معرفی و دانلود کتاب صوتی ساعت شوم

عکس جلد کتاب صوتی ساعت شوم
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساعت شوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ساعت شوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ساعت شوم

کتاب صوتی ساعت شوم، رمانی جذاب و خواندنی از نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات، گابریل گارسیا مارکز است. این رمان به وقایع شهری بی‌نام در کلمبیا می‌پردازد که هر روز هجویه‌هایی در مناطقی از آن نصب می‌شوند و اسرار پنهان اهالی را فاش می‌کنند. با اینکه در آغاز همه این هجویه‌ها را تنها شایعه می‌دانند، رفته‌رفته ترس و آشوب شهر را فرا می‌گیرد و مقامات شهر مجبور به مداخله می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی ساعت شوم

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel García Márquez) رمان ساعت شوم (In Evil Hour) را زمانی که در پاریس اقامت داشت نوشت. ناشر اولیه‌ی رمان، زبانی که گابریل گارسیا مارکز در آن به کار برده بود را تغییر داد و این نویسنده این نسخه را به رسمیت نمی‌شناخت. با این‌حال، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی این نویسنده توانست در کلمبیا برنده‌ی جایزه‌ای ادبی شود. بسیاری از شخصیت‌ها و مکان‌هایی که در اثرِ بعدی گابریل گارسیا مارکز، صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude)، به آن‌ها اشاره می‌شود برای اولین‌بار در این کتاب معرفی می‌شوند.

داستان کتاب صوتی ساعت شوم، در شهر کوچکی رخ می‌دهد که اخیراً آب‌و‌هوای آن دچار تغییرات شدیدی شده است. هوا بسیار گرم و شرجی شده و باران‌های شدید، سیل به بار آورده‌اند. پس از فروکش کردن سیل، جسد بسیاری از حیوان‌ها در سطح شهر پخش شده است و حتی در حوضچه‌ی آب مقدسِ کلیسا نیز جسد‌های موش پیدا می‌شود.

در چنین حال‌و‌هوایی‌ست که هجویه‌هایی که راز‌های پنهان و شرم‌آور اهالی را فاش می‌کنند در سطح شهر پیدا می‌شوند. اهالی همه آن‌ها را می‌خوانند و در آغاز آن‌ها را تنها شایعاتی بی‌پایه و اساس می‌دانند؛ اما رفته‌رفته، اهالی، این داستان‌ها را که به راز‌هایی مانندِ خیانت‌ها و روابط خارج از ازدواج می‌پردازند، باور می‌کنند و ترس و آشوب شهر را فرا می‌گیرد. تا آنجا که یکی از اهالی شهر، کسی را که فکر می‌کند با زنش رابطه داشته می‌کشد و این قتل باعث می‌شود مقامات شهر و شهردار وارد عمل شوند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی ساعت شوم متوجه می‌شویم شهردار که در آغاز این هجویه‌ها را نوعی شوخی به حساب می‌آورد، اعلام می‌کند به زودی مقصر اصلی را خواهد یافت و او را مجازات خواهد کرد. او به کمک قاضی، در شهر حکومت نظامی برقرار می‌کند و شش تن از اراذل و اوباش شهر را مسلح می‌کند تا نقش سربازانش را برعهده بگیرند و کسی را که این هجویه‌ها را منتشر می‌کند پیدا کنند. اما مقصر پیدا نمی‌شود و شهردار مجبور به گرفتن تصمیمات دیگری می‌شود...

داستان کتاب صوتی ساعت شوم در دهه‌ی 1950 میلادی در کلمبیا اتفاق می‌افتد که به آن «دوران خشونت» گفته می‌شد. در این زمان، بسیاری از گروه‌های سیاسیِ مخالف دست به خشونت علیه یکدیگر می‌زدند و مردم همیشه منتظر شروع جنگ داخلی و جنایت‌های بیشتر بودند. گابریل گارسیا مارکز در این داستان و با این ایده‌ی نوین خود، چنین فضایی را به تصویر می‌کشد و آن را نقد می‌کند.

کتاب ساعت شوم توسط انتشارات آتیسا و به ترجمه‌ی ندا حمیدی‌زاده منتشر شده بود. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات رمانو به گویندگی امیررضا علی زاده تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ساعت شوم

  • حس خیره‌کننده‌ی مکان و خصوصیت‌های ویژه‌ی شخصیت‌های داستان حاضرند تا ما را شگفت‌زده کنند. (نیو ریپابلیک)

  • رمانی به وضوح سیاسی که در آن مردم در برابر نیروهای سرکوبگر قرار می‌گیرند... هوش و دلسوزی در آن موج می‌زند و اساسی مناسب برای رمان‌های بعدی نویسنده ایجاد می‌کند. (جاناتان یاردلی، نشریه‌ی واشنگتن استار)

  • به راحتی می‌توان رمان صد سال تنهایی را در گوشه‌های باران‌زده‌ی کتاب ساعت شوم دید. (بوستون گلوب)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی ساعت شوم

در سال 2004 روی گوئرا که یکی از دوستان گابریل گارسیا مارکز بود، فیلمی به نام «زهر سپیده‌دم» (O Veneno da Madrugada) در ژانر هیجانی بر اساس کتاب ساعت شوم در برزیل ساخت. داستان این فیلم به 24 ساعت شهری می‌پردازد که در آن باران تمام نمی‌شود و اختلاف‌های بین خانواده‌های قدرتمند و شهردار بیشتر و بیشتر می‌شود. همانند داستان کتاب ساعت شوم، کسی روی در خانه‌ها، اسرارِ پنهان اهالی را نصب می‌کند و شهر را دچار ترس و آشوب می‌کند. در این فیلم لئوناردو مدیروس، جولیانا کارنیرو دا کانها و امیر حداد به نقش‌آفرینی پرداختند.

کتاب صوتی ساعت شوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن داستان‌های سیاسی - اجتماعی علاقه‌مندید از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد. شنیدن کتاب صوتی ساعت شوم که در مقایسه با دیگر داستان‌های گابریل گارسیا مارکز بسیار ساده‌تر است به طرف‌داران و علاقه‌مندانِ این نویسنده نیز توصیه می‌شود.

با گابریل گارسیا مارکز بیشتر آشنا شویم

گابریل گارسیا مارکز (1927-2014) نویسنده و رمان‌نویس بسیار مشهور کلمبیایی‌ست. او در دانشکده‌ی یسوییت‌ها در رشته‌ی حقوق به تحصیل می‌پرداخت ولی با پیدا کردن یک شغل به عنوان روزنامه‌نگار تحصیلش را رها کرد. گابریل گارسیا مارکز در سال 1955 گزارشی در مورد یک سانحه‌ی دریایی در یک روزنامه نوشت که در تضاد با روایت مقامات سیاسی کشورش بود و به همین علت مسئولین روزنامه او را به عنوان خبرنگار خارجی به ایتالیا فرستادند تا از خطر در امان باشد. او در این دوران به داستان‌نویسی پرداخت و چند داستان بلند و رمان نوشت. گابریل گارسیا مارکز با نوشتن رمان «صد سال تنهایی» به شهرتی جهانی دست یافت و در سال 1982 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «پاییز پدرسالار»، «عشق سال‌های وبا» و اثرِ غیرداستانیِ «گزارش یک آدم‌ربایی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ساعت شوم می‌شنویم

جمعه با هوای گرم و خشک آغاز شد. قاضی آرکادیو منتظر صبحانه نماند. او از طعم خمیر دندان نعنایی خرسند بود. بیرون رفت و وارد خیابان شد. خورشید سرخ‌فام در آسمان می‌درخشید. سوری‌هایی که در کنار در مغازه‌های‌شان نشسته بودند، رودخانه‌ی آرام را تماشا می‌کردند. وقتی از مقابل مطب دکتر هیرالدو می‌گذشت، ناخنش را به در توری‌دار کشید و بی‌وقفه فریاد زد:

- دکتر. بهترین درمان سردرد چیست؟

پزشک از داخل پاسخ داد:

- شب‌ها می‌خواری نکنی.

در اسکله، گروهی از زنان با صدای بلند در حال صحبت پیرامون هجونامه‌ی جدیدی بودند که شب گذشته به دیوار نصب شده بود. از آنجا که آن‌روز با آسمان صاف و بدون باران شروع شده بود، زنانی که ساعت پنج صبح برای مراسم به کلیسا می‌رفتند، اعلامیه را در مسیر خوانده و حال تمام شهر باخبر شده بودند.

قاضی آرکادیو توقف نکرد. او احساس می‌کرد همچون گاوی که علقه در بینی دارد باید وارد اتاق بیلیارد شود. او در آنجا آبجوی سرد و آسپیرین سفارش داد. چیزی از ساعت نه نگذشته بود، اما ساختمان مملو از جمعیت بود. قاضی آرکادیو گفت:

- تمام شهر سردرد دارن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
46 دقیقه
فصل اول
47 دقیقه
فصل دوم
47 دقیقه
فصل سوم
35 دقیقه
فصل چهارم
49 دقیقه
فصل پنجم
47 دقیقه
فصل ششم
43 دقیقه
فصل هفتم
38 دقیقه
فصل هشتم
35 دقیقه
فصل نهم
41 دقیقه
فصل دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ساعت شوم
نویسنده
مترجمندا حمیدی زاده
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ساعت شوم

حمید مسلمان
۱۴۰۲/۷/۸
وقت را نباید صرف این کتاب صوتی کرد خیلی ضعیف بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ساعت شوم

برای دریافت کتاب صوتی ساعت شوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.