معرفی و دانلود کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد

عکس جلد کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد
قیمت:
۷۳۳۲۰ ۵۱,۳۲۴ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد

مولوی و نی‌نامه‌اش همیشه مورد توجه عاشقان عرفان و تصوف بوده؛ اما این‌بار هاکان منگوچ به سراغ این شاهکار ادبی رفته تا در کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد ابعاد جدیدی از این ابیات را به انسان‌های دنیای مدرن عرضه کند. کتاب حاضر دریچه‌‌ی جدیدی از انسان‌شناسی و فلسفه‌ی زندگی را به رویتان می‌گشاید.

درباره‌ی کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد

اگر به دنبال آرامش می‌گردید اما در دنیای پرشتاب امروزی اثری از آن پیدا نمی‌کنید، وقت آن رسیده تا سری به کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد (Mevlana istedigin birsey olursa bir hayir olmazsa bin hayir ara) بزنید و بگذارید هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) به شما بیاموزد که چطور از دردهایتان راهی به نور و آگاهی پیدا کنید. شاه‌کلید آرامش همیشگی اینجاست و مولانا قرن‌ها پیش آن را برایتان به یادگار گذاشته. «نی‌نامه» یا همان 18 بیت نخست مثنوی معنوی، راه رسیدن به خوشبختی حقیقی را برایتان روشن می‌کند.

مثنوی معنوی مانند سایر آثار مولانا نه‌تنها با گذشت زمان بی‌ارزش نشده، بلکه بر ارزش آن افزوده شده است. انسان‌شناس‌ها، فیلسوفان، عالمان ادیان و عرفان و... سال‌هاست که از آموزه‌های مولوی بهره می‌برند. هاکان منگوچ در کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد به شما ثابت می‌کند که روانشناسان و در حقیقت تمامی مشتاقان خوشبختی نیز به حکمت‌های مولانا نیازمندند.

دیگر به کتاب‌های پیچیده‌ی فلسفی یا انواع و اقسام کتاب‌های خودشناسی نیاز ندارید! اسرار کل هستی همین جاست. برای مولوی 18 بیت کافی است تا تمامی رازهای جهان را به شما نشان بدهد. در این راه هاکان منگوچ در کنار شماست تا فاصله‌ای را که گذشت زمان بین شما و مولوی ایجاد کرده، از میان بردارد و تفسیر تازه‌ای از تعالیم این شاعر عارف را به شما ارائه کند. کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد مملو از مثال‌ها و قصه‌هایی است که شما را به درک بهتری از سخنان مولانا می‌رسانند.

کلام ساده و شیوای هاکان منگوچ علاوه بر اینکه مسیر پیچیده‌ی عرفان را برایتان هموار می‌کند، راهکارهایی عملی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد تا خوشبختی حقیقی را تجربه کنید. حتی اگر میانه‌ی خوبی با شعر کهن ندارید، باز هم از شنیدن کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد لذت خواهید برد. نویسنده به زبان ساده و برای مخاطب عام، دیدگاه و جهان‌بینی مولوی را شرح داده است.

کتاب حاضر فرصت بسیار خوبی است برای تمام کسانی که می‌خواهند معنویت را به زندگی خود گره بزنند و به جای استفاده از روش‌های موقتی، آرامش دائمی را تجربه کنند. هاکان منگوچ که خود سال‌هاست راهی سیروسلوک انسانی شده، در کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد شما را با خود همراه می‌کند تا نسخه‌ی مدرن معنویت را در زندگی به کار ببرید.

فائزه پورعلی ترجمه‌ی روان و عالمانه‌ی این کتاب را به عهده داشته و انتشارات نسل نواندیش آن را به چاپ رسانده است. کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد با صدای حامی قنبرزاده، از سوی نشر صوتی ماه آوا به شما تقدیم می‌شود.

در نکوداشت کتاب درد همیشه راه را نشان می‌دهد

  • کتاب‌های هاکان منگوچ را به‌عنوان نسخه برای بیمارانم تجویز می‌کنم. (پروفسور دکتر زینب دمیرچی)

کتاب درد همیشه راه را نشان می‌دهد مناسب چه کسانی است؟

اگر از طرفداران حوزه‌ی عرفان و تصوف هستید و به کتاب‌های روانشناسی و خودسازی هم علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد فرصتی بی‌نظیر برای شماست.

با هاکان منگوچ بیشتر آشنا شویم

هاکان منگوچ در ترکیه متولد شد و در دانشگاه اولوداغ به تحصیل ادامه داد. نوجوان بود که به موسیقی علاقه‌مند شد و در هنرستان هنرهای زیبا به تحصیل پرداخت اما کمی بعد آن را رها کرد. هاکان منگوچ زبان عثمانی می‌داند و دوره‌های متعددی در رابطه با صوفیسم گذرانده است. او اکنون یکی از مشهورترین نویسندگان و سخنرانان حوزه‌ی تصوف و خودیاری به شمار می‌آید.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد

  • طی کردن راه عشق با منطق نیست. کارکرد عقل در تصوف این است که غذا را روی خودت نریزی.
  • تقدیرت را دوست داشته باش، زیرا درواقع آن زندگی توست.
  • فراموش نکن که زندگی شاد وابسته به چیزهای کم است.
  • آزاد نیست کسی که ارباب خودش نباشد.
  • نمی‌شود با نظم الهی معامله کرد، عقل هیچ‌کس برتر از نظم الهی نیست.
  • بندۀ دیگری نباش، درحالی که خدا تو را آزاد آفریده.
  • علم وطن ماست، اما جهل کشوری غریبه است.
  • ارزش زندگی به طولانی بودن آن نیست، در خوب زندگی کردن آن است.

در بخشی از کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد می‌شنویم

سیستم الهی خوب می‌داند درمان را چگونه و کجا پنهان کند؛ زیرا کل این روند در مسیر زندگی است. باید این آگاهی را داشته باشی که در مسیر تکامل انسانی، بدون تمایز قائل شدن و درنهایت تواضع، ممکن است الهام یا آگاهی‌ای که به آن نیاز داری، از جایی که اصلاً گمان نمی‌بری به تو برسد.

ممکن است از کسی که برای سلام کردن به او فروتنی به خرج نمی‌دادی، الهامی را که در زندگی به دنبالش بودی دریافت کنی. حالا ممکن است ایگو یا کبر تو که باعث بی‌توجهی‌ات می‌شود و باعث می‌شود در مسیر زندگی متزلزل پیش بروی، آزمون‌های بی‌نشانه و بی‌صدای تو باشد.
ممکن است کسی که به خاطر دین، زبان یا فرهنگش از او دور می‌شدی یا فاصله می‌گرفتی یا حتی گوش‌هایت را در برابر صحبت‌هایش می‌بستی به عنوان فردی در مقابلت بایستد که باعث شتاب تو در مسیر تکاملت شود. از کجا می‌دانی؟ حق نداری نسبت به انسان‌ها کبر داشته باشی. هیچ‌کس را فیلتر نکن. فقط به این دلیل که صرفاً چهارچوب دیگران مثل چهارچوب تو نیست، آن را نادیده نگیر؛ چون هیچ‌کس تصادفی با تو برخورد نمی‌کند. افتادن برگ هم در نظام الهی محاسبه شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه اول
نمونه دوم
40 دقیقه
فصل اول
28 دقیقه
فصل دوم
35 دقیقه
فصل سوم
36 دقیقه
فصل چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۳۳۲۰ ۵۱,۳۲۴ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد

حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۱۱/۳
این کتاب۴فصل دارد که در مورد۱۸بیت اول مثنوی صحبت میکنددرفصل اول از بیت۱تا۳: حکایت ساخته شدن نی را با حکایت زندگی انسان و مسیر تکامل مقایسه میکندبه این صورت که هنگام جدایی نی از نیزار، نی از درد جدایی شکایت میکندو از این درددرسهای انتظاروصبررایاد میگیردوبه خاطرتحمل اسن صدای صوت نی گوش نوازاست زیراکه همه ی انسانهادارای احساسات یکسان هستند. فصل۲بیتهای۴و۵: همه چیزدنبال برگشتن است همه ما تکه هایی ازخالق هستیم و در عاقبت به سوی او بازمیگردیم. هیچ انسانی نسبت به بقیه تمایزی نداردشایدراه حل گذرازرنج وپایان دادن سختیهای ما در درون دیگری باشدپس نباید کبروغرورداشته باشیم و حق سرزنش کردن دیگران رانداریم. فصل۳بیت۶تا۱۲: هرکسی ازآنچه انجام میدهدوبه میزانی که هدف خلقت رافهمیده به راه تکامل دست می یابدودراین راه نفس خودراتعلیم میدهداسرار الهی برکسی پوشیده نیست دزنزدیکی انسان است شایدبه فاصله ی یک نفس کشیدن. چراکه در روح آدمی از نفس خالقی دمیده شده است. سختیهایی که درمسیرزندگی طی میشودباعث پختگی وتکامل انسان میشودواین عشق در زندگی ایجاد میکند و قلبی که سرشارازعشق است دوباره اززیرخاکسترزنده میشودهررویکردی باعشق معناپیدامیکند. هفت سوراخ موجوددرنی که به آن پرده گویندهمچون هفت پرده ی انسان که از نفس اماره شروع میشود وبه نفس کامله پایان می یابد در این مرحله احساساتی چون غرورنیست میشودوبه تکامل میرسدتضاددردل تضادهابه وجودمی آیدردکردن تضادهاردکردن تعادل هادرزندگی است به همین دلیل نوای نی به یکی غم میدهدبه یکی شادی. فصل۴بیت۱۳تا۱۸: باعشق میتوان به خدارسیدعشق رهاازقیدوشرط های ذهنی است وهرانسانی رسالت منحصربه فردخودراداردمثل اثرانگشت. ودراین مسیرتکامل نیروی کافی برای تغییراتفاقات زندگی نداریم پس بهتراست بپذیریم
shila🤍
۱۴۰۱/۱۱/۷
درد انسان رو مجبور به حرکت و تغییر میکنه، در درد معجزه‌ای نهفته است انسان بالغ کسی است که زندگی را با تمام افت و خیز هایش بپذیر حال آنکه ماهرچه بیشتر تلاش کنیم ازدرد فرار کنیم گذشتن این تجربه رو سخت تر میکنیم در اصل در هنگام کسب تجربیات درد آور از زندگی ب جای گفتن چرا من، باید پرسیدچگونه میتوانم ات ازاین تجربه عبور کنم. اگر خواسته برآورده شود ب دنبال یک خیر باش و اگر برآورده نمی‌شود ب دنبال هزاران خیر در آن باش. درد سفر تکامل هست که به راهت میندازه، بزرگت میکنه ودر نهایت تورو میپزه
دوست من اگر این متن رو تا اینجا خوندی این یک نشانه برای توئع زیرا که هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست.
تشنگان گر آب جویند از جهان، آب جوید هم ب عالم تشنگان. حضرت مولانا🪞🤍🪐
اکبر پورحسن هرزندی
۱۴۰۲/۸/۲۳
با سلام اگر کسی دنبال رهایی از منیّت و شکست‌های که توی زندگیش خورده، هست خواندن تمامی کتاب‌ها و در واقع گوش دادن به فایل صوتی هاکان منگوچ رو بشدت توصیه میکنم، من که از گوش دادن حتی چندباره به کتاب‌های هاکان، خسته نمیشوم، هر چقدر در احوالات زندگی خودم و اطرافیانم دقیق میشم فقط و فقط به این میرسم که ریشه همه مشکلات و مسائل رخ داده در زندگی هایمان، فقط و فقط خودخواهی و غرق در هواهای نفسانی و دوری از حق و حقیقت بوده، از خداوند منان، برای همه از جمله خودم شناخت خودم و غرق شدن در دریای بیکران رحمت الهی مسئلت دارم، یا حق خدانگهدارتان
ملیکا قلندری
۱۴۰۱/۱۰/۵
بد نبود. این کتاب در کل تفسیر هجده بیت اول مثنوی هست با معنی و روایات مربوط به آن که از بیت اول فصل اول شروع میکند و در آخر فصل چهارم به بیت آخر (هجده) میرسد. و تمام. به قشنگیه هیچ اتفاقی تصادفی نیست نبود اما باز به علت اینکه حاوی طرز تفکر صوفیست‌ها و مولاناست من پسندیدم و گوش دادنش خالی از لطف کل نیست.
در نویسنده از خودش چیزی ننوشته همش تعریف روایتهایی از مولانا و تفسیر ابیات مولانا و گفته‌های مولاناست که همین هم خیلی با ارزش هست به نظر من.
رفیعه عبدیپور
۱۴۰۱/۹/۲۹
سلام بر همه شما عزیزانی که در ارائه این کتاب صوتی با عشق تلاش کردید.
محصولی که با عشق توام گردد همینم خواهد شد. بسیار عالی وپر محتوی بود وحظ بردم. از نمونه کتابهایی است که هرچقدر بخوانم هم سیر نخواهم شد وهر بار هم مطلب دید از آن خواهم فهمید.
خداوند ان شاءالله عمر بلند وباعزت همراه با سلامتی به ;ه شما عزیزان عطا بفرماید. لبخند ورضایت پروردگار روزی هر لحظه‌تان 🙏آمین🙏
Elham
۱۴۰۳/۱/۲۷
ای کاش همه‌ی کتاب‌های هاکان منگوچ با صدای بی نظیر و عرفانی و آرامش بخش استاد حامی قنبرزاده روایت میشد، کاملا صداشون با مطالب عرفانی و روانشناسی و فلسفی هماهنگ است. این زندگی تعادلی است که با تضادها همراه هست... تضادها در دل تضادها نشان داده میشوند.. هر چیزی با تضادش نمایان می‌شود... ممنون از تیم خوب کتابراه و ماه آوا
سمیه محمد باقری
۱۴۰۲/۷/۶
کتاب‌های آقای هاکان منگوچ بسیار عالی است و صدای گوینده هم عالی بود این کتاب در واقع خلاصه کتاب‌های دیگش بود ولی حرف زیبای در بخش اول گفتند که چرا آدم کتاب‌های که می‌خواند زود فراموش می‌کند و عجله کردن چقدر انسان را از مسیر رشد فردی دور میکنه و انسان با صبوری چقدر می‌تواند به اهدافش برسد من از هر کلمه ش کلی نکته یاد گرفتم
صدف مقدم
۱۴۰۱/۹/۳۰
سلام
به حدی گوش سپردن به این کتاب به من آرامش میداد که دوست نداشتم تموم بشه.
صدای گوینده هم بسیار آرامبخش و دلپذیر بود.
به نظرم هر کسی که دنبال حقیقت زندگی هست این کتاب میتونه واسش مفید باشه.
با تشکر از کتابراه
مونا معماری
۱۴۰۱/۹/۲۷
این کتاب بی نظیر است و عالی واقعا نویسنده فوق العاده‌ای دارد یک عارف محقق بزرگوار، به به چه کتابی، واقعا از گوینده بی نظیر هم بخاطر خواندن خوب بی نهایت سپاسگذارم
سیما مهذب
۱۴۰۲/۲/۷
باسلام. من کتاب رو خیلی پسندیدم. صدای راوی خیلی آرامش بخش بود. متن کتاب نیز‌ بسیارآگاهی بخش و تاثیرگذار و ارزشمند. کافیه نمونه کتاب رو گوش کنید و لذت ببرید. بعدمثل من برای گوش کردن کل کتاب مشتاق می‌شوید. باسپاس از همه تهیه کنندگان این فایل صوتی
فرزانه گل مرجان
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب عالی هست صدای گوینده محشره. فقط خلاصه شده سه کتاب قبلی هست. هیچ چیز جدیدی توش نبود. مطالب تکراری. برای کسی که از کتاب‌های استاد هاکان نخونده لذت بخش هست. واسه من که همه کتابهاش چند بار خوندم تکراری. ولی لذت بردم ممنون از آقای قنبرزاده. صداتون عالیست
nisa ...
۱۴۰۲/۷/۲۲
اکثر ما آدمها به دنبال رها شدن از درد و رنج و حسهای به ظاهر ناخوشایند هستیم، غافل از اینکه پذیرش خوب و بدمون در کنار هم، باعث رسیدن به حس آرامش و تعدیل صفات ناخوب میشه. هاکان در این کتاب، این مطلب رو خیلی خوب بیان کرده.
اسماعیل قاسمی
۱۴۰۱/۱۲/۶
واقعا لذت بردم، هم از بیان شیوا وهم از نوع نگاه نویسنده به عرفان مولاناکه در کشور ما مورد بی مهری قرارگرفته آنهم درباره اشعاری که در مورد نویسنده‌اش هنوز تشکیک میشود که احتمالا از آن مولانا نیست.
عالی بود واقعا
زهرا قاسمی
۱۴۰۱/۱۰/۶
عالی بود مخصوصا بخش اول کتاب 👌🏻❤️ من که بی نهایت لذت بردم و هیچوقت به این شعر از این زاویه نگاه نکرده بودم.
در دنیایی که همه میخواهند چیزی شوند تو هیچ باش 👌🏻
عمران صدوقی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
هرانسانی منحصر بفرد است دقیقا مثل اثر انگشت بنابراین سفر هرکسی هم متفاوت از دیگری هست در این کتاب یاد می‌گیریم که در زندگی تمرین صبر کنیم و از مسیر زخم‌ها به آرامش برسیم
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد

برای دریافت کتاب صوتی درد همیشه راه را نشان می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.