معرفی و دانلود کتاب صوتی دن ژوان کرج

عکس جلد کتاب صوتی دن ژوان کرج
قیمت:
۴۲۰۰۰ 29400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دن ژوان کرج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دن ژوان کرج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دن ژوان کرج

صادق هدایت پدر داستان‌نویسی نوین ایرانی در کتاب صوتی دن ژوان کرج، داستان چهار دوست را به تصویر می‌کشد که برای تعطیلات نوروز به کرج سفر می‌کنند اما در این بین ماجرایی عاشقانه و کمدی رخ می‌دهد.

درباره کتاب صوتی دن ژوان کرج:

آخرین مجموعه داستانی که از نویسنده مشهور ایرانی صادق هدایت منتشر شده، کتاب صوتی سگ ولگرد (The Stray Dog) نام دارد. اثری که از هشت داستان کوتاه تشکیل شده و اولین بار در سال 1321 شمسی چاپ شده است. کتاب صوتی دن ژوان کرج نیز یکی از داستان‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

در این داستان، راوی که به نوعی نماینده و سخنگوی افکار نویسنده نیز به شمار می‌رود، شب عید نوروز برای گذراندن تعطیلات همراه با حسن و همسرش به کرج می‌رود اما با ورود دن ژوان اتفاقاتی جالب برای این چهار نفر رخ می‌دهد.

هدایت در این داستان لحنی طنز دارد و به نقد طبقه‌ی متوسط متجدد می‌پردازد. همچنین محمدعلی همایون کاتوزیان تاریخ نگار و منتقد ادبی اعتقاد دارد این اثر داستانی، یک کمدی تمام عیار است که به خوبی توانسته طبقه متوسط آن دوران را توصیف و نقد کند.

کتاب صوتی دن ژوان کرج به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی و سبک نگارشی صادق هدایت باشید، این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان و روشنفکران دوران معاصر، صادق هدایت (Sadegh Hedayat) است. او یکی از درخشان‌ترین نویسندگان و مترجمان ایرانی بود که همراه با محمدعلی جمال زاده، صادق چوبک و بزرگ علوی به عنوان یکی از پدران داستان‌نویسی نوین شناخته می‌شود.

او آثار متنوعی در سبک‌ها و موضوعات مختلف از خود برجای گذاشته اما همواره نام هدایت با رمان بوف کور گره خورده است؛ رمانی که آن را یکی از درخشان‌ترین داستان‌های معاصر ایرانی می‌دانند. به غیر از آن حجم مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های این نویسنده چنان زیاد است که توانسته تاثیر عمیقی روی جریان روشنفکری ایرانی‌ها بگذارد؛ افرادی چون بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، عباس معروفی، غلامحسین ساعدی و... از جمله هنرمندانی بودند که به نوعی از زندگی هدایت تاثیر گرفته‌اند.

این داستان‌نویس مشهور در سال 1281 خورشیدی در شهر تهران به دنیا آمد. او سال‌های کودکی و نوجوانی خود را در مدرسه علمیه و دارالفنون گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیلات راهی کشور فرانسه شد. در آنجا بود که با فرهنگ و ادبیات غربی آشنایی بیشتری پیدا کرد و برای مجلات فرانسوی می‌‌‌‌نوشت.

صادق هدایت تا به حال چندین خودکشی ناموفق در زندگی‌اش داشته که اولین بار در شهر پاریس اتفاق افتاد و می‌خواست خودش را در رودخانه‌ای غرق کند و براساس گفته‌های دوستانش، دلیل آن شکست عاطفی‌اش بوده است.

پس از آن به ایران بازگشت و نویسندگی را به طور جدی‌تر ادامه داد و ملاقات و آشنایی با بزرگ علوی، مجتبی مینوی و مسعود فرزاد، سبب تشکیل گروهی به نام ربعه شد که میزبان روشنفکران و ادیبان بزرگ ایرانی بود. درواقع بیشتر آثار منتشر شده از هدایت، در دهه بیست شمسی بوده و کتاب‌های ارزشمندی را نیز به فارسی ترجمه کرده و حتی او اولین فردی به شمار می‌رود که متونی را که به زبان پهلوی (پارسی میانه) نوشته شده بودند، به فارسی امروزی برگردانده است.

او در همان دوران به خاطر نوشتن داستان‌هایی انتقادی که مسائل اجتماعی و اقتصادی را هدف گرفته بود، در سال 1314 به عنوان یکی از نخستین ممنوع القلم‌های ایران لقب گرفت و پس از فشارها و سانسورهای داخلی، مدتی به کشور هندوستان سفر کرد و با ادبیات و فرهنگ شرقی آشنا شد و این سفر تاثیر زیادی بر روی افکار و نوشته‌های این نویسنده گذاشت.

سرانجام هدایت دوباره در سال 1326 به فرانسه رفت و چهار سال بعد در اوج بحران روحی خود، تمامی نوشته‌هایش را سوزاند و در سن 48 سالگی خودکشی کرد.

برخی از آثار این داستان نویس و روشنفکر مشهور ایرانی عبارتند از: «سه قطره خون، حاجی آقا، بوف کور، زنده به گور، فواید گیاهخواری، فولکور یا فرهنگ توده، ترانه‌های خیام، اصفهان نصف جهان و...»

ویژگی‌های ساختاری و محتوایی نوشته‌های صادق هدایت:

- طنز قوی و انتقادی در آثار داستانی‌اش به وفور دیده می‌شود.
- نوشته‌های او اغلب ساده، رئالیستی و بدون دشوار نویسی است.
- هدایت یک ناسیونالیست بود و به عناصر ملی و ایرانی اهمیت فراوانی می‌داد.
- درون مایه و محتوای بیشتر داستان‌های این نویسنده، ضدیت با خرافه پرستی، استبداد، انتقاد از فضای جامعه و مرگ اندیشی است.
- صادق هدایت همواره به جنبه‌‌های درونی شخصیت‌های داستانش می‌پردازد و به ظاهر محدود نمی‌شود و از منظر روانشناختی آن‌ها را بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی دن ژوان کرج می‌شنویم:

بالاخره بعد از رفع خستگی بلند شدیم و به طرف کرج برگشتیم. حسن و دن ژوان که سردماغ و شنگول بودند، به زنگ قفقازی سوت می‌زدند. خانم آمد برقصد، پاشنه کفشش برآمد. خانم تکرار می‌کرد این کفش را هفته پیش از باتو خریده بودم. دن ژوان که حاضر خدمت بود، با یک قلوه سنگ پاشنه کفش را درست کرد؛ درحالیکه خانم با دستش به او تکیه کرده بود.

حسن به من ملحق شد و برخلاف آنچه که او در کافه به من اظهار کرده بود گفت: اینم واسه من زن نمیشه. باید ولش بکنم. من نمی‌تونم تنگه‌اش رو خرد بکنم؛ خونه‌مون که بند نمیشه هیچ، می‌خواد آزاد هم باشه؛ خیلی آزاد!

نزدیک غروب که وارد مهمانخانه شدیم، چند بطری عرق، گرامافون و مخ لفات جور بجوری روی میز را پر کرده بود. دن ژوان گرامافون را بکار انداخت و پی در پی با خانم می رقصید. حسن پکر و عصبانی خون خونش را می‌خورد و به شوخی به او گوشه وکنایه می‌زد که خالی از بغض نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
دن ژوان کرج - بخش یک
13 دقیقه
دن ژوان کرج - بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دن ژوان کرج
نویسنده
راویبهروز رضوی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۲۰۰۰ 29400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دن ژوان کرج

شقايق بانو
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اولین کتابی بود که از صادق هدایت میخوندم، تمایل دارم کتاب‌های بیشتری ازش بخونم
واسه شروع بد نبود، یه کتاب کم حجم با گویندگی خوب
محمدرضا هوشمند
۱۴۰۱/۷/۵
عالی بود. چرا این مرد از دوران خودش این اندازه جلوتر بود. ممنون از استاد بهروز رضوی عزیز
Amir Pourkhatoon
۱۴۰۰/۴/۱۷
کارهای بهتری از صادق هدایت می‌توان خواند.
علیرضا پیرى
۱۴۰۲/۴/۲۷
محشر است صادق هدایت از بزرگان جزییات
Alireza Amiri
۱۴۰۱/۶/۱۰
با سلام و تشکر
خوب بود
مهران راستی
۱۴۰۰/۹/۲۱
باور پذیر ولی با بوی نامیدی
Farzad Afkhami
۱۴۰۰/۸/۲۱
مثل همیشه عالی و زیبا بود
Shahin Movafaghnezhad
۱۴۰۰/۳/۱۰
جامعه‌ی امروز مارو میگه
Mahroo Makhlooghian
۱۴۰۰/۲/۲۹
داستانهای متفاوت، صریح و جذاب جناب هدایت
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دن ژوان کرج

برای دریافت کتاب صوتی دن ژوان کرج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.