معرفی و دانلود کتاب صوتی دشت شقایق‌ها

عکس جلد کتاب صوتی دشت شقایق‌ها
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دشت شقایق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دشت شقایق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دشت شقایق‌ها

با وجود این که سال‌ها از جنگ خونین عراق با ایران و دفاع مقدس رزمندگان ایرانی در مقابل آن‌ها می‌گذرد، هنوز هم نویسندگان بسیاری در آثاری همچون کتاب صوتی دشت شقایق‌ها روایت‌های منحصربه‌فرد خود را از آن دوران رشادت‌آمیز ارائه می‌دهند. محمدرضا بایرامی در این کتاب خاطرات خود را از خلال روزانه‌نویسی‌هایش در همان زمان به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دشت شقایق‌ها

هشت سال دفاع مقدس در برابر حزب بعث عراق تا کنون دستمایه‌ی آثار هنری بسیاری قرار گرفته است. هنرمندان حوزه‌های مختلف از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی، سینما، تئاتر و ادبیات با الهام از مفاهیم مربوط به جنگ، ایثار، شهادت، وطن‌پرستی و رویارویی با دشمن دست به خلق آثار هنری ارزشمند و گران‌بهایی زده‌اند. محمدرضا بایرامی (Mohammadreza Bayrami) نیز در کتاب دشت شقایق‌ها یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین روایت‌ها را از دوران جنگ و جان‌فشانی رزم‌آوران هشت سال دفاع مقدس به رشته‌ی تحریر درآورده است. اما چیزی که این کتاب را با سایر آثار هم‌رده و هم‌موضع خود متمایز می‌کند، این است که برخلاف دیگر خاطره‌نگاری‌های دوران جنگ، اتفاقات پس از اتمام جنگ مکتوب نشده‌اند و نویسنده در این کتاب روایت خود را درست در بحبوحه‌ی جنگ و پشت خاکریزها و درون سنگرها ثبت کرده است.

بایرامی در کتاب دشت شقایق‌ها به صحنه‌های مختلفی که در طول جنگ تجربه کرده می‌پردازد. چالش‌های دوران آموزشی، پر کردن اوقات فراغت با انجام کارهای هنری، تعمیر تجهیزات جنگی، شوخی‌ها و گفت‌وشنودهای رزمندگان با یکدیگر، حال و هوای سال نو در خط مقدم، شب‌های عملیات و... بخش‌هایی از روایت و خاطره‌نگاری‌های او را تشکیل می‌دهند.

بایرامی خاطرات خود را در این کتاب به‌شکل روزنگار نوشته است و بازه‌ی زمانی روایت او از 24 تیر 1366 تا 29 اسفند همان سال را در بر می‌گیرد. 67 روز و 67 خاطره از سربازی ساده در بزرگ‌ترین جنگ تاریخ معاصر ایران. با شنیدن این کتاب، گویی کسی سطرسطر دفترچه‌ی کهنه‌ای متعلق به سربازی گم‌نام در جنگ را برایمان می‌خواند.

کتاب صوتی دشت شقایق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به تمامی علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و خاطره‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

با محمدرضا بایرامی بیشتر آشنا شویم

داستان‌های صمد بهرنگی را می‌توان نقطه‌ی آشنایی بایرامی با ادبیات در سال‌های نوجوانی این نویسنده به شمار آورد. کتاب‌‌های کوه مرا صدا زد از قصه‌های ساوالان (برنده‌ی جایزه‌ی خرس طلایی، جایزه‌ی کبرای آبی سوییس و جایزه‌ی کتاب سال سوییس)، گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند (برنده‌ی جایزه‌ی دوره‌ی بیست‌وهفتم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، لم‌یزرع (برنده‌ی جایزه‌ی دوره‌ی نهم جایزه ادبی جلال آل احمد و دوره‌ی سی‌وچهارم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، پل معلق، هفت روز آخر، سایه ملخ و فصل درو کردن خرمن، از جمله کتاب‌های این نویسنده‌ی معاصر ایرانی هستند که از این میان کتاب کوه مرا صدا زد به زبان آلمانی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی دشت شقایق‌ها می‌شنویم

حدودهای سه و چهار بعد از ظهر است که می‌روم تعمیر خط. گروهان دوم گردان 140 که چون سمت راست ماست، تعمیر خطش را ما باید انجام بدهیم. وسط‌های راه هستم و هنوز از محل اتصالی بی‌خبر، که عراق شروع می‌کند به 60 زدن. اولین خمپاره آن طرف جاده می‌خورد. توی شیار بین دو خاکریز. جایی که سنگرها ساخته شده‌اند. دراز می‌کشم روی زمین؛ ناخواسته و از سر عادت. صدای دومی هم به گوش می‌رسد و بعد، دودش را می‌بینم و بعد سومی نزدیک‌تر، درست به فاصله سه متری، منتها در آن سوی خاکریز.

و هر خمپاره‌ای مرا می‌برد تا دنیایی دیگر، دنیایی ناشناخته. برخی بعد از انفجار و بیشترشان قبل از آن وقتی که صدای سوتشان به گوش می‌رسد و صداها، چه دلهره‌آور! انگار خود مرگ در حال پرسه زدن بر فراز سر و پیش از آن، برادرش، که چنگ زده و نشسته بر دل و هر خمپاره که می‌آید، دلم می‌خواهد زودتر بنشیند؛ هر کجا که می‌خواهد. که در هوا بودنش عذابی است غیر قابل تحمل و من در آسودگی و ترس: لحظه به لحظه. آسودگی نشستن خمپاره‌ای و ترس خمپاره‌ای که می‌آید تا بنشیند. و اینکه کجا خواهد نشست؟ و نکند بر سر من؟

خمپاره‌ها که بیشتر می‌شوند، گیج می‌شوم. هیچ جان‌پناهی نیست و نمی‌دانم که چه باید کرد. نه راه پس مانده و نه راه پیش. فقط یک کار می‌توانم بکنم. اینکه از بالای خاکریز به آن‌طرف بپرم. بی پروای دیده شدن و بعد توی یکی از سنگرهای بچه‌های 140 پناه بگیرم. چنین می‌کنم و در سنگر، همه گیج خواب‌اند. فقط یک نفر سرش را بالا می‌آورد. نگاه به من می‌کند و دوباره می‌خوابد و من می‌افتم در کنار او؛ تا جا آمدن نفس. و خمپاره‌ها هنوز می‌نشینند و من می‌بینم که چنین عالمی را دوست دارم و دوست داشته‌ام. شاید به خاطر آن احساس آسودگی و راحتی‌ای که بعد از آن به آدم دست می‌دهد. آن شادی پایانه. انگار که تازه به دنیا آمده‌ای. انسانی بدون هیچ غم و غصه و لاجرم رها، شاد، آزاد و سبکبال.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
عنوان
50 دقیقه
توضیح
13 دقیقه
تیر 1366
53 دقیقه
مرداد 1366
36 دقیقه
شهریور 1366
41 دقیقه
مهر 1366
43 دقیقه
آبان، آذر و دی 1366
58 دقیقه
بهمن 1366
30 دقیقه
اسفند 1366

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دشت شقایق‌ها
نویسنده
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دشت شقایق‌ها

کیهان سهرابی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
باسلام کلا مطالب کتابهای دفاع مقدس برای نسل جوان جامع که اطلاع چندانی از روزهای جنگ ندارند واقعا لازمه چرا که هم با نسل گذشته جامع اشنا میشوند وهم میبینند که با توکل بر خدا و اتحاد و همدلی میشود با دشمنان مرز بوم کشور و انان که از بهترین سلاحهای روز دنیا برخوردار بودند جنگید و دید که همه‌ ان سلاحها در مقابل اراده انسان ازاده و مومن اهن پاره‌ای بیش نیستند و ما با چشمان خود این را دیده ایم و نسلهای اینده نیز با مطالب همین کتابها ان روزها را درک خواهند کرد، با صلوات به روح پاک شهدای دفاع مقدس
مجید امین
۱۴۰۱/۸/۱۲
لطفا اگر کسی این کتاب رو مطالعه کرد قصد نویسنده رو از این کتاب برای من هم توضیح بده. انقد کتاب بی هدف و بی سر و ته اخه
ایمان عسگری
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب جالبی نیست داستان جالبی نداره. خیلی ساده و بی احساس. پیشنهاد نمیکنم
علیرضا یوسفی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
سعی کنید که ریتم اهنگ‌ها تکراری نباشد و نسبت به هر قسمت داستان تغییر کند
محمد جمالی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
عالی
کتاب مفید با مطالب ارزشمندیه
توصیش می‌کنم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دشت شقایق‌ها

برای دریافت کتاب صوتی دشت شقایق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.