز و بازگشت جاودان تصویرها - بخش یک
23 دقیقه
فصل ششم: رستاخیز و بازگشت جاودان تصویرها - بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سینما و مرگ: درباره‌ی نامیرایی و تصویر
نویسنده
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سینما و مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سینما و مرگ

برای دریافت کتاب صوتی سینما و مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.