معرفی و دانلود کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ: رهبری و شخصیت در قلمرو انسان‌شناسی

عکس جلد کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ: رهبری و شخصیت در قلمرو انسان‌شناسی
قیمت:
62000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ: رهبری و شخصیت در قلمرو انسان‌شناسی

آل گینی و رونالد ام. گرین در کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ، با استفاده از مثال‌های تاریخی فراوان و با بهره‌گیری از آموزه‌های مشاهیری چون آبراهام لینکلن و وینستون چرچیل، به شما خواهند آموخت که برای تقویت شخصیت و روحیه‌ی رهبری در خود، باید چه الگوهای‌ رفتاری و فکری‌ای را مدنظر قرار دهید. این شما و این دستورالعملِ رهبر شدن!

درباره کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ:

امکان رهبریِ گروهی از انسان‌ها، بیشتر از آنکه حاصل شانس و موقعیتی تصادفی باشد، مرتبط به ویژگی‌های شخصیتی خود افراد است. چه بسیار اشخاصی که در پایین‌ترین رده‌های اجتماعی به دنیا آمده‌اند، و فقط و فقط با اتکا به مهارت‌های شخصیتی و البته کاریزمای ذاتی‌شان، موفق به سیطره بر جمعیتی قابل توجه از اشخاص دیگر شده‌اند؛ رهبرانی چون ناپلئون بناپارت، ژنرال دوگل، نلسون ماندلا، جیمی کارتر و...

آل گینی و رونالد ام. گرین (Al Gini- Ronald Green ) معتقدند که صفات شخصیتی خاصی وجود دارد که برخورداری از آن‌ها از هر انسانی یک رهبر می‌سازد. صفاتی که اگرچه برخی‌شان به طور بالقوه در در نهاد بعضی انسان‌ها وجود دارد، بیشتر اکتسابی‌اند و با تمرین و ممارست، برای هر فردی قابل حصول‌اند. در کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ (10 Virtues of Outstanding Leaders: Leadership and Character)، این صفات به دقت بررسی شده‌، و کاربردشان در اعتلای روحیه‌ی رهبری در شخص، از طریق مثال‌های مستند تاریخی به اثبات رسیده است.

در هر فصل از این اثر با یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در شخصیتِ یک رهبر آشنا خواهید شد؛ ویژگی‌هایی چون مدبر بودن، صادق بودن، قابلیت کنترل عواطف، برخورداری از روحیه‌ی کار تیمی، برخورداری از قضاوت صحیح اخلاقی، اجتناب از پیش‌داوری، رعایت عدل و انصاف، مهارت در مدیریت منافع و ...

برای هر یک از این ویژگی‌ها، یک رهبر مشهور تاریخی به عنوان نمونه معرفی شده است؛ مثلا زمانی که درباره‌ی اهمیت وجود شجاعت اخلاقی در یک رهبر بحث می‌شود، اقدامات آبراهام لینکلن مدنظر قرار دارد. و یا زمانی که ارتباط اخلاقیات با موضوع رهبری مورد بحث قرار می‌گیرد، برای توضیح بهتر مطلب از وینستون چرچیل و زندگی پرفراز و نشیبش یاد می‌شود.

به طور کلی، کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ در کنار بحث از مسائل روان‌شناسانه و اصول مدیریتی، مملو است از اطلاعات ریز و درشت تاریخی؛ اطلاعاتی که بی‌تردید بر ارزش‌های اثر افزوده و آن را شنیدنی‌تر از بسیاری آثار مشابه دیگر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ:

- این کتاب پاسخی دقیق به سوال «رهبری خوب چیست؟» ارائه می‌دهد. (Barbara Kellerman)
- اثری که بی‌تردید از اهمیتی آکادمیک برخوردار است. (New Nurturing Potential)
- تعداد کمی اثر در زمینه‌ی رهبری وجود دارد که همچون کتاب ده ویژگی رهبران بزرگ، دامنه‌ی بحث را به حیطه‌های فلسفه و اخلاق و سیاست نیز بکشاند. (Thomas Donaldson)

کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که در جایگاهی مدیریتی قرار دارند و یا به دنبال کسب توانایی رهبری هستند. علاقه‌مندان به تاریخ جهان نیز مطالب کتاب ویژگی رهبران بزرگ را مفید خواهند یافت.

با آل گینی و رونالد ام. گرین بیشتر آشنا شویم:

گینی استاد رشته‌ی اخلاقِ تجارت و از صاحبان کرسی در دانشگاه شیکاگو است. همکار او رونالد ام گرین نیز در همین زمینه فعالیت می‌کند. کتاب‌های این دو نویسنده، در دانشگاه‌های غرب جزو منابع آموزشی در زمینه‌ی مدیریت و تجارت محسوب می‌شوند. کتاب ده ویژگی رهبران بزرگ مشهورترین اثری است که از ایشان به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ می‌شنویم:

با جمله‌ی «رهبری نیاز ضروری زندگی است» آغاز می‌کنیم. رئیس جمهور فرانسه و قهرمان جنگ جهانی دوم، شارل دوگل، یک بار گفت که انسان‌ها نمی‌توانند بدون جهت یا رهبری زنده بمانند؛ اما می‌توانند بدون خوردن، آشامیدن و یا خواب زندگی کنند. با کنار گذاشتن این واقعیت که دوگل از نظریه‌ی انسان برتر برای رهبری مثال می‌زند، و اینکه او به احتمال زیاد درباره‌ی خودش صحبت می‌کند، نظر او تا حدی درست است...

رئیس جمهور ایالات متحده، مسلما پرعکس‌ترین فرد جهان است. اولین مراسم معارفه‌ی باراک اوباما، در زمان خودش بیشترین گزارش را داشت. بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق نیز شخصی مشهور است. رسانه‌ها در هر عصر در زندگی رهبران کسب و کار مانند بیل گیتس و استیو جابز، جستجو می‌کنند. همچنان که زمانی قدیسین بر تصور افکار ما حاکم بودند، و ما در جستجوی هدایتشان بودیم، امروز رهبران سیاسی و تجاری این نقش هدایتگری را بازی می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
21 دقیقه
پیشگفتار مترجم
30 دقیقه
شخصیت رهبری - رهبری چیست؟
29 دقیقه
رهبری بد
20 دقیقه
شخصیت و رهبری
38 دقیقه
خودت را بشناس
25 دقیقه
اخلاق در کسب و کار
19 دقیقه
در ستایش انسان
30 دقیقه
صداقت عمیق
32 دقیقه
عدالت
26 دقیقه
جیمز برک و صداقت عمیق در حادثه‌ی مسمومیت تیلنول
27 دقیقه
آبراهام لینکلن، رزا پارکس: شجاعت اخلاقی
19 دقیقه
وینستون چرچیل: قضاوت اخلاقی و دید اخلاقی
20 دقیقه
ملاقات کابینه‌ی جنگ
18 دقیقه
قضاوت چرچیل
37 دقیقه
اپرا وینفری: شفقت و توجه
21 دقیقه
دوایت دیوید آیزنهاور: عدالت در حادثه‌ی سیلی خوردن سیسیلی
16 دقیقه
واکنش آیک
10 دقیقه
اف.دی.آر و یک بمب عالی هوشمندانه
18 دقیقه
آمادگی روزولت برای رهبری
23 دقیقه
صعود هیتلر به رهبری
13 دقیقه
تصمیم بمب: آلمان
15 دقیقه
هرب کلهر و تفکر خلاقانه‌ی کارکنان ساوت‌وست ایرلاینز
19 دقیقه
تاکتیک‌های بدیع
18 دقیقه
سود سهام
18 دقیقه
استیو جابز و حساسیت‌های زیبایی‌شناسی اپل
22 دقیقه
ویجت کامل
21 دقیقه
تولد دوباره‌ی اپل
43 دقیقه
شارل دوگل و زمان‌بندی خوب خروج الجزایر
38 دقیقه
عواقب بعدی
28 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ: رهبری و شخصیت در قلمرو انسان‌شناسی
نویسنده،
مترجمامید خیاط، میترا خطیب
راویخلیل هدایتی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
62000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ

حسین حیدری
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
سلام. کتاب خوبی بود. و کسانی که کار‌های استراتژیک و رهبری را دوست دارند و علاقه‌ی زیادی به کتاب‌های رهبران رادارند توصیه میکنم
محمد علی پارسا
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
دیدگاه‌های مختلف و شرح و توضیح رهبریه انسان‌های برجسته و مقایسه‌ی آن‌ها با رهبران دیگر
محمد کاشانی
۱۴۰۱/۲/۲۲
این مال واوخوان هست نه آوانامه...
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی ده ویژگی رهبران بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.