معرفی و دانلود کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق

عکس جلد کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق

کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق نوشته‌ی فاطمه سرمشقی، دومین مجلد از مجموعه داستان‌های دوغدو است. دوغدو، دختربچه‌ای ایرانی - فرانسوی است که به ایران بازگشته تا با مادربزرگ پیرش زندگی کند. اما مادربزرگ پیرزن عجیبی است و اصلاً به مادربزرگ‌های دیگر شباهت ندارد...

درباره‌ی کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق

در اولین جلد از مجموعه کتاب‌های دوغدو با این دختر دو رگه آشنا شدیم، دختر کوچولویی که همه‌چیزش عجیب است! نامش، ظاهر نیمی ایرانی و نیمی فرانسوی‌اش و حتی مادربزرگش! دوغدو از پدری ایرانی و مادری فرانسوی متولد شده و چند سال اول عمرش را هم در فرانسه زندگی کرده. او موهای طلایی و چشم‌های روشنش را از مادرش به ارث برده، و پوست تیره و فرم لب‌ها و بینی‌اش هم از پدر به او رسیده. این ترکیب غیرمنتظره همیشه توجه بقیه را به این دختر جلب می‌کند.

دوغدو حالا تصمیم گرفته تا به تنهایی و بدون حضور پدر و مادرش، به ایران برگردد و با مادربزرگش زندگی کند. مادربزرگ دوغدو شاید در ظاهر یک پیرزن بامزه و مهربان مانند دیگر مادربزرگ‌ها باشد، ولی در ادامه‌ی داستان می‌خوانیم که خانه‌ی مادربزرگ قدرت‌های جادویی دارد! از همه عجیب‌تر، مادربزرگ با غول‌های بی‌شاخ‌ودم و جن‌های بوداده هم دوست است و آن‌ها را به خانه‌اش راه می‌دهد! کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق نوشته‌ی فاطمه سرمشقی، ادامه‌ی ماجراهای دوغدو و زندگی در خانه‌ی مادربزرگ را تعریف می‌کند. عید نزدیک است، ولی چون جن بوداده و غول بی‌شاخ‌ودم امسال کنار مادربزرگ نبوده‌اند، کار خانه‌تکانی و تمیزکاری انجام‌نشده باقی مانده. حالا مادربزرگ و دوغدو که مشغول پریدن از آتش چهارشنبه‌سوری هستند، به این فکر می‌کنند که چطور باید جواب بی‌بی چهارشنبه را بدهند.

بی‌بی چهارشنبه پیرزنی است که طبق داستان‌های مادربزرگ، آخرین چهارشنبه‌ی سال یا همان روز چهارشنبه‌سوری به خانه‌های مختلف سر می‌زند و اگر آن‌ها را کثیف و نامنظم ببیند، آن خانه و ساکنانش را طلسم می‌کند که تا آخر سال همین‌طور آشفته و نامرتب باقی بمانند؛ آخر کار خانه‌تکانی، باید تا روز چهارشنبه‌سوری تمام شده باشد! بی‌بی چهارشنبه که از راه می‌رسد و خانه‌ی مادربزرگ را می‌بیند، دلش به حال پیری و دست‌تنها بودن مادربزرگ می‌سوزد و خودش در یک چشم به هم زدن، همه‌ی کارهای خانه را انجام می‌دهد. با رفتن بی‌بی چهارشنبه، خانه از تمیزی برق می‌زند. حالا فقط مانده چیدن سفره‌ی هفت‌سین که مادربزرگ باید به دنبال سمنویش برود و دوغدو هم یک مشت حبوبات برای سبزه‌اش خیس کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق

در ادامه‌ی داستان کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق می‌خوانیم که دوغدو، به اشتباه یک مشت از نخودهای مادربزرگ را خیس می‌کند تا در چند روزی که به عید مانده به سبزه تبدیل شوند. اما مادربزرگ با دیدن نخودها، جیغی می‌کشد و دوغدو را بابت این اشتباه سرزنش می‌کند. آخر نخودهای خانه‌ی مادربزرگ جادویی‌اند و نباید مثل نخودهای عادی با آن‌ها برخورد کرد! مادربزرگ نخودها را با غم و اندوه زیاد و درحالی‌که برایشان لالایی می‌خواند در خاک دفن می‌کند. صبح روز بعد در جایی که نخودها چال شده‌اند، بزرگ‌ترین و قطورترین درخت دنیا روییده و مادربزرگ و دوغدو، مات و متحیر به این فکر می‌کنند که باید با درخت چه کنند...

کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق اثری از فاطمه سرمشقی است. نشر صوتی لحن دیگر و انتشارات هوپا ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای مهشاد پهلوان صادق می‌شنوید.

کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان 10 تا 14 ساله که علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی هستند، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق می‌شنویم

دوغدو با اینکه تابه‌حال بی‌بی چهارشنبه را ندیده است، اما خیلی زود او را می‌شناسد. پیرزن ریزه‌میزه‌ی چاقی که از زیر چادر گل‌دارش یک پیراهن و روسری سفید تن کرده و لبخندش او را یاد خانم بهار قصه‌های مادر می‌اندازد. بی‌بی چهارشنبه گلویی صاف می‌کند و می‌گوید: «از شما توقع نداشتم عزیزخانم.» آن‌وقت عزیز همان‌جا جلوی بی‌بی چهارشنبه می‌نشیند، و آن‌قدر از پادرد و کمردرد و پیری و تنهایی می‌گوید که بی‌بی چهارشنبه دلش می‌سوزد و می‌گوید: «تا من رو داری غصه‌ی این چیزها رو نخور.» تا دوغدو و عزیز بفهمند چی به چیست، بی‌بی چهارشنبه فرش‌های قرمز و پرده‌های سفید را می‌شوید. آن‌ها را روی دیوار حیاط پهن می‌کند تا خشک بشوند و کاری می‌کند که درودیوارهای خانه از تمیزی برق بزنند. قاب عکس عزیز نفس عمیقی می‌کشد و خودش را توی بغل آجر صدوبیست‌ویکم صاف می‌کند. لامپ بعد از مدت‌ها اخم‌هایش را باز می‌کند و یک مشت نور توی اتاق می‌ریزد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
16 دقیقه
معرفی ـ صفر
15 دقیقه
یک
15 دقیقه
یک‌ونیم
12 دقیقه
دو
15 دقیقه
دوونیم
13 دقیقه
سه
12 دقیقه
سه‌ونیم
13 دقیقه
چهار
14 دقیقه
چهارونیم
9 دقیقه
پنج
13 دقیقه
توی پرانتز یک
8 دقیقه
پنج‌ونیم
5 دقیقه
توی پرانتز دو
14 دقیقه
شش
11 دقیقه
شش‌ونیم
11 دقیقه
هفت
7 دقیقه
توی پرانتز سه
17 دقیقه
هفت‌ونیم
13 دقیقه
هشت
15 دقیقه
توی پرانتز چهار
13 دقیقه
هشت‌ونیم
5 دقیقه
نه
9 دقیقه
توی پرانتز پنج
7 دقیقه
پایان
1 دقیقه
متن پشت جلد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق
نویسنده
راویمهشاد پهلوان صادق
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق

برای دریافت کتاب صوتی دوغدو 2: پدربزرگ و غول‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.